Ключовим компонентом класно-урочної форми організації навчання є



Дата конвертації30.05.2016
Розмір445 b.



Ключовим компонентом класно-урочної форми організації навчання є

  • Ключовим компонентом класно-урочної форми організації навчання є

  • урок – форма організації навчання, за якої навчальні заняття проводяться вчителем із групою учнів постійного складу, одного віку й рівня підготовленості протягом точно встановленого часу, за сталим розкладом.



проведення уроку на основі сучасних наукових досягнень, передового педагогічного досвіду, закономірностей навчального процесу;

  • проведення уроку на основі сучасних наукових досягнень, передового педагогічного досвіду, закономірностей навчального процесу;

  • проведення уроку на основі методик гуманних дидактичних концепцій;

  • особистісна спрямованість, тобто забезпечення учням умов для самореалізації та ефективної навчально-пізнавальної діяльності з урахуванням їхніх інтересів, потреб, нахилів, здібностей та життєвих настанов;

  • оптимальне поєднання і системна реалізація на уроці дидактичних принципів;

  • встановлення міжпредметних зв'язків, які усвідомлюються учнями;

  • зв'язок із раніше засвоєними знаннями, навичками, уміннями, опора на досягнутий рівень розвитку учнів;

  • актуалізація, стимулювання й активізація розвитку всіх сфер особистості учня: мотиваційної, пізнавальної, емоційно-вольової, фізичної, моральної тощо;

  • логічність, вмотивованість і емоційність усіх етапів навчально-пізнавальної діяльності учнів;

  • ефективне застосування сучасних дидактичних засобів, особливо — комп'ютерних;

  • тісний зв'язок із життям, першою чергою — з особистим досвідом учня;

  • формування практично необхідних знань, навичок, умінь, ефективної методики навчально-пізнавальної діяльності;

  • формування мотивації навчально-пізнавальних дій, професійного становлення, потреби постійної самоосвіти;

  • діагностика, прогнозування, проектування і планування кожного уроку.





комбіновані (змішані) уроки;

  • комбіновані (змішані) уроки;

  • уроки засвоєння нових знань;

  • уроки формування навичок і вмінь;

  • уроки узагальнення і систематизації знань;

  • уроки практичного застосування знань, навичок і умінь;

  • уроки контролю і корекції знань, навичок і вмінь.



  • Творчість – це завжди вихід за рамки, зміна існуючих знань, понять, норм, створення нового змісту, не включеного в попередню програму засвоєння.

  • В.П. Севастьянов



Творчий урокце урок, на якому учні винаходять, досліджують, складають, створюють новий для себе освітній продукт, а значить, розвивають здібності й реалізують особистісний творчий потенціал.

  • Творчий урокце урок, на якому учні винаходять, досліджують, складають, створюють новий для себе освітній продукт, а значить, розвивають здібності й реалізують особистісний творчий потенціал.







  • Основні питання на етапі розробки:

  • Що саме буде створено учнями на уроці в рамках теми, що вивчається?

  • Як забезпечити даний процес?





Якщо завдання пропонуються дітям у відповідності з їх потребами та попередньою мотивованою діяльністю, якщо в завданні немає загравання перед дитячим інтересом, а міститься справді «жива» проблема або задача, її розв’язання не є очевидним навіть для вчителя, то таке завдання здатне повести за собою весь хід уроку, поступово вибудовуючи його по внутрішній логіці поставленої проблеми.

  • Якщо завдання пропонуються дітям у відповідності з їх потребами та попередньою мотивованою діяльністю, якщо в завданні немає загравання перед дитячим інтересом, а міститься справді «жива» проблема або задача, її розв’язання не є очевидним навіть для вчителя, то таке завдання здатне повести за собою весь хід уроку, поступово вибудовуючи його по внутрішній логіці поставленої проблеми.

  • А. В. Хуторський







урок-спостереження;

  • урок-спостереження;

  • урок-експеримент;

  • урок дослідження об’єкта;

  • пошуковий урок;

  • лабораторно-практичний урок;

  • урок постановки проблем та їх рішення;

  • урок конструювання понять (правил, закономірностей, гіпотез);

  • урок конструювання теорій;

  • урок-концепт, побудова картини світу, її частин;

  • урок роботи з першоджерелами (культурно-історичними відповідниками);

  • інтегративний урок;

  • метапредметний урок;

  • міжпредметний урок;

  • урок філософського узагальнення.



урок складання і рішення задач;

  • урок складання і рішення задач;

  • урок-діалог (дискусія, диспут, евристична бесіда);

  • урок – парадокс;

  • урок – фантазія;

  • урок винаходів;

  • урок технічної (наукової, художньої, культурної, педагогічної) творчості;

  • урок моделювання;

  • урок символотворчості;

  • урок “творення” історії (власне рішення історичних подій);

  • урок – евристична ситуація;

  • урок – відкриття;

  • ділова гра;

  • рольова гра;

  • урок словотворчості (задачі – казки, літописи, ситуації у віршованій формі);

  • урок – подорож (реальна, віртуальна);

  • урок навпаки (учень у ролі вчителя);

  • урок у школі майбутнього;

  • прогностичний урок;

  • урок захисту творчих робіт;

  • урок – олімпіада;

  • урок творчого узагальнення.



урок метапостановки;

  • урок метапостановки;

  • урок нормотворчості;

  • урок розробки індивідуальних освітніх програм;

  • урок захисту індивідуальних освітніх програм;

  • урок групової роботи;

  • урок колективної роботи;

  • урок - проект (з використанням методу проектів);

  • урок – консультація (взаємоконсультація);

  • урок самооцінок (взаємооцінок);

  • урок - залік (самозалік);

  • урок – рефлексія.



бінарний урок;

  • бінарний урок;

  • урок рецензування;

  • урок взаємоконтролю;

  • урок – вернісаж;

  • урок – виставка;

  • урок – аукціон;

  • урок – конференція;

  • урок – змагання;

  • урок – КВК;

  • урок “суд над явищем”;

  • урок – спектакль;

  • урок – “круглий стіл”;

  • урок – панорама;

  • урок – творчий звіт.







Тема уроку, клас, дата проведення.

  • Тема уроку, клас, дата проведення.

  • Тип уроку.

  • Мета уроку.

  • Обладнання та матеріали до уроку.

  • Фундаментальні освітні об’єкти, у напрямі яких планується діяльність учнів.

  • Головна проблема уроку (записується одна або дві).

  • Етапи та види діяльності учнів із урахуванням часу по хвилинах.

  • Формулювання завдань учням на кожному з етапів уроку. Завдання варіативної форми.

  • Результати виконання завдань учнями, що передбачаються (бажано вказати 2-3 можливих варіанти).



Культурно-історичні аналоги з даної проблеми.

  • Культурно-історичні аналоги з даної проблеми.

  • Малюнки, задачі, схеми, таблиці тощо.

  • Завдання учням по рефлексії їх діяльності.

  • Форми контролю та оцінки результатів уроку.

  • Домашнє завдання (різні варіанти за вибором та індивідуально).

  • Рекомендовані для самостійного опрацювання матеріали по уроку (підручники, посібники, адреси сайтів у Інтернеті тощо).

  • Список літератури та інших джерел, використаних учителем при підготовці до уроку.

  • Форма аналізу проведеного уроку, підсумки його обговорення з присутніми колегами та учнями.






База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка