Інструктивно-методичного листа Міністерства освіти і науки України №1/9-438 від 27. 08. 2004



Дата конвертації16.06.2016
Розмір445 b.



Інструктивно-методичного листа Міністерства освіти і науки України № 1/9-438 від 27.08.2004

  • Інструктивно-методичного листа Міністерства освіти і науки України № 1/9-438 від 27.08.2004

  • “Організація фізкультурно-оздоровчої роботи в дошкільному навчальному закладі”

  • Методичних рекомендацій Міністерства освіти і науки України (Додаток до листа від 16.08.2010 № 1/9 563)”Фізичний розвиток дітей в умовах дошкільного навчального закладу”







  • Ранкова гімнастика

  • Ранкова гімнастика – обов’язкова складова організації життєдіяльності дітей у дошкільному навчальному закладі. Вона сприяє поглибленню дихання, посиленню кровообігу, обміну речовин, розвитку різних груп м’язів, правильній поставі, розгальмовуванню нервової системи після сну, викликає позитивні емоції.

  • Головна вимога до гімнастики у літній період – проведення її на свіжому повітрі, а взимку – у добре провітреному приміщенні. Для підвищення опірності організму до несприятливих кліматичних умов одяг під час виконання вправ має бути легким.

  • Добір вправ у комплексі визначається з урахуванням можливостей і стану здоров’я дітей певного віку, а також їхніх індивідуальних особливостей. Вправи повинні бути прості та доступні для виконання, доцільно включати біг, ходьбу, стрибки, інші вправи для різних груп м’язів.

  • Тривалість ранкової гімнастики: для дітей раннього віку – 4-5 хв., молодшого дошкільного віку - від 6 до 9 хв., старшого – 8-12 хв. Комплекси ранкової гімнастики розучуються на заняттях з фізичної культури, діють 2 тижні з ускладненням на другому.

  • Протягом року вже знайомі комплекси періодично повторюються, збільшується навантаження за рахунок урізноманітнення вправ, підвищення інтенсивності виконання.

  • Комплекси вправ ранкової гімнастики



Заняття

  • Заняття

  • Заняття розглядаються як цілеспрямована та унормована форма організованої навчально-пізнавальної діяльності з фізичної культури та формування основ здорового способу життя. Вони дають змогу систематично, послідовно формувати, закріплювати й удосконалювати рухові вміння та навички, розвивати фізичні якості, давати дітям спеціальні знання та прищеплювати потребу в повсякденних заняттях фізичною культурою, оптимізувати рухову діяльність.

  • Організоване навчання у формі фізкультурних занять проводиться, починаючи з третього року життя. Тривалість занять для дітей раннього віку – 15-20 хв., молодшого – 20-30 хв., старшого -30-40 хв.

  • Тривалість частин заняття (вступної, підготовчої, основної і заключної) та обсяг матеріалу не постійні, вони змінюються залежно від освітніх завдань, умов проведення заняття.

  • Обов’язкові умови проведення занять з фізичної культури: вологе прибирання зали, провітрювання приміщення, підготовка фізкультурного обладнання та інвентарю. Обладнання та інвентар мають бути безпечними у використанні, естетично привабливими та відповідати віку вихованцям за розмірами, вагою тощо. Одяг та взуття дітей добираються з урахуванням місця проведення занять і пори року.





Заняття фізичними вправами на свіжому повітрі під час денних прогулянок

  • Заняття фізичними вправами на свіжому повітрі під час денних прогулянок

  • Шикування, перешикування

  •  Ходьба

  • Комплекс загально-розвивальних вправ

  •  Бігові вправи в основній частині

  • Рівновага

  • Стрибки

  • Кидання, ловіння, метання, вправи з м'ячем

  • Повзання, лазіння

  • Рухливі ігри



Походи за межі дошкільного закладу (дитячий туризм)

  • Походи за межі дошкільного закладу (дитячий туризм)

  • Походи за межі дошкільного закладу (дитячий туризм) проводяться з дітьми, починаючи з молодшого дошкільного віку. Вихователь має ретельно готуватися до їх проведення: продумувати маршрут руху і спосіб пересування, визначати та вивчати місця зупинок і відпочинку, враховувати при цьому всі природні умови для проведення вправ з удосконалення рухових навичок (наявність струмочків, гірок, повалених дерев тощо). До місця призначення діти можуть іти вільно, групуючись за бажанням; шикування парами використовується при переходах вулиць, шосе.

  • Тривалість переходу в один бік (від дошкільного закладу до місця кінцевої зупинки) становить для дітей четвертого року життя 15-20 хв., п’ятого року життя – 20-25 хв., шостого року життя – 25-30 хв.

  • Під час походів використовують вправи з основних рухів, рухливі ігри з використанням дрібних фізкультурних знарядь та природних умов, а також передбачаються проведення спостережень в природі та навколишньому оточенні, елементарні бесіди, короткі розповіді краєзнавчого, екологічного спрямування, дидактичні ігри тощо. Не можна підміняти походи за межі дошкільного закладу цільовими прогулянками та екскурсіями – вони посідають самостійне місце в освітньому процесі як форми ознайомлення дітей з природним, предметним і соціальним довкіллям. Основна мета дитячого туризму в умовах дошкільного закладу – оздоровлення малят, запобігання гіподинамії, оптимізація рухового режиму, вдосконалення рухових навичок.





Січень :

  • Січень :

  • вправи з хокейними ключками й шайбами (ведення шайби, удари по воротах,

  • передача шайби в парах);

  • катання на санках

  • Лютий (за погодними умовами):

  • катання на санках;

  • катання на крижаних доріжках;

  • елементи хокею

  • Березень:

  • лазіння по гімнастичній стінці однойменним способом;

  • згинання й розгинання рук в упорі об стінку (лаву);

  • робота з дітьми, які відстають у засвоєнні фізичних вправ;

  • стрибки через коротку скакалку

  • Квітень:

  • стрибки через коротку й довгу скакалку;

  • вправи з м'ячем;

  • біг із середньою швидкістю по пересіченій місцевості (350-450 м);

  • катання на велосипеді;

  • згинання та розгинання рук в упорі об лаву (стіну)

  • Травень:

  • біг по пересіченій місцевості із середньою швидкістю (350-450 м);

  • стрибки через коротку й довгу скакалку;

  • гра в бадмінтон;

  • катання на велосипеді, самокаті;

  • лазіння по гімнастичній стінці;вправи з м'ячем.



 Рухливі ігри

  •  Рухливі ігри

  • Враховуючи провідну роль ігрової діяльності в особистісному зростанні дітей, значне місце під час організації рухового режиму відводиться рухливим іграм. При їх доборі враховуються такі чинники: вік дітей, пора року, погодні та природні умови, місце ігор протягом дня, наявність необхідного фізкультурного обладнання та інвентарю.

  • Рухливі ігри включаються до різних форм роботи з дітьми (занять, свят, розваг, походів тощо) після їх попереднього розучування.

  • Їх проводять в усіх вікових групах щодня: під час ранкового прийому (одна-дві гри малої і середньої рухливості), на прогулянках (дві-три гри малої, середньої та високої рухливості), ввечері пропонуються одна-дві гри середньої та малої рухливості. Усього протягом дня проводиться п’ять-шість рухливих ігор, а влітку – шість-сім.

  • Протягом дня слід проводити рухливі ігри різних видів: сюжетні й безсюжетні, ігри змагального типу, з елементами спортивних ігор (баскетбол, футбол, городки, бадмінтон, настільний теніс, хокей з м’ячем і шайбою) та спортивних вправ (їзда на велосипеді, катання на санчатах, ковзанах, ходьба на лижах), забав (серсо, кільцекид, кеглі) тощо. Навчання елементів більшості спортивних ігор і вправ спортивного характеру здійснюється на заняттях з фізичної культури, а закріплення – на прогулянках.





  • Гімнастика після денного сну проводиться після поступового підйому дітей у спальній, групових кімнатах або залі. Комплекс такої гімнастики включає загальнорозвивальні вправи на різні м’язові групи із зміною вихідних положень та спеціальні вправи для формування стопи і постави та гімнастика «пробудження» (елементи інноваційної технології М. М. Єфименко).

  • Тривалість від 6 до 9 хвилин залежно від віку дітей.

  • Комплекси гімнастики після денного сну діють 2 тижні з ускладненням на другому.

  • КОМПЛЕКС ЗАГАЛЬНОРОЗВИВАЮЧИХ ВПРАВ

  • КОМПЛЕКС ВПРАВ НА КОРЕКЦІЮ ПЛОСКОСТОПОСТІ

  •  ГІМНАСТИКА ПРОБУДЖЕННЯ

  • ( елементи інноваційної технології М. М. Єфименко)

  •  



  • Фізкультурні розваги проводяться, починаючи з раннього віку (3-й рік життя) один-два рази на місяць, переважно у другій половині дня. Тривалість фізкультурних розваг для дітей раннього віку – 15-20 хв., молодшого – 20-35 хв., старшого віку – 35-40 хв. Місцем їх проведення може бути фізкультурна чи музична зала, групова кімната, фізкультурний чи ігровий майданчик, лісова або паркова галявина, берег водоймища тощо. Обов’язковим є участь кожної дитини в розвазі. Щоб забезпечити оптимальні фізичні, психічні, емоційні навантаження, плануючи розваги передбачається раціональне чергування ігор з різними ступенями навантаження, колективних, масових – з іграми підгрупами чи індивідуальними (конкурси, атракціони), складніших за правилами, руховими завданнями ігор – з простішими, розважального характеру. У фізкультурних розвагах для дітей старшого дошкільного віку можуть переважати естафети, конкурси, атракціони, а також використовуватися ігри та вправи спортивного характеру.

  •  



  • "Весела карусель "

  • Мета: розвивати фізичні якості під час проведення естафет. Викликати прагнення активно діяти і перемагати. Виховувати вміння відчувати плече товариша, відповідальність за свої дії, бажання займатися фізкультурою і спортом. Дати дітям змогу продемонструвати свої спортивні вміння.

  • План

  • Ходьба (на носочках, як конячки, змійкою);

  • Легкий біг;

  • Вправи на регуляцію дихання;

  • Комплекс загальнорозвиваючих вправ;

  • Смуга перешкод (повзання по підлозі в упорі на ступнях ніг,

  • підлізання під дугу на колінах з упором на руки, стрибки вгору,

  • ходьба по кубиках, ходьба по канату боком приставним

  • кроком);

  • Гра-естафета "Не залишай слідів";

  • Естафета "Хто найсильніший?";

  • Естафета "Пройди, не замочивши ніг";

  • Рухлива гра "Наша кішка";

  • Дихальна гімнастика.



Дні здоров’я організовуються один раз на місяць, починаючи з 3-го року життя. Цей день насичується різноманітними формами: загартувальні та лікувально-профілактичні процедури, дитячий туризм, фізкультурне свято або розвага, самостійна рухова діяльність, рухливі ігри на прогулянках, фізкультурні заняття тощо. Більшість з них бажано проводити на свіжому повітрі.

  • Дні здоров’я організовуються один раз на місяць, починаючи з 3-го року життя. Цей день насичується різноманітними формами: загартувальні та лікувально-профілактичні процедури, дитячий туризм, фізкультурне свято або розвага, самостійна рухова діяльність, рухливі ігри на прогулянках, фізкультурні заняття тощо. Більшість з них бажано проводити на свіжому повітрі.

  • У день здоров’я вся освітня робота пов’язується з темою здоров’я та здорового способу життя (бесіди, читання художньої літератури, ігрова, пізнавальна, трудова, самостійна художня діяльність тощо). Програма дня здоров’я передбачає як загальні для всього дошкільного закладу заходи, так і розраховані на кожну вікову групу.

  •  





Фізкультурні свята проводяться двічі – тричі на рік, починаючи з молодшого дошкільного віку. Оптимальна тривалість заходу для дітей цього віку – 40-50 хвилин, для старшого віку – 50-60 хвилин. Фізкультурні свята організовуються в першій чи другій половині дня, в музичній чи фізкультурній залі, на майданчику, в басейні тощо. Якщо свято проводиться у приміщенні, необхідно подбати про організацію повноцінної прогулянки у цей день.

  • Фізкультурні свята проводяться двічі – тричі на рік, починаючи з молодшого дошкільного віку. Оптимальна тривалість заходу для дітей цього віку – 40-50 хвилин, для старшого віку – 50-60 хвилин. Фізкультурні свята організовуються в першій чи другій половині дня, в музичній чи фізкультурній залі, на майданчику, в басейні тощо. Якщо свято проводиться у приміщенні, необхідно подбати про організацію повноцінної прогулянки у цей день.

  • Активна рухова діяльність усіх дітей, забезпечення участі кожного з них , створення піднесеного настрою під час фізкультурного свята – найважливіша мета заходу. Важливо не перетворювати його на розважальне видовище для дорослих, а також не відлучати від участі у святі дітей, які пропустили підготовку до нього з певних причин, малоактивних і невпевнених.

  • Під час підготовки до фізкультурного свята необхідно розробити сценарій, розподілити обов’язки щодо оформлення місця проведення, підготувати музичний супровід, атрибутику, костюми, призи і нагороди тощо. При розробці сценарію особлива увага приділяється сюрпризним моментам, показовим номерам, церемонії урочистого відкриття і закриття свята, підбиттю підсумків, врученню призів і подарунків.

  • Підготовка дітей до свята розпочинається заздалегідь і здійснюється впродовж усього освітнього процесу (на музичних, фізкультурних заняттях, під час ранкової гімнастики, ігор, самостійної рухової діяльності, індивідуальної роботи тощо). Неприпустимими є багаторазові масові репетиції повного ходу свята.

  •  



Фізкультурно-музичне свято День дорослішання

  • Фізкультурно-музичне свято День дорослішання

  • Спартакіада. « Веселі старти» серед вихованців старших груп ДНЗ

  • Спортивне свято «Тато, мама, Я - спортивна сім'я».






База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка