Контрольно – аналітична діяльність знвр з питань профільного навчання та профорієнтації



Дата конвертації11.06.2016
Розмір445 b.


Контрольно – аналітична діяльність ЗНВР з питань профільного навчання та профорієнтації


Контроль –

  • Контроль –

  • це система спостереження та перевірки відповідності процесу функціонування об’єкта прийнятим управлінським рішенням: законам, планам, нормам, стандартам, правилам, наказам тощо; виявлення впливу суб’єкта на об’єкт контролю

  • В.Афанасьєв



  • ! Контроль є основним елементом керівництва: жодну діяльність у межах навчального закладу не можна розглядати окремо від контролю

  • ! Функція контролю дає можливість вчасно виявити проблеми й запобігти розвитку негативних тенденцій

  • Контрольно-аналітична діяльність регламентується відповідними нормативно-правовими документами



Планування контрольно-аналітичної діяльності

  • Перспективний план

  • Річний план

  • Вибір об’єкту контролю

  • Формулювання мети контролю

  • Визначення методики контролю

  • Окреслення кола учасників процесу контролю (комісія)

  • Збирання інформації про стан роботи на контрольованому об’єкті



Методи збирання інформації



Види контролю

  • Тематичний

  • Фронтально-оглядовий

  • Комплексно-узагальнюючий

  • Підвиди контролю:

  • Адміністративний

  • Взаємоконтроль

  • Плановий / позаплановий



Тематичний контроль

  • Об’єкти контролю:

  • процес навчання та рівень підготовки учнів

  • Форми та методи профорієнтаційної роботи, профільного навчання

  • Інноваційні технології навчання та профорієнтації школярів

  • Тривалість перевірки – 2-3 тижні

  • Формування комісії

  • Розроблення пам’ятки



Циклограма контролю за станом профорієнтаційної роботи



Циклограма контролю за станом профорієнтаційної роботи



Циклограма контролю за станом профорієнтаційної роботи



Циклограма контролю за станом профорієнтаційної роботи



Фронтально-оглядовий контроль

  • Об’єкт контролю: діяльність педагогічного колективу

  • Дає змогу:

  • виявити слабкі сторони діяльності вчителів

  • зробити висновки щодо вмінь, навичок, потенційних можливостей вчителів

  • ужити заходів для уникнення помилок

  • Проводиться щороку у вересні і травні

  • Є обов’язковим для молодих спеціалістів і вчителів, які розпочинають роботу в новому колективі (проводиться після 15-20 вересня)

  • Обговорення результатів на нараді при директорові

  • Надання рекомендацій та планування заходів щодо індивідуальної допомоги



Комплексно-узагальнюючий контроль

  • Мета: виявлення та усунення недоліків в організації профорієнтаційній роботі

  • Об’єкти контролю:

  • - Процес навчання та рівень підготовки учнів

  • - Інноваційні технології навчання

  • - Профорієнтаційна діяльність колективу

  • Дає змогу перевірити:

  • - Якість і методи викладання профілю

  • - Стан роботи вчителя

  • - Вивчення індивідуальних здібностей учнів

  • - Рівень підготовки до професійного самовизначення та самовираження

  • Тривалість контролю: 1 тиждень



Адміністративний контроль

  • Здійснюється адміністрацією навчального закладу відповідно до плану внутрішньошкільного контролю



Взаємоконтроль

  • Залучаються досвідчені педагоги з метою надання допомоги молодим та малодосвідченим учителям через наставництво, взаємовідвідування уроків, заходів з профорієнтації



Алгоритм контрольно-аналітичної діяльності

  • Актуалізація контролю

  • Аналіз і оцінка результатів

  • Коригування



Актуалізація контролю

  • Видання наказу “Про проведення контролю за станом викладання профілю”

  • Визначення мети та завдань контролю

  • Встановлення критеріїв оцінювання результатів

  • Визначення технології, методів і засобів контролю

  • Тривалість контролю

  • Повідомлення вчителя про визначений порядок та організацію контролю за станом викладання профілю



Аналіз і оцінка результатів

  • Здійснення перевірки

  • Оцінювання результатів відповідно до встановлених критеріїв

  • Встановлення ступеня досягнення мети

  • Визначення масштабу відхилення

  • Повідомлення одержаних результатів учителеві



Коригування

  • Встановлення причин відхилення

  • Усунення недоліків

  • Визначення строків і структури наступного контролю

  • Обговорення результатів контролю на засіданні педагогічної ради

  • Видання наказу “Про стан викладання профілю”

  • Стимулювання вчителя



Діяльність за результатами контролю

  • Видання наказів

  • Обговорення на засіданні педагогічної ради

  • Розгляд на нарадах при директорові, при ЗНВР

  • Вивчення на засіданнях методичних об’єднань



Довідка про результати перевірки умов для самовизначення випускників основної школи

  • Мета перевірки, терміни, комісія, вид контролю,

  • методи контролю

  • Критерії здійснення контролю:

  • Визначення в навчальному плані предметно-орієнтовних курсів за вибором

  • Поділ класу на підгрупи під час вивчення профільних предметів

  • Моделювання освітніх ситуацій, у яких створюються умови для виконання практичних проб, наближених до професії

  • Використання інформаційних та комунікаційних технологій

  • Залучення учнів до проектної і дослідницької діяльності



Довідка про результати перевірки умов для самовизначення випускників основної школи

  • Залучення викладачів ВНЗ до ведення спецкурсів

  • Використання ресурсів системи додаткової освіти ЗНЗ

  • Організація профорієнтаційних класних годин

  • Залучення до участі у виборі майбутнього профілю навчання батьків

  • Рекомендації



Класно - узагальнюючий контроль у профільних класах

  • Клас, дата, навчальний предмет, учитель, мета відвідування

  • Цільова орієнтація уроку

  • Структура уроку

  • Вибір змістового наповнення уроку

  • Розвиток пізнавальної активності

  • Управління процесом розвитку розумової діяльності



Класно - узагальнюючий контроль у профільних класах

  • Місце самостійної роботи на уроці

  • Формування інформаційної грамотності

  • Формування вмінь самоврядування навчально-пізнавальною діяльністю

  • Урахування вікових та індивідуальних особливостей учнів

  • Характер спілкування на уроці, його вплив на мотивацію учнів



Пам’ятка з конструювання уроку

  • Постановка завдань, визначення провідної мети уроку

  • Система завдань

  • Визначення початкових умов (для забезпечення повторення)

  • Вибір методу навчання

  • Вибір організаційної форми навчання

  • Розробка структури уроку



Пам’ятка з конструювання уроку

  • Методи навчання й організаційні форми для допоміжних елементів

  • Вибір змістового наповнення уроку

  • Обладнання уроку

  • Організаційна схема уроку

  • Імідж уроку



Довідка про результати перевірки якості роботи вчителів, які працюють у системі допрофільної підготовки у школі ІІ та ІІІ ступенів

  • Мета, терміни, комісія, вид контролю, методи контролю

  • Елективні курси

  • Проектна діяльність

  • Дослідницька діяльність

  • Інші види діяльності

  • Ведення документації



Цільовий аналіз ведення елективних курсів

  • Дидактична мета заняття

  • Учитель як суб’єкт діяльності

  • Учень як суб’єкт діяльності

  • Зміст діяльності

  • Способи діяльності учнів

  • Анкетування учнів

  • Рекомендації



Довідка про результати перевірки якості викладання предметів профільного рівня

  • Мета, терміни, комісія, вид контролю, методи контролю

  • Відповідність викладання програмі відповідного рівня

  • Види контролю знань учнів та результативність проведених робіт

  • Провідний вид діяльності на уроках

  • Виконання вимог щодо розвитку загальних навчальних умінь, навичок, способів діяльності учнів



Довідка про результати перевірки якості викладання предметів профільного рівня

  • Пізнавальна діяльність учнів

  • Інформаційно - комунікативна діяльність

  • Рефлексивна діяльність

  • Рекомендації




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка