Концепція законопроекту «про освіту»



Дата конвертації12.06.2016
Розмір445 b.


КОНЦЕПЦІЯ ЗАКОНОПРОЕКТУ «ПРО ОСВІТУ»

  • Байназарова О.О.,

  • заступник начальника управління освіти і науки Департаменту науки і освіти ХОДА


АНАЛІЗ ПРОБЛЕМ ОСВІТИ

  • Зниження якісних показників масової освіти, перш за все середньої та вищої, при збереженні відносно високого рівня профільної освіти в частині навчальних закладів;

  • Відрив системи освіти від потреб ринку праці;

  • Зниження конкурентоздатності освіти у європейському та світовому освітньому просторі.



МЕТА І ЗАВДАННЯ РЕФОРМУВАННЯ ОСВІТНЬОГО ЗАКОНОДАВСТВА

  • Забезпечення конституційного права громадян на якісну освіту на всіх рівнях; створення умов для освіти особи упродовж життя.

  • Забезпечення високої якості освіти на основі об’єктивного моніторингу результатів освітньої діяльності і справедливої конкуренції в системі освіти;

  • Створення належного зв’язку між ринком праці та системою професійної та вищої освіти;

  • Приведення структури освіти у відповідність до міжнародних стандартів.



Розділ 1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

  • Стаття А. Сфера дії Закону. Мета освіти.

  • Стаття В. Основні терміни

  • Стаття С. Види освіти.

  • Стаття D. Форми здобуття освіти.

  • Стаття D. Принципи освітньої діяльності.

  • Стаття F. Державна політика у сфері освіти.

  • Стаття E. Мова у сфері освіти.

  • Стаття G. Структура системи освіти.

  • Стаття H. Суб’єкти правовідносин у сфері освіти.



Розділ 2. НОРМАТИВНО-ПРАВОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ



РОЗДІЛ 3. СТРУКТУРА ОСВІТИ. ДОКУМЕНТИ ПРО ОСВІТУ

  • Стаття A. Структура освіти. Освітні рівні.

  • Стаття B. Документи про освіту.



Розділ 4. ПРАВО НА ОСВІТУ

  • Стаття А. Зміст права на освіту.

  • Стаття В. Право на здобуття освіти.

  • Стаття С. Рівність умов доступу до освіти.

  • Стаття D. Право на безоплатну освіту

  • Стаття E. Право на дошкільну освіту

  • Стаття F. Право на середню освіту

  • Стаття G. Право на позашкільну освіту

  • Стаття H. Право на професійну (в т.ч. професійно-технічну ) освіту

  • Стаття I. Право на вищу освіту

  • Стаття J. Право на додаткову освіту (в т.ч. позашкільну, післядипломну, освіту дорослих)

  • Стаття K. Право на освітню діяльність



Розділ 5. ПРАВА І ОБОВ’ЯЗКИ У СФЕРІ ОСВІТИ

  • Стаття А. Права і обов’язки осіб, які здобувають освіту

  • Стаття В. Права і обов’язки батьків, законних представників осіб, які здобувають освіту

  • Стаття С. Права і обов’язки осіб, які здійснюють освітню діяльність (надають освітні послуги)

  • Стаття D. Компетенція, права, обов’язки та відповідальність суб’єктів господарювання, які надають освітні послуги

  • Стаття E. Права і обов’язки суб’єктів владних повноважень

  • Стаття D. Об’єднання суб’єктів підприємницької діяльності, які надають освітні послуги.



Розділ 6. ЗАКЛАДИ ОСВІТИ

  • Стаття А. Державні і комунальні заклади освіти (навчальні заклади).

  • Стаття В. Приватні заклади освіти (навчальні заклади).

  • Стаття С. Взаємодія закладів освіти.



Розділ 7. УПРАВЛІННЯ СИСТЕМОЮ ОСВІТИ

  • Стаття А. Формування державної політики у сфері освіти

  • Стаття В. Повноваження Кабінету Міністрів України у сфері освіти

  • Стаття С. Повноваження центрального органу виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сфері освіти

  • Стаття D. Повноваження місцевих органів виконавчої влади

  • Стаття E. Повноваження органів влади Автономної Республіки Крим, обласних рад, Київської та Севастопольської міських рад

  • Стаття F. Повноваження районних рад, міських рад (міст обласного підпорядкування)

  • Стаття G. Повноваження районних у містах рад, міських рад (міст районного підпорядкування), сільських, селищних рад

  • Стаття H. Правовий статус громадських органів з питань освіти (Національна комісія регулювання освіти, Експертний інститут, експертні комісії)

  • Стаття I. Державна інспекція.

  • Стаття J. Громадське самоврядування у сфері освіти.

  • Стаття K. Державно-приватне партнерство.

  • Стаття L. Соціальне партнерство.

  • Стаття M. Асоціації закладів освіти.



РОЗДІЛ 8. ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ

  • Стаття A. Ліцензування та стандарти освітньої діяльності

  • Стаття В. Освітні програми.

  • Стаття С. Акредитація освітніх програм.

  • Стаття D. Моніторинг якості освіти.

  • Стаття E. Незалежне оцінювання результатів навчання і кваліфікацій

  • Стаття F. Сертифікація педагогічних працівників



РОЗДІЛ 9. ОСВІТА І КВАЛІФІКАЦІЇ

  • Стаття A. Національна система кваліфікацій (поняття та зв'язок з освітою)

  • Стаття B. Національна рамка кваліфікацій

  • Стаття C. Державний реєстр освітніх кваліфікацій



РОЗДІЛ 10. МАТЕРІАЛЬНЕ ТА СОЦІАЛЬНО-ПОБУТОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПЕДАГОГІЧНИХ І НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ

  • Стаття А. Державні гарантії педагогічним і науково-педагогічним працівникам.

  • Стаття В. Оплата праці педагогічних і науково-педагогічних працівників

  • Стаття С. Соціальні гарантії педагогічних і науково-педагогічних працівників на випадок втрати працездатності

  • Стаття D. Матеріальне заохочення і соціально-побутові пільги і педагогічних і науково-педагогічних працівників, які працюють у сільській місцевості і селищах міського типу



Розділ 11. ДОШКІЛЬНА ОСВІТА

  • Стаття A. Мета і завдання дошкільної освіти.

  • Стаття B. Дошкільний вік

  • Стаття C. Система дошкільної освіти.

  • Стаття D. Принципи дошкільної освіти.

  • Стаття E. Форми здобуття дошкільної освіти

  • Стаття F. Державний стандарт дошкільної освіти

  • Стаття G. Освітні програми дошкільної освіти.

  • Стаття H. Забезпечення якості дошкільної освіти

  • Стаття I. Заклади дошкільної освіти.

  • Стаття J. Автономія закладу дошкільної освіти.



Розділ 12. ЗАГАЛЬНА СЕРЕДНЯ ОСВІТА

  • Стаття А. Мета і завдання загальної середньої освіти

  • Стаття B. Структура і тривалість повної загальної середньої освіти

  • Стаття С. Форми здобуття повної загальної середньої освіти.

  • Стаття D. Державний стандарт загальної середньої освіти.

  • Стаття E. Освітні програми повної загальної середньої освіти

  • Стаття F. Забезпечення якості загальної середньої освіти.

  • Стаття F. Ліцензування освітньої діяльності у сфері загальної середньої освіти

  • Стаття G. Акредитація освітніх програм загальної середньої освіти.

  • Стаття H. Заклади загальної середньої освіти.

  • Стаття J. Автономія закладу загальної середньої освіти.

  • Стаття K. Професійна орієнтація у закладах середньої освіти.?



Розділ 13. ПРОФЕСІЙНА ОСВІТА

  • Стаття A. Мета і завдання професійної освіти

  • Стаття B. Структура професійної освіти.

  • Стаття C. Форми здобуття професійної освіті

  • Стаття E. Стандарти професійної освіти

  • Стаття F. Забезпечення якості професійної освіти.

  • Стаття F. Ліцензування освітньої діяльності у сфері професійної освіти

  • Стаття I. Акредитація освітніх програм професійної освіти.

  • Стаття J. Заклади професійної освіти

  • Стаття K. Автономія закладу професійної освіти

  • Стаття L. Участь роботодавців, їх організацій та об’єднань у розвитку професійної освіти.



Розділ 14. ВИЩА ОСВІТА

  • Стаття A. Мета і завдання вищої освіти

  • Стаття B. Рівні вищої освіти.

  • Стаття С. Форми здобуття вищої освіти.

  • Стаття E. Державні стандарти вищої освіти

  • Стаття F. Забезпечення якості вищої освіти.

  • Стаття F. Ліцензування освітньої діяльності у сфері вищої освіти

  • Стаття I. Акредитація освітніх програм вищої освіти.

  • Стаття J. Заклади вищої освіти

  • Стаття K. Автономія закладу вищої освіти

  • Стаття F. Наукова діяльність закладів вищої освіти



Розділ 15. ОСВІТА (НАВЧАННЯ) ОСІБ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ

  • Стаття A. Забезпечення доступу до освіти особам з особливими потребами.

  • Стаття B. Інтеграція осіб з обмеженнями життєдіяльності в загальноосвітній простір та інклюзивне навчання.

  • Стаття C. Спеціальні заклади освіти для осіб з особливими потребами.

  • Стаття D. Організація освіти засуджених та осіб, узятих під варту (зокрема – у професійно-технічних закладах соціальної адаптації при установах виконання покарань)

  • Стаття E. Особливості реалізації освітніх програм та діяльності закладів освіти, що працюють в інтересах оборони, національної безпеки, забезпечення законності і правопорядку

  • Стаття F. Особливості організації духовної освіти



Розділ 16. ОСВІТА УПРОДОВЖ ЖИТТЯ

  • Стаття A. Державна політика для забезпечення освітніх потреб особи. Додаткова освіта.

  • Стаття B. Позашкільна освіта.

  • Стаття С. Мета і завдання позашкільної освіти.

  • Стаття D. Форми здобуття позашкільної освіти.

  • Стаття E. Забезпечення якості позашкільної освіти.

  • Стаття F. Заклад позашкільної освіти.

  • Стаття G. Позашкільна освіта в закладах загальної середньої освіти.

  • Стаття H. Післядипломна освіта. Мета і завдання позашкільної освіти.

  • Стаття I. Форми здобуття післядипломної освіти.

  • Стаття J. Забезпечення якості післядипломної освіти.

  • Стаття K. Заклад післядипломної освіти.

  • Стаття L. Післядипломна освіта у закладах вищої і професійної освіти.

  • Стаття M. Освіта дорослих.

  • Стаття N. Ліцензування освітньої діяльності у сфері додаткової освіти..

  • Стаття O. Акредитація освітніх програм додаткової освіти..



Розділ 17. НАУКОВЕ І МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ОСВІТИ

  • Стаття A. Завдання наукового і методичного забезпечення освіти

  • Стаття B. Здійснення наукового і методичного забезпечення освіти Стаття C. Участь діячів науки в освітньому процесі Стаття D. Наукова та інноваційна діяльність у системі вищої освіти Стаття E. Фінансування наукових досліджень у сфері та для сфери освіти



Розділ 18. ІНФРАСТРУКТУРА ОСВІТИ

  • Стаття А. Інформаційні ресурси для освіти.

  • Стаття В. Бібліотеки для системи освіти.

  • Стаття С. Інформаційні системи в освіті.

  • Стаття D. Освітня статистика.

  • Стаття F. Дослідження системи освіти.

  • Стаття G. Забезпечення права приватності в освіті.



Розділ 19. ЕКОНОМІКА ОСВІТИ

  • Стаття А. Джерела фінансування освіти.

  • Стаття В. Державне фінансування освіти.

  • Стаття С. Благодійні організації в системі освіти.

  • Стаття D. Матеріальна база закладу освіти.

  • Стаття E. Фінансова автономія закладу освіти.



Розділ 20. МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО В СИСТЕМІ ОСВІТИ

  • Стаття А. Стимулювання міжнародного співробітництва закладів освіти.

  • Стаття В. Участь у міжнародних обстеженнях якості освіти.

  • Стаття С. Міжнародні обміни для осіб, що навчаються.

  • Стаття D. Міжнародні обміни для осіб, що навчають.

  • Стаття E. Міжнародні обміни для наукових працівників.

  • Стаття F. Участь закладів освіти у міжнародних програмах.



ДОШКІЛЬНА ОСВІТА

  • Метою дошкільної освіти є виховання, фізичний, інтелектуальний та психоемоційний розвиток дитини, набуття певних життєвих компетентностей. Але дошкільна освіта не повинна виконувати завдання, які входять до освітніх програм початкової освіти.

  • Дошкільна освіта здобувається до віку 6-7 років. Дитина віком 7 років має здобувати початкову освіту. Передбачити норму: дитина має йти до початкової школи 1-го вересня після виповнення їй 6 років. Дошкільна освіта має здобуватися за місцем проживання дитини у закладі освіти, в сім’ї або шляхом надання освітніх послуг педагогами - суб’єктами підприємницької діяльності у сфері освіти.



ЗАГАЛЬНА СЕРЕДНЯ ОСВІТА





Основними завданнями позашкільної освіти є:

  • задоволення потреб особистості у творчій самореалізації, розвитку інтересів, здібностей та обдарувань;

  • поглиблення знань, виявлення, підтримка та розвиток обдарованих і талановитих особистостей;

  • формування системи ціннісних орієнтацій;

  • забезпечення професійного самовизначення, підготовка до активної професійної та громадської життєдіяльності

  • організація вільного часу, забезпечення змістовного дозвілля;

  • профілактика правопорушень, бездоглядності та безпритульності;

  • кошти отримувача послуг або інших джерел не заборонених законодавством.



ПРОФЕСІЙНА ОСВІТА

    • Право на здобуття професійної освіти за кошти Державного чи місцевих бюджетів надається особі лише один раз. Можливе повторне надання такого права службою зайнятості у разі втрати робочого місця.
    • Можливий конкурсний порядок доступу осіб до професійної освіти, в т.ч. за результатами загальнодержавного кваліфікаційного оцінювання. Таке оцінювання може бути передбачено розділом про середню освіту.


УПРАВЛІННЯ СИСТЕМОЮ ОСВІТИ

  • Верховна Рада України: визначення освітньої політики.

  • Кабінет Міністрів України: затвердження державних стандартів освіти, реалізація державної політики у сфері освіти.

  • Міністерство: управління системою вищої та професійної освіти. Організація розробки державних стандартів освіти, реалізація державної політики у сфері освіти.

  • Національне агентство забезпечення якості вищої освіти: Повноваження відповідно до закону «Про вищу освіту».

  • Експертний інститут: розробка державних стандартів освіти (крім вищої), експертна допомога МОНУ в питаннях змісту освіти.

  • Територіальні громади (село, селище, місто) відповідають за забезпечення дошкільної та початкової освіти.

  • Районні ради, міські ради міст обласного значення відповідають за забезпечення базової середньої освіти.

  • Обласні ради, РМ АРК, міські ради Києва і Севастополя: відповідають за забезпечення повної загальної середньої освіти.




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка