Мета: Мета: поглибити знання восьмикласників про словосполучення, його будову



Дата конвертації22.12.2016
Розмір445 b.



Мета:

  • Мета:

  • поглибити знання восьмикласників про словосполучення, його будову;

  • формувати загальнопізнавальні вміння знаходити прості й складні словосполучення, розрізняти лексичні й фразеологічні словосполучення;

  • навчити аналізувати їх за способом вираження головного слова;

  • удосконалювати вміння порівнювати словосполучення зі словом, словоформою, реченням;



  • формувати навички аналітико-синтетичного характеру на основі синтаксичного розбору словосполучень;

  • розвивати творчі вміння побудови словосполучень з різними видами зв’язку;

  • виховувати повагу до історичного минулого української держави, а також виробляти почуття національного патріотизму.





Головне слово Залежне слово

  • Головне слово Залежне слово





Кінець ХІХ століття. Київ. Провінційний «южнорусскій город». Жодного напису українською мовою. Жодної української книжки чи газети.

  • Кінець ХІХ століття. Київ. Провінційний «южнорусскій город». Жодного напису українською мовою. Жодної української книжки чи газети.

  • Лише подекуди якась бабуся чи дідусь вимовляють що-небудь співучою народною говіркою. А на запитання українською мовою можна почути у відповідь хіба що зневажливе: «Чєво ізволітє? Нє понімаю».

  • Ця прикра картина відображає всього лише зовнішній вияв дії сумнозвісних царських указів про заборону української мови.

  • Справжні наслідки всезагального русифікаторського наступу на українську культуру, духовність були значно глибші й руйнівніші.

  • Шкіл українських не було, вищих навчальних закладів також. Українською розмовляли здебільшого в селах. Хто був заможніший, віддавав своїх дітей у науку до міст. Там молоді українці швидко переходили на російську мову, а свою рідну забували і навіть цурались її, соромились як ознаки «низького» походження.













Навчальне аудіювання

  • Навчальне аудіювання

  • Вільний дух народу ще тлів під попелом неволі. Свіжі традиції волі,такі свіжі, що часом трудно було відрізнити сьогодні од вчора, підтримували жевріючу під попелом іскру. Старше покоління, свідок іншого життя, показувало ще на долонях мозолі від шаблі, піднятої в оборону народних і людських прав. Пісня волі, опоетизованої, може, в дні лихоліття, чаруючим акордом лунала в серцях молоді, поривала її туди, де ще не чуть кайданів, скованих на людей людьми. На широкі бессарабські степи, вільні, без пана й панщини, рвалася гаряча уява…

  • (За М.Коцюбинським).



Творче конструювання

  • Творче конструювання

  • З поданими словами утворити словосполучення, використовуючи вид зв’язку слів керування.

  • Директор, школа; атестація, історія; говорити, подруга; здібний, математика; запрошувати, однокласник; вітайте, Олена Вадимівна; наполягати, змагання; сильніший, команда; відповідай, Вероніка.



Алгоритм синтаксичного розбору

  • Алгоритм синтаксичного розбору

  • словосполучення





Гра «Хто швидше?»

  • Гра «Хто швидше?»

  • Визначити види зв’язку слів у словосполученнях кожного рядка. Аргументувати свій вибір.

  • Читання вголос, кава по-угорськи, шапка набакир, сьогодні вдень, зовсім поруч.

  • Щоденна праця, непохитна мужність, радісний погляд, молодіжний фестиваль, єдина мета, кожен день.

  • Славити Батьківщину, пісня про щастя, потрібний людям, радісно дітям, готуватися до зустрічі.



Лінгвістичне дослідження з творчим завданням

  • Лінгвістичне дослідження з творчим завданням

  • Сіяти зерно, місто Херсон, зібрати зошити, сильний духом, пошепки говорити, українська література, занадто відповідально, відверта розмова, поспішаючи до школи, заходиш у метро, наша історія.



Розподільний диктант з обґрунтуванням

  • Розподільний диктант з обґрунтуванням

  • Народне свято, стеблина рослини, козацька важка доля, готовий виконувати, дуже несподівані зміни, приїхати вчасно, перехопити цікаву ідею, низький на зріст, український до мозку кісток, дуже пізно зійшло, висока дівчина з валізою, нова сукня, доплисти швидко, продуктивно працювати.



  • 1. Вкажіть рядок, у якому вжито лише словосполучення:

  • А Відвести душу; пригадати історію, рідний край;

  • Б Намотати на вус; зимовий вечір; кадити фіміам;

  • В Рубати дрова; з думкою про тебе; ясний день; Г Пожовкло листя; розбити глека; зовсім близько.

  • 2. У якому рядку спосіб підрядного зв’язку у словосполученні – узгодження?

  • А Волога земля, розцвітати пишно, думати про навчання;

  • Б Допомагати батькам; полоти картоплю, мріяти про поїздку;

  • В Місто Львів, міська вулиця, дорога до школи;

  • Г Книжкова полиця, весела хата, довга дорога.



3. Вкажіть рядок, у якому всі словосполучення іменні.

  • 3. Вкажіть рядок, у якому всі словосполучення іменні.

  • А Чудовий вечір, заходиш у метро, мозолі від шаблі;

  • Б Вільні степи, на чолі армії, п’ятеро із восьми;

  • В Єдина мета, кожен день, свідок іншого життя;

  • Г Моя земля, підсумовуючи сказане, вільний від панщини.

  • 4. Словосполучення якого рядка поєднані зв'язком керування, ко-ли головне слово керує кількома взаємозамінними формами?

  • А Дякувати вчителеві, за пораду; вірити людям, в людей; переписувати написане, двічі;

  • Б Сподіватися зустрічі, на зустріч; чекати весни, на весну; розумітися на музиці, у музиці;

  • В Досягти мети, до мети; звітувати про роботу, на зборах; керівник групи, у групі;

  • Г Дбати про батьків, за батьків; читати вірш, голосно; грати на сопілці, на сопілку.



5. Потребує редагування словосполучення:

  • 5. Потребує редагування словосполучення:

  • А Визначений правильно;

  • Б Подорожуючий по країні;

  • В Пожовкле листя;

  • Г Створений натхненно.

  • 6. Виберіть ознаки, які належать словосполученню:

  • А Виражає закінчену думку;

  • Б Складається з двох і більше слів;

  • В Має граматичну основу;

  • Г За метою висловлювання бувають додаткові, означальні і спонукальні;

  • Ґ За будовою поділяються на прості і складні;

  • Д Має головне і залежне слово.



7. Доберіть словосполучення :

  • 7. Доберіть словосполучення :

  • А узгодження;

  • Б керування;

  • В прилягання.




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка