«Контроль якості знань, умінь і навичок учнів, як структурна одиниця системи навчання» Педагогічний всеобуч



Дата конвертації28.05.2016
Розмір445 b.


«Контроль якості знань, умінь і навичок учнів, як структурна одиниця системи навчання»

  • Педагогічний всеобуч


Контроль знань

  • спосіб перевірки навчання і діяльності учнів педагогом. Взаємоконтроль і самоконтроль учнів – це самостійна діяльність учнів, яка полягає в тому, що наявний у них рівень знань, умінь і навичок з певного предмета порівнюється з еталонним рівнем, вимогами навчальних програм, він сприяє їх активізації на уроках.



Функції контролю

  • обліково-контрольна (інформаційна) – педагог фіксує результати навчання, судить про успішність кожного учня, його недоліки і досягнення у навчанні;

  • контрольно - коригуюча – педагог вносить корективи у методику навчання, перерозподіл годин в межах теми;

  • навчальна – педагог акцентує увагу учнів на головних питаннях, поглиблює знання учнів, закріплює їх;

  • мотиваційна (виховна) – стимулює учнів до подальшої навчальної роботи, поглиблення своїх знань, розвиває уміння самоконтролю та самооцінки;

  • атестаційна – характеризує рівень навченості учня з предмета, є компонентом атестації роботи педагога.



Класифікація методів контролю

  • За метою: поточний, проміжний, вихідний (контроль теоретичних знань, контроль практичних знань і навиків).

  • За організацією: аудиторний, поза аудиторний (практичне водіння на транспортних засобах, пробні кваліфікаційні роботи в умовах виробництва тощо), фронтальний, індивідуальний.

  • За характером: усний, письмовий, практичний, програмований, тестовий.



Структура поточного контролю

  • Усний: опитування колоквіум.

  • Письмовий: контрольна, самостійна роботи, реферат, диктант, задачі, вправи.

  • Практичний: лабораторна робота, розрахунково-практична робота, робота під час виробничого навчання.

  • Тематичне оцінювання



Тестовий контроль



Тест

  • Тест – система прийомів для виявлення та оцінювання знань, умінь та навичок. Характеризується відносною простотою процедури, безпосередньою фіксацією результатів, короткочасністю, наявністю встановлених норм.

  • Тестові оцінки мають відносний характер. Використовуються з 1864 року (запровадив американський психолог Дж. Кеттел).

  • Тестування комп’ютерне – використання комп’ютерної техніки для виявлення й оцінки знань учнів з метою контролю, що здійснюється через діалог у системі «учень - комп’ютер».

  • Для тематичної перевірки знань учнів:

  • - у процесі експрес-контролю 15-20 тестових завдань;

  • - при підсумковій перевірці знань та умінь з того чи іншого навчального курсу 60-120 тестових завдань.



Класифікація тестів:

  • За процедурою створення:

      • стандартні;
      • не стандартні.
  • За засобами пред’явлення:

    • бланкові;
    • практичні;
    • комп’ютерні.
  • За спрямованістю:

    • тести інтелекту;
    • тести навчальних досягнень.
  • За характером дій:

    • вербальні;
    • невербальні.


Види тестів:

  • Закриті тести (з вибором відповіді)

  • з фіксованою відповіддю;

  • з альтернативною відповіддю;

  • тести на відповідність;

  • тести на встановлення вірної послідовності;

  • вибірковий або варіативний тест;

  • розподільний тест.



Переваги і недоліки тестування

  • - Переваги:

  • фронтальне опитування, економія часу, швидка перевірка, оперативна корекція знань, диференціація знань, можливість самоперевірки, зниження рівня психологічної тривожності під час контролю знань.



Контрольні роботи – письмові, графічні й практичні роботи, за допомогою яких здійснюється перевірка знань, умінь і навичок учнів.

  • Письмові контрольні роботи застосовуються під час вивчення різних загальноосвітніх і спеціальних предметів;

  • Графічні – під час вивчення всіх (крім фізкультури) предметів;



Опитування

  • – складова частина перевірки знань, що здійснюється у формі постановки запитань, які формуються так, щоб стимулювати розумову діяльність тих, хто навчається, залучити їх до аналізу і узагальнення.

  • Опитування має на меті контроль знань, закріплення вивченого матеріалу.



Диктант

  • – вид письмової навчальної роботи. Використовується для тренування і перевірки навичок в тій чи іншій галузі.

  • Диктанти тренувальні і контрольні.

  • Деякі форми диктантів використовують не тільки під час вивчення української мови, але і інших предметів: математики, фізики, хімії, спец технології, матеріалознавства тощо.



Технічні диктанти

  • Фразеологічний диктант – диктант, який використовують для перевірки знань якихось визначень. Допускається диктувати початок фрази, учні записують тільки її кінець.

  • Графічний диктант – диктант, який використовують для контролю розуміння векторних діаграм, графічних зображень процесів і елементів схем.

  • Цифрові і буквені – диктанти, які використовують для контролю знань умовних позначень, одиниць вимірювання, величин параметрів, обладнання, процесів, простих розрахунків.



Картки-завдання для програмованого контролю

  • Типи карток-завдань:

  • вибіркова відповідь із 2-х «так», «ні»

  • вибіркова відповідь із 2-х відповідей по суті

  • вибіркова відповідь із 3-4 відповідей

  • вибіркова відповідь із кількох питань і кількох відповідей

  • кількісна задача

  • самостійне конструювання відповіді.




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка