Інститут спеціальної педагогіки Національної академії педагогічних наук України



Дата конвертації04.01.2017
Розмір445 b.


Інститут спеціальної педагогіки Національної академії педагогічних наук України

  • Інститут спеціальної педагогіки Національної академії педагогічних наук України


система освітніх послуг,



Створення позитивної атмосфери

  • Створення позитивної атмосфери

  • Командний підхід

  • Індивідуалізація навчального процесу

  • Адаптація та модифікація

  • Підготовка педагогів

  • Ефективне залучення членів родини



розроблення комплексної  програми розвитку  дитини з особливими освітніми потребами

  • розроблення комплексної  програми розвитку  дитини з особливими освітніми потребами

  • надання додаткових послуг та форм підтримки у процесі навчання

  • організація спостереження за динамікою розвитку учня



визначення конкретних навчальних стратегій і підходів до навчання дитини з особливими освітніми потребами

  • визначення конкретних навчальних стратегій і підходів до навчання дитини з особливими освітніми потребами



розробляється групою фахівців з обов’язковим залученням батьків або осіб, які їх замінюють, для визначення конкретних навчальних стратегій і підходів до навчання дитини з особливими освітніми потребами

  • розробляється групою фахівців з обов’язковим залученням батьків або осіб, які їх замінюють, для визначення конкретних навчальних стратегій і підходів до навчання дитини з особливими освітніми потребами







1. Установча зустріч членів команди (визначення оптимального складу команди, план проведення комплексного оцінювання сильних сторін та потреб дитини (збір комплексної інформації про дитину)

  • 1. Установча зустріч членів команди (визначення оптимального складу команди, план проведення комплексного оцінювання сильних сторін та потреб дитини (збір комплексної інформації про дитину)



2. Оцінювання рівня психофізичного розвитку дитини; визначення поточного рівня знань та вмінь різними спеціалістами, як основу для подальшої організації навчання

  • 2. Оцінювання рівня психофізичного розвитку дитини; визначення поточного рівня знань та вмінь різними спеціалістами, як основу для подальшої організації навчання



наявний рівень знань і вмінь учня, можливості, потреби

  • наявний рівень знань і вмінь учня, можливості, потреби

  • рівень підготовленості дитини до школи

  • адаптаційний потенціал (які можуть виникати труднощі в адаптації, чи перебувала дитина в колективі тощо)

  • особливості розвитку пізнавальних процесів

  • вміння, сильні якості та труднощі, освітні галузі, в яких учень потребує допомоги

  • інформація щодо впливу порушень розвитку дитини на її здатність до навчання

  • аспекти соціального/емоційного розвитку, в яких учень потребує допомоги



Батьки – надають інформацію про стан здоров’я, розвиток, інтереси, особливості поведінки дитини

  • Батьки – надають інформацію про стан здоров’я, розвиток, інтереси, особливості поведінки дитини

  • Фахівці – визначають особливості розвитку тих чи тих процесів, функцій

  • Педагоги – з'ясовують наявний рівень знань та вмінь, співставлення вимог програми та можливостей дитини, особливості поведінки, спілкування з ровесниками та дорослими

  • Адміністрація – організовують

  • додаткову адміністративну

  • підтримку (розклад,

  • додаткові фахівці)



Команда педагогів та фахівців школи:

  • Команда педагогів та фахівців школи:

  • - вчитель

  • - асистент вчителя

  • - психолог

  • - логопед

  • - соціальний педагог

  • - вчитель-дефектолог

  • - фахівці, залучені з інших організацій

  • - батьки





У яких сферах розвитку необхідно надати допомогу?

  • У яких сферах розвитку необхідно надати допомогу?

  • Скільки часу на тиждень триватимуть заняття з фахівцями або додаткові заняття?

  • Які зміни у розкладі мають відбутися?

  • Які заходи будуть запропоновані для встановлення співпраці з іншими учнями?

  • У яких заходах, крім навчальних, дитина братиме участь?



Чи потрібен дитині супровід для навчання в школі?

  • Чи потрібен дитині супровід для навчання в школі?

  • Які адаптації середовища, технічного забезпечення необхідно здійснити?

  • Яких фахівців необхідно залучити?

  • Якою є поведінка дитини, яких змін вона потребує для поліпшення процесу навчання?

  • Який теперішній рівень досягнень дитини?

  • З удосконалення/розвитку яких навичок необхідно розпочати?



чому їхня дитина потребує розроблення індивідуалізованої програми розвитку

  • чому їхня дитина потребує розроблення індивідуалізованої програми розвитку

  • хто надаватиме освітні та додаткові послуги

  • тривалість послуг

  • методи та періодичність оцінювання

  • періодичність перегляду ІНП та надання інформації про хід його виконання



4. Організація навчання за індивідуальним навчальним планом. Моніторинг ефективності, внесення коректив

  • 4. Організація навчання за індивідуальним навчальним планом. Моніторинг ефективності, внесення коректив





Міністерством соціальної політики України Класифікатор професій доповнено посадою асистента вчителя інклюзивного навчання (наказ Держспоживстандарту від 28.07.2010 № 327)

  • Міністерством соціальної політики України Класифікатор професій доповнено посадою асистента вчителя інклюзивного навчання (наказ Держспоживстандарту від 28.07.2010 № 327)

  • Типові штатні нормативи загальноосвітніх навчальних закладів, затверджені наказом МОН від 06.12.2010 № 1205, зареєстрованим у Мін’юсті 22.12.2010 за № 1308/18603

  • Постанова Кабінету Міністрів України від 18.08.2012 № 635 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 р. № 346 і від 14 червня 2000 р. № 963»

  • Лист МОНмолодьспорту від 25.09.2012 №1/9-675 «Щодо посадових обов'язків асистента вчителя»

  • Лист МОНмолодьспорту від 28.09.2012 №1/9-694 «Щодо введення посади вихователя (асистента вчителя) у загальноосвітніх навчальних закладах з інклюзивним навчанням»



допомагає в організації навчально-виховного процесу в класі з інклюзивним навчанням

  • допомагає в організації навчально-виховного процесу в класі з інклюзивним навчанням

  • надає допомогу учням з особливими освітніми потребами в організації робочого місця; проводить спостереження за дитиною з метою вивчення її індивідуальних особливостей, схильностей, інтересів та потреб

  • допомагає концентрувати увагу, сприяє формуванню саморегуляції та самоконтролю учня

  • співпрацює з фахівцями, які безпосередньо працюють з дитиною з особливими освітніми потребами та приймають участь у розробленні індивідуальної програми розвитку

  • забезпечує разом з іншими працівниками здорові та безпечні умови навчання, виховання та праці. Веде встановлену педагогічну документацію

  • разом із вчителем формує учнівське портфоліо



співпрацюючи з учителем класу, надає освітні послуги, спрямовані на задоволення освітніх потреб учнів

    • співпрацюючи з учителем класу, надає освітні послуги, спрямовані на задоволення освітніх потреб учнів
    • здійснює соціально-педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами, дбає про професійне самовизначення та соціальну адаптацію учнів
    • сприяє розвитку дітей з особливими освітніми потребами, поліпшенню їхнього психоемоційного стану
    • стимулює розвиток соціальної активності дітей, сприяє виявленню та розкриттю їхніх здібностей, талантів, обдарувань шляхом їх участі у науковій, технічній, художній творчості
    • створює навчально-виховні ситуації, обстановку оптимізму та впевненості у своїх силах і майбутньому


разом із групою фахівців, які розробляють індивідуальну програму розвитку, вивчає особливості діяльності і розвитку дітей з особливими освітніми потребами

  • разом із групою фахівців, які розробляють індивідуальну програму розвитку, вивчає особливості діяльності і розвитку дітей з особливими освітніми потребами

  • оцінює разом із вчителем навчальні досягнення учня

  • оцінює виконання індивідуальної програми розвитку

  • вивчає та аналізує динаміку розвитку учня



Ведення і підтримка

  • Ведення і підтримка

  • Навчання в центрах діяльності

  • Паралельне навчання

  • Альтернативне навчання



  • Дякую за увагу!

  • Inna_lko@ukr.net




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка