Кожен день, в який ви не поповнили своєї



Дата конвертації09.06.2016
Розмір445 b.



Кожен день, в який ви не поповнили своєї

  • Кожен день, в який ви не поповнили своєї

  • освіти хоча б маленьким ,але новим

  • для вас

  • шматком знання ... вважайте безплідно

  • і незворотно для себе загиблим.

  • К. С. Станіславський .





досягнення бажаного рівня професійної компетентності шляхом оновлення та удосконалення наявних у фахівця знань, умінь і навичок.

  • досягнення бажаного рівня професійної компетентності шляхом оновлення та удосконалення наявних у фахівця знань, умінь і навичок.





  • Перш за все, вчитель має визначитися зі своїми інтересами. Саме вони повинні стати фундаментом його розвитку. Звичайно, можна змусити людину робити те, що йому не подобатися, але в самоосвіті це буде мов крапля води, що подає у розпеченій пустелі на пісок - вона встигне випаруватися, навіть не досягнувши мети. Інтерес - це те, що задасть тонус всієї самоосвітньої діяльності.

  • Зрозумівши свої інтереси в даний період часу, вчитель має визначитися з напрямками своєї роботи у поточному році. Ці напрями залежатимуть від навантаження, від того, чи є класне керівництво, гурток, факультатив і т. п.

  • Після цього бажано вивести для себе проблему, яку потрібно опрацювати.



Стартовий інтелектуальний потенціал;

  • Стартовий інтелектуальний потенціал;

  • Уміння розумової діяльності;

  • Уміння самоорганізації пізнавальної діяльності;

  • Навички самостійного оволодіння знаннями;

  • Мотиви формування самоосвіти



  • Загальні відомості про вчителя.

  • Проблема учителя. Проблема школи.

  • Навантаження та розклад занять на поточний учбовий рік.

  • Напрямки роботи учителя.

  • Науково-методичний розвиток учителя.

  • Розробки учителя для учбової діяльності.

  • Розробки учителя конспектів уроків чи проектів.

  • Розробки учителя для позаурочної діяльності.

  • Робота з учнями на поточний рік.

  • Відвідування уроків та заходів інших вчителів на поточний рік.

  • Відвідування моїх уроків та заходів іншими вчителями на поточний рік.

  • Творчий звіт за поточний рік.



  • Моє кредо

  • Моя методична карта

  • Моя діагностика

  • Методична проблема, над якою я працюю

  • Виховна тема, над якою я працюю

  • Індивідуальний творчий план

  • Мій відкритий урок

  • Самоаналіз уроку

  • Відкритий виховний захід

  • Самоаналіз проведеного заходу

  • Словник пед.термінів

  • Вивчення передового педагогічного досвіду



Фактори, що заважають:

  • Фактори, що заважають:

  • 1. Власна інерція.

  • 2. Розчарування внаслідок колишніх невдач.

  • 3. Відсутність підтримки в цьому питанні з боку адміністрації.

  • 4. Негативне ставлення оточую­чих.

  • 5. Відсутність системи в цьому питанні в методичному об'єднанні.

  • 6. Стан здоров'я.

  • 7. Нестача часу.

  • 8. Обмежені ресурси.

  • 9. Відсутність об'єктивної інформації.

  • 10. Утрата зацікавленості до педагогічної діяльності.

  • 11. Відсутність спеціалістів, досвід яких можна використати у власній педагогічній діяльності.



Стимулюючі фактори:

  • Стимулюючі фактори:

  • 1. Налагоджена система методичної роботи в навчальному закладі.

  • 2. Наявність спеціалістів (курсів), в яких можна отримати не­обхідні консультації.

  • 3. Приклад, вплив колег.

  • 4. Підтримка та увага до цього питання з боку адміністрації.

  • 5. Зацікавленість педагогічною діяльністю.

  • 6. Особистий приклад адміністрації навчального закладу.

  • 7. Можливість здобути визнання в колективі.

  • 8. Новизна діяльності. Умови праці, можливість творчості.

  • 9. Можливість отримання матеріального заохочення.

  • 10. Потреба в самовдосконаленні.

  • 11. Атмосфера співпраці й підтримки, яка склалася в колективі.



методичний посібник;

  • методичний посібник;

  • навчальний посібник;

  • стаття до фахового видання;

  • науково-методична розробка;

  • методичний чи діагностичний кейс;

  • створення термінологічного словника;

  • творчий звіт тощо.



  • 1. Принцип цілісності (системність самоосвітньої діяльності).

  • 2. Принцип діяльності (практична спрямованість роботи).

  • 3. Принцип мобільності (відповідність змісту самоосвіти рівню професійної компетентності).

  • 4. Принцип самореалізації (впровадження в життя своїх внутрішніх можливостей та здібностей).

  • 5. Принцип самоорганізації (здатність особистості раціонально організовувати свою діяльність





  • -прагнення до постійного самовдосконалення;

  • - прагнення до самореалізації та самоствердження особистості;

  • -прагнення до самовираження;

  • -професійне зростання;

  • - розширення кругозору;

  • - наявність пізнавальної зацікавленості;

  • -підвищення рівня розвитку усіх видів компетентностей;

  • -створення позитивного іміджу серед учнів, батьків, колег;

  • - підвищення кваліфікаційної категорії під час атестації;

  • - підвищення особистого рейтингу на різних рівнях підпорядкування.



  • - мотивація самопізнання;

  • - мотивація планування самовдосконалення;

  • - мотивація реалізації програми самовдосконалення й самоконтролю.



  • 1група. Мета - стимулювання наукового напряму самоосвіти:

  • - теоретичні семінари;

  • - педагогічні читання;

  • - психолого-педагогічні семінари;

  • -презентації педагогічних новинок;

  • - проблемні семінари



  • - інструктивно-методичні наради;

  • -консультації;

  • - уроки-тренінги;

  • - навчальні семінари;

  • - семінари – тренінги;

  • - вирішення проблемних педагогічних і дидактичних завдань;

  • - співбесіди з педагогами



  • - ділова гра;

  • - узагальнення педагогічного досвіду;

  • -творча майстерня;

  • - конкурси професійної майстерності;

  • - круглий стіл;

  • - випуск методичного бюлетеня,

  • - методичні тижні,

  • - рольові ігри.





  • Професійний (предмет викладання)

  • Психолого-педагогічний (орієнтоване на учнів та батьків)

  • Психологічний (імідж, спілкування, мистецтво впливу, лідерські якості та ін)

  • Методичний (педагогічні технології, форми, методи і прийоми навчання)

  • Інтелектуальний (орієнтовано на поповнення загальноосвітніх знань)

  • Інформаційно-комп'ютерні технології (ознайомлення і придбання навичок роботи з новими технологіями)

  • Духовний (мистецтво театральне, образотворче, вокальне, танцювальне, фотографування, відеозйомка)

  • Охорона здоров'я і спорт (розвиток фізичної форми).



  • діагностичний:

  • діагностика труднощів у роботі педагога;

  • розробка концептуальних основ;

  • участь у семінарах;

  • організаційний:

  • створення матеріальних умов;

  • підготовка науково – методичних матеріалів;

  • мотивації;

  • практичний:

  • послідовне вирішення всіх завдань;

  • моніторинг;

  • корекція;

  • узагальнювальний:

  • аналіз результатів;

  • розробка прогнозу.



Планування повинно здійснюватись з дотриманням таких вимог:

  • Планування повинно здійснюватись з дотриманням таких вимог:

  • • план має визначати перспективу творчого росту педагога, підвищення його компетентності;

  • • необхідною умовою реальності плану є його погодження із актуальними завданнями навчання і виховання учнів;

  • • змістовну частину плану повинні складати конкретні потреби і інтереси педагога, за його бажанням тут можуть відбиватися питання його участі у розробці науково - методичної теми, проблеми;

  • • план має довільну форму, адміністрацією школи не затверджується, але при необхідності аналізується і уточнюється.



  • - індивідуальної – робота з різними джерелами інформації, її пошук в Інтернеті, відвідування бібліотек, методичних кабінетів;

  • - колективної – проходження курсів підвищення кваліфікації при ОІППО, участь в районних та обласних семінарах; робота в творчих групах; підготовка дітей до районних і обласних олімпіад ; міжнародних предметних конкурсів «Соняшник», «Кенгуру», «Колосок», «Грінвіч» та інш. дає підживлення для організації самоосвіти вчителя.



Традиційні форми:

  • Традиційні форми:

  • Доповідь, виступ на семінарі, виступ на педагогічні раді, виступ на засіданні методичного об’єднання;

  • дидактичний матеріал;

  • розробка пакету стандартного поурочного планування з теми чи групи тем;

  • комплект дидактичного матеріалу з предмета;

  • збірники практичних, контрольних робіт;

  • розробка комплекту роздаткового матеріалу з предмета; розробка тематичних класних годин, батьківських зборів чи позакласних заходів;

  • розробка пакету олімпіадного матеріалу для підготовки учнів;

  • база даних питань і задач з предмета тощо.



проект;

  • проект;

  • розробка електронних уроків, посібників тощо;

  • розробка пакету тестового матеріалу в електронних оболонках;

  • створення особистої методичної чи предметної web-сторінки;

  • створення електронної бібліотеки творів художньої літератури згідно програм тощо.



самоосвіта як процес пізнання передбачає не просте закріплення професійних знань і засвоєння уже відомої наукової інформації, а має на меті одержання нових наукових методичних знань, практичних навичок;

  • самоосвіта як процес пізнання передбачає не просте закріплення професійних знань і засвоєння уже відомої наукової інформації, а має на меті одержання нових наукових методичних знань, практичних навичок;

  • самоосвіта повинна бути безупинною, поповнення нових знань може здійснюватися на основі попередньої підготовки педагогів;

  • самоосвіта повинна сприти оволодінню педагогом застосування професійних знань у його практичній діяльності.



І завжди пам’ятайте слова Джимі Рона – усесвітньо відомого філософа бізнесу, який розробляв стратегії діяльності Coca-Cola, I.B.M., Xerox, General Motors і був особистим бізнес-тренером Білла Гейтса: "Формальна освіта допоможе вам вижити, а самоосвіта приведе вас до успіху".

  • І завжди пам’ятайте слова Джимі Рона – усесвітньо відомого філософа бізнесу, який розробляв стратегії діяльності Coca-Cola, I.B.M., Xerox, General Motors і був особистим бізнес-тренером Білла Гейтса: "Формальна освіта допоможе вам вижити, а самоосвіта приведе вас до успіху".




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка