Класифікувати, систематизувати й узагальнити вивчені поняття, визначати їх функції в тексті



Дата конвертації30.05.2016
Розмір445 b.



класифікувати, систематизувати й узагальнити вивчені поняття, визначати їх функції в тексті

  • класифікувати, систематизувати й узагальнити вивчені поняття, визначати їх функції в тексті



! Лексика– це словниковий склад мови з фразеологією включно.

  • ! Лексика– це словниковий склад мови з фразеологією включно.

  • ! Лексикологія – розділ науки про мову, який вивчає лексику в усьому її обсязі.



Ледь-ледь торкаю слово аквареллю

  • Ледь-ледь торкаю слово аквареллю

  • прив'ялий ранок, тиша, парапет.

  • З кленового туманного тунелю

  • виходить Рильський, майже силует.

  • Л.Костенко

  • Акваре́ль тип фарб, розчинних у воді, а також техніка

  • живопису такими фарбами.

  • 1.Парапет — невисока огорожа моста, набережної, балкона, ґанку, покрівлі будинку. Парапетом називають також балюстраду, перила.

  • 2.Парапет — військова захисна стінка чи вал від куль — бруствер.



Митцю не треба нагород, 

  • Митцю не треба нагород, 

  • Його судьба нагородила,

  • Коли в людини є народ, 

  • Тоді вона уже людина.

  • Л.Костенко

  • ? Доведіть, що слово людина – багатозначне?

  • Ти знаєш, що ти — людина.

  • Ти знаєш про це чи ні?

  • В.Симоненко

  • ? В якому значенні автор вжив слово людина?



? Визначте, який троп виражений в рядках:

  • ? Визначте, який троп виражений в рядках:

  • Натягне дощ свої осінні струни,

  • торкне ті струни пальчиком верба.

  • Двори стоять у хуртовині айстр.

  • Яка сумна й красива хуртовина.

  • Під вечір виходить на вулицю він.

  • Флоренція плаче йому навздогін. Л.Костенко





! Власне українська лексикаце слова, що вживаються лише в українській мові.

  • ! Власне українська лексика – це слова, що вживаються лише в українській мові.

  • Недобрий жарт зіграла з нами доля.

  • Стояли дні у черзі ні за чим.

  • А це прийшло - як спалах, як

  • сваволя,

  • без дозволу, без права, без причин! Л.Костенко



Знав, що на світі панує нечиста сила, що арідник править усім, що в лісах повно лісовиків, які пасуть там свою маржинку оленів, зайців і серн; що там блукає веселий чугайстир, який зараз просить стрічного в танець та роздирає нявки; що живе в лісі голос сокири. Вище, по безводних далеких недеях нявки розводять свої безконечні танки, а по скелях ховається щезник.

  • Знав, що на світі панує нечиста сила, що арідник править усім, що в лісах повно лісовиків, які пасуть там свою маржинку оленів, зайців і серн; що там блукає веселий чугайстир, який зараз просить стрічного в танець та роздирає нявки; що живе в лісі голос сокири. Вище, по безводних далеких недеях нявки розводять свої безконечні танки, а по скелях ховається щезник.

  • М.Коцюбинський









Поставити на …, хапатися за …, замилювати …,

  • Поставити на …, хапатися за …, замилювати …,

  • прикусити …, відводити …, майстер на …,

  • кусати …, надути …., намотати …, … подати,

  • зарубати на …, тримати …, водити за …,

  • проковтнути …, падати з …, скалити …,

  • клювати …, вкоротити …, склавши …, накивати

  • …, сидіти на …, перемивати …, ламати …,

  • повернутися …, роботи по …, ні пари … .







Авраменко О. М., Блажко М. Б. Українська мова та література. Довідник. Завдання в тестовій формі. І частина

  • Авраменко О. М., Блажко М. Б. Українська мова та література. Довідник. Завдання в тестовій формі. І частина

  • -Київ “Грамота”, 2011

  • Матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії.

  • http://svitslova.com

  • http://subject.com.ua/ukrmova






База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка