Кафедра тознт координація діяльності центральних І місцевих органів виконавчої влади у сфері цивільного захисту



Дата конвертації27.12.2016
Розмір445 b.


КАФЕДРА ТОЗНТ

  • Координація діяльності центральних і місцевих органів виконавчої влади у сфері цивільного захисту








Склад и завдання Ради національної безпеки і оборони (РНБО) України

  • Склад и завдання Ради національної безпеки і оборони (РНБО) України

  • Головою РНБО України є Президент України.

  • До складу РНБО України за посадою входять Прем'єр-міністр України, Міністр оборони України, Голова Служби безпеки України, Міністр внутрішніх справ України, Міністр закордонних справ України. Членами РНБО України можуть бути керівники інших центральних органів виконавчої влади.

  • РНБО України :

  • розробляє та розглядає на своїх засіданнях питання оголошення стану війни, загальної або часткової мобілізації, введення воєнного чи надзвичайного стану в Україні або окремих її місцевостях, оголошення в разі потреби окремих місцевостей України зонами надзвичайної екологічної ситуації;

  • координує та контролює діяльність органів виконавчої влади по відбиттю збройної агресії, організації захисту населення та забезпеченню його життєдіяльності, охороні життя, здоров'я, конституційних прав, свобод і законних інтересів громадян, підтриманню громадського порядку в умовах воєнного та надзвичайного стану та при виникненні кризових ситуацій, що загрожують національній безпеці України.



СКЛАД Національної ради з питань БЖД населення

  • Бюро Національної ради: Перший віце-прем'єр-міністр України - голова Національної ради Голова Держнаглядохоронпраці - заступник голови Національної ради Начальник Управління експертизи та аналізу розвитку техногенної, екологічної, ядерної безпеки та природокористування Секретаріату Кабінету Міністрів України - заступник голови Національної ради Перший заступник Міністра з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи

  • Перший заступник Міністра охорони навколишнього природного середовища Перший заступник Міністра охорони здоров'я, Головний державний санітарний лікар України

  • Заступник Міністра внутрішніх справ Заступник Міністра економіки Заступник Міністра праці та соціальної політики Заступник Міністра фінансів Перший заступник Голови Держатомрегулювання Перший заступник голови Федерації роботодавців (за згодою) Заступник голови Федерації професійних спілок (за згодою) Відповідальний секретар Національної ради



СКЛАД Національної ради з питань БЖД населення

  • Члени Національної ради: Перший заступник Міністра палива та енергетики Перший заступник Міністра промислової політики Заступник Міністра аграрної політики Заступник Міністра вугільної промисловості Заступник Міністра оборони Заступник Міністра освіти і науки Заступник Міністра транспорту та зв'язку Заступник Міністра юстиції Заступник Міністра з питань житлово-комунального господарства Перший заступник Голови Держспоживстандарту Заступник Міністра регіонального розвитку та будівництва Заступник Голови Держкомстату Голова Пенсійного фонду Перший віце-президент Національної академії наук Віце-президент Академії медичних наук Перший заступник голови Київської міськдержадміністрації Директор Національного науково-дослідного інституту охорони праці Президент Міжнародної академії безпеки життєдіяльності (за згодою) Голова правління Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань (за згодою)



ФУНКЦІЇ міністерств

  • ФУНКЦІЇ міністерств

  • та інших центральних органів виконавчої влади щодо запобігання і реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру

  • Міністерства та інші центральні органи виконавчої влади забезпечують відповідно до затверджених положень про них виконання функцій щодо запобігання і реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру.

  • ПКМУ від 3.08.98 № 1198 “Про єдину державну систему запобігання і реагування на НС техногенного та природного характеру”.









Міністерство внутрішніх справ

  • Міністерство внутрішніх справ



Міністерство фінансів





Міністерство аграрної політики та продовольства











































2. Склад, завдання і повноваження комісій з питань ТЕБ та НС.

  • СКЛАД Державної комісії з питань ТЕБ та НС

  • Перший віце-прем'єр-міністр України або Віце-прем'єр-міністр України - голова Комісії Міністр з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи - перший заступник голови Комісії Міністр охорони навколишнього природного середовища - заступник голови Комісії Перший заступник Міністра охорони здоров'я - головний державний санітарний лікар України - заступник голови Комісії Перший заступник Міністра вугільної промисловості Перший заступник Міністра економіки Перший заступник Міністра промислової політики Заступник Міністра аграрної політики



Заступник Міністра внутрішніх справ Заступник Міністра закордонних справ Заступник Міністра з питань житлово-комунального господарства Заступник Міністра оборони Заступник Міністра палива та енергетики Заступник Міністра регіонального розвитку та будівництва Заступник Міністра транспорту та зв'язку Заступник Міністра фінансів Голова Держводгоспу Голова Держгірпромнагляду Заступник Голови Держкомлісгоспу Заступник Голови Держприкордонслужби Заступник Голови Держкомтелерадіо Заступник Голови СБУ Перший заступник Генерального директора НКАУ

  • Заступник Міністра внутрішніх справ Заступник Міністра закордонних справ Заступник Міністра з питань житлово-комунального господарства Заступник Міністра оборони Заступник Міністра палива та енергетики Заступник Міністра регіонального розвитку та будівництва Заступник Міністра транспорту та зв'язку Заступник Міністра фінансів Голова Держводгоспу Голова Держгірпромнагляду Заступник Голови Держкомлісгоспу Заступник Голови Держприкордонслужби Заступник Голови Держкомтелерадіо Заступник Голови СБУ Перший заступник Генерального директора НКАУ

  • Заступник Секретаря РНБО * Віце-президент Національної академії наук * Заступник голови Федерації професійних спілок * Президент Товариства Червоного Хреста України * Відповідальний секретар Комісії _______________

  • * Включається до складу Комісії за згодою.

  • Постанова КМУ від 23 лютого 2011 року № 135













Для ліквідації НС державного рівня органами управління Системи утворюється об’єднане ешелоноване угрупування сил і засобів.

  • До складу першого ешелону включаються сили та засоби з терміном готовності до 40 хв., морських суден – до 1 години.

  • До складу другого ешелону включаються сили та засоби з терміном готовності до 2 годин, морських суден – до 6 годин.

  • До складу третього ешелону включаються усі інші сили та засоби, що залучаються до ліквідації НС відповідно до планів реагування підсистем, термін готовності до дій яких становить більш як 2 години.



Державні АРС створюються як професійні МНС та іншими міністерствами і відомствами.

  • Державні АРС створюються як професійні МНС та іншими міністерствами і відомствами.

  • Типовий статут державної аварійно-рятувальної служби затверджений постановою КМУ від 17.08.2001р. №1058.

  • Комунальні АРС створюються як професійні для аварійно-рятувального обслуговування територій та об’єктів комунальної власності за рішенням органів місцевого самоврядування, у тому числі за пропозиціями обласних держадміністрацій.

  • АРС громадських організацій – АРС, які створені об’єднаннями та спілками об’єднань громадян.

  • На підприємствах, в установах, організаціях із шкідливими та небезпечними умовами праці та підвищеним ризиком виникнення аварій можуть створюватися спеціалізовані об’єктові аварійно-рятувальні служби з працівників цих підприємств, установ та організацій за погодженням з державною чи комунальною АРС, що обслуговує це підприємство, установу та організацію.



Забезпечення фінансування єдиної державної системи

  • Забезпечення фінансування єдиної державної системи

  • Єдина державна система фінансується за рахунок державного та місцевих бюджетів, позабюджетних коштів Ради міністрів Автономної Республіки Крим, центральних органів виконавчої влади, коштів державних підприємств, установ та організацій, страхових фондів та інших джерел.

  • Для ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій створюються:

  • на загальнодержавному рівні:

  • резервний фонд Кабінету Міністрів України - для фінансування витрат, пов'язаних з ліквідацією надзвичайних ситуацій загальнодержавного рівня (за рахунок видатків Державного бюджету України);

  • запаси матеріальних ресурсів - для проведення першочергових робіт з ліквідації надзвичайних ситуацій (за рахунок державного матеріального резерву, що створюється згідно із законодавством);

  • на регіональному рівні:

  • регіональний резерв фінансових ресурсів - відповідно до законодавства;

  • на місцевому рівні:

  • місцевий резерв фінансових ресурсів - відповідно до законодавства;

  • на об'єктовому рівні:

  • запаси матеріальних та фінансових ресурсів - за рахунок власних коштів державних підприємств, установ та організацій.

  • Обсяги матеріальних та фінансових ресурсів визначаються органом, що їх створює.



Якщо для локалізації або ліквідації надзвичайної ситуації необхідні матеріальні та фінансові ресурси в обсягах, що перевищують власні можливості, місцева або об'єктова комісія звертається за допомогою до відповідної регіональної комісії, яка, приймаючи рішення щодо надання необхідної допомоги, бере на себе відповідальність за координацію дій або керівництво роботою з ліквідації цієї ситуації.

  • Якщо для локалізації або ліквідації надзвичайної ситуації необхідні матеріальні та фінансові ресурси в обсягах, що перевищують власні можливості, місцева або об'єктова комісія звертається за допомогою до відповідної регіональної комісії, яка, приймаючи рішення щодо надання необхідної допомоги, бере на себе відповідальність за координацію дій або керівництво роботою з ліквідації цієї ситуації.

  • У разі нестачі матеріальних та фінансових ресурсів для ліквідації надзвичайної ситуації регіонального або загальнодержавного рівня за клопотанням центральних органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій зазначені ресурси можуть бути виділені їм в установленому законодавством порядку з державного матеріального резерву і резервного фонду Кабінету Міністрів України.





3. Склад, завдання і повноваження спеціальних комісій з ліквідації надзвичайних ситуацій.



ЗАГАЛЬНЕ ПОЛОЖЕННЯ про спеціальну Урядову комісію з ліквідації НС техногенного та природного характеру

  • 1. Спеціальна Урядова комісія з ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру (далі - Комісія) є координаційним органом, який утворюється рішенням КМУ у разі виникнення НС державного рівня.

  • 2. Комісія у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, цим Положенням та іншими нормативно-правовими актами.

  • 3. Основними завданнями Комісії є:

  • організація виконання комплексу заходів щодо ліквідації НС; визначення комплексу заходів щодо захисту населення і територій від наслідків НС;

  • безпосередня організація та координація діяльності Ц і МОВВ щодо ліквідації наслідків НС;

  • забезпечення життєдіяльності постраждалого населення.



4. Комісія відповідно до покладених на неї завдань:

  • 4. Комісія відповідно до покладених на неї завдань:

  • координує діяльність центральних і місцевих органів виконавчої влади, пов'язану з виконанням комплексу робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, забезпечення життєдіяльності постраждалого населення, функціонування об'єктів соціальної, комунально-побутової, промислової та аграрної сфери, проведення пошуково-рятувальних та відбудовних робіт;

  • визначає першочергові заходи щодо проведення рятувальних та інших невідкладних робіт у зоні надзвичайної ситуації;

  • організовує роботу з ліквідації надзвичайної ситуації та визначає комплекс відповідних заходів щодо ліквідації її наслідків;

  • залучає до проведення робіт з ліквідації надзвичайної ситуації та відбудовних робіт відповідні аварійно-рятувальні, транспортні, будівельні, медичні та інші формування;

  • вносить до Кабінету Міністрів України пропозиції стосовно виділення додаткових коштів для здійснення першочергових заходів щодо ліквідації надзвичайної ситуації;

  • вивчає ситуацію, що склалася, та готує інформацію Президентові України і Кабінетові Міністрів України про заходи реагування на надзвичайну ситуацію, причини її виникнення, хід відбудовних робіт;

  • взаємодіє з відповідними організаціями країн, територія яких зазнала негативного впливу надзвичайної ситуації, що виникла в Україні, або надзвичайної ситуації, що може поширитись на територію України;



організовує роботу, пов'язану з визначенням розміру збитків унаслідок надзвичайної ситуації, та затверджує відповідні акти;

  • організовує роботу, пов'язану з визначенням розміру збитків унаслідок надзвичайної ситуації, та затверджує відповідні акти;

  • організовує інформування населення про стан справ у зоні надзвичайної ситуації, її наслідки, хід ліквідації та правила поведінки в цій зоні;

  • організовує проведення моніторингу стану довкілля на території, що зазнала впливу надзвичайної ситуації;

  • здійснює прогноз розвитку надзвичайної ситуації;

  • вносить пропозиції про заохочення осіб, які брали участь у здійсненні заходів щодо ліквідації наслідків надзвичайної ситуації та проведенні відбудовних робіт;

  • організовує надання допомоги потерпілим та сім'ям загиблих унаслідок надзвичайної ситуації;

  • виконує інші необхідні функції з ліквідації надзвичайної ситуації у межах своїх повноважень.

  • 5. Комісія має право:

  • залучати у разі потреби за погодженням з відповідними центральними і місцевими органами виконавчої влади необхідні сили і засоби для проведення пошуково-рятувальних та інших невідкладних робіт під час ліквідації надзвичайної ситуації;

  • давати центральним і місцевим органам виконавчої влади відповідні доручення з питань, що належать до її компетенції;

  • залучати у разі потреби в установленому порядку до роботи в Комісії працівників центральних і місцевих органів виконавчої влади;

  • утворювати у разі потреби для опрацювання окремих питань, що належать до її компетенції, робочі групи із залученням до них необхідних спеціалістів.



ЗАГАЛЬНЕ ПОЛОЖЕННЯ про спеціальну комісію з ліквідації НС регіонального, місцевого та об'єктового рівня

  • 1. Спеціальна комісія з ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру регіонального, місцевого та об'єктового рівня (далі - комісія) є координаційним органом, який утворюється рішенням місцевого органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування, керівника підприємства, установи та організації у разі виникнення надзвичайної ситуації відповідно регіонального, місцевого або об'єктового рівня.

  • 2. Комісія у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, цим Положенням та іншими нормативно-правовими актами.

  • 3. Основними завданнями комісії є:

  • організація виконання плану заходів щодо ліквідації надзвичайної ситуації техногенного та природного характеру;

  • формування плану заходів щодо захисту населення і територій від наслідків надзвичайної ситуації;

  • безпосередня організація та координація діяльності структурних підрозділів місцевого органу виконавчої влади, підприємств, установ та організацій, пов'язаної з виконанням плану заходів щодо ліквідації наслідків надзвичайної ситуації;

  • забезпечення життєдіяльності постраждалого населення.



4. Комісія відповідно до покладених на неї завдань:

  • 4. Комісія відповідно до покладених на неї завдань:

  • координує діяльність структурних підрозділів місцевого органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, пов'язану з виконанням комплексу робіт з ліквідації надзвичайної ситуації, забезпечення життєдіяльності постраждалого населення, функціонування об'єктів соціальної, комунально-побутової, промислової та аграрної сфери, проведення відбудовних робіт;

  • визначає першочергові заходи щодо проведення рятувальних та інших невідкладних робіт у зоні надзвичайної ситуації;

  • організовує роботу щодо ліквідації надзвичайної ситуації та визначає комплекс заходів щодо ліквідації її наслідків;

  • залучає до проведення робіт з ліквідації надзвичайної ситуації та відбудовних робіт відповідні аварійно-рятувальні, транспортні, будівельні, медичні та інші формування;

  • вносить до відповідного місцевого органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації пропозиції стосовно виділення додаткових коштів для здійснення першочергових заходів щодо ліквідації надзвичайної ситуації;

  • вивчає ситуацію, що склалася, та готує інформацію МНС, керівництву відповідного місцевого органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації про вжиття заходів реагування на надзвичайну ситуацію, причини її виникнення, хід відбудовних робіт;

  • організовує роботу, пов'язану з визначенням розміру збитків унаслідок надзвичайної ситуації, та затверджує відповідні акти;



здійснює прогноз розвитку надзвичайної ситуації;

  • здійснює прогноз розвитку надзвичайної ситуації;

  • вносить керівництву місцевого органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації пропозиції про заохочення осіб, які брали участь у розробленні та здійсненні заходів щодо ліквідації наслідків надзвичайної ситуації та проведенні відбудовних робіт;

  • організовує надання допомоги потерпілим та сім'ям загиблих унаслідок надзвичайної ситуації;

  • виконує інші необхідні функції з ліквідації надзвичайної ситуації у межах своїх повноважень.

  • Роботою комісії керує її голова, а у разі відсутності голови - його перший заступник або один із заступників. Голова комісії, його заступники та персональний склад комісії затверджуються рішенням відповідного місцевого органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування, керівника підприємства, установи та організації з урахуванням рівня надзвичайної ситуації.

  • Рішення комісії, прийняті у межах її повноважень, є обов'язковими для виконання місцевим органом виконавчої влади, органом місцевого самоврядування, підприємством, установою та організацією.






















База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка