Каждый из нас управляет миром…



Дата конвертації02.06.2016
Розмір445 b.



Каждый из нас управляет миром…

  • Каждый из нас управляет миром…

  • Камень на дороге управляет повозкой…

  • Ребенок еще говорить не умеет, а уже управляет родителями…

  • Собака управляет хозяином, а кошка собакой…

  • Все управляют всеми…

  • Не стыдно управлять миром – стыдно делать это плохо…

  • Из древнекитайской притчи





Органи місцевого самоврядування в сучасних країнах у епоху глобалізації

  • Існуючі виклики глобалізації:

    • Підвищення інтенсивності комунікації між людьми
    • Поширення сучасних технологій, фінансових ринків, масової культури
    • Конкуренція між країнами та між підприємствами
    • Крім того – конкуренція між місцевими громадами й органами місцевого самоврядування:
    • - створення умов для економічного розвитку,
    • - створення умов високої якості життя
    • Можлива відповідь - модернізація управління в органах місцевого самоврядування


Органи місцевого самоврядування в сучасних країнах у епоху глобалізації

  • Модернізація місцевого самоврядування – що це означає?

    • Поліпшення у сфері надання послуг,
    • Поліпшення у сфері організації та управління:
      • Стратегічне планування,
      • Стратегічне управління,
      • Управління за результатами (і моніторинг),
      • Лідерство
      • Вдосконалення методів роботи,
      • Управління якістю
    • Їх використання не позбавлене проблем – успіх залежить від організаційної культури, дієвої внутрішньої комунікації, кваліфікації працівників та, насамперед, наявності сильного ЛІДЕРСТВА


Досвід управління ефективністю в різних країнах

  • Нове управління суспільством(з 1980-х років – дотепер)

    • Основний напрям реформ державного сектора у країнах США, Великій Британії, Канаді, Австралії, Новій Зеландії та ін.
    • Відповідь на поглиблення економічних та соціальних проблем, масштабні дефіцити бюджету державного сектора
    • впровадження ринкових механізмів та інструментів у державних установах та методах поточного управління ними
    • Основне поняття: „відповідальність за результати” – тобто результати підлягають оцінюванню з допомогою індикаторів ефективності роботи із застосуванням методів аудиту якості, підписання з менеджерами контрактів про надання послуг тощо.


Досвід управління ефективністю в різних країнах

  • Нове управління суспільством – різні масштаби реформ у різних країнах:

    • Реформа управління в центральних органах влади
    • Реформа управління в органах місцевого самоврядування
  • Роль центральних органів влади у модернізації управління у сфері місцевого самоврядування:



Досвід управління ефективністю в різних країнах

  • Модель, застосована у Великої Британії, – крайній, але успішний варіант програми модернізації:

    • Більш як 25 років реалізації (з 1980 р. – дотепер)
    • Розпочатий із впровадження оцінювання віддачі від витрачених коштів („Цінність за Гроші” (Value for Money)) і обов'язкового оголошення конкурсних тендерів на надання державних послуг
    • Нинішній етап – Підхід з позицій максимальної віддачі від витрачених коштів (“Найкраща Вартість” (Best Value)):
      • Якість послуг є не менш важливою, ніж ціна
      • Органи місцевого самоврядування мають чутливо реагувати на потреби своїх місцевих громад і відповідати перед ними
      • (Органи місцевого самоврядування реагують на потреби центральних органів влади і відповідають перед ними)


Досвід управління ефективністю в різних країнах

  • Досвід Великої Британії:

    • Свідома довготермінова політика модернізації державного сектора (ініційована Партією консерваторів і продовжена Лейбористською партією)
    • „Білі документи” й “Зелені документи” – громадські обговорення
    • Система державних і недержавних інституцій, яка підтримує модернізацію управління
      • Служба заступника Прем'єр -міністра
      • Комісія з аудиту
      • Управління міжнародного розвитку й допомоги
      • Асоціація органів місцевого самоврядування
    • Формування сучасних інструментів управління:
      • Розроблення „традиційних” інструментів управління: (стратегій тощо)
      • Системи оцінювання ефективності (національні та місцеві показники)
      • Широке використання систем раціоналізації управління (навчання на кращих прикладах)
      • Системи управління якістю (ISO, EFQM)


Досвід управління ефективністю в різних країнах

  • Канада, Нова Зеландія, Австралія:

    • Свідоме та іновативне використання досвіду США та Великої Британії, хоча фактично, реформи в усіх цих країнах відбувалися паралельно
    • Підкреслення вирішального значення „підвищення якості послуг” та концепції ‘Управління ефективністю’:
      • індикатори для оцінювання ефективності надання послуг (послуг для зовнішніх клієнтів та внутрішніх послуг, що надаються іншим органам місцевого самоврядування)
      • підписання „контрактів про надання послуг” з вищими менеджерами
    • Широке застосування систем раціоналізації роботи (навчання на найкращих прикладах)
    • Порівняно добре вивчені результати цих реформ
    • Висновок: кожна країна розробила власну модель стимулювання модернізації державного управління, залежно від історичного досвіду, політики та організаційної культури.


Досвід управління ефективністю в різних країнах

  • Польща:

    • Приклад великої Європейської країни, що має короткий досвід модернізації державного управління
    • Закріплене в законі відокремлення центральних органів влади від місцевих
    • Як наслідок:
      • Відсутність зацікавленості центральних органів влади у поліпшенні управління на місцевому рівні (на рівні міст)
      • Реформи місцевого та регіонального самоврядування - це історія успіху польської трансформації
      • Цього значного успіху досягнуто переважно внаслідок істотної децентралізації державних коштів, що виділяються органам місцевого самоврядування та власним зусиллям їхніх лідерів


Досвід управління ефективністю в різних країнах

  • Польща:

    • Масовий і всенародний рух за модернізацію управління – використання сучасних інструментів управління:
      • Традиційні інструменти: стратегії розвитку міст
      • Довгострокове фінансове та інвестиційне планування
      • Використання державних та комерційних позик для поліпшення інфраструктури міст
      • Комерціалізація та приватизація муніципальних служб
      • Програмно-цільове бюджетування
      • оцінювання ефективності (система SAS, внутрішні міські критерії)
      • Системи управління якістю (ISO, EFQM, CAF)
      • Заходи з інституційного розвитку (у поєднанні з усіма зазначеними вище)


Досвід управління ефективністю в різних країнах

  • Україна та Польща - спільні риси:

    • Процес модернізації місцевого самоврядування розпочато уже кілька років тому
      • Українські міста виглядають інакше, ніж раніше !!!
      • Прогрес пов'язаний із швидкістю та масштабами децентралізації державних фінансів, що виділяються органам місцевого самоврядування
    • Використовуються сучасні інструменти управління:
      • Стратегії соціально-економічного розвитку
      • Комерціалізація деяких муніципальних служб
      • Поліпшення прямого надання послуг клієнтам
      • Поліпшення комунікації з громадянами, кооперація з НГО
      • Впровадження програмно-цільового підходу в бюджетному процесі
      • Управління якістю (сертифікація в ISO)










Учасники виконання місії управління в муніципальному утворенні





СТРАТЕГІЯ ГРОМАДИ

  • СТРАТЕГІЯ ГРОМАДИ









Стратегічне управління, як головний провідник позитивних змін у місцевому самоврядуванні

  • Основні елементи стратегічного управління:

    • Розроблення стратегічного плану розвитку
    • Процес підготовки, з’ясування цілей та індикаторів успіху
    • Виконання планів:
      • Цілі (зі стратегічного плану)
      • Програми
      • Проекти
      • Результативне фінансове управління
      • Належне управління проектами
      • Управління змінами в організації (комунікація, належне управління людськими ресурсами, мотивація, виконання)


Стратегічне управління, як головний провідник позитивних змін у місцевому самоврядуванні

  • У якому випадку ця стратегія працюватиме?

    • Стратегічні цілі, поділені на
      • операційні цілі, поділені на:
        • Цілі програм / проектів (та їхній моніторинг)
      • і пов'язані з:
          • - Персональними цілями (річними / квартальними планами), контроль яких здійснюється шляхом:
          • Періодичного оцінювання ефективності роботи персоналу
          • і
          • - Використання результатів оцінювання персоналу для ухвалення управлінських рішень, підвищення та звільнення з посади працівників


Стратегічне управління, як головний провідник позитивних змін у місцевому самоврядуванні

  • Зв'язок між впровадженням стратегії та організаційною культурою:

    • Означення: Організаційна культура - це сума методів забезпечення управління та спільної роботи в організації. Це спільні переконання, а також писані й неписані стратегії та процедури, які визначають спосіб поведінки та вирішення проблем організацією та її працівниками.
  • Ефективне стратегічне управління потребує такої організаційної культури, яка допомагає:

    • поширювати стратегічне мислення по всій організації
    • забезпечувати розуміння стратегічних цілей працівниками оранізації
    • заохочувати неперервний процес удосконалення навичок управління
    • підвищувати мотивацію працівників
    • поглиблювати співпрацю із зацікавленими сторонами та клієнтами,
    • розвивати навички, пов'язані із впровадженням стратегій.


Управління ефективністю, як операційна форма стратегічного управління

  • Основні елементи управління ефективністю:

    • Процес з'ясування і формулювання загальної перспективи розвитку та цінностей місцевого самоврядування
    • Процес з'ясування й погодження загальних стратегічних і операційних цілей
    • Процедури доведення бачення та ціностей, а також стратегічних та операційних цілей до всіх працівників
    • Процеси доведення цілей до відома всіх розташованих нижче рівнів організації таким чином, щоб вони мали стосунок до відділів, секцій, груп та індивідів
    • Пов’язування операційних цілей з конкретними індикаторами, стандартами та цільовими індикаторами ефективності
    • Процедури моніторингу та перегляду на відповідних рівнях організації
    • Відповідні схеми оцінювання та заохочення ефективності роботи персоналу.






Система моніторингу показників результатів діяльності




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка