Кінець ХХ ст., початок ХХІ ст.: осмислення накопиченого людством досвіду



Дата конвертації03.06.2016
Розмір445 b.



  • 60-ті роки 20 ст. - (ключовий у характеристиці постіндустріальної формації). Економічний обіг терміну.

  • Кінець ХХ ст., початок ХХІ ст.:

  • осмислення накопиченого людством досвіду,

  • формування нових підходів до способу життя

  • як творчої самореалізації та існування суспільства в цілому,

  • - інноваційність - одна з найважливіших ознак будь-якої діяльності, утворення, явища тощо.



Модернізація – від фр. «сучасний», спрямований на зміну явищ, об’єктів, предметів у відповідності з сучасними вимогами шляхом введення різноманітних удосконалень структури (блочно-модульна система)

  • Модернізація – від фр. «сучасний», спрямований на зміну явищ, об’єктів, предметів у відповідності з сучасними вимогами шляхом введення різноманітних удосконалень структури (блочно-модульна система)

  • Нововведення – цілеспрямоване, продуктивне введення змін у систему або її структуру, що сприяє кардинальному вдосконаленню і переходу системи із одного стану в якісно новий (Болонський процес, профільна школа; програма «Основні орієнтири…»). Нововведення є новим продуктом для особистості та її зростання.

  • Новація – від лат. «оновлення», «зміна», вперше створене, або зроблене, те, що з’явилося на зміну існуючого, знову відкрите, недостатньо знайоме, або маловідоме в наш час. (Метод проекту).



  • У загальновизнаному тлумаченні

  • означає

  • «нововведення»;

  • «інновація освіти».



Педагогічна інновація – це процес запровадження на практиці освітніх ідей, засобів, педагогічних технологій, в результаті яких підвищуються показники (рівні) досягнень у структурних компонентах освіти

  • Педагогічна інновація – це процес запровадження на практиці освітніх ідей, засобів, педагогічних технологій, в результаті яких підвищуються показники (рівні) досягнень у структурних компонентах освіти

  • (розвивальне навчання, ГАШ, кредитно- модульна система…).







педагогічна система, результатом функціонування якої

  • педагогічна система, результатом функціонування якої

  • є новітні ідеї та оригінальний досвід,

  • динамічна, стійка в умовах швидкоплинних змін,

  • креативна система, що здатна до самовідновлення в просторі соціуму.



Проводити за єдиною ієрархією:

  • Проводити за єдиною ієрархією:

  • парадигма – моделі – методики-технології – компоненти методик і технологій.

  • Л.В.Буркова



Отримали досить широке розповсюдження в масовій практиці шкіл:

  • Отримали досить широке розповсюдження в масовій практиці шкіл:

  • Гуманно-особистісні технології Ш. О. Амонашвілі

  • має особливі цільові орієнтації: сприяти становленню розвитку і виховання в дитині благородної людини шляхом розкриття її особистісних якостей (душі серця, пізнавальних сил ...). Ідеал виховання – самовиховання.



Ідея та принципи:

  • Ідея та принципи:

  • у вихованні немає головного і другорядного;

  • виховання - людинознавство;

  • естетичне, емоційне начало у вихованні; увага до природи краса рідної мови, емоційна сфера духовного життя і спілкування дітей, почуття подиву;

  • принцип єдності навчання і виховання; науковості та доступності, наочності і абстрактності, науковості та доступності, наочності і абстрактності, суворості і доброти, різних методів;

  • культ Батьківщини, культ праці,

  • культ матері, культ книги, культ природи;

  • пріоритетні цінності: совість, добро, справедливість.



Модель трудового виховання по системі комуни А. С. Макаренка

  • Модель трудового виховання по системі комуни А. С. Макаренка

  • Діти привчаються до творчої праці, проходять виробничу практику.

  • Концептуальні ідеї: праця - основа формування особистості; інтерес і увага до кожної дитини; у дитини має бути особистий інтерес, пошук, «апетит до життя», поєднання навчання з продуктивною працею у формі школи-господарства; шкільний макаренківський колектив; дитяче самоврядування і самоконтроль та ін.







Завдання школи

  • Завдання школи

  • створити сприятливі психолого-педагогічні умови для розвитку учнів;

  • допомогти дитині у її розвитку і становленні її як суб’єкта власного життя;

  • надати їй можливість моделювати власне життя;

  • навчити дитину вчитися, самонавчатися, допомагати учневі створювати власну програму самонавчання.



  • Вчинок як моральна дія.

  • Вчинок – це мислення.

  • Вчинок – справжнє життя (професія).



Виховна система – упорядкована сукупність компонентів виховного процесу (цілей, суб’єктів виховання, їх діяльності, стосунків тощо), що дає загальний ефект

  • Виховна система – упорядкована сукупність компонентів виховного процесу (цілей, суб’єктів виховання, їх діяльності, стосунків тощо), що дає загальний ефект



цілі

  • цілі

  • діяльність

  • суб’єкти діяльності

  • стосунки

  • середовище системи

  • управління

  • розвиток системи



єдина концепція

  • єдина концепція

  • структура внутрішкільного управління

  • загальношкільні традиції

  • планування

  • аналіз результатів

  • науково-методичне забезпечення школи як виховної системи











ДЯКУЮ ЗА УВАГУ!

  • ДЯКУЮ ЗА УВАГУ!




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка