Мета доповіді: Мета доповіді



Дата конвертації26.06.2016
Розмір532 b.



Мета доповіді:

  • Мета доповіді:

  • Огляд засобів інформаційних технологій в освіті які можуть бути застосовані в навчальному процесі ІВТ при підготовці бакалаврів та магістрів.



Типи електронних навчальних матеріалів

  • Типи електронних навчальних матеріалів

  • Засоби для створення електронних навчальних матеріалів.

  • Використання електронних навчальних матеріалів в навчальному процесі.

  • Особливості проведення лабораторних робіт в електронному навчанні.

  • Автоматизація наукових досліджень



електронні підручники, посібники та конспективні матеріали лекцій;

  • електронні підручники, посібники та конспективні матеріали лекцій;

  • електронні методичні розробки для підготовки до семінарів, практичних та лабораторних занять;

  • електронні довідники та бази даних, до яких необхідно звертатися в процесі навчання (фізичні чи історичні довідники, бази юридичних законів, картографічних даних, стандартів тощо);



Запис і відтворення таких навчальних матеріалів виконується комп'ютерними засобами у форматах, що підходять для використання в комп'ютерних мережах та зовнішніх носіях пам’яті (CD).

  • Запис і відтворення таких навчальних матеріалів виконується комп'ютерними засобами у форматах, що підходять для використання в комп'ютерних мережах та зовнішніх носіях пам’яті (CD).



ЕНМ виробництва комерційних фірм;

  • ЕНМ виробництва комерційних фірм;

  • ЕНМ з відкритих джерел в Інтернеті;

  • ЕНМ власного виробництва навчального закладу;



Складність застосування ЕНМ;

  • Складність застосування ЕНМ;

  • Насиченість засобами відображення інформації;

  • Спосіб доставки до користувача;

  • Наявність засобів взаємодії з системами управління навчанням;

  • Відповідність стандартам;



У підручниках з фізики, хімії, біології використовуються графічні зображення, вони логічно вибудовуються, ускладнюються і врешті рисунки набувають досить складного вигляду, важкого до сприйняття у традиційному представленні

  • У підручниках з фізики, хімії, біології використовуються графічні зображення, вони логічно вибудовуються, ускладнюються і врешті рисунки набувають досить складного вигляду, важкого до сприйняття у традиційному представленні

  • Комп’ютер дає можливість забезпечити поступовість викладу через послідовність окремих кадрів таким чином, що попередні кадри зберігаються, а наступні поступово ускладнюються, що важко зробити у друкованому варіанті через значне зростання обсягу підручника.









Комп'ютерне моделювання дає змогу створити на екрані наочну динамічну картину фізичного досліду або явища і відкриває широкі можливості для вдосконалення методики проведення занять.

  • Комп'ютерне моделювання дає змогу створити на екрані наочну динамічну картину фізичного досліду або явища і відкриває широкі можливості для вдосконалення методики проведення занять.



1. Фізика електрика

  • 1. Фізика електрика

  • 2. Ноутбук

  • 3. Хімія – MIT opencourseware



High Quality Educational Resources for Free

  • High Quality Educational Resources for Free

  • http://ocw.mit.edu/courses/

  • Free Online Course Materials

  • +

  • Simulations, Applets and Visualizations



Course Format

  • Course Format

  • This course has been designed for independent study. It provides everything you will need to understand the concepts covered in the course. The materials include:

  • A complete set of Lecture Videos by Professor Gilbert Strang.

  • Summary Notes for all videos along with suggested readings in Prof. Strang's textbook.

  • Problem Solving Videos on every topic taught by an experienced MIT Recitation Instructor.

  • Problem Sets to do on your own with Solutions to check your answers against the when you're done.

  • A selection of Java® Demonstrations to illustrate key concepts.

  • A full set of Exams with Solutions, including review material to help you prepare.



Болонський процес.

  • Болонський процес.

  • Акцент на самостійну роботу студентів

  • половина навчального часу відводиться на самостійну навчальну діяльність

  • Самостійне навчання потребує створення відповідного методичного забезпечення та дидактичної підтримки

  • Використання сучасних методик тестування.





Розміщення навчального матеріалу

  • Розміщення навчального матеріалу

  • Розміщення довідкового матеріалу

  • Організація семінарів, обговорень

  • Організація консультацій



Проведення екзаменаційного тестування

  • Проведення екзаменаційного тестування

  • Проведення самостійного тестування

  • Формування звітів за результатами навчання



Програмні продукти на основі відкритого коду (open source), мають ряд переваг перед комерційними

  • Програмні продукти на основі відкритого коду (open source), мають ряд переваг перед комерційними

  • Більшість таких програм є безплатними, напр. Moodle







Для функціонування СУН важливе їх змістовне наповнення

  • Для функціонування СУН важливе їх змістовне наповнення

  • Обов’язковим елементом такого наповнення є електронні навчальні посібники (підручники), які становлять основу навчального курсу, тому вони повинні бути створені.



Однак, універсальної технології і відповідного навчального посібника по створенню електронних підручників ще немає.

  • Однак, універсальної технології і відповідного навчального посібника по створенню електронних підручників ще немає.

  • В багатьох СУН передбачені засоби для створення навчального курсу.

  • Для цих цілей існують також різні комерційні програмні продукти.



Електронні підручники можна поділити на 2 типи:

  • Електронні підручники можна поділити на 2 типи:

  • підручники з підтримкою СУН (Learning Management System – система керування навчанням)

  • і без такої підтримки.

  • СУН виконує комунікаційну функцію, яка здійснює зв'язок між викладачем та студентами.

  • Зворотній зв’язок є особливістю підручників, які взаємодіють з СУН.



Справою викладача є розробка змісту навчального матеріалу, створення тексту, розробка завдань для комп’ютерного моделювання, їх детальний опис.

  • Справою викладача є розробка змісту навчального матеріалу, створення тексту, розробка завдань для комп’ютерного моделювання, їх детальний опис.



MS WORD, PDF, POWER POINT, HTML

  • MS WORD, PDF, POWER POINT, HTML

  • COURSELAB *

  • ADOBE CAPTIVATE

  • ADOBE FLASH

  • HOT POTATOES *

  • WOLFRAM MATHEMATICA

  • LABVIEW



Якщо проблеми отримання навчальної інформації при дистанційному навчанні успішно вирішуються, то набуття дослідницьких навичок залишається навчальною і науково-методичною проблемою.

  • Якщо проблеми отримання навчальної інформації при дистанційному навчанні успішно вирішуються, то набуття дослідницьких навичок залишається навчальною і науково-методичною проблемою.



Дистанційне виконання лабораторних робіт дозволяє вирішити проблему підготовки студентів до проведення сучасних лабораторних досліджень.

  • Дистанційне виконання лабораторних робіт дозволяє вирішити проблему підготовки студентів до проведення сучасних лабораторних досліджень.

  • Лабораторний практикум є невід'ємною складовою навчального процесу у вищій школі при вивченні природничих дисциплін.

  • Завдяки виконанню лабораторних робіт студент отримує знання і набуває умінь, що є обов'язковою умовою формування його компетентності як фахівця.

  • Для цього створюються спеціальні лабораторії, де акумулюються розроблені лабораторні роботи і існує відповідна методична база.



Засоби віртуальної комунікації;

  • Засоби віртуальної комунікації;

  • Дистанційно виконувані лабораторні роботи;

  • Віртуальні симулятори;

  • Система автоматичного оцінювання;

  • Віртуальні обчислювальні машини;

  • Програмне забезпечення;



Найбільш важливим напрямком проекту є створення дистанційно виконуваних лабораторних робіт та віртуальних симуляторів (virtual labs).

  • Найбільш важливим напрямком проекту є створення дистанційно виконуваних лабораторних робіт та віртуальних симуляторів (virtual labs).

  • Доцільним є створення практикуму на базі автоматизованих дослідницьких установок.





Застосування PIC-контролерів в автоматизації

  • Застосування PIC-контролерів в автоматизації

  • Керування експериментом здійснюється послідовно з окремих діалогових вікон, кожне з яких викликається з спільного інтерфейсу користувача.

  • 1. Вибір необхідних умов проведення експерименту.

  • 2. Проведення експерименту.

  • 3. Аналіз отриманих результатів.

  • 4. Проведення обчислень, побудова графіків оформлення звіту.







Успішне застосування ВС для навчання та підготовки пілотів, військових, космонавтів. Ці симулятори досить складні.

  • Успішне застосування ВС для навчання та підготовки пілотів, військових, космонавтів. Ці симулятори досить складні.

  • Спрощені моделі ВС лабораторних робіт можливо розробити в навчальному закладі на базі даних реальних вимірювань.





“Експериментальні" дані відтворюються на моніторі у вигляді графіків або таблиць.

  • “Експериментальні" дані відтворюються на моніторі у вигляді графіків або таблиць.

  • Додавання випадкової похибки і внесення часової затримки.



При отриманні "експериментальних даних“ результат кожного "спостереження" може бути визначений інтерполяцією даних та додаванням випадкової похибки.

  • При отриманні "експериментальних даних“ результат кожного "спостереження" може бути визначений інтерполяцією даних та додаванням випадкової похибки.

  • Величина похибки розраховується на основі характеристик приладів.

  • Значення похибки може задаватися викладачем або студентом.



Інтерфейс користувача ВС може бути таким же, як у реальної установки, тому студент отримує навички і досвід постановки та проведення експерименту.

  • Інтерфейс користувача ВС може бути таким же, як у реальної установки, тому студент отримує навички і досвід постановки та проведення експерименту.

  • Перевагою ВС є можливість „підвищення швидкодії обладнання”, що дає можливість у стислий термін дослідити вплив різних параметрів експерименту на його точність.



Вольт-Фарадна характнеристика діода Шотткі

  • Вольт-Фарадна характнеристика діода Шотткі

  • Визначення часу життя нерівноважних носіїв заряду



Такий підхід за умови творчої співпраці програмістів та викладачів наближає виконання віртуальної лабораторної роботи до реальної і дає можливість студенту набути навичок науково-дослідної роботи.

  • Такий підхід за умови творчої співпраці програмістів та викладачів наближає виконання віртуальної лабораторної роботи до реальної і дає можливість студенту набути навичок науково-дослідної роботи.





Розроблені програми і бази даних можуть передаватися до інших навчальних центрів.

  • Розроблені програми і бази даних можуть передаватися до інших навчальних центрів.

  • При наявності розгалуженої мережі електронних практикумів, одним з варіантів їх змістовного наповнення можуть бути виключно ВС, створення яких вимагає участі програміста у взаємодії з викладачем.



При виконанні віртуальної лабораторної роботи у студента повинна створюватися ілюзія роботи на реальному обладнанні.

  • При виконанні віртуальної лабораторної роботи у студента повинна створюватися ілюзія роботи на реальному обладнанні.

  • Подібність інтерфейсів ВС до панелей управління реальних приладів.

  • “Експериментальні" значення "вимірюваних величин" беруться з бази даних, які були отримані на реальних установках.

  • Застосування засобів самоконтролю і наявність методів оцінки досягнутих результатів.



Основні напрямки:

  • Основні напрямки:

  • Розробка електронних підручників

  • Робота з системами управління навчанням

  • Створення інтерактивних мультимедійних демонстрацій

  • Комп’ютерне моделювання фізичних (біологічних, хімічних..) процесів

  • Дистанційні та віртуальні лабораторні роботи.

  • Електронне тестування




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка