Майбутнє будь якої держави визначається системою освіти



Дата конвертації04.01.2017
Розмір445 b.



  • Майбутнє будь-

  • якої держави

  • визначається

  • системою освіти,

  • яка в ній існує!



Наш час - це епоха постійних змін у технологіях, зокрема освітніх, а використання персонального комп’ютера є стрижнем інформаційних технологій навчання

  • Наш час - це епоха постійних змін у технологіях, зокрема освітніх, а використання персонального комп’ютера є стрижнем інформаційних технологій навчання



Використання ІКТ допомагає учневі водночас розглядати об’єкт у кількох аспектах. Аналіз і синтез, абстракція і узагальнення виступають у наочно-діяльнісному і словесно-логічному плані та їх різноманітних співвідношеннях: ІКТ дають змогу не тільки стежити за перебігом мислення учня, а й формувати його розумові операції.

  • Використання ІКТ допомагає учневі водночас розглядати об’єкт у кількох аспектах. Аналіз і синтез, абстракція і узагальнення виступають у наочно-діяльнісному і словесно-логічному плані та їх різноманітних співвідношеннях: ІКТ дають змогу не тільки стежити за перебігом мислення учня, а й формувати його розумові операції.



  • Концепція Національної програми інформатизації навчального процесу,

  • заснована на органічному поєднанні традиційних і новітніх засобів навчання, передбачає поетапне, поступове впровадження у навчальний процес ПЗНП, раціональне поєднання традиційних методів та засобів навчання, з сучасними інформаційними технологіями, що зрештою веде до поліпшення результатів навчання.



Підготовка викладача до використання ІКТ передбачає оволодіння вчителем певними уміннями та навичками:

  • Підготовка викладача до використання ІКТ передбачає оволодіння вчителем певними уміннями та навичками:

  • підготувати персональний комп’ютер до роботи,

  • прочитати перелік програм,

  • запустити необхідну програму на виконання, вміти зберегти інформацію,

  • скористатись принтером.



З ІКТ може працювати лише той вчитель, який користується всім арсеналом традиційних методик.

  • З ІКТ може працювати лише той вчитель, який користується всім арсеналом традиційних методик.

  • …Не всі вчителі психологічно готові до використання ІКТ, розуміють тенденції розвитку інформаційних технологій, можливості та результати їх впровадження.

  • …При підготовці вчителя до використання ІКТ необхідно проводити поступове, практичне навчання з демонстрацією можливостей технічних засобів та програмних засобів електронного призначення.



Вчителі - предметники надають перевагу впровадженню таких технологій:

  • Вчителі - предметники надають перевагу впровадженню таких технологій:

  • Мультимедіа (проекти, презентації);

  • ППЗ (електронні підручники);

  • окремі типи файлів

  • зображення, відео-, аудіо-, анімації



Проектні технології

  • Проектні технології

  • Переваги:

  • учні діють не шаблонно, а знаходять власний шлях розв’язання поставленої задачі,

  • вчаться користуватись різними джерелами інформації,

  • переробляти її та відбирати найголовніше.



Презентації

  • Презентації

  • Електронні презентації дають

  • можливість вчителю при мінімальній

  • підготовці і незначних витратах часу

  • підготувати наочність до уроку. Уроки,

  • складені за допомогою PowerPoint видовищні і

  • ефективні в роботі над інформацією

  • Power Point – програма, яка дозволяє створювати та демонструвати яскраві презентації на будь-яку тему, що цікавить вас, тут і зараз

  • Презентація являє собою послідовність слайдів, які змінюють один одного - тобто електронних сторінок. Показ слайдів викладачем може бути здійснений на екрані монітору комп’ютера чи на великому екрані за допомогою спеціального пристрою – мультимедійного проектора.



  • Серед навчальних презентацій в залежності від цілей її застосування можна виділити:

  • лекційні;

  • проект, дослідження;

  • тест.



За способом подання слайдів можна розрізняти презентації:

  • За способом подання слайдів можна розрізняти презентації:

  • Для супроводу лекції;

  • Слайд-шоу – без супроводу викладача, або із записаним голосом останнього;

  • Комбінована – з усним супроводом, із записаним голосом, частиною якої може бути слайд-шоу.



Використання мультимедійних технологій

  • Використання мультимедійних технологій

  • підвищує ефективність засвоєння матеріалу,

  • інтенсифікує процес навчання,

  • стимулює інтерес учнів як до знань, так і до процесу їх отримання.

  • дає можливість відтворити за короткий час значний за обсягом матеріал;

  • викликати в учнів нові образи;

  • поглибити здобуті знання.



  • За допомогою мультимедійних презентацій на уроці можна реалізовувати різноманітні форми навчально – пізнавальної діяльності – фронтальну, групову, індивідуальну.

  • Презентація допомагає організувати пояснення нового матеріалу, доповнюючи розповідь, евристичну бесіду, діалог, вирішення проблемної ситуації.



  • Використання на уроках ППЗ сприяє

  • підвищенню інтересу учнів до уроку як способу одержання інформації,

  • піднімає навчальний процес на рівень досягнень сучасної науки,

  • дозволяє покращити наочність навчального матеріалу.



  • Поєднання ППЗ і традиційних методів викладання предмету дають бажаний результат:

  • високий рівень засвоєння фундаментальних питань ;

  • усвідомлення їх практичного застосування.



Електронні підручники мають ряд переваг перед традиційними:

  • Електронні підручники мають ряд переваг перед традиційними:

  • • Дають можливість продемонструвати процеси, явища, події;

  • • На будь якому етапі уроку можна легко повернутися до попереднього моменту (уроку), повторити певний епізод;

  • • Більшість ППЗ містять іменні покажчики та словники;

  • • Яскраві образи без надмірних зусиль надовго запам’ятовуються;

  • • Використання ППЗ дає можливість синтезувати вербальну, візуальну, звукову та рухову інформацію, поєднувати абстрактно-логічні та предметно-образні форми наочності, підвищувати мотивацію навчання за рахунок єдності пізнання та розваги, емоційності та образності форми викладу навчального матеріалу.



Що ж таке ІКТ?

  • Що ж таке ІКТ?

  • Комп'ютерні (нові інформаційні) технології навчання - це процес підготовки і передачі інформації, кого навчають, засобом здійснення яких є комп'ютер.



Уроку з використанням ІКТ властиво :

  • Уроку з використанням ІКТ властиво :

  • Принцип адаптивності: пристосування комп'ютера до індивідуальних особливостей дитини;

  • Керованість: у будь-який момент можлива корекція вчителем процесу навчання;

  • Інтерактивність і діалоговий характер навчання; - ІКТ мають здатність "відгукуватися" на дії учня і вчителя; "вступати" з ними в діалог, що і становить головну особливість методик комп'ютерного навчання.

  • Оптимальне поєднання індивідуальної та

  • групової роботи;

  • Підтримання в учня стану психологічного комфорту при спілкуванні з комп'ютером;

  • Необмежене навчання: зміст, його інтерпретації і додаток скільки завгодно великі.



Комп'ютер може використовуватися на всіх етапах:

  • Комп'ютер може використовуватися на всіх етапах:

  • при підготовці уроку,

  • в процесі навчання:

  • при поясненні (введення) нового матеріалу, закріпленні,

  • повторенні,

  • контролі.



Комп'ютер виконує такі функції:

  • Комп'ютер виконує такі функції:

  • 1. У функції вчителя комп'ютер являє собою:

  • джерело навчальної інформації;

  • наочний посібник;

  • тренажер;

  • засіб діагностики і контролю.

  • 2. У функції робочого інструменту:

  • засіб підготовки текстів, їх зберігання;

  • графічний редактор;

  • засіб підготовки виступів;

  • обчислювальна машина великих можливостей.



Для вирішення дидактичного завдання етапу перевірки домашнього завдання можна використовувати:

  • Для вирішення дидактичного завдання етапу перевірки домашнього завдання можна використовувати:

  • 1. мультимедіа технології:

  • презентація-контроль - для

  • організації самоперевірки,

  • взаємоперевірки домашнього

  • завдання чи завдань для первинного закріплення можна використовувати презентацію-тест, наприкінці вказати критерії оцінювання роботи (PowerPoint);



  • презентація-тест з анімацією - містить формулювання завдання і варіанти відповіді, з допомогою анімації відзначається правильну відповідь або відкидаються невірні (PowerPoint);

  • презентація-тест з гіперпосиланнями - містить формулювання завдання і варіанти відповіді, з допомогою гіперпосилання організовується перехід на слайд з інформацією про правильність вибору відповіді. У разі правильного вибору здійснюється перехід на наступне

  • питання, коли ж відповідь неправильна, відбувається

  • повернення на це ж питання (PowerPoint).



2. роздатковий матеріал:

  • 2. роздатковий матеріал:

  • тести (Excel) (Word);

  • картки (Word);

  • кросворди (Excel);

  • самостійні роботи (Word);

  • контрольні роботи (Word).



 Організація пояснення нового матеріалу за допомогою ІКТ

  •  Організація пояснення нового матеріалу за допомогою ІКТ

  • Для вирішення дидактичного завдання даного етапу використовуємо:

  • 1. мультимедіа технології:

  • - презентація-лекція - демонстрація слайдів, що містять ілюстрації, тези, відеоролики або звук для пояснення нового матеріалу, узагальнення, систематизації (PowerPoint), в даному випадку використовуються презентації з метою познайомити учнів з об'єктом або явищем, процесом;

  • - відеофрагменти фільмів;

  • презентація-модель - за допомогою анімації створюється модель якого-небудь процесу,

  • явища, наочного рішення задачі (PowerPoint);

  • - слайд-шоу - демонстрація ілюстрацій з мінімальною кількістю тексту, з накладенням музики, з установкою автоматичної зміни слайдів, іноді з циклічним повторенням слайдів (PowerPoint);



- зображення - коректування фотографій, відсканованих зображень, розфарбовування зображень (PhotoShop);

  • - зображення - коректування фотографій, відсканованих зображень, розфарбовування зображень (PhotoShop);

  • - колаж - створення власних оригінальних ребусів, зображень (PhotoShop);

  • відеокліп - на основі фотографій, відео-та звукових файлів; з використанням ефектів і переходів, створюється демонстраційний ролик (Movie Maker)

  • 2. комп'ютерні технології:

  • - діаграми (Excel);

  • - схеми (Excel);

  • - таблиці (Word).



Організація закріплення і систематизації знань

  • Організація закріплення і систематизації знань

  • Для вирішення дидактичної завдання даного етапу використовуємо:

  • 1. мультимедіа технології:

  • 2. презентація-завдання - містить формулювання завдання, за допомогою анімації організується поетапне рішення завдання і відповідь (PowerPoint).

  • 3. мобільний клас: робота в групі - завдання - скласти текст для слайдів презентації (PowerPoint);вибрати ілюстративний

  • супровід для тексту (PhotoShop,

  • PowerPoint);

  • 4. Інтернет-ресури: для роботи

  • в групах.



Використання ІКТ у позаурочній діяльності

  • Використання ІКТ у позаурочній діяльності

  • Для організації позаурочної діяльності використовуємо такі технології

  • 1. мультимедіа технології:

  • презентація-виступ - для супроводу виступу, містить ілюстрації, основні тези (PowerPoint);

  • презентація-підсумок (PowerPoint, Word) - на слайді виводиться підсумкова таблиця участі в змаганнях, заходах.



2. комп'ютерні технології:

  • 2. комп'ютерні технології:

  • стінні газети - інформаційний матеріал (Word, Publisher);

  • буклети, пам'ятки - інформаційний матеріал (Word, Publisher);

  • брошура - збірник дидактичних, методичних матеріалів (Word);

  • плакат, заголовки - текстове оформлення стендів, приміщень (Word);

  • листівка - оригінально оформлене привітання (Word, Publisher);

  • анкета - документ для збору

  • статистичних даних (Excel).



Творчий підхід дозволяє педагогу максимально ефективно використовувати у своїй роботі багатий інструментарій, що представляється сучасними комп'ютерними технологіями. Уроки з використанням ІКТ підвищують навчальну мотивацію, а, отже, і інтерес до предмету.

  • Творчий підхід дозволяє педагогу максимально ефективно використовувати у своїй роботі багатий інструментарій, що представляється сучасними комп'ютерними технологіями. Уроки з використанням ІКТ підвищують навчальну мотивацію, а, отже, і інтерес до предмету.



  • При активному використанні ІКТ успішніше досягаються загальні цілі освіти, легше формуються компетенції в області комунікації: вміння збирати факти, їх зіставляти, організовувати, висловлювати свої думки на папері і усно, логічно міркувати, слухати і розуміти усну і письмову мову, відкривати щось нове , робити вибір і приймати рішення.



Переваги використання ІКТ

  • Переваги використання ІКТ

  • Індивідуалізація навчання;

  • Інтенсифікація самостійної роботи учнів;

  • Зростання обсягу виконаних на урок завдань;

  • Розширення інформаційних потоків при використанні Internet;

  • Підвищення мотивації та пізнавальної активності;

  • Інтегрування звичайного уроку з комп'ютером дозволяє вчителю перекласти частину своєї роботи на ПК, роблячи при цьому процес навчання більш цікавим, різноманітним, інтенсивним;

  • Допомагає вчителям краще оцінити здібності і знання дитини;

  • Дозволяє вчителю за короткий час отримувати об'єктивну картину рівня засвоєння матеріалу



Існуючі недоліки та проблеми застосування ІКТ

  • Існуючі недоліки та проблеми застосування ІКТ

  • Відсутність комп'ютера в домашньому користуванні,

  • Час самостійних занять у комп'ютерних класах відведено далеко не у всіх школах;

  • У вчителів недостатньо часу для підготовки до уроку, на якому використовуються комп'ютери;

  • Недостатня комп'ютерна грамотність вчителя;

  • Відсутність контакту з учителем інформатики;

  • У робочому графіку вчителів не відведено час для дослідження можливостей Інтернет;



Складно інтегрувати комп'ютер у поурочні структуру занять;

  • Складно інтегрувати комп'ютер у поурочні структуру занять;

  • Не вистачає комп'ютерного часу на всіх;

  • У шкільному розкладі не передбачено час для використання Інтернет на уроках;

  • При недостатній мотивації до роботи учні часто відволікаються на ігри, музику, перевірку характеристик ПК і т.п;

  • Існує ймовірність, що, захопившись застосуванням ІКТ на уроках, учитель перейде від розвивального навчання до наочно-ілюстративних методів.



Використання ІКТ у навчальному процесі передбачає, що вчитель будь-якої шкільної дисципліни вміє:

  • Використання ІКТ у навчальному процесі передбачає, що вчитель будь-якої шкільної дисципліни вміє:

  • обробляти текстову, цифрову, графічну та звукову інформацію за допомогою відповідних процесорів і редакторів для підготовки дидактичних матеріалів (варіанти завдань, таблиці, креслення, схеми, малюнки, ...), щоб працювати з ними на уроці;

  • створювати слайди з даного навчального матеріалу, використовуючи редактор презентації MS Power Point і продемонструвати презентацію на уроці;

  • використовувати наявні готові програмні продукти;

  • організувати роботу з електронним підручником на уроці;



застосовувати навчальні програмні засоби (навчальні, закріплюють, контролюючі);

  • застосовувати навчальні програмні засоби (навчальні, закріплюють, контролюючі);

  • здійснювати пошук необхідної інформації в Інтернеті в процесі підготовки до уроків і позакласних заходів;

  • організувати роботу з учнями з пошуку необхідної інформації в Інтернеті безпосередньо на уроці;

  • працювати на уроці з матеріалами web-сайтів;

  • створювати web-сторінки з цікавить питання навчального матеріалу;

  • розробляти тести, використовуючи готові програми-оболонки або самостійно, і проводити комп'ютерне тестування.



“Якщо вчитель вдумливо аналізує свою роботу, в нього не може не виникнути інтересу до теоретичного осмислення свого досвіду, прагнення пояснити причинно-наслідкові зв’язки між знаннями учнів і своєю педагогічною культурою.

  • “Якщо вчитель вдумливо аналізує свою роботу, в нього не може не виникнути інтересу до теоретичного осмислення свого досвіду, прагнення пояснити причинно-наслідкові зв’язки між знаннями учнів і своєю педагогічною культурою.



Логічний наслідок аналізу своєї роботи полягає в тому, що вчитель зосереджує свою увагу на якомусь боці педагогічного процесу, який на його думку, відіграє в даному разі найважливішу роль, досліджує, вивчає факти, читає педагогічну і методичну літературу. Так починається вищий етап педагогічної творчості – поєднання практики з елементами наукового дослідження”

  • Логічний наслідок аналізу своєї роботи полягає в тому, що вчитель зосереджує свою увагу на якомусь боці педагогічного процесу, який на його думку, відіграє в даному разі найважливішу роль, досліджує, вивчає факти, читає педагогічну і методичну літературу. Так починається вищий етап педагогічної творчості – поєднання практики з елементами наукового дослідження”

  • В.О.Сухомлинський




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка