Луценко інна василівна, луценко інна василівна



Дата конвертації17.06.2016
Розмір623 b.


ЛУЦЕНКО ІННА ВАСИЛІВНА,

  • ЛУЦЕНКО ІННА ВАСИЛІВНА,

  • НАУКОВИЙ СПІВРОБІТНИК ЛАБОРАТОРІЇ ПРОБЛЕМ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ ІНСТИТУТУ СПЕЦІАЛЬНОЇ ПЕДАГОГІКИ НАПН УКРАЇНИ




Усі учні різні (мова, вік, рівень розвитку, соціально - економічний статус, культура)

  • Усі учні різні (мова, вік, рівень розвитку, соціально - економічний статус, культура)

  • Усі учні можуть навчатися

  • Різні можливості

  • Різні потреби

  • Гнучка система освіти



Процес вирішення питань, пов`язаних з багатоманітними потребами дітей

  • Процес вирішення питань, пов`язаних з багатоманітними потребами дітей

  • Підвищення участі у навчанні і житті громади

  • Зменшення випадків виключення

  • Зміни і модифікації в змісті, підходах, структурах и стратегіях

  • Загальне бачення– загальна система освіти має забезпечувати потреби УСІХ учнів



Дитина з типовим розвитком

  • Дитина з типовим розвитком

  • Педагоги

  • Група загального розвитку



Адаптація дитини до вимог системи

  • Адаптація дитини до вимог системи

  • Система залишається незмінною

  • Дитина або адаптується до системи, або стає для неї неприйнятною



Всі діти різні

  • Всі діти різні

  • Всі діти можуть навчатися

  • Діти мають різні здібності, стан здоров'я, соціальний рівень сім'ї тощо

  • Адаптація системи до потреб дитини



  • Закон України «Про внесення змін до деяких законів України про освіту щодо організації інклюзивного навчання» №1324 від 5 червня 2014 р.

  • Наказ МОН України від 20.04.2015 № 446 «Про затвердження гранично допустимого навчального навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності» зареєстровано в Міністерстві юстиції України 13 травня 2015 року за № 520/26



Порядок комплектування інклюзивних груп у дошкільних навчальних закладах, затверджений наказом Міністерства освіти і науки від 06.02.2015 №104/52

  • Порядок комплектування інклюзивних груп у дошкільних навчальних закладах, затверджений наказом Міністерства освіти і науки від 06.02.2015 №104/52

  • Діти з тяжкими порушеннями опорно-рухового апарату, які самостійно не пересуваються і потребують індивідуального догляду, зараховуються до інклюзивних груп при забезпеченні постійного супроводу асистентом дитини.

  • Наповнюваність інклюзивної групи в дошкільному навчальному закладі становить до 15 осіб, з них - 1-3 дитини з особливими освітніми потребами, у тому числі з інвалідністю.



Порядок комплектування інклюзивних груп у дошкільних навчальних закладах, затверджений наказом Міністерства освіти і науки від 06.02.2015 №104/52

  • Порядок комплектування інклюзивних груп у дошкільних навчальних закладах, затверджений наказом Міністерства освіти і науки від 06.02.2015 №104/52

  • До інклюзивних груп зараховуються діти з особливими освітніми потребами, у тому числі з інвалідністю, які за висновком лікарсько-консультативної комісії можуть відвідувати дошкільні навчальні заклади.



Порядок комплектування інклюзивних груп у дошкільних навчальних закладах, затверджений наказом Міністерства освіти і науки від 06.02.2015 №104/52

  • Порядок комплектування інклюзивних груп у дошкільних навчальних закладах, затверджений наказом Міністерства освіти і науки від 06.02.2015 №104/52

  • Якщо в період перебування в інклюзивній групі дошкільного навчального закладу у дитини з особливими освітніми потребами, у тому числі з інвалідністю, буде проявлятись неконтрольована поведінка, що може загрожувати її життю і здоров’ю або членів дитячого колективу, то за рішенням педагогічної ради така дитина направляється для додаткового обстеження до психолого-медико-педагогічної консультації для вирішення питання щодо подальшого перебування в інклюзивній групі.



Перелік посад педагогічних та науково-педагогічних працівників - “асистент вихователя дошкільного навчального закладу”.

  • Перелік посад педагогічних та науково-педагогічних працівників - “асистент вихователя дошкільного навчального закладу”.

  • Порядок надання щорічної основної відпустки - вихователь, який працює в інклюзивній групі, асистент вихователя дошкільного навчального закладу тривалістю до 56 календарних днів



ПОСТАНОВА КМУ від 29 липня 2015 р. № 530 «Про внесення змін до Положення про дошкільний навчальний заклад»

  • ПОСТАНОВА КМУ від 29 липня 2015 р. № 530 «Про внесення змін до Положення про дошкільний навчальний заклад»



Створення позитивної атмосфери

  • Створення позитивної атмосфери

  • Командний підхід

  • Індивідуалізація навчального процесу

  • Адаптація та модифікація

  • Підготовка педагогів

  • Ефективне залучення членів родини



Мета: визначення конкретних навчальних стратегій і підходів до навчання/розвитку дитини з особливими освітніми потребами.

  • Мета: визначення конкретних навчальних стратегій і підходів до навчання/розвитку дитини з особливими освітніми потребами.

  • Розробляється на один рік. Двічі на рік (за потребою частіше) переглядається з метою її коригування. Зокрема, коли у дитини виникають труднощі у засвоєнні визначеного змісту навчального матеріалу, чи навпаки виникає необхідність перейти до наступного рівня складності виконання завдань.



розробляється групою фахівців (заступник директора з навчально-виховної роботи, вчителі, асистент вчителя, психолог, вчитель-дефектолог та інші) із обов’язковим залученням батьків, або осіб, які їх замінюють, з метою визначення конкретних навчальних стратегій і підходів до навчання дитини з особливими освітніми потребами.

  • розробляється групою фахівців (заступник директора з навчально-виховної роботи, вчителі, асистент вчителя, психолог, вчитель-дефектолог та інші) із обов’язковим залученням батьків, або осіб, які їх замінюють, з метою визначення конкретних навчальних стратегій і підходів до навчання дитини з особливими освітніми потребами.









Батьки - інформацію про стан здоров’я, розвиток, інтереси, особливості поведінки дитини

  • Батьки - інформацію про стан здоров’я, розвиток, інтереси, особливості поведінки дитини

  • Фахівці – особливості розвитку тих чи інших процесів, функцій

  • Педагоги – наявний рівень знань та вмінь, співставлення вимог програми та можливостей дитини, особливості поведінки, спілкування з ровесниками та дорослими

  • Адміністрація – адміністративна

  • організація додаткової підтримки

  • (розклад, додаткові фахівці)





1. Установча зустріч членів команди (визначення оптимального складу команди, план проведення комплексного оцінювання сильних сторін та потреб дитини (збір комплексної інформації про дитину).

  • 1. Установча зустріч членів команди (визначення оптимального складу команди, план проведення комплексного оцінювання сильних сторін та потреб дитини (збір комплексної інформації про дитину).



  • 2. Оцінювання рівня психофізичного розвитку дитини; визначення поточного рівня знань та вмінь різними спеціалістами, як основу для подальшої організації навчання.



вміння, сильні якості та труднощі, стиль навчання (візуальний, кінестетичний, багатосенсорний та інші, особливо якщо один зі стилів домінує), у чому потрібна допомога;

  • вміння, сильні якості та труднощі, стиль навчання (візуальний, кінестетичний, багатосенсорний та інші, особливо якщо один зі стилів домінує), у чому потрібна допомога;

  • Сфери (соціальна, когнітивна і т.д), в яких дитинапотребує допомоги;

  • аспекти соціального/емоційного розвитку, в яких дитинапотребує допомоги;



1) безпека (коли завдає шкоду собі або іншим);

  • 1) безпека (коли завдає шкоду собі або іншим);

  • 2) соціальний розвиток;

  • 3) комунікативні навички;

  • 4) поведінка;

  • 5) навички самостійності;

  • 6) навчальні навички



В яких сферах розвитку необхідно надати допомогу?

  • В яких сферах розвитку необхідно надати допомогу?

  • Скільки часу на тиждень триватимуть заняття з фахівцями або додаткові заняття?

  • Які зміни у розкладі мають відбутися?

  • Які заходи будуть запропоновані для встановлення співпраці з іншими учнями?

  • В яких заходах, крім навчальних, дитина братиме участь?



Чи потрібен дитині супровід для навчання в школі?

  • Чи потрібен дитині супровід для навчання в школі?

  • Які адаптації середовища, технічного забезпечення необхідно здійснити?

  • Яких фахівців необхідно залучити?

  • Якою є поведінка дитини, яких змін вона потребує для покращення процесу навчання?

  • Який теперішній рівень досягнень дитини?

  • З удосконалення/розвитку яких навичок необхідно розпочати?



чому дитина потребує розроблення індивідуалізованої програми розвитку;

  • чому дитина потребує розроблення індивідуалізованої програми розвитку;

  • хто надаватиме освітні та спеціальні послуги;

  • тривалість послуг;

  • методи та періодичність оцінювання;

  • періодичність перегляду ІПР та надання інформації про хід його виконання.



  • Визначення цілей та завдань.



Цілі – це твердження щодо бажаного результату. Вони можуть стосуватися знань, умінь, поведінки тощо і мають бути чітко сформульовані, висловлені через позитивні твердження та бути зрозумілими всім, хто їх читає.

  • Цілі – це твердження щодо бажаного результату. Вони можуть стосуватися знань, умінь, поведінки тощо і мають бути чітко сформульовані, висловлені через позитивні твердження та бути зрозумілими всім, хто їх читає.

  • Завдання – необхідні проміжні кроки на шляху до окресленої цілі.



Критерії SMART

  • Критерії SMART

  • S- конкретність (чіткість формулювання)

  • M- вимірюваність (оцінка прогресу)

  • A- досяжність (реалістичність)

  • R- актуальність (значиме для дитини)

  • T- визначеність у часі (за який час)



Довгострокова мета: розвиток інтелектуальних функцій, емоційно-вольової сфери, пізнавального інтересу

  • Довгострокова мета: розвиток інтелектуальних функцій, емоційно-вольової сфери, пізнавального інтересу

  • Завдання:

  • Розвиток навичок самостійної роботи

  • Розвиток дрібної моторики



Приклад 1. “До закінчення навчального року Сашко вивчить кольори”

  • Приклад 1. “До закінчення навчального року Сашко вивчить кольори”

  • Приклад 2. “До червня 2016 року Сашко знатиме 2 кольори: червоний, жовтий; знаходитиме їх з-поміж інших, показуватиме”.



До червня 2015 року Сашко:

  • До червня 2015 року Сашко:

  • Показує рукою червоний колір на прохання дорослого “Покажи червоний”

  • Знаходить (показує) предмети червоного кольору на прохання дорослого “Червоний листочок”, “Червона машинка” і т.д.

  • Знаходить червоний колір з двох запропонованих і показує його.

  • Знаходить червоний з-поміж інших.



Довгострокова ціль: (півроку) (соціальний розвиток)

  • Довгострокова ціль: (півроку) (соціальний розвиток)

  • (Ім’я дитини) володітиме навичками суспільної поведінки, набуватиме соціального досвіду у взаємодії та комунікації з дитиною та дорослим. Коли хоче мати певну іграшку, з якою грається інша дитина, вона бере в руки хорошу іграшку і пропонує дитині, яка має привабливу іграшку, обмінятися іграшками. І робить вона це у 8-ми випадках з 10-ти.



  • 4. Реалізація Індивідуальної програми розвитку. Моніторинг ефективності, внесення коректив.








База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка