Інтерактивний блок: Кросворд Чи знаємо ми В. О. Сухомлинського?



Дата конвертації08.06.2016
Розмір445 b.



Інтерактивний блок:

  • Інтерактивний блок:

  • Кросворд «Чи знаємо ми В.О.Сухомлинського?»

  • Гра «Розминка»

  • Гра «Дайте відповідь на Чомучкині запитання»

  • Гра «Розв’яжіть ситуацію»

  • Гра «Продовжіть прислів’я про родинне виховання»

  • Гра «Придумайте назву твору»

  • Гра «Визначте, які батьки були у героїв казки»

  • Бочка ідей (анкетування)



Поради вихователю:

  • Поради вихователю:

  • Навчайте із задоволенням.

  • Працюйте весело.

  • Поважайте дитину і довіряйте їй.

  • Створюйте сприятливі умови для розвитку і виховання.

  • Припиняйте заняття трохи раніше, ніж дитина сама цього захоче.

  • Якомога частіше вводьте новий матеріал.

  • Будьте самі організовані і послідовні.

  • Не сваріть дитину за помилки.

  • Якомога частіше хваліть дитину.



Поради батькам:

  • Поради батькам:

  • Подавайте приклад хорошої поведінки.

  • Змінюйте оточення, а не дитину.

  • Висловлюйте свої бажання позитивно.

  • Висувайте реальні вимоги.

  • Допомагайте дітям вести себе краще, даючи їм вибір.

  • Прислуховуйтеся до того, що говорить Вам дитина.

  • Обирайте виховання без побиття та крику.

  • І головне - пам’ятайте, що любов є найголовнішою потребою усіх дітей.



Блок 1

  • Блок 1

  • Любов до дітей виховується тільки любов’ю, як вогонь запалюється тільки від вогню

  • В.О.Сухомлинський

  • Вправа «Розминка»

  • Мета: ознайомити учасників груп один з одним, зняти напруженість перших хвилин, створити в групі більш розкутої атмосфери, на досягнення стану, який дозволив би ефективно працювати.

  • Хід гри: Ведучий пропонує батькам і молодим педагогам об’єднатися в групи і обрати собі певне завдання.

  • Перша підгрупа („Діти”): проінсценувати уривок „Відповідь” (за Василем Сухомлинським).

  • Одного разу маленьке Курча знайшло великого Півня.

  • Чому у чаплі довгий дзьоб, а в мене зовсім маленький? – запитало воно.

  • Відчепися!

  • Чому в зайця довгі вуха, а в мене навіть малесеньких немає?

  • Не чіпляйся!

  • Чому в кішки м’яка гарна шубка, а в мене якийсь жовтий пух?

  • Відійди кажу! Замовкни!

  • Чому навіть маленьке цуценя вміє вертіти хвостиком, а в мене ніякого хвостика немає?

  • Та відчепися ж ти! – гримнув Півень.

  • Чому в цапка є гарні ріжки, а у мене навіть поганеньких немає?

  • Припини! Іди геть!

  • Усе відчепися... геть... припини! Чому всім маленьким дорослі відповідають на запитання, а ти – ні? – пропищало Курча.

  • Тому що ти не запитуєш, а просто всім заздриш! – сердито відповів Півень. І це була чиста правда.



Друга підгрупа („Батьки”): посадити уявне жовте курча собі на долоню й спробувати його переконати.

  • Друга підгрупа („Батьки”): посадити уявне жовте курча собі на долоню й спробувати його переконати.

  • Наприклад:

  • „Дуже добре, що в тебе жовтий пух, тому що...”;

  • „Хоч у тебе короткий дзьоб, але...”

  • Третя підгрупа („Вихователі”): дати пораду.

  • Наприклад:

  • „Не заздри іншим, а сам намагайся стати кращим”;

  • „Щоб виріс дзьоб, як у чаплі, треба...”



Гра «Дайте відповідь на Чомучкині запитання»

  • Гра «Дайте відповідь на Чомучкині запитання»

  • Мета: вправляти у доступних дітям, цікавих та оригінальних відповідях на запитання; виховувати почуття терпимості і виваженості у процесі відповідей на дитячі питання.

  • Хід гри. Ведучий, продовжуючи тему оповідання В.О.Сухомлинського «Відповідь», пропонує кожній з груп батьків та педагогів скласти цікаву, оригінальну та доступну за віком відповідь на типові, традиційні дитячі запитання. В ході обговорення порівняти батьківські та педагогічні варіанти. В чому різниця?

  • Чому кавун смугастий?

  • Чому сонце світить?

  • Чому небо голубе?

  • Чому трава зелена?

  • Чим бабуся грається?

  • Для чого кішці вуса?

  • Звідки у корови молоко?

  • Чому сосна висока?

  • Чому риба мовчить?



Приклади оповідок вихователів

  • Приклади оповідок вихователів

  • Чому сосна висока?

  • Сосна мріяла подружитися з сонцем. Але воно було дуже високо – не чуло тоненьку сосну. Тоді вона вирішила дорости до сонця. Росла, росла… І стала висока-висока. Одного разу сонечко промовила до сосни «Ти найближче до мене, давай дружити!» Отак і збулась мрія сосни.

  • Чому небо голубе?

  • Колись давно, коли на землі не було ні людей, ні тварин, ні яскравих кольорів, на землю прийшов чарівник Добре Серце. Одного ранку він одягнув довгу синю мантію з високим помаранчевим кольором, взяв посох – звичайнісіньку палицю, тільки з зірочкою на вершечку, відкрив чарівну скриню, в якій жили кольорові фарби, і вирішив зробити землю барвистою.

  • В траву і листочки він поселив зелену фарбу, в квіти – червону, помаранчеву та синю, жовту фарбу поселив жити на сонечку, а голуба фарба стала жити на небі. І з того часу небо стало голубим.



Приклади оповідок батьків

  • Приклади оповідок батьків

  • Чому кавун смугастий?

  • Було це дуже давно. Діти пішли на город. Там росло багато овочів. Серед них гарбуз, диня і кавун. Всі вони були жовтого кольору. Діти взяли диню і гарбуз. Їм все рівно, що брати. Кавун образився. І подумав: віднині буду смугастий, щоб мене впізнавали, і буду рости сам по собі – на баштані.

  • Чому трава зелена?

  • Це було у ті часи, коли земля була сірою і непривабливою. Тоді сонечко вирішило прикрасити її. Після дощу утворило веселку. З неї брало фарбу і кидало на землю. Там, де розлилася зелена фарба і виросла трава. З того часу вона і зелена.



Гра «Розв’яжіть ситуацію» (для батьків)

  • Гра «Розв’яжіть ситуацію» (для батьків)

  • Мета: на прикладі педагогічних ситуацій проаналізувати типові помилки батьків, вчити оцінювати вчинки інших людей та власні.

  • Хід гри. Ведучий пропонує батькам ознайомитися з педагогічними ситуаціями, відповісти на запитання до ситуацій

  • Педагогічна ситуація № 1. У вагоні метро вільно, переважна частина пасажирів читає. На зупинці ввійшли батько й мати з дитиною. Хлопчику років п’ять. Мати й син поряд, батько – навпроти. Та от дитина пересіла до батька, знову до матері. З шумом і сміхом почала бігати по вагону. Мати каже сину:

  • Не можна так поводити себе. Кричати й бігати непристойно, ти заважаєш людям.

  • Дитина притихла. Але, побачивши усмішку на обличчі батька, знову розвеселилась.

  • Не кричи, це негарно! – знову каже мама.

  • Втрутився батько:

  • У чому справа? Чому не можна? У дитини хороший настрій. Кому він заважає?

  • Жінка пересіла до чоловіка, щось тихо говорить йому. Але батько знову заперечує:

  • Кому він заважає? Тобі чи що? Не псуй настрій дитині!

  • Син мовчав, услуховуючись у діалог батьків.

  • Проаналізуйте цю сценку. Чому хлопчик не слухався маму? Про які помилки виховання свідчить ця ситуація? Що б ви зробили, якби стали свідком такої сценки з вашим вихованцем та його батьками?



Педагогічна ситуація № 2. Ранок. Роздягальна кімната дитячого садка наповнюється дитячими голосами.

  • Педагогічна ситуація № 2. Ранок. Роздягальна кімната дитячого садка наповнюється дитячими голосами.

  • Ну зніми ж! Зніми зараз же! Не хочу сама, - ця вередлива команда звернена до бабусі, і та, нахилившись біля онуки, знімає їй черевики, розстібає ґудзики кофтинки.

  • - Даша в нас усе робить сама. Вона ж велика. Наступного року до школи! - Ця фраза вихователя звернена і до бабусі, і до внучки. – Вона і малюкам завжди допомагає. Мабуть вона і дома хороша помічниця?

  • Мала ще в помічниках ходити. От підросте – тоді ж... А зараз іди грай! - Дашина бабуся невдоволено надула губи і відвернувшись від вихователя, прямує до виходу. А дівчинка, пританцьовуючи біжить до групи.

  • А я ж вважала тебе нашою помічницею, - каже їй вихователь.

  • Помічниця я лише у дитячому садку, - відповіла Даша.

  • А в дома?

  • А в дома є бабуся!

  • Проаналізуйте цю ситуацію. Чим можна пояснити подвійність у поведінці дівчинки у дитячому садку і вдома? Що б ви зробили, щоб переконати бабусю в помилковості її погляду на виховання дитини?



Гра «Розв’яжіть ситуацію» (для педагогів)

  • Гра «Розв’яжіть ситуацію» (для педагогів)

  • Мета: на прикладі педагогічних ситуацій проаналізувати типові помилки педагогів, вчити оцінювати вчинки інших людей та власні.

  • Хід гри. Ведучий пропонує педагогам ознайомитися з педагогічними ситуаціями, відповісти на запитання до ситуацій, висловити свою оцінку вчинкам, поділитись власним досвідом (якщо такий був) з аналогічної ситуації

  • Мама розповідає вихователю, що дочка весь час грає з одною лялькою, старою, зламаною, хоча має багато нових ляльок. Що ви порадите мамі?

  • Троє дітей бігають по майданчику дитячого садка весь час наштовхуючись на своїх товаришів. На зауваження вихователя відповідають, що вони грають у «війну». Як повинен вчинити педагог?

  • Дитина весь час виконує в іграх провідну роль. Яким чином дати можливість виконати цю роль іншим дітям?

  • Діти не хочуть грати в запропоновану вихователем гру. Як вчинити педагогу?

  • Дві дівчинки під час гри в «родину» мають прагнення виконувати роль мами, виникає сварка. Якою повинна бути реакція педагога?

  • Хлопчик ходить по групі, бере то одну іграшку, то іншу, але з жодною не грає. Як вчинити вихователю в даному випадку?

  • Діти наслідують в грі негарну поведінку дорослих. Як повинен реагувати вихователь?

  • Діти молодшої групи після гри не прибрали іграшки. Не зробили цього і після нагадування вихователя. Яка повинна бути реакція педагога?



Гра «Продовжіть прислів’я”

  • Гра «Продовжіть прислів’я”

  • Мета: відновити в пам’яті прислів’я, в яких йдеться мова про сім’ю; підкреслити роль сім’ї у вихованні дітей

  • Хід гри. Ведучий пропонує групам батьків та молодих педагогів по декілька смужок з текстами прислів’їв. За хвилину учасники мають пригадати текст повністю.

  • Нема того краму, щоб…

  • Рідна мати високо змахує, а…

  • Нема у світі цвіту цвітнішого, над маківочки, нема ж і роду…

  • Материн гнів, як весняний сніг: рясне випаде, та…

  • У кого є ненька, у того й…

  • Які мама й татко…

  • Яке дерево, такі його квіти; які батьки…

  • Який дуб, такий тин; який…

  • Які самі, такі й…

  • Шануй батька й неньку, буде…

  • Який кущ, така калина; яка…

  • На сонці добре сидіти, коло мами…

  • Хто батьків має, той…

  • В сім'ї і каша…

  • Діточок виховати – не…

  • У сокола і…

  • Добрі діти – батькам вінець, а…

  • Батько краще догляне семеро синів, ніж…

  • Діти, як квіти: поливай…



Гра «Придумайте назву твору»

  • Гра «Придумайте назву твору»

  • Мета: знайомити з творами В.О.Сухомлинського, розвивати почуття зосередженості та уваги до змісту художнього твору, вміти виділяти у ньому мораль.

  • Хід гри. Ведучий пропонує учасникам груп аркуші паперу з текстами оповідань В.О.Сухомлинського. За певний відсоток часу групи мають дати обговорити прочитане і дати назву твору.

  • Тексти творів:

  • Дрімучим лісом ідуть Дідусь і Хлопчик. Було жарко. Хотілося пити. Нарешті підійшли до струмка. Тихо дзюрчить холодна вода. Мандрівники нахилилися і напилися.

    • Дідусь сказав:
    • Спасибі тобі, струмочку!
    • Хлопчик усміхнувся.
    • Чого ти усміхаєшся, хлопче? – запитав Дідусь.
    • Навіщо ви, Дідусю, сказали струмкові «спасибі»? Адже він не чує твоїх слів.
    • Це так. Якби води прийшов напитися вовк, він може і не подякувати. Ми ж не вовки, а люди! («Для чого кажуть «спасибі»)


Гра «Складіть колискову»

  • Гра «Складіть колискову»

  • Мета: сприяти розвитку творчості, фантазії, теплих почуттів до дитини в процесі складання колискових

  • Хід гри. Ведучий пропонує батькам і молодим педагогам спробувати передати почуття ніжності та любові до дитини у колисковій, текст якої вони в спільно в групі мають скласти й дописати.

  • Варіант колискової:

  • Спи моя ………… …, спи як …………… .

  • Хай тобі присниться …………… ,

  • Хай тобі не сниться ……………

  • Я тримаю тебе на руках,

  • Я дивлюся на тебе, ти така …………...

  • Ти схожа на ……………

  • І зовсім не схожа на ……………,

  • І хай на твоєму шляху …………… .

  • Хай не буде у твоєму житті ……………,

  • І борони тебе Боже від ……………



У бабусі дві онучки. Живуть у великому місті. А на літні канікули приїхали до неї в гості.

  • У бабусі дві онучки. Живуть у великому місті. А на літні канікули приїхали до неї в гості.

  • Рада бабуся онучкам. Пригощає їх черешнями. Свіжим медом і варениками. Та дівчаткам найбільше хочеться борщу: мама розповідала, що бабуся варить смачний-пресмачний борщ.

  • Зварила бабуся борщ – зі свіжими помідорами, капустою і сметаною. Та ось біда… Забувати стала. Поки варила – двічі посолила. Поставила на стіл дві миски борщу та й припрошує онучок:

  • А чи солила – й не пам’ятаю… Стара вже… Ось сіль у сільниці – додавайте собі до смаку.

  • З’їли дівчатка по ложці борщу. Ой, який же солоний! Перезирнулися між собою. Усміхнулися непомітно. Ложка за ложкою – виїли й ще попросили. Та все дякують бабусі, а вона радіє.

  • А чи солила ж я борщ? – питається бабуся.

  • Ми й не помітили, - каже Ніна. – Такий смачний, що про сіль і не подумали.

  • Значить, солила, - полегшено зітхнула бабуся. – А завтра це діло вам доручу: боюся. Що забуду посолити.

  • Добре, бабусю, - і знову перезирнулись. І непомітно всміхнулись. («Бабусин борщ»)



Гра «Визначте, які батьки були у героїв казки»

  • Гра «Визначте, які батьки були у героїв казки»

  • Мета: закріпити знання різних типів батьківства, вчити на прикладах казкових сюжетів визначати тип спілкування у сім’ї, обґрунтовувати свою думку.

  • Хід гри. Ведучий роздає кожній групі по смужці, на якій вказано певний тип батьківства та пропонує згадати казкові сюжети, в яких домінує саме цей тип спілкування між батьками й дітьми.

  • Наприклад: Казка «Івасик-Телесик» - люблячі, турботливі, чуйні до потреб дитини. Тип авторитетний.



Тексти для смужок:

  • Тексти для смужок:

  • Авторитарний тип:

  • Цінують покірливість і над усе ставлять власний авторитет,

  • мають тенденції до карально-насильницької дисципліни,

  • обмежують ступінь вибору дітей.

  • Ліберальний тип:

  • Мають незначний контроль над поведінкою дитини, іноді спостерігається повна його відсутність.

  • Надають дітям багато волі, завжди беруть до уваги логіку і розсудливість.

  • Авторитетний тип:

  • Батьки прагнуть бути найтурботливішими,чуйними до потреб дитини, більше покладаються на заохочення, ніж покарання.



Додатки

  • Додатки

  • Анкета

  • для батьків

  • Що ви знаєте про В.О.Сухомлинського?

  • Чи читали матеріали в куточку для батьків про В.О.Сухомлинського? Що запам’ятали?

  • Чи хотіли б дізнатися про великого педагога В.О.Сухомлинського більше?

  • Чи хотіли б на батьківських зборах слухати розповідь вихователів про видатних педагогів?

  • З якими запитаннями Ви найчастіше звертаєтесь до вихователів? Напишіть їх

  • З якими запитаннями звертається вихователь до Вас?

  • Як дитячий садок допомагає вам у вихованні Вашої дитини?

  • Чи полюбляє Ваш малюк відвідувати дитячий садок?

  • Яка найулюбленіша страва в дитячому садку Вашого малюка?

  • Чи справдились Ваші сподівання та очікування від сьогоднішньої зустрічі?

  • Дякуємо за відвертість!



Анкета для вихователів

  • Анкета для вихователів

  • Які принципи у навчанні та вихованні В.О.Сухомлинського Вам відомі?

  • Скільки творів В.О.Сухомлинського Ви прочитали?

  • Чи використовуєте Ви твори В.О.Сухомлинського у роботі з дітьми? Назвіть декілька

  • Які форми роботи по вивченню його творчості Ви хотіли б відвідати у нашому ДНЗ: семінари; семінари-практикуми; заняття; тренінги; вікторини; бесіди; педагогічні читання. Запропонуйте інші…

  • З якими запитаннями найчастіше звертаються батьки до Вас?

  • З ким подобається працювати більше: з дітьми чи з батьками? Чому?

  • Чи готові батьки сприймати інформацію про видатних педагогів від вихователя в ДНЗ?

  • Які форми роботи з батьками найефективніші? Назвіть їх. Чому?

  • Чи справдились Ваші сподівання та очікування від сьогоднішньої зустрічі?

  • Дякуємо за відвертість!



Наш власний спосіб життя, як приклад – найважливіший будівельний матеріал, з якого діти творять себе. Наша манера говорити, поводитися, погляди, вчинки, мораль – все це наслідують діти і з цих «цеглин» будують себе. Малюк всмоктує нас жадібно, як губка, всмоктує все глибинне і поверхове, чесноти і недоліки. Від того, які ми, батьки, педагоги, в буденній поведінці, багато в чому залежить майбутній образ наших дітей.

  • Наш власний спосіб життя, як приклад – найважливіший будівельний матеріал, з якого діти творять себе. Наша манера говорити, поводитися, погляди, вчинки, мораль – все це наслідують діти і з цих «цеглин» будують себе. Малюк всмоктує нас жадібно, як губка, всмоктує все глибинне і поверхове, чесноти і недоліки. Від того, які ми, батьки, педагоги, в буденній поведінці, багато в чому залежить майбутній образ наших дітей.

  • Важливу роль у формуванні незалежності дитини, окрім її безпосереднього знайомства з довкіллям відіграють бесіди батьків та педагогів з нею, спільні справи, здатність відповідати на численні дитячі чому.



Психологи вважають, що важливими у спілкуванні батьків із дітьми є такі вміння: активно слухати, тобто вміння чути, що дитина хоче сказати уміння виражати власні почуття доступно для розуміння дитини застосовувати принцип «обоє маємо рацію» для розв’язання конфліктних ситуацій, тобто вміння домовлятися з дитиною так, щоб результатами розмови були задоволені обидва учасники.

  • Психологи вважають, що важливими у спілкуванні батьків із дітьми є такі вміння: активно слухати, тобто вміння чути, що дитина хоче сказати уміння виражати власні почуття доступно для розуміння дитини застосовувати принцип «обоє маємо рацію» для розв’язання конфліктних ситуацій, тобто вміння домовлятися з дитиною так, щоб результатами розмови були задоволені обидва учасники.

  • Більшість батьків усвідомлюють свої недоліки як вихователів, адже їм не завжди вистачає психологічної грамотності для розв’язання проблем, що постають перед ними. Аналіз сімейних ситуацій у присутності інших батьків дає змогу подивитися на себе «очима інших», і таким чином, ніби об’єктивізувати свою поведінку. Батьки починають краще розуміти власні виховні стереотипи, що не є усвідомленим вибором, а здебільшого успадковані від своїх батьків або є наслідком спостережень стосунків дітей і батьків у близькому соціальному середовищі.



Жити – означає продовжувати себе в своєму синові, у своїй дочці. Жити – творити людину. Головний осередок, де розквітає ця справжня людська потреба – це сім’я. У сім’ї шліфуються найтонкіші грані людини – громадянина, людини – трудівника, людини – культурної особливості.

  • Жити – означає продовжувати себе в своєму синові, у своїй дочці. Жити – творити людину. Головний осередок, де розквітає ця справжня людська потреба – це сім’я. У сім’ї шліфуються найтонкіші грані людини – громадянина, людини – трудівника, людини – культурної особливості.

  • Із сім’ї починається суспільне виховання.

  • У сім’ї, образно кажучи, закладаються коріння , з якого виростають потім і гілки, і квіти, і плоди. Сім’я – це джерело, водами якого живиться повноводна річка нашої держави. На моральному здоров’ї сім’ї будується педагогічна мудрість виховання.



Важливим моментом у налагодженні сімейних стосунків є розуміння дорослими того, що права та обов’язки дітей та батьків у сім’ї взаємно доповнюють одне одного, але не співпадають. Ось чому мама та батько мають обережно і тактовно користуватися своїм авторитетом, поступово переходячи від прямого впливу на дитину до формування у неї з її дорослішанням дедалі більшої незалежності і самостійності.

  • Важливим моментом у налагодженні сімейних стосунків є розуміння дорослими того, що права та обов’язки дітей та батьків у сім’ї взаємно доповнюють одне одного, але не співпадають. Ось чому мама та батько мають обережно і тактовно користуватися своїм авторитетом, поступово переходячи від прямого впливу на дитину до формування у неї з її дорослішанням дедалі більшої незалежності і самостійності.

  • Авторитет полягає в тому, що він не вимагає ніяких доказів, як цінність видима дитячим оком.

  • В,О.Сухомлинський виділив вісім видів авторитету. Розглянемо деякі з них.

  • Авторитет сили – породжує дитячий страх і обман, в той же час виховує у дитини жорстокість.

  • Авторитет відстані – щоб діти були слухняними, треба подалі від них триматись, виступати у вигляді керівника і підлеглого.

  • Авторитет педантизму – слово батьків – святиня, стає законом. Якщо тато сказав, що завтра буде дощ, а дощу нема – завтра не можна гуляти.

  • Авторитет резонерства – садять дитину напроти себе і починають повчати довго і нудно.

  • Авторитет любові – якщо дитина не слухається, у неї запитують: «Значить тата не любиш?» Вдивляються в дитячі очі, шукають там любові і ніжності. Діти дуже швидко помічають, що тата і маму можна обманути, тільки робити це потрібно з ніжним виразом на обличчі. Егоїзм і егоїст забезпечені. Причому такі діти нещирі і брехливі.

  • Авторитет доброти – дитяча слухняність досягається через дитячу любов, але вона викликається поступливістю і добротою батьків. Тато і мама все дозволяють заради того, щоб не було конфліктів, щоб був мир. Дуже швидко діти просто керують батьками.

  • Авторитет підкупу – коли слухняність купляється подарунками і обіцянками.



Засвоєні в дитинстві норми співжиття становлять підґрунтя особистісної поведінки людини та її стосунків з іншими. Отже первинна соціалізація в первинному колі залишає слід на все життя. Якщо ж діти не отримують правильних орієнтирів, не привчаються турбуватися про інших, зокрема про своїх батьків, які дали їм життя, викохали і випестили, тоді виникає ще одна педагогічна проблема сім’ї – байдужість дітей до своїх батьків.

  • Засвоєні в дитинстві норми співжиття становлять підґрунтя особистісної поведінки людини та її стосунків з іншими. Отже первинна соціалізація в первинному колі залишає слід на все життя. Якщо ж діти не отримують правильних орієнтирів, не привчаються турбуватися про інших, зокрема про своїх батьків, які дали їм життя, викохали і випестили, тоді виникає ще одна педагогічна проблема сім’ї – байдужість дітей до своїх батьків.

  • Отже, шановні батьки та педагоги, любов до дітей має бути розумною, духовність справжньою, доброта не безмежною, тоді засіяні вами зерна заколосяться вдячністю.

  • І нехай подолати труднощі у вихованні дітей, вирішити найскладніші питання в нелегких ситуаціях вам допоможуть мудрі і добрі ідеї великого педагога і Людини – Василя Олександровича Сухомлинського.




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка