Із яких джерел ми можемо дізнаватися про події життя власної країни та міжнародного життя?



Дата конвертації11.06.2016
Розмір445 b.





Із яких джерел ми можемо дізнаватися про події життя власної країни та міжнародного життя? 

  • Із яких джерел ми можемо дізнаватися про події життя власної країни та міжнародного життя? 

  • Які засоби інформації ви знаєте? Яке місце серед них належить пресі?

  • Назвіть відомі вам українські газети і журнали. Чому їх називають періодичними виданнями? 

  • Хто готує матеріал для газети? 



Які газети читають твої батьки ?

  • Які газети читають твої батьки ?

  • Які журнали чи газети подобаються тобі ?

  • Яке, на ваш погляд, значення газети в житті людини?

  • Що відомо вам про оформлення газет

  • (ілюстрації, рубрики, шрифти)? 



Якою ви уявляєте роботу журналістів ?

  • Якою ви уявляєте роботу журналістів ?

  • До якого стилю мовлення належить газетна чи журнальна стаття ?

  • Пригадайте ознаки публіцистичного стилю.

  • З якою метою автор висловлювання обирає такий тип мовлення як розповідь ?



Користуючись тлумачним словником, з'ясуйте лексичне значення слів газета, замітка.

  • Користуючись тлумачним словником, з'ясуйте лексичне значення слів газета, замітка.



Газета – періодичне друковане на великих аркушах паперу видання, яке містить різноманітні матеріали.

  • Газета – періодичне друковане на великих аркушах паперу видання, яке містить різноманітні матеріали.



  • Існує дві версії виникнення назви газета.

  • Перша: з перського gaza – царська казна, скарб; в Італії це слово почали вживати як gazetta – срібна дрібна монета. Коли у Венеції на початку 1563 року почали з’являтися перші газети, за них брали в якості платні цю дрібну монету. Згодом всі періодичні видання стали називати «gazetta». 

  • Друга: від італійського gazza – сорока. Газети, які перші

  • вийшли на ринок, взяли собі в якості емблеми

  • сороку – як символ поширювання новин.



  • Мета замітки – поінформувати, тобто повідомити, дати  чітке уявлення про те, що сталося, де сталося і коли. Тому зміст замітки  зазвичай відповідає на такі питання: ЩО? ДЕ? КОЛИ відбулося?

  • Обсяг тексту замітки – від десяти до ста рядків.

  • Уваги періодичної преси вартий не кожний факт, а лише такий, що являє інтерес для громадськості. Отже, замітка обов’язково має бути актуальною.



Нещодавно в нашій школі відбулося спортивне свято «Козацькому роду нема переводу».

  • Нещодавно в нашій школі відбулося спортивне свято «Козацькому роду нема переводу».

  • Участь у ньому взяли учні 5 -6 класів, а дівчата

  • були найкращими вболівальницями.

  • Наші однокласники - справжні козаки, хіба що без оселедця та шаблі. Зате вправність, спритність

  • і кмітливість продемонстрували, неабиякі

  • спортивні уміння.

  • Наші хлопці



Конкурси були різноманітні: на швидкість подолати смугу перешкод, підтягнутися на перекладині, виконати силові вправи, влучити в ціль. Найцікавішими виявилися змагання з армреслінгу та запитання,

  • Конкурси були різноманітні: на швидкість подолати смугу перешкод, підтягнутися на перекладині, виконати силові вправи, влучити в ціль. Найцікавішими виявилися змагання з армреслінгу та запитання,

  • що перевіряли уважність та кмітливість юних

  • козаків. Останнім і вирішальним став

  • конкурс на перетягування каната. Армреслінг

  • Саме в ньому й визначився переможець.

  • Ним став 6 - А клас. Другими були хлопці з 5 - Б.



Варто зазначити, що дівчата -

  • Варто зазначити, що дівчата -

  • вболівальниці відіграли велику

  • роль у перемозі своїх команд. Вони Уболівальниці

  • підтримували однокласників оплесками та голосними криками.

  • Тож вітаємо козаків - переможців і зичимо нових звершень!



Визначте основну думку тексту, тему.

  • Визначте основну думку тексту, тему.

  • Доведіть, що це замітка інформаційного типу. У формі чого вона написана?

  • Що таке армреслінг ?

  • Яку роль відіграє останнє речення ?

  • Який заголовок до замітки запропонували б ви ?



Уявіть, що ви –



1. Доберіть цікаву тему, визначте основну думку.

  • 1. Доберіть цікаву тему, визначте основну думку.

  • 2.  Ретельно перевірте факти, про які

  • збираєтеся писати.

  • 3.  Продумайте послідовність викладу

  • думок, складіть план.

  • 4. Доберіть заголовок, який виражав би

  • тему або основну думку і міг би привернути увагу

  • читачів.



5.  Викладайте зміст у повній відповідності з планом, зміст кожної мікротеми виділяйте в окремий абзац.

  • 5.  Викладайте зміст у повній відповідності з планом, зміст кожної мікротеми виділяйте в окремий абзац.

  • 6.  Використовуйте мовні засоби, які нададуть вашій

  • замітці виразності.

  • 7. Перевірте написане, виправте недоліки, перепишіть начисто.





Закінчити речення:



Закінчити роботу над заміткою.

  • Закінчити роботу над заміткою.

  • Підготувати усне зв'язне висловлювання на тему: «Мене зацікавила (не зацікавила) журналістика, тому що...»



Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів: Українська мова. Українська література. 5-9- класи.- К.: Видавничий дім «Освіта», 2013.

  • Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів: Українська мова. Українська література. 5-9- класи.- К.: Видавничий дім «Освіта», 2013.

  • Заболотний О.В., Заболотний В.В. Українська мова. 5 клас.- Київ: Генеза, 2013

  • Бібліотечка «Дивослова», 2013, №11-12

  • Інтернет-ресурси




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка