Культура мислення молодшого школяра



Дата конвертації01.06.2016
Розмір445 b.











Культура мислення молодшого школяраце дисципліна розуму, яка ґрунтується на сформованій у навчальній діяльності цілісній і гнучкій системі знань, умінь і навичок, придатній для пізнання об'єктивного світу, самого себе та для організації конструктивної взаємодії з іншими людьми.

  • Культура мислення молодшого школяра – це дисципліна розуму, яка ґрунтується на сформованій у навчальній діяльності цілісній і гнучкій системі знань, умінь і навичок, придатній для пізнання об'єктивного світу, самого себе та для організації конструктивної взаємодії з іншими людьми.

  • Інтелектуальна культура вчителя – це характеристика діяльності людини у сфері мислення, у процесі якої здійснюється взаємодія з навколишнім світом, іншими людьми, а в результаті відбувається створення власних продуктів творчості – педагогічних інновацій.



Навчання як цілісний творчий процесце освітній простір, у якому домінує у часі навчально-творча діяльність.

  • Навчання як цілісний творчий процес – це освітній простір, у якому домінує у часі навчально-творча діяльність.

  • Навчально-творча діяльність – це вид навчальної діяльності, який здійснюється в умовах опосередкованого та перспективного керівництва з боку вчителя, результатом якої є, переважно, суб’єктивна новизна продукту.

  • Технологія формування культури мислення молодшого школяра представляє собою динамічну систему, яка охоплює усі ланки навчально-виховного процесу: мету, зміст, форми, засоби, має спрямованість на набуття учнями міцних знань у вигляді гнучких систем, придатних для застосування у різних навчальних та життєвих ситуаціях, розвиток пізнавальних інтересів, інтелектуально-творчих та комунікативних умінь, виховання емоційних та вольових якостей.

  • Теоретична основа процесу формування культури мислення молодшого школяра має такі складові:

  • а) концептуальну: цільові орієнтири, принципи, психолого-педагогічні умови навчання;

  • б) змістову: зміст навчання у початковій школі;

  • в) процесуальну: форми, засоби навчання.



Готовність учителя до формування культури мислення молодшого школяра – це комплексна характеристика особистості, яка володіє теорією та технологією цієї роботи та ефективно її здійснює.

  • Готовність учителя до формування культури мислення молодшого школяра – це комплексна характеристика особистості, яка володіє теорією та технологією цієї роботи та ефективно її здійснює.

  • Професійна компетентність вчителя до побудови навчання як цілісного творчого процесу – це здатність фахівця кваліфіковано й ефективно застосовувати теоретичні знання, знання-засоби, знання-цінності як у запланованих, так і у непередбачених педагогічних ситуаціях.









До кожного навчального посібника вийшли друком методичні рекомендації для вчителя, які були схвалені на відповідних засіданнях Комісії з педагогіки та методики початкового навчання Науково-методичної ради МОН України.

  • До кожного навчального посібника вийшли друком методичні рекомендації для вчителя, які були схвалені на відповідних засіданнях Комісії з педагогіки та методики початкового навчання Науково-методичної ради МОН України.

  • У 2009 році у видавництві «Мандрівець» вийшли зошити з логіки (автори: О.Митник, Н.Вакула-Савуляк). Вони можуть бути використані вчителем як додаток до відповідних навчальних посібників.

  • Вийшли друком у видавництві «Початкова школа» навчально-методичні посібники для вчителя – методична база дослідження, кожний з яких має гриф: „Рекомендовано Міністерством освіти і науки України”:

    • 1. Митник О.Я. Логіка на уроках математики. Методика роботи над завданнями з логічним навантаженням у курсі математики початкових класів. - Київ: «Початкова школа», 2004. - 104 с.
    • 2. Митник О.Я. Навчально-творча діяльність молодших школярів на уроках математики. Методика навчання математики в системі післядипломної освіти. - Київ: «Початкова школа», 2005. - 96 с.
    • 3. Митник О.Я. Як навчити дитину мистецтва мислення. Навчальний посібник для слухачів курсів підвищення кваліфікації педагогічних працівників у системі післядипломної освіти. - Київ: «Початкова школа», 2006. - 104 с.













База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка