Концепція виховної системи Загальноосвітня школа №10



Дата конвертації11.06.2016
Розмір445 b.
ТипКонцепція


Концепція виховної системи

  • Загальноосвітня школа № 10

  • Слов’янськ


  Концепція виховної системи школи є результатом теоретичної підготовки і практичної діяльності колективу вчителів школи і має на меті визначити основні цінності, цілі, напрями виховній діяльності в школі діяльності в школі, принципи педагогічної взаємодії, структуру і порядок управління системою, систематизувати роботу.

  •   Концепція виховної системи школи є результатом теоретичної підготовки і практичної діяльності колективу вчителів школи і має на меті визначити основні цінності, цілі, напрями виховній діяльності в школі діяльності в школі, принципи педагогічної взаємодії, структуру і порядок управління системою, систематизувати роботу.

  • При створенні Концепції педагогічний колектив спирався на ряд визначень, прийнятих в сучасній педагогічній науці.

  •   Виховна система – це цілісний соціальний організм, що функціонує за умови взаємозв'язку основних компонентів виховання (суб'єкти, цілі, створення і способи діяльності) і володіє такими інтеграційними характеристиками, як спосіб життя колективу, його психологічний клімат.

  •   (Л.І. Новікова)



  Будь-яка виховна система є єдністю не тільки загального і особливого, але і одиничного – того специфічного, що властиве конкретній установі з даним складом педагогів і школярів, навколишнім його середовищем. Виховна система школи має складну структуру. Її компоненти: цілі, виражені в початковій концепції; діяльність, що забезпечує її реалізацію; суб'єкт діяльності, її організуючий і в ній приймаючий участь; що народжуються в діяльності і приймаючий спілкуванні відносини, інтегруючі суб'єктів в якусь спільність; середовище системи, освоєне суб'єктом, і управління, що забезпечує інтеграцію компонентів в цілісну систему і розвиток цієї системи.

  •   Будь-яка виховна система є єдністю не тільки загального і особливого, але і одиничного – того специфічного, що властиве конкретній установі з даним складом педагогів і школярів, навколишнім його середовищем. Виховна система школи має складну структуру. Її компоненти: цілі, виражені в початковій концепції; діяльність, що забезпечує її реалізацію; суб'єкт діяльності, її організуючий і в ній приймаючий участь; що народжуються в діяльності і приймаючий спілкуванні відносини, інтегруючі суб'єктів в якусь спільність; середовище системи, освоєне суб'єктом, і управління, що забезпечує інтеграцію компонентів в цілісну систему і розвиток цієї системи.

  •   ( В.А.Караковський)

  •   Таким чином, виховна система, на наш погляд (на відміну від системи виховної роботи, яка припускає взаємозв'язану сукупність форм і методів позаурочної діяльності, направленої на організацію дозвілля школярів), - це система, яка охоплює весь педагогічний процес, інтегрує учбову і позаурочну діяльність учнів, діяльність і спілкування за межами школи з урахуванням впливу соціального і природного середовища, засобів масової інформації. Система відкрита, оскільки за допомогою взаємодії з соціумом сприяє адаптації і соціалізації школярів в суспільстві і змінюється відповідно до потреб соціуму.



  •   Концепція виховної системи ЗОШ № 10 р. Слов’янська ґрунтується на запровадженні у життя тих груп цінностей, які визначені в концепції розвитку школи, а саме ключових компетенцій.

  •  

  • Виховання-категорія вічна. Все краще в людині дається вихованням і все погане теж дається вихованням. Річ у тому, що "не виховання" взагалі немає.

  • Виховна робота, в основі якої лежить процес самовизначення і самовираження особи дитини у всіх її проявах. Основним призначенням виховної роботи школи є створення умов для творчого розвитку особи, формування особи, яка придбала б в процесі розвитку здатність самостійно будувати свій варіант життя гідної людини.

  • Сформульована таким чином мета виховання припускає цілісність виховної програми, її мобільність, що включає всі сфери в життя учня, образ особи, здатній проводити вільний вибір діяльності, будь це пізнавальна, художня або трудова, позаурочна або наукова.



Реалізація виховного впливу відбувається як в короткочасній дії на дітей, так і в організації спільної діяльності, заснованої на принципах:

  • Реалізація виховного впливу відбувається як в короткочасній дії на дітей, так і в організації спільної діяльності, заснованої на принципах:

  • Принцип національної спрямованості.

  • Принцип культуро відповідності.

  • Принцип цілісності.

  • Принцип адекватності виховання до психологічних умов розвитку особистості

  • Принцип особистісної орієнтації.

  • Принцип превентивності.

  • Основними напрямами виховної системи є:

  • ЦІННІСНЕ СТАВЛЕННЯ ОСОБІСТОСТІ ДО СУСПІЛЬСТВА І ДЕРЖАВІ;

  • ЦІННІСНЕ СТАВЛЕННЯ ДО ЛЮДЕЙ;

  • ЦІННІСНЕ СТАВЛЕННЯ ДО ПРІРОДІ;

  • ЦІННІСНЕ СТАВЛЕННЯ ДО МІСТЕЦТВА;

  • ЦІННІСНЕ СТАВЛЕННЯ ДО ПРАЦІ;

  • ЦІННІСНЕ СТАВЛЕННЯ ДО СОБІ;

  • ФОРМУВАННЯ ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖІТТЯ;



Іншими компонентами системи є сфери діяльності, тобто те, де виховується дитина:

  • Іншими компонентами системи є сфери діяльності, тобто те, де виховується дитина:

  • виховне середовище;

  • учбова діяльність;

  • система додаткової освіти;

  • етичне виховання;

  • позакласна робота;

  • самоврядування.

  • Виховне середовище втілюється таким чином : оформлення інтер'єру учбових кабінетів і рекреацій школи; психологічна атмосфера ; соціум, сім‘я.

  • Учбова діяльність – це : урок; предметні тижні, допрофільна підготовка, профільне навчання, фізична культура; технологічна освіта; профорієнтація.



Додаткова освіта - організація гуртків у напрямах: технічна творчість, спортивна, художня, декоративно-прикладна творчість.

  • Додаткова освіта - організація гуртків у напрямах: технічна творчість, спортивна, художня, декоративно-прикладна творчість.

  • Етичне виховання: програма співпраці з громадськими організаціями по формуванню здорового способу життя; метод проектів у виховній роботі, рада з профілактики правопорушень серед підлітків.

  • Позакласна робота: виховна робота в школі, виховна робота в класі; практичний психолог.

  • Самоврядування. Шкільне самоврядування дає можливість учневі розкрити і реалізувати організаторські і творчі здібності відчути свою значущість і причетність до вирішення питань і проблем школи.

  • Дитяча організація.



















  • Функціонально діяльнісний компонент

  • 1.Системоутворюючий вид діяльності, форми і методи організації спільної діяльності і спілкування 2. Основні функції виховної системи 3. Керування і самоврядування виховної системи







Каталог: ppt
ppt -> 1. Вступ. Дві версії війни…
ppt -> Незакінчені речення
ppt -> Поняття і основні ознаки держави. Поняття і основні ознаки держави
ppt -> Національна академія державного управління при президентові україни харківський регіональний інститут державного управління крутій Олена Миколаївна соціальний
ppt -> Епіграф: «Не питай, що може зробити для тебе держава, а запитай себе, що ти можеш зробити для неї.»
ppt -> Метою даного виступу є дослідження посередницької функції держави як елементу системи державного управління, надання рекомендацій щодо можливих шляхів удосконалення розвитку інституту соціального діалогу в Україні


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка