Критерії розвитку художнього сприйняття а «емоційна напруженість» як вияв предметности



Дата конвертації15.06.2016
Розмір445 b.















Критерії розвитку художнього сприйняття

  • а) «емоційна напруженість» як вияв предметности;

  • б) асоціативність сприйняття як вияв емоційної цілісності;

  • в) «ритмічна напруга» как вияв властивості структурності.

  • Б.М.Теплов



















Стадії сприйняття живопису дітьми (за А.Біне, В.Штерном)

  • ♦ стадія перерахування розрізнених предметів (від 3 до 7років); ♦ стадія опису, на якій дитина сприймає зв’язки між предметами (від 7 до 11-12 років); ♦ стадія інтерпретації, для якої характерно сприйняття картини в цілому (з підліткового віку).





Традиційне заняття

  • Актуалізація емоційних переживань дітей

  • Актуалізація опорних знань дошкільників

  • Лексико-граматичні вправи на добір слів певного лексичного поля

  • Стисла інформація про життя та творчість художника — автора картини, її жанр

  • Мовчазний розгляд дітьми.

  • Бесіда за картиною (запитання про загальний зміст, характер картини, а також ті, що стосуються опису дій головних персонажів картини, та запитання, спрямовані на аналіз емоційного стану, засобів вираження експресії, на естетичну оцінку зображеного).

  • Опис картини











1. Склад картинки

  • 1. Склад картинки

  • 2. Зв’язки між об’єктами

  • 3. Характеристика об’єктів та дій

  • 4. Поповнення словникового запасу образних характеристик

  • 5. Події до та після

  • 6. Різні точки зору



Формування образного мислення ФОМ

  • Фасилітована дискусія

  • Парафраз

  • Система запитань

  • Роль вихователя











Сенсорна картина



Особливості розвитку сприйняття образотворчого мистецтва дошкільниками

  • с процесса восприятия начинается художественно-эстетическое познание действительности как способности ребенка к вычленению в явлениях действительности и искусства, качеств, свойств, порождающих художественно-эстетическое переживание;

  • – процесс восприятия произведений искусств направлен на понимание и переживание художественного образа и выделение средств выразительности, что побуждает детей к сравнению различных произведений искусств и сопоставлению их с реальным миром;

  • – разнообразие видов восприятия и собственной творческой деятельности подводит детей к пониманию многообразия явлений художественной культуры и окружающей жизни каждого человека;

  • – художественное восприятие как развитие способностей ребенка помогает входить ему в мир художественной культуры и порождать новые культурные миры на основе собственного восприятия;

  • – способность к художественному восприятию формируется и развивается у детей дошкольного возраста только в художественно-творческой деятельности, но и в процессе активного взаимодействия – общения с искусством и его художественными образами;

  • – созидание в процессе творческой деятельности способствует непрерывному познанию окружающего мира ребенком через художественные образы в искусстве;

  • – совершенствование опыта художественного восприятия является ключевым инструментом познания детьми искусства, активизирующим их собственную творческую деятельность.




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка