Інноваційна культура методичного кабінету



Дата конвертації02.06.2016
Розмір445 b.


Інноваційна культура методичного кабінету


Система післядипломної освіти, порівняно з базовою професійною, має свої переваги: вона менш інерційна, здатна швидко реагувати на перманентні зміни соціально-економічних і технологічних умов і, що

  • Система післядипломної освіти, порівняно з базовою професійною, має свої переваги: вона менш інерційна, здатна швидко реагувати на перманентні зміни соціально-економічних і технологічних умов і, що

  • дуже важливо, має постійний зв’язок з практикою (Л.Покроєва).



Інноваційне навчання – це зорієнтована на динамічні зміни в навколишньому світі навчальна та освітня діяльність, підґрунтям якої є розвиток різноманітних форм мислення, творчих здібностей, високих соціально-адаптаційних можливостей особистості сучасного вчителя.

  • Інноваційне навчання – це зорієнтована на динамічні зміни в навколишньому світі навчальна та освітня діяльність, підґрунтям якої є розвиток різноманітних форм мислення, творчих здібностей, високих соціально-адаптаційних можливостей особистості сучасного вчителя.



Методичні установи – це та ланка в системі освіти, яка, по суті, є пульсом педагогічного життя конкретного регіону і трансформатором педагогічних ідей у державі.

  • Методичні установи – це та ланка в системі освіти, яка, по суті, є пульсом педагогічного життя конкретного регіону і трансформатором педагогічних ідей у державі.



Інновації в методичному кабінеті



Програмно-цільовий підхід

  • Загальними рисами програмно-цільового підходу є:

  • чітка орієнтація на встановлені цілі;

  • балансування цілей різного типу;

  • визначення відповідного інструментарію досягнення цілей;

  • розробка систем покрокової оцінки досягнення цілей;

  • орієнтація на мету як критерій досягнення результатів.



Програма розвитку РМК

  • Програма розвитку – це робочий документ для організації перспективної та поточної діяльності , який містить відомості про вихідний стан організації в цілому та її окремих підсистем; гіпотетичну модель, бажану в майбутньому; описує зміст діяльності та послідовність дій, що призведуть до передбачуваного.

  • Мета програми - забезпечити на основі діагностико-прогностичного підходу ефективну систему навчання, науково-методичної роботи з педагогічними рацівниками та організувати забезпечення науково-методичного патронажу фахового зростання педпрацівників .



Моніторинг

  • Моніторинг у підпрограмі «Учитель»:

  • Профкомпетентність учителя ( з метою підвищення рівня профмайстерності, до атестації тощо);

  • Готовність до інноваційної діяльності;

  • Ефективність упровадження освітніх інновацій;

  • Самоосвітня діяльність;

  • Визначення рівня психологічної компетентності педагогів.

  • Оцінка комфортності вчителя у школі;

  • Вивчення соціально-психологічного клімату в педагогічному колективі;

  • Визначення моделі спілкування педагога;

  • Напрями учнівського моніторингу:

  • Рівень навчальних досягнень учнів;

  • Рівень вихованості;

  • Психологічний моніторинг;

  • Моніторинг здоров”я;

  • Соціальний моніторинг



Акмеологічний підхід

  • Акмеологія – інтегративна наука, що досліджує закономірності творчості, досягнення людиною вершин професіоналізму у діяльності.

  • Акмеологія – інтегративна наука, що досліджує закономірності творчості, досягнення людиною вершин професіоналізму у діяльності.



Під акмеологічною компетентністю розуміють інтегральну готовність і здатність зрілої особистості будувати свій поступовий психічний та професійний розвиток під постійним ускладненням задач і зростанням рівня досягнень, котрі найбільш повно реалізують психологічні ресурси, які має людина.

  • Під акмеологічною компетентністю розуміють інтегральну готовність і здатність зрілої особистості будувати свій поступовий психічний та професійний розвиток під постійним ускладненням задач і зростанням рівня досягнень, котрі найбільш повно реалізують психологічні ресурси, які має людина.



Для ефективного упровадження акмеологічного підходу доцільно розробити:

  • Для ефективного упровадження акмеологічного підходу доцільно розробити:

  • - модель компетентного методиста;

  • - модель компетентного вчителя



Моделі включають:

  • компетентності знань (методичних, психологічних, загальних, спеціальних знань з предмета) - основа, базис професiоналiзму в цілому;

  • компетентності у педагогiчному спiлкуванні - готовнiсть i й умiння використовувати систему знань на практицi;

  • компетентності з питання самовдосконалення, що забезпечує динамiчнiсть, розвиток цiлiсної системи “професiоналiзм педагогiчної дiяльностi” шляхом справедливого самооцiнювання i оперативного усунення виявлених у процесi педагогiчного спiлкування особистiсних недоліків.



ІКТ

  • Сайти;

  • Електронні скриньки;

  • Електронні бази;

  • Доступ до Internet;

  • Презентації кращого досвіду;

  • Навчання комп’ютерної грамотності;

  • Використання у навчально-виховному процесі ППЗ.



Інтерактивне навчання

  • Інтерактивні технології базуються на постійній активності взаємодії всіх учасників навчального процесу. Це співнавчання, взаємо навчання, тісна взаємодія в міні-колективі (групи, ланці, команді).



Інтерактивні форми

  • Мозковий штурм;

  • Мікрофон;

  • Рішення ситуаційних задач;

  • Діалог;

  • Дискусія;

  • Тренінги.



У ЧОМУ ЕФЕКТИВНІСТЬ ІНТЕРАКТИВНОГО НАВЧАННЯ

    • інтенсифікується процес розуміння, засвоєння та творчого застосування знань при вирішенні практичних задач;
    • підвищується мотивація та включеність учасників до процесу;
    • у такому навчанні кожний учасник успішний;
    • можливий перенос способів організації діяльності, з’являється можливість одержати новий досвід діяльності, спілкування, переживань.


ПРИНЦИПИ ІНТЕРАКТИВНОГО НАВЧАННЯ

  • діалогічна взаємодія;

  • работа в малих групах на основі кооперації та співробітництва;

  • активно-рольова (ігрова) і тренінгова організація навчання.



Маркетинг

  • Візитки РМК;

  • Візитки навчальних закладів;

  • Презентації;

  • Видавничі матеріали.



У ЧОМУ ОСОБЛИВОСТІ НАВЧАННЯ ДОРОСЛИХ

  • Дорослі – це досвідчені учні

  • Дорослі мають більше упереджень та стереотипів, проте їхні запити та потреби чіткіші,

  • а погляди помірковані та виважені

  • 3. Дорослі можуть працювати довше за умови практичної значимості



ПРИЧИНИ УСПІХУ НАВЧАННЯ ДОРОСЛИХ

  • Мотивація: цікава, змістовна діяльність,

  • актуальність тематики,

  • використання нестандартних технік самопізнання та самооцінювання,

  • самовипробування, самопорівнювання



ЧИННИКИ УСПІХУ НАВЧАННЯ ДОРОСЛИХ

  • Навчання залежить від рівня підготовленості дорослих учнів

  • Дорослі з бажанням включаються в навчання перед, після або під час події, яка змінює життя

  • Активне залучення учасників у процес

  • Атмосфера комфорту та взаємоповаги

  • Навчання дорослих має бути практичним та спрямованим на вирішення проблеми

  • Має відповідати індивідуальним особливостям



ПЕРЕШКОДИ НАВЧАННЮ ДОРОСЛИХ

  • Вплив освітніх традицій

  • Почуття дискомфорту, що його спричиняють будь-які зміни

  • Брак мотивації до змін

  • Брак моделей та інформації ефективного навчання



Синергентичний підхід

  • Синергетика — це теорія самоорганізації.

  • Освіта – це не процес передачі знань, не пропонування готових істин;

  • Освіта – це нелінійна ситуація відкритого діалогу, прямого та зворотного зв’язку;

  • Процес, що сприяє пробудженню власних сил того, хто навчається, співробітництву з собою та іншими учасниками освітнього процесу



Проблема синергетичного підходу до проблем управління освітою охоплює два основних аспекти:

  • Проблема синергетичного підходу до проблем управління освітою охоплює два основних аспекти:

  • процес формування управлінської свідомості керівників закладів і системи освіти;

  • процес розробки і реалізації управлінських рішень у системі освіти.



Особистість

  • Своє “Я”;

  • Зовнішнє середовище.



Інноваційні процеси

  • Інноваційні процеси

  • Інноваційна культура



Інноваційна культура - складова інноваційного потенціалу, що характеризує рівень освітньої, загальнокультурної і соціально-психологічної підготовки особистості та організації в цілому до сприйняття і творчого втілення в життя ідеї розвитку на інноваційних засадах.

  • Інноваційна культура - складова інноваційного потенціалу, що характеризує рівень освітньої, загальнокультурної і соціально-психологічної підготовки особистості та організації в цілому до сприйняття і творчого втілення в життя ідеї розвитку на інноваційних засадах.



Інноваційна культура

  • Сутність інноваційної культури організації розкриваєтья в таких характеристиках, як:

  • - мотивованість працівників до знань і розробки інновацій;

  • - націленість на результат;

  • - робота в команді;

  • - прагнення досягти високого професіоналізму;

  • - можливість спілкування з колегами на семінарах, виставках, конференціях (поза роботою);

  • - свобода висловлювання думок, ідей;

  • - свобода творчості.



Імідж керівника

  • Термін «імідж» (англ. image) означає образ, цілеспрямовано сформований і закріплений в уяві про певну особу (менеджера). У практичному застосуванні цей термін близький до грецького слова «харизма», що означає обдарованість, мудрість, авторитетність. Люди, яким була притаманна сукупність таких властивостей, у всі часи справляли на оточуючих великий вплив і були лідерами.



Джерелами впливу харизматичних керівників є:

  • чітке бачення майбутнього, що поділяється співробітниками;

  • створення системи корпоративних цінностей, які підтримуються всіма працюючими;

  • взаємна довіра лідера і співробітників. Харизматичні керівники створюють атмосферу змін, нововведень, вони є носіями ідей, що збуджують, стимулюють людей працювати не по-кладаючи рук, прагнути досягати високих цілей.



Спеціалісти з іміджування виділяють три складових іміджу керівника з інноваційної діяльності: • особисту привабливість (зовнішній вигляд, відкритість, до ступність, комунікабельність); вона завжди сприяє успіху в про фесійній діяльності менеджера; » моральні якості — емпатичність (розуміння психічних станів інших людей), рефлексивність (здатність до співпереживання, самовдосконалення), красномовність (здібність надихати, переконувати словом); • техніку самопрезента ції (уміння подати з найкращого боку свої знання, досвід, уміння встановлювати в колективі відносини взаємної поваги, довіри, створювати творчий клімат).

  • Спеціалісти з іміджування виділяють три складових іміджу керівника з інноваційної діяльності: • особисту привабливість (зовнішній вигляд, відкритість, до ступність, комунікабельність); вона завжди сприяє успіху в про фесійній діяльності менеджера; » моральні якості — емпатичність (розуміння психічних станів інших людей), рефлексивність (здатність до співпереживання, самовдосконалення), красномовність (здібність надихати, переконувати словом); • техніку самопрезента ції (уміння подати з найкращого боку свої знання, досвід, уміння встановлювати в колективі відносини взаємної поваги, довіри, створювати творчий клімат).



За словами Т. Джефферсона, мистецтво управління є мистецтвом чесності.

  • За словами Т. Джефферсона, мистецтво управління є мистецтвом чесності.

  • Найбільш ґрунтовний аналіз обману даний у праці П.Екмана, у якій на виключно науковій основі розглядається поведінка особи в ситуаціях, коли вона намагається обманути іншу. За Екманом, обман - це дія, котрою особа вводить в оману іншу, роблячи це зумисно, без попереднього попередження про свої цілі та без чітко окресленого з боку жертви прохання не розкривати обман. П. Екман розрізняє дві основні форми обману:

  • замовчування (втаємничення істинної інформації);

  • викривлення (повідомлення неправдивої інформації).




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка