Інклюзія в контексті модернізації освіти в Україні



Дата конвертації04.01.2017
Розмір445 b.


Інклюзія в контексті модернізації освіти в Україні. Понятійно-термінологічні визначення, основні принципи


передбачає створення можливостей навчання всіх без винятку дітей, в тому числі дітей з особливими потребами, в загальноосвітньому навчальному закладі;

  • передбачає створення можливостей навчання всіх без винятку дітей, в тому числі дітей з особливими потребами, в загальноосвітньому навчальному закладі;

  • забезпечення необхідних умов (пристосування середовища, навчального процесу) відповідно до особливих потреб дитини.



Впровадження інклюзивного навчання не означає знищення чи скорочення системи спеціальних шкіл.

  • Впровадження інклюзивного навчання не означає знищення чи скорочення системи спеціальних шкіл.

  • Деякі країни, які свого часу повністю скасували систему спеціальних навчальних закладів на користь інклюзивній освіті, сьогодні визнають це як помилку.

  • Спеціальні школи мають розвиватися паралельно з інноваційними навчальними закладами, забезпечуючи право вибору варіативних моделей здобуття освіти дітьми з особливими потребами.

  • Інклюзивне навчання не є альтернативою спеціальній освіті, воно значно розширює її можливості.



використовується для позначення дітей з порушеннями психофізичного розвитку, в тому числі дітей з інвалідністю;

  • використовується для позначення дітей з порушеннями психофізичного розвитку, в тому числі дітей з інвалідністю;

  • акцентує увагу на необхідності забезпечення додаткової підтримки у навчанні дітей цієї категорії (на відміну від терміну «інвалід»).



  • 3. Для організації інклюзивного навчання дітей з особливими потребами (дітей з вадами фізичного та психічного розвитку, в тому числі дітей-інвалідів) у загальноосвітніх навчальних закладах створюються умови …

  • Постанова Кабінету Міністрів України №872 від 15.08.2011;

  • Наказ МОНмолодьспорту України №1/9-640 від 23.08.2011.



- діти, чиї потреби виходять за рамки загальноприйнятої норми:

  • - діти, чиї потреби виходять за рамки загальноприйнятої норми:

  • діти з особливостями (порушеннями) психофізичного розвитку;

  • діти із соціально вразливих груп (наприклад, вихованці дитячих будинків);

  • обдаровані діти.



акцент на потреби людини в особливих умовах та засобах навчання

  • акцент на потреби людини в особливих умовах та засобах навчання

  • підкреслює відповідальність суспільства у виявленні та реалізації цих потреб

  • «діти з особливими освітніми потребами»,

  • «діти з особливими потребами»









позитивний клімат у шкільному середовищі: вчителі, учні, батьки;

  • позитивний клімат у шкільному середовищі: вчителі, учні, батьки;

  • професійне співробітництво в інклюзивній школі: вчителі, асистенти вчителів, фахівці, батьки;

  • адаптація методів та змісту навчання;

  • індивідуальний підхід (індивідуальна навчальний план), особистісно-орієнтовані методики навчання;

  • психолого-педагогічний супровід дітей з особливими потребами;

  • відповідне навчально-методичне, матеріально-технічне забезпечення.




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка