Інформації про функціонування освітньої системи в усій її багатогранності



Дата конвертації01.01.2017
Розмір445 b.



У сучасній освіті моніторинг розглядається як один з найефективніших засобів отримання інформації про функціонування освітньої системи в усій її багатогранності

  • У сучасній освіті моніторинг розглядається як один з найефективніших засобів отримання інформації про функціонування освітньої системи в усій її багатогранності



відповідність процесу, результату й самої системи цілям, потребам і соціальним нормам (стандартам) освіти

  • відповідність процесу, результату й самої системи цілям, потребам і соціальним нормам (стандартам) освіти

  • комплексна характеристика процесу і результатів освітньої діяльності в певних умовах функціонування навчального закладу (освітнього середовища)



МОНІТОРИНГ

  • за сутністю – це інформаційна система,

  • за процесом – створення умов для прийняття управлінського рішення,

  • за результативністю – технологія оцінювання поточного стану об'єкта управління, його регулювання та прогнозування подальшого розвитку.



Етимологія: від англ. monitoring – контроль, лат. monitor – той, що попереду;

  • Етимологія: від англ. monitoring – контроль, лат. monitor – той, що попереду;

  • Наукове визначення: система збору, обробки та розповсюдження інформації про діяльність освітньої системи



Об’єктивність: інформація повинна відбивати реальний стан справ (а не думку дослідника чи інших осіб щодо стану справ).

  • Об’єктивність: інформація повинна відбивати реальний стан справ (а не думку дослідника чи інших осіб щодо стану справ).

  • Точність: похибки вимірювань повинні бути мінімальними.

  • Повнота: джерела інформації повинні перекривати можливе поле отримання результатів або коректно представляти його (не можна судити про стан справ у школі тільки на основі опитування якоїсь однієї групи учасників освітнього процесу).



Достатність: обсяг інформації повинен дати змогу прийняти обґрунтоване рішення (при проведенні моніторингу важливо уникнути ризику отримання як недостатньої, так і надлишкової інформації).

  • Достатність: обсяг інформації повинен дати змогу прийняти обґрунтоване рішення (при проведенні моніторингу важливо уникнути ризику отримання як недостатньої, так і надлишкової інформації).

  • Систематизованість (структурованість): інформація, отримана з різних джерел, повинна бути приведена до спільного знаменника.



Оптимальність узагальнення: інформація повинна бути представлена у формі, що відповідає запитам різних груп користувачів інформації.

  • Оптимальність узагальнення: інформація повинна бути представлена у формі, що відповідає запитам різних груп користувачів інформації.

  • Оперативність: інформація повинна бути своєчасною.

  • Доступність: інформація, на яку орієнтована програма моніторингу, повинна бути реально доступною для отримання, а інформація, що може бути отримана в ході моніторингу, повинна бути представлена у формі, що дозволяє бачити реальні проблеми, які вимагають рішення.







МОНІТОРИНГ

  • МОНІТОРИНГ

  • Безперервний, поточний

  • Аналізується існуюча модель

  • Заплановані результати зіставляються з фактичними

  • Одержана інформація застосовується з метою вдосконалення проекту

  • Відбувається подальше планування й прогнозування



Процес збору, поточного аналізу та обробки ключових даних (індикаторів) про організацію роботи в освітньому закладі для з'ясування сутності відхилень або прогресу (у зіставленні з попереднім етапом, з іншими закладами)

  • Процес збору, поточного аналізу та обробки ключових даних (індикаторів) про організацію роботи в освітньому закладі для з'ясування сутності відхилень або прогресу (у зіставленні з попереднім етапом, з іншими закладами)

  • Це відстеження різниці між теорією і практикою, між задумом і виконанням, планом і реальністю.



Цілепокладання, мотивація респондентів на досягнення поставлених цілей.

  • Цілепокладання, мотивація респондентів на досягнення поставлених цілей.

  • Організація діяльності, контроль організації діяльності.

  • Надання інструментарію та збір інформації (маркетинг, моніторинг якості освіти).

  • Корекція й регулювання діяльності.

  • Проблемно-орієнтований аналіз інформації.

  • Прогнозування, програмування, планування.

  • Методичні рекомендації





Вибір методу: вимірювання (у % відношеннях, за рейтинговою шкалою вимірювання, на основі “коефіцієнта вагомості”, за ранговою шкалою) чи експертна оцінка (за методом Дельфі)

  • Вибір методу: вимірювання (у % відношеннях, за рейтинговою шкалою вимірювання, на основі “коефіцієнта вагомості”, за ранговою шкалою) чи експертна оцінка (за методом Дельфі)

  • Добір інструментарію: анкетування, опитування, карта спостереження, тестування тощо

  • Опис процедури : визначення мети, завдань, очікуваних результатів, етапів і термінів проведення дослідження, критеріїв якості й показників, створення описової інструкції



Системний захід, спрямований на досягнення конкретної мети

  • Системний захід, спрямований на досягнення конкретної мети

  • Є оригінальним та специфічним для конкретної ситуації

  • Враховує конкретні умови реалізації



Використання слів, що означають завершеність:

  • Використання слів, що означають завершеність:

  • • підготувати

  • • розподілити

  • • зменшити

  • збільшити

  • • організувати








База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка