Концепція педагогічна це система наукових положень, що визначають зміст освіти і виховання, стратегії організації і технології навчально виховного процесу



Дата конвертації01.06.2016
Розмір444 b.



Ключові терміни:

  • Ключові терміни:

  • Концепція педагогічна це система наукових положень, що визначають зміст освіти і виховання, стратегії організації і технології навчально – виховного процесу.

  • Художньо-естетичне виховання:

  • а) у широкому (соціальному) значенні - це формування якостей особистості залученням дітей до цінностей мистецтва вітчизняної та світової культури;

  • б) у вузькому (суто педагогічному) значенні - забезпечення спеціально-організованих умов для духовного збагачення особистості засобами мистецтва, формування естетичної культури, світоглядних уявлень.

  • Художньо-естетичний розвиток – це становлення особистості як суб'єкта художньо-естетичної діяльності, який характеризується естетичним ставленням до мистецтва і дійсності, розвинутими спеціальними художніми здібностями, що забезпечують безперервне духовне самовдосконалення протягом життя.



Демократизація (співробітництво) та гуманізація (повага) до інтересів і потреб особистості;

  • Демократизація (співробітництво) та гуманізація (повага) до інтересів і потреб особистості;

  • Природовідповідність (врахування вікових особливостей) та культуровідповідність (забезпечення культурної спадкоємності поколінь);

  • Органічне поєднання універсального (загальнолюдського), регіонального, національного, етнічного (краєзнавчого) компонентів змісту освіти і виховання;

  • Взаємозв'язок художньо – естетичного виховання з соціокультурним середовищем (координація шкільної та позашкільної роботи, гармонізація суспільних, професійно – педагогічних і сімейно – родинних виховних впливів).



розвивати загальні та спеціальні здібності, художньо-образне мислення;

  • розвивати загальні та спеціальні здібності, художньо-образне мислення;

  • виховувати потребу в художньо-творчій самореалізації та духовному самовдосконаленні;

  • у процесі сприймання творів вітчизняного та зарубіжного мистецтва і практичної діяльності формувати в учнів особистісно-ціннісне ставлення до мистецтва.



Збагачення емоційно – естетичного досвіду, формування культури почуттів, розвиток загальних та художніх здібностей особистості;

  • Збагачення емоційно – естетичного досвіду, формування культури почуттів, розвиток загальних та художніх здібностей особистості;

  • Виховання в учнів естетичного ставлення до дійсності та мистецтва, світоглядних уявлень, розуміння учнями зв'язків мистецтва з природним і предметним середовищем, життєдіяльністю людини;

  • Виховання здатності сприймати, інтерпретувати та оцінювати художні твори, висловлювати особистісне до них;

  • Формування художньої компетентності – здатності керуватися набутими художніми знаннями та вміннями, готовність використовувати отриманий досвід у самостійній діяльності;

  • Формування системи знань та уявлень про сутність, види та жанри мистецтва, особливості художньо – образної мови мистецтв – музичного, візуального, хореографічного, театрального, екранного.



це стійка система особистісних художньо -

  • це стійка система особистісних художньо -

  • естетичних цінностей і художньо - естетичних

  • компетенцій учнів:

  • когнітивних (пізнавальних) – чуттєво – емоційне сприйняття; вміння відчувати і бачити навколишній світ;

  • креативних (творчих) – виявлення фантазії, уяви у створенні власних образів у художньо – практичній діяльності;

  • комунікативних - розуміння мови мистецтва як форми міжособистісного спілкування; розуміння почуттів інших людей;

  • світоглядних – сприйняття цілісної картини світу та національної самобутності і культурної спадщини України як складової загальнолюдської культурної скарбниці.



Вирішальною умовою реалізації концепції є комплексне розв'язання питань щодо її забезпечення у таких напрямах:

  • Вирішальною умовою реалізації концепції є комплексне розв'язання питань щодо її забезпечення у таких напрямах:

  • Наукове та методичне забезпечення (програми, підручники, методичні посібники, словники з мистецтва для учнів і вчителів);

  • Кадрове забезпечення (модернізація вищої та післядипломної освіти, перепідготовка вчителів художньо – естетичного профілю);

  • Матеріально – технічне забезпечення (аудіовізуальної апаратури, якісних фонохрестоматій, відеоматеріалів тощо).



“Музичне мистецтво” 5 – 8 класи, “Образотворче мистецтво” 5 – 7 класи

  • “Музичне мистецтво” 5 – 8 класи, “Образотворче мистецтво” 5 – 7 класи

  • В основу програм покладені принципи:

  • єдність національного та загальнолюдського аспектів змісту музичної (образотворчої) освіти, що забезпечує орієнтацію навчального матеріалу на цінності української національної музичної (образотворчої) культури та світові мистецькі надбання;

  • взаємодії компонентів соціального досвіду людини – музичних (образотворчих) знань, умінь і компетенцій;

  • неперервності й наступності завдань і змісту музичної (образотворчої) освіти у початковій та основній школі;

  • варіативності – націленості змісту програм на творчість учителя, його професійну компетентність, здатність самостійно застосовувати орієнтовний музичний (образотворчий) матеріал;

  • поліхудожності (зв’язок музики (образотворчого мистецтва) з іншими видами мистецтва).




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка