Мельник Юлія Василівна, Мельник Юлія Василівна



Дата конвертації02.01.2017
Розмір445 b.


Мельник Юлія Василівна,

  • Мельник Юлія Василівна,

  • завідувач

  • кабінету-центру

  • практичної психології

  • і соціальної роботи РОІППО


Актуалізувати особистісний потенціал розвитку дитини.

  • Актуалізувати особистісний потенціал розвитку дитини.

  • Сформувати психологічну компетентність педагогів.

  • Сформувати у дитини (дитячого колективу) стійкі соціально-психологічні характеристики, які дозволять успішно засвоїти навчальну програму та адаптуватися до соціуму.

  • Сформувати у батьків (сімей) толерантне ставлення до дітей з особливими потребами.



Завдання психолого-педагогічного супроводу.

  • Завдання психолого-педагогічного супроводу.

  • Спрямованість діагностичної роботи.

  • Зміст психологічної просвіти (проведення тренінгів, лекторіїв, семінарів, консиліумів; виступи).

  • Зміст занять з учнями.

  • Питання застосування психодіагностичного інструментарію та корекційних програм.

  • Алгоритм діяльності практичного психолога і соціального педагога в умовах інклюзивної освіти.





  • Мета центру:

  • Створення оптимальних умов для соціалізації дітей пільгових категорій: дітей з обмеженими можливостями, сиріт, напівсиріт та дітей з багатодітних сімей.











Психологічний інструментарій

  • Психологічний інструментарій

  • для визначення рівня толерантності

  • батьків та педагогічних працівників

  • Методика діагностики “перешкод” у встановленні емоційних контактів (В.В.Бойко).

  • Опитувальник міжособистісних відносин (FIRO-B).

  • Діагностичний тест відносин (Г.Солдатова).

  • Експрес-опитувальник “Індекс толерантності”.

  • Опитувальник схильності до переживання окремих видів страху.



підвищенні адаптивних можливостей дитини;

  • підвищенні адаптивних можливостей дитини;

  • розвитку комунікативних навичок;

  • розвитку емоційної сфери;

  • зниженні рівня тривоги, подоланні страхів;

  • мінімізації агресивних поведінкових проявів;

  • підвищенні самооцінки.



Арттерапія

  • Арттерапія

  • Діти з особливими потребами часто не усвідомлюють свої психологічні проблеми як такі, що заважають жити.

  • Висловити свої почуття засобами мистецтва

  • дозволяє арттерапія.





Активні соціально-психологічні методи у роботі з дітьми з особливими потребами

  • Активні соціально-психологічні методи у роботі з дітьми з особливими потребами

  • Ігротерапія

  • Існує кілька видів ігрової психотерапії, основний зміст якої зводиться до розв'язання внутрішніх конфліктів

  • та покращення

  • соціалізації через гру .

  • У ігротерапії широко

  • застосовуються

  • іграшки та ляльки..



Активні соціально-психологічні методи у роботі з дітьми з особливими потребами

  • Активні соціально-психологічні методи у роботі з дітьми з особливими потребами

  • Казкотерапія

  • Метод, що використовує казкову форму для інтеграції особистості, для розширення свідомості і вдосконалення взаємодії з довкіллям.

  • Основний принцип методу –

  • духовний, цілісний розвиток

  • особистості дитини.



Застосування активних соціально-психологічних методів дозволить розв'язати наступні завдання:

  • Застосування активних соціально-психологічних методів дозволить розв'язати наступні завдання:

  • Розвиток. Дитина вчиться коректному спілкуванню та співпереживанню.

  • Корекція. Удосконалюється образ «Я», підвищується самооцінка, коригуються відхилення у емоційно-вольовій сфері.

  • Діагностика. Можливість отримати інформацію про розвиток та індивідуальні особливості дитини, характер стосунків та місце у колективі; особливості сімейної ситуації.

  • Психотерапевтичні. Ефект досягається завдяки створенню атмосфери доброзичливості, емпатії, визнання цінності особистості іншої людини.



Недосконалість базової підготовки педагогів, психологів (відсутні дисципліни дефектологічного спрямування).

  • Недосконалість базової підготовки педагогів, психологів (відсутні дисципліни дефектологічного спрямування).

  • Неузгодженість завдань із супроводу інклюзивної освіти з основною діяльністю практичного психолога закладу (велика чисельність учнів на 1 ставку, великий об’єм діагностичної роботи).

  • Неефективна взаємодія з ПМПК у питанні інформації про спеціальну літературу, види навчальних програм для дітей з порушеннями розвитку тощо.

  • Недостатня методична база для здійснення соціально-психологічного супроводу.



  • Якщо ти віриш, що можна зіпсувати, - вір, що можна і виправити.

  • Якщо ти віриш, що можна поранити, - вір, що можна і зцілити.

  • Східна мудрість



  • Дякую за увагу

  • Рівненський обласний центр практичної психології і соціальної роботи

  • Адреса в інтернеті:

  • www.center-psyholog.org.ua

  • E-mail: rivnepsyholog@mail.ru

  • Контактний телефон: (0362)64-96-63




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка