Інформації про продукцію та отримує також змогу реалізувати своє право на свідомий вибір, на підставі наданої йому інформації. Мета порівняльного тестування Мета тестування



Дата конвертації27.06.2016
Розмір445 b.


Що таке порівняльне тестування?

  • Проект ЄС-ПРООН

  • “Спільнота споживачів та громадські об’єднання”

  • м. Одеса 2009


Що таке порівняльне тестування?

  • Незалежне порівняльне тестування

  • випробування аналогічної продукції різних виробників, яке має на меті надати споживачеві необхідну незалежну інформацію про товари та послуги наявні, на ринку. Через доступ до такої інформації споживач реалізує своє право на отримання своєчасної, достовірної та повної інформації про продукцію та отримує також змогу реалізувати своє право на свідомий вибір, на підставі наданої йому інформації.



Мета порівняльного тестування

  • Мета тестування – продемонструвати споживачеві зріз пропозицій ринку щодо конкретного виду продукції у відповідності до програми дослідження.

  • Вихідні параметри тестування, процедурата результат тестування мають бути зрозумілими та прозорими для громадськості. Шкала оцінювання покликана полегшити споживачеві розуміння результатів тесту.



Законодавче підгрунтя порівняльного тестування

  • Закон України «Про захист прав споживачів»

  • стаття 25 «Права громадських організацій споживачів (об’єднань споживачів)»:

  • Зокрема, об'єднання споживачів мають право:

  • · вивчати споживчі властивості продукції, попит на неї,

  • проводити опитування населення для виявлення громадської думки про якість товарів, що випускаються і реалізуються, та ціни на них;

  • · проводити самостійно або звертатися до уповноважених державних органів щодо проведення експертизи та випробування продукції.



Принципи порівняльного споживчого тестування

  • Незалежність від впливу виробників та продавців (видання без реклами)

  • Неупередженість вибору зразків та марок для тестування

  • Компетентність застосування наукових методів дослідження

  • Об’єктивність та прозорість критеріїв і результатів тестування

  • Доступність викладення інформації для споживача



Чим не є порівняльне тестування

  • Арбітражною експертизою

  • Рекламою продукції

  • Конкурсом якості

  • Перевіркою на відповідність державним стандартам



RAPEX http://ec.europa.eu/consumers Система швидкого оповіщення споживачів про небезпечні товари і послуги на ринку ЄС



Незалежні тестування безпеки автомобілів www.euroncap.com

  • Європейське законодавство вимагає, аби всі нові моделі автомобілів відповідали певним вимогам безпеки пасажирів. Але в більшості випадків, мова йде про відповідність мінімальним стандартам безпеки. Метою Euro NCAP , що останніми роками є провідною організацією у сфері тестування безпеки автомобілів, є заохочення виробників перевищувати мінімальні стандарти та робити свої машини якомога безпечнішими.

  • Для полегшення розуміння інформації Euro NCAP

  • для українських споживачів глосарій основних

  • термінів та опис процесу тестування в

  • перекладі українською мовою розміщено

  • на ПОРТАЛІ СПОЖИВАЧА

  • www.consumerinfo.org.ua



Міжнародна організація споживчих досліджень та випробувань

  • Міжнародна організація споживчих досліджень та випробувань – International Consumers Research & Testing (ICRT) – об’єднує 41 организацію споживачів з 37 країн світу, включаючи Україну, що обрали основним напрямком своєї діяльности порівняльні тестування товарів та послуг для споживачів.

  • Центральный офіс ICRT знаходиться в в Лондоні. Більшість организацій, членів ICRT, знаходяться в Європі, але також і в Австралії, Новій Зеландії, Гонг-Конзі. Головним завданням ICRT є розвиток наукових підходів до оцінки споживчихвластивостей продукції.

  • ICRT координує діяльність в галузі порівняльного тестування на підставі досвіду та з використанням ресурсів своїх членів, що забезпечує наступні результати:

  • Дотримання правил порівняльних тестувань;

  • Підвищення ефективності витрат на проведення тестів за рахунок розподілу ресурсів та функцій;

  • Гармонізація методології проведення відповідних тестів;

  • Довіра та визнання серед споживачів та професіоналів.

  • ICRT не має прямих контактів із споживачами та виробниками, не здійснює лоббістської діяльності або представництва інтересів від імені споживачів.

  • www.international-testing.org



Інформування споживачів про результати тестування

  • Через власний засіб масової інформації

  • Через співпрацю з іншими ЗМІ

  • Через розповсюдження інформації в мережі Інтернет

  • Через спеціалізовані заходи

  • Використання спеціального маркування



Приклади спеціального маркування (знаків)



Приклади споживчих видань без реклами



Порядок підготовки тесту

  • Вибір об’єкту тестування на основі споживацьких уподобань та сезонності продукції

  • Відбір товарних марок для участі в тестуванні

  • Розробка показників тестування з урахуванням очікуваних споживчих властивостей та нормативної документації для даного виду продукції

  • Звернення до зацікавлених сторін з метою узгодження фінального плану та показників тестування

  • Визначення або розробка методики тестування

  • Вибір лабораторії для тестування

  • Відбір в роздрібній торгівлі зразків для тестування та його документування

  • Передача зразків до лабораторії та її належне документування

  • Аналіз результатів отриманих від лабораторії

  • Оприлюднення результатів тестування



Джерела інформації про результати тестів в Україні

  • Науково Дослідний Центр Незалежних Споживчих Експертиз “ТЕСТ” www.test.org.ua

  • Є щоквартальне паперове видання журнал без реклами

  • “Справочник потребителя”

  • ITC http://itc.ua

  • Є щомісячне паперове видання журнал

  • “Компьютерное обозрение”

  • Телепрограма “Знак якості” за підтримки ДССУ

  • www.inter.ua/ua/programs/znak_yakosti/




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка