Косицька О. М., завідувач Центру



Дата конвертації02.06.2016
Розмір445 b.


Косицька О.М., завідувач Центру

  • Косицька О.М., завідувач Центру

  • громадянського виховання


Зібратися разом – це початок,

  • Зібратися разом – це початок,

  • триматися разом – це прогрес,

  • працювати разом – це успіх.

  • Г.Форд



  • науково-методичне та практичне консультування щодо проектування виховної діяльності, цілеспрямованого і професійного управління процесом формування особистості



Якою, на Вашу думку, є стратегічна мета виховання?

  • Якою, на Вашу думку, є стратегічна мета виховання?

  • Що складає зміст виховання учнів ЗНЗ?

  • Які Ви вбачаєте перешкоди на шляху виховання учнів?



Чотири значення:

  • Чотири значення:

  • широке соціальне (вплив суспільства);

  • широке педагогічне (вплив навчальних закладів);

  • вузьке педагогічне (цілеспрямована діяльність педагога);

  • гранічно вузьке (вирішення конкретними особами конкретної педагогічної проблеми). («Педагогіка», Ю.Чабанський)



спільна діяльність вихователя і вихованця, спрямована на формування суб’єктивної основи особистості – її свідомості, духовних цінностей, переживань, досвіду.

  • спільна діяльність вихователя і вихованця, спрямована на формування суб’єктивної основи особистості – її свідомості, духовних цінностей, переживань, досвіду.



- не створено нового образу;

  • - не створено нового образу;

  • - криза виховної складової - формули людської духовності;

  • - цінності суспільства не мають міцної духовної основи;

  • - зростання бездуховності серед молоді, антисоціальна поведінка, зневага до правових та моральних норм.



Міфологічність цілей

  • Міфологічність цілей

  • Відчуження дитини від процесів цілепокладання

  • Штампування досвіду

  • Недіяльнісні форми виховної роботи

  • Асубкультурність

  • Нерефлексивність виховної роботи





Реальний аналіз виховної ситуації

  • Реальний аналіз виховної ситуації

  • Розробка довгострокової програми (Аналіз - планування - дія)

  • Планування знизу доверху

  • Створення ресурсного забезпечення процесу виховання

  • Мережна взаємодія всіх учасників навчально-виховного процесу



Висновки

  • Висновки

  • Без належного підходу, без осмислення питань виховання та навчання ми не зможемо орієнтувати самих себе та учнів на позитивні зміни



Громадянське суспільство - це сфера спілкування, взаємодії, спонтанної самоорганізації і самоврядування вільних індивідів на основі добровільно сформованих асоціацій, яка захищена необхідними законами від прямого втручання і регламентації з боку держави і в якій переважають громадянські цінності

  • Громадянське суспільство - це сфера спілкування, взаємодії, спонтанної самоорганізації і самоврядування вільних індивідів на основі добровільно сформованих асоціацій, яка захищена необхідними законами від прямого втручання і регламентації з боку держави і в якій переважають громадянські цінності



  • Добровільні громадські організації

  • Незалежні засоби масової інформації



Громада – об'єднання людей, що ставить перед собою певні спільні завдання; організація, товариство, об'єднання, середовище, гурт, група, угрупування.

  • Громада – об'єднання людей, що ставить перед собою певні спільні завдання; організація, товариство, об'єднання, середовище, гурт, група, угрупування.

  • Тлумачний словник

  • української мови В. Яременка, О. Сліпушко



  • Яким має бути громадянин України?



  • Процес формування громадянськості як інтегрованої якості особистості, що надає людині можливість відчувати себе морально, соціально, політично, юридично дієздатною та захищеною.

  • Концепція громадянського виховання особистості в умовах розвитку української державності



Базові знання про суспільство і механізм його функціонування;

  • Базові знання про суспільство і механізм його функціонування;

  • уміння, навички (розвиток критичного мислення, комунікативних навичок, ініціативи, автономної здатності розв’язувати конфлікти тощо);

  • цінності (ключові цінності демократичного супільства, що інтегруютьсяу контексті національної культури)



Моральна і правова культура (почуття

  • Моральна і правова культура (почуття

  • власної гідності, внутрішня свобода

  • особистості, дисциплінованість, повага й

  • довір’я до державної влади, готовність

  • виконувати свої громадянські обов’язки) у

  • гармонійному поєднанні з патріотичними,

  • національними та загальнолюдськими

  • почуттями





1. Республіканська громадянськість (в основі діяльності держави) – авторитарна концепція виховання: відстоюється пріоритет інтересів держави, а не особистості, підкорення особистості державі.

  • 1. Республіканська громадянськість (в основі діяльності держави) – авторитарна концепція виховання: відстоюється пріоритет інтересів держави, а не особистості, підкорення особистості державі.

  • 2. Ліберальна громадянськість – виховання особистості, яка перебуває не в гармонії з суспільством і державою, а в гармонії з собою і природою (концепція «природного виховання» Ж.-Ж. Руссо «Суспільний договір»)





розумове

  • розумове

  • фізичне

  • трудове

  • моральне

  • естетичне

  • екологічне

  • економічне

  • правове



Концепція національного виховання дітей та молоді у національній системі освіти

  • Концепція національного виховання дітей та молоді у національній системі освіти

  • напрями виховання

  • патріотичний

  • правовий

  • моральний

  • художньо-естетичний

  • трудовий

  • фізичний

  • екологічний



науково обґрунтована система соціально значущих якостей особистості, що характеризують її ціннісне ставлення до:

  • науково обґрунтована система соціально значущих якостей особистості, що характеризують її ціннісне ставлення до:

  • самої себе

  • сім’ї, родини, людей

  • праці

  • суспільства і держави

  • природи

  • мистецтва



Системний підхід до організації виховної роботи навчального закладу у світлі концептуальних засад програми “Основні орієнтири виховання учнів…”

  • Системний підхід до організації виховної роботи навчального закладу у світлі концептуальних засад програми “Основні орієнтири виховання учнів…”



  • формування морально-духовної, життєво компетентної особистості, яка успішно самореалізується в соціумі як громадянин, сім'янин, професіонал







це поняття або вірування

  • це поняття або вірування

  • - мають відношення до бажаних кінцевих станів або поведінки

  • - перевершують специфічні ситуації

  • - керують вибором або оцінкою людей, поведінки та подій

  • - впорядковані за відносною важливістю

  • (за Шварцом та Білскі)



Ідеали суспільства

  • Ідеали суспільства

  • Предметно втілені цінності

  • Особистісні цінності

  • Леонт’єв



«Есть ценности, которые превыше всего, которые принадлежат всему человечеству и которые мы должны совместно оберегать».

  • «Есть ценности, которые превыше всего, которые принадлежат всему человечеству и которые мы должны совместно оберегать».

  • Святослав Рерих



раціональній (знання, уміння)

  • раціональній (знання, уміння)

  • емоційній (емоції, почуття)

  • діяльнісній (дія, вчинок)







ВПРОВАДЖЕННЯ ПРОГРАМИ “ОСНОВНІ ОРІЄНТИРИ ВИХОВАННЯ УЧНІВ...”

  • ВПРОВАДЖЕННЯ ПРОГРАМИ “ОСНОВНІ ОРІЄНТИРИ ВИХОВАННЯ УЧНІВ...”



- націлити педагога-вихователя на формування системи смисло-життєвих цінностей учнів;

  • - націлити педагога-вихователя на формування системи смисло-життєвих цінностей учнів;

  • - сприяти інтерактивній взаємодії всіх суб’єктів навчально-виховного процесу.







-Розробка посібника “Виховний потенціал уроку”

  • -Розробка посібника “Виховний потенціал уроку”

  • -Створення комплексно-цільових програм (проектів) організації виховної діяльності ЗНЗ



Учнівські соціальні проекти – форма участі молоді у розв'язанні спільних питань, в управлінні своєю державою.

  • Учнівські соціальні проекти – форма участі молоді у розв'язанні спільних питань, в управлінні своєю державою.

  • Мета – допомога підліткам у навчанні розв'язувати місцеві проблеми, здійснювати громадянські дії; опанувати форми демократичної поведінки, ефективного спілкування та рівноправного партнерства.



Створення команди.

  • Створення команди.

  • Визначення проблеми.

  • Вивчення проблеми.

  • Визначення шляхів розв'язання проблеми.

  • Планування діяльності.

  • Реалізація плану дій командою.

  • Презентація матеріалів дослідження.

  • Підсумок. Оцінка досвіду. Рефлексія.



  • Тріпотіння крил метелика з одного боку земної кулі здатне розбудити буревій на іншій її стороні

  • (мудрість дзен-буддизму)



  • Дякую за увагу!




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка