Інформації про стан навчально-виховного процесу або якогось питання в певному класі. Методи здійснення контролю Спостереження



Дата конвертації03.06.2016
Розмір445 b.


Класно-узагальнюючий контроль

  • Отримання інформації про стан навчально-виховного процесу або якогось питання в певному класі.


Методи здійснення контролю

    • 1. Спостереження за діяльністю вчителів-предметників та класного керівника:
      • відвідування та аналіз уроків;
      • відвідування та аналіз позакласних заходів;
      • аналіз діяльності факультативів.


Методи здійснення контролю (продовження)

    • 1.Аналіз документації: журнали, щоденники, зошити і т. д.
    • 2.Бесіди з учителями – предметниками і класними керівниками за підсумками навчальної діяльності та аналіз даних, отриманих у результаті співбесіди.
    • 3.Бесіди з учнями та аналіз отриманої інформації.


МЕТА :

  • Контролювання педагогічного впливу та взаємодії учасників навчально-виховного процесу.

  • Створення освітнього середовища, спрямованого на саморозвиток особистості.



Завдання :

  • 1. Визначити дотримання єдиних

  • педагогічних вимог.

  • 2. Дослідити виконання методичних рекомендацій щодо проведення уроків у профільній школі.

  • 3.Виявити рівень розвитку навчально-пізнавальних, соціальних мотивів;

  • рівень розвитку інтересів до профільного навчання.



КОНТРОЛЬ

  • ОБ’ЄКТ СУБ’ЄКТ

  • Освітнє середовище Директор

  • Учні ЗДНВР

  • Вчителі ЗДВР

  • Психолог



Програма дій :

  • 1.Перевірка календарно-тематичного планування вчителів :

  • програмно-методичне забезпечення;

  • кількість годин на вивчення відповідної теми;

  • ефективність і доцільність спланованих тем уроків розвитку зв’язного мовлення;

  • дотримання методичних рекомендацій

  • щодо тематики, форм проведення контрольних робіт і т. д.

  • кількість проведення обов’язкових видів

  • контрольної діяльності.



Рекомендації :

      • враховувати індивідуальні особливості пізнавальної сфери учнів (систематично повторювати раніше вивчений матеріал ; пояснювати від простого до складного; використовувати опорні конспекти, плани, схеми; постійно контролювати виконання завдань, впроваджувати групові форми роботи);
      • забезпечувати умови щодо формування навичок самоконтролю й самооцінювання;
      • продовжувати формувати прийоми раціональної розумової праці (інтелектуальні, евристичні…).


Програма дій :

  • 2.Відвідування уроків

  • Мета відвідування: вивчення педагогічної практики з питань:



Програма спостережень на уроці:

  • 1. Дотримання єдиних вимог: мобілізуючий початок уроку,

  • наявність підручників, зошитів, щоденників, їх використання;

  • вимогливість, принциповість, об’єктивність; дисциплінованість,

  • відповідальність, толерантність.



2.Оптимальність обраної структури уроку:

  • *доцільність форми проведення уроку;

  • *витримка чіткої структури уроку;

  • *цільова орієнтація та роль учнів у визначенні мети уроку;

  • *якісна перевірка домашнього завдання;

  • *наявність етапу мотивації, рефлексії;

  • * пояснення нового матеріалу та закріплення ;

  • *оптимальність об’єму, складності домашнього завдання й засобів інструктажу щодо його виконання;



3. Методи розвитку пізнавальної активності :

  • пошуково-дослідницький

  • проблемний

  • пояснювально-спонукальний

  • спонукальний

  • евристичний



4. Методи формування інтересу:

  • дискусія;

  • диспут;

  • метод включення учнів у ситуацію особистого переживання успіху у навчанні, в інші ситуації емоційно-моральних переживань (радості, задоволення, здивування тощо);

  • метод опори на здобутий життєвий досвід;

  • метод пізнавальної, дидактичної, рольової гри та ін.



5.Поєднання форм навчання:

  • індивідуальна,

  • фронтально-колективна,

  • групова.



6.Характер взаємовідносин учителя та учнів

  • 1. Організація праці учнів на різних етапах уроку.

  • 2. Уміння вчителя володіти класом, активізувати діяльність учнів, організовувати самостійну роботу.

  • 3. Індивідуальний підхід до учнів на уроці.

  • 4. Рівень педагогічних вимог до праці учнів, до їхніх відповідей, до розвитку мислення та мовлення.

  • 5. Характер постановки запитань учням.

  • 6. Реакція на помилки, яких припускаються учні.

  • 7. Репліки оціночного характеру, аргументація оцінок.



Характер взаємовідносин учителя та учнів (продовження)

  • 8. Характер і тон дисциплінарних зауважень.

  • 9. Загальна емоційна та інтелектуальна атмосфера на уроці.

  • 10. Дотримання норм педагогічної етики. Культура спілкування.

  • 11. Стиль і темп роботи вчителя та їх вплив на діяльність учнів (бадьорість, рішучість, млявість, байдужість та ін.).

  • 12. Стимулювання успіхів учнів і використання арсеналу заохочень.

  • 13. Мовленнєва взаємодія на уроці (культура мовлення, логічна стрункість, емоційність та ін.).



7. Результативність уроку:

  • Ступінь засвоєння учнями основних понять, фактів, спеціальних умінь і навичок;

  • Оцінка очікуваних змін у розвитку інтересу до навчання, волі, емоцій,

  • зун, здійснювати самоконтроль, самооцінювання;

  • оцінка очікуваних змін у вихованні школярів.



Аналіз документації

  • ( нарада при директорі, засідання м/о,

  • накази )



Перевірка зошитів. Пам’ятка

  • Система письмових робіт учнів (класних і домашніх).

  • Зміст роботи, його відповідність вимогам програм. Рівень складності виконуваних робіт.

  • Наявність диференційованого, індивідуального підходу до робіт учнів.

  • Обсяг та характер робіт.

  • Якість знань, умінь і навичок на підставі письмових робіт, грамотність учнів.

  • Перевірка зошитів учителем. Якість перевірки. Якість виправлення помилок учителем.



Перевірка зошитів (продовження)

  • Оцінювання письмових робіт. Характер оцінки. Дотримання нормативних вимог оцінювання письмових робіт.

  • Система роботи над помилками, її результативність.

  • Дотримання єдиного орфографічного режиму: почерк, каліграфія учнів, зовнішній вигляд, культура ведення зошита ( чистота, акуратність, поля, дати, найменування письмових робіт,підпис титульної сторінки).



Перевірка ведення класних журналів. Пам’ятка

  • Прізвище,ім’я, по батькові вчителя.

  • Виконання навчального плану: кількість уроків за навчальним планом______,

  • дано фактично____.

  • Виконання навчальних програм: зміст вимог програм щодо тем та фактичне відображення їх у журналі, кількість контрольних, практичних,лабораторних робіт.

  • Система перевірки й оцінювання навчальних досягнень учнів.



Перевірка журналів (продовження)

  • Своєчасність і правильність оформлення записів у журналі. Зміст,характер і обсяги

  • домашнього завдання.

  • Відвідування учнями уроків.

  • Об’єктивність оцінювання навчальних досягнень учнів.

  • Дані про батьків та учнів. Оцінювання за семестр. Облік пропущених уроків.

  • Культура ведення журналу.

  • Пропозиції вчителю, класному керівникові. Перевірка виконання даних зауважень.



Перевірка ведення учнівських щоденників . Пам’ятка

  • Регулярне виставлення оцінок, отриманих учнями.

  • Завантаження учнів протягом тижня.

  • Акуратність ведення записів.

  • Обсяг домашніх завдань з навчальних предметів.

  • Підпис батьків та класного керівника.



Наслідки класно-узагальнюючого контролю

  • Психолого-педагогічний консиліум




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка