Інформації про функціонування певної системи та управління нею Моніторингові дослідження на рівні навчального закладу дають адміністрації знз змогу



Дата конвертації26.06.2016
Розмір445 b.


ШАНОВНІ КОЛЕГИ !

  • ШАНОВНІ КОЛЕГИ !

  • Щиро вітаємо Вас !

  • Бажаємо успішної праці на семінарі-нараді директорів та заступників директорів з навчально-виховної роботи загальноосвтніх навчальних закладів




  • Моніторинг це -

  • комплекс досліджень, спрямованих на

  • отримання повної інформації про

  • функціонування певної системи

  • та управління нею



Моніторингові дослідження на рівні навчального закладу дають адміністрації ЗНЗ змогу:

  • Моніторингові дослідження на рівні навчального закладу дають адміністрації ЗНЗ змогу:

  • отримати якісну достовірну інформацію про діяльність кожного класного колективу, кожного вчителя, всіх методичних структур;

  • встановити причини, які гальмують ефективність їхньої діяльності;

  • реалізувати зворотній зв’язок в управлінні навчально–виховним процесом;

  • підвищити якість та ефективність управління діяльністю всіх методичних структур навчального закладу на основі комплексності, оптимальності, перспективності;

  • спрогнозувати подальші тенденції та можливості розвитку навчального закладу;

  • враховувати результати моніторингу під час атестації вчителя.



Окрім того, такі дослідження:

  • Окрім того, такі дослідження:

  • визначають професіоналізм учителів школи;

  • їхнє знання предмета; вміння навчати;

  • контактність у спілкуванні з учнями, ставлення до дітей;

  • дають можливість виявляти причини труднощів у навчанні чи стосунках;

  • передбачати і запобігати негативним проявам у поведінці;

  • роботу вчителів організаційної та психологічної підготовки учнів до вивчення предмета.



Моніторингові дослідження на рівні вчителя дають змогу:

  • Моніторингові дослідження на рівні вчителя дають змогу:

  • отримати кількісну та якісну інформацію щодо результатів навчальних досягнень учнів;

  • виробити оптимальний варіант співпраці „вчитель – учень”, розробити корекційні заходи на подолання прогалин у знаннях;

  • спроектувати зміни до календарного та поурочного планування з предмета;

  • здійснити самоаналіз з метою підвищення професійного рівня викладання.



Нульовий замір (початкове діагностування) – у перші два тижні вересня. Мета – визначити рівень навченості учнів перед початком нового циклу навчання, пересвідчитися в готовності класу до цього етапу навчання.

  • Нульовий замір (початкове діагностування) – у перші два тижні вересня. Мета – визначити рівень навченості учнів перед початком нового циклу навчання, пересвідчитися в готовності класу до цього етапу навчання.

  • Контрольний замір навчальних досягнень проводиться на другому-третьому тижні грудня. Мета – оцінити зміни в знаннях учнів при вивченні основних предметів інваріантної частини базового навчального плану.

  • Підсумковий замір навчальних досягнень проводився за один-два тижні до закінчення навчального року. Мета – визначити рівень навченості учнів за підсумками проведеного циклу навчання та оцінити динаміку процесу навчання учнів від початкового діагностування до контрольного і далі до підсумкового.



  • І. Підготовчий етап (організація діагностичного контролю):

  • 1.1.Визначення мети.

  • 1.2.Вибір об'єкта дослідження.

  • 1.3.Побудова графіка дослідження:

  • 1.4.Підбір виконавців;

  • 1.5.Вивчення відповідної літератури.

  • 1.6. Розробка інструментарію.





ІІ. Практичний етап

  • ІІ. Практичний етап

  • (пошук слабої ланки (проблеми) у навчально-виховному процесі :

  • 2. Збір інформації шляхом:

  • 2.1. Спостереження.

  • 2.2. Інтерв'ю.

  • 2.3. Анкетування.

  • 2.4. Тестування.

  • 2.5. Адміністративні перевірки (проведення контрольних робіт).

  • 2.6.Фронтальні бесіди з учнями, учителями, батьками.

  • 2.7. Вибіркові співбесіди з учнями, учителями, батьками.

  • 2.8. Вивчення документації (журналів, планів роботи,

  • учнівських зошитів тощо).



ІІІ. Аналітичний (обгрунтування причин виникнення

  • ІІІ. Аналітичний (обгрунтування причин виникнення

  • слабкої ланки (проблеми)

  • 3.1. Обробка отриманої інформації.

  • 3.2. Систематизація обробленої інформації.

  • 3.3. Аналіз даних. Оцінка результатів.

  • 3.4. Висновки (підбиття підсумків моніторингу).

  • 3.5. Розробка рекомендацій і пропозицій щодо

  • подальшого корегування роботи.



ІУ. Технологічний (впровадження рекомендацій і пропозицій або механізм впровадження корекції)

  • ІУ. Технологічний (впровадження рекомендацій і пропозицій або механізм впровадження корекції)

  • У.Нова проблема.



Підсумки моніторингу

  • Підсумки моніторингу





  • З метою зацікавлення моніторингом освітнього процесу всіх його суб'єктів рекомендується максимально спростити технологію вимірювання за принципом визначенням рівня показника критерія моніторингу:

  • високий рівень — 3 бали (ВР – 70-80% як.пок.);

  • достатній —2 бали (ДР – 40-70% як.пок.);

  • низький —1бал (ЗР – 20-40% як.пок.);

  • критичний рівень — 0 балів – (КР – як. пок. 20%

  • і менше ).



Мета моніторингу:

  • Мета моніторингу:

  • визначити стартовий рівень знань, умінь та практичних навичок з української мови учнів 5 класу;

  • розробити на підставі одержаної інформації рекомендації щодо поліпшення освітнього рівня п’ятикласників;

  • Інструментарій:

  • тестові завдання з української мови;

  • інструктивний лист щодо проведення й оцінювання тестів;

  • анкета для вчителя.



Інструкція для вчителя з проведення тестування

  • Інструкція для вчителя з проведення тестування

  • Шановний колего!

  • Просимо провести тестування за такими правилами:

  • На виконання тесту відводиться один урок.

  • 1. Роздайте кожному учню бланк із запитаннями тесту. Перевірте, чи всі учні вписали своє прізвище та ім’я на отриманому бланку.

  • 2. Перед початком виконання завдань тесту проведіть інструктаж учнів з таких питань:

  • * тест складається із завдань, можливі відповіді, які

  • позначаються літерами А, Б, В;

  • * серед можливих відповідей правильною є лише одна;

  • * обравши літеру, що відповідає правильній відповіді,

  • учень обводить її олівцем, інші літери залишаються не

  • обведеними і не закресленими;

  • * якщо жодна літера не обведена, завдання невиконаним;

  • при наявності будь-якого виправлення завдання вважати

  • невиконаним.



  • 3. Після закінчення уроку зберіть бланки відповідей учнів.

  • 4. Перевірте роботу кожного учня.

  • 5. Складіть звітні відомості.

  • 6. Занесіть дані про те, яка кількість учнів правильно виконала :

  • * 0 завдань;

  • * 1 – 3 завдань;

  • * 4 – 6 завдань;

  • * 7 – 9 завдань;

  • * 10 – 12 завдань.



Порівняльний аналіз результатів моніторингового дослідження дає змогу зробити загальні висновки про стартовий рівень сформованості знань, умінь і навичок із української мови учнів 5 класу.

  • Порівняльний аналіз результатів моніторингового дослідження дає змогу зробити загальні висновки про стартовий рівень сформованості знань, умінь і навичок із української мови учнів 5 класу.

  • Найбільші труднощі у п’ятикласників виникли під час виконання завдань із розділу "Будова слова". У середньому 74 % учнів-учасників дослідження оволоділи знаннями й уміннями, передбаченими програмою. На цей факт варто звернути увагу авторам підручника й учителям, оскільки це один з тих розділів курсу української мови, вивчаючи який, учні засвоюють найважливіші правила грамотного письма.

  • 2. 14,5% учнів 5 класу, які взяли участь у моніторинговому дослідженні, успішно справилися з усіма завданнями, 74,5 % правильно виконали більше половини тесту. Серед них 40 % учнів якісно оволоділи засвоєними знаннями, оскільки правильно виконали 75 % тестових завдань.



  • Рекомендації вчителю:

  • вибрати відповідну методику навчання;

  • дати установку учням на можливість отримання позитивного результату;

  • призначити додаткові заняття для учня, які мають прогалини в знаннях;

  • провести корекцію календарно-тематичного планування;

  • здійснювати диференціацію і індивідуалізацію домашніх завдань;

  • самоопрацювати матеріал …



Стартовий рівень Проміжний Підсумковий

  • Стартовий рівень Проміжний Підсумковий



Зразки

  • Зразки

  • моніторингових

  • досліджень























На наш погляд, результати моніторингу можна застосовувати:

  • На наш погляд, результати моніторингу можна застосовувати:

  • як один із засобів аналізу методичної роботи навчального закладу;

  • під час проведення атестації педагогічних кадрів;

  • під час проведення шкільних конкурсів: «Кращий учень року», «Кращий учитель року»

  • як один із засобів формування позитивної громадської думки про навчальний заклад та його іміджу;

  • для проведення перспективного аналізу участі гімназійної команди в олімпіадах районного, обласного етапів в наступному році;

  • для проведення аналізу роботи з обдарованими учнями;

  • як один із засобів стимулювання та заохочення учнів та їхніх вчителів до перемог на олімпіадах.



ОТЖЕ : інформація, отримана в ході моніторингу, має повністю відображати стан функціонування загальноосвітнього навчального закладу, що дасть змогу вирішити непередбачені завдання та розвивати технології управління, щоб ліквідувати слабку ланку в навчально-виховному процесі, тобто вирішити відшукану освітянську чи виховну проблему

  • ОТЖЕ : інформація, отримана в ході моніторингу, має повністю відображати стан функціонування загальноосвітнього навчального закладу, що дасть змогу вирішити непередбачені завдання та розвивати технології управління, щоб ліквідувати слабку ланку в навчально-виховному процесі, тобто вирішити відшукану освітянську чи виховну проблему



Дякуємо за увагу

  • Дякуємо за увагу




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка