Мета: поглибити, узагальнити, систематизувати, перевірити знання учнів з фонетики, орфоепії, графіки, орфографії



Дата конвертації27.05.2016
Розмір445 b.



Мета: поглибити, узагальнити, систематизувати, перевірити знання учнів з фонетики, орфоепії, графіки, орфографії;

  • Мета: поглибити, узагальнити, систематизувати, перевірити знання учнів з фонетики, орфоепії, графіки, орфографії;

  • вдосконалювати орфоепічні й орфографічні навички, розвивати пам'ять, логічне мислення, вміння систематизувати вивчений матеріал;

  • виховувати старанність у навчанні, пізнавальний інтерес до мови



Обладнання: тести, таблиці зі схемою

  • Обладнання: тести, таблиці зі схемою

  • маршруту, підручник,

  • сигнальні картки, епіграф

  • Тип уроку: урок узагальнення й систематизації

  • вивченого ( урок – гра )



Епіграф:

  • Епіграф:

  • Ніжна мова – ти ніжний цвіт;

  • Ти п'яниш нас, як рута – м'ята.

  • Тож на цілий на білий світ

  • Ти духмяністю розіллята.

  • Д. Білоус



Пам'ятай правила!

  • Пам'ятай правила!

  • Грамотно пиши!

  • Висловлюйся зв'язно!

  • Будь привітним!



І варіант

  • І варіант

  • 1.Сполучення букв дж, дз позначають...

  • а) завжди один звук:[дж], [дз],[дз′];

  • б) завжди два звуки:[д] і [ж], [д] і [з],[д] і[з′];

  • в) [дж], [дз], [дз′] – коли вимовляються злито, і два звуки: :[д] і [ж], [д] і [з],[д] і[з′].

  • 2.М’якість приголосних звуків позначається на письмі:

  • а) буквами і, я, ю, є та апострофом;

  • б) буквами і, я, ю, є та м’яким знаком;

  • в) буквами я, ю, є, ї.

  • 3.Апостроф вживається для позначення на письмі:

  • а) пом’якшення попереднього приголосного звука;

  • б) наголосу;

  • в) роздільної вимови звуків.

  • 4.Апостроф ставиться перед буквами:

  • а) к, п, т, ф, х;

  • б) б, п, в, м, ф;

  • в) я, ю, є, ї.

  • 5.У словах годинник, піднісся подвоєння букв обґрунтовується:

  • а) подовженням м’якого приголосного;

  • б) збігом на межі значущих частин слова;

  • в) іншомовним походженням слів.

  • 6.У словах директор, шифр написання букви и:

  • а) перевіряється за словником;

  • б) обґрунтовується “правилом дев’ятки”;

  • в) обґрунтовується добором спільнокореневого слова з

  • наголошеним сумнівним голосним.



ІІ варіант

  • ІІ варіант

  • 1.Звуки мови – це ...:

  • а) те, що ми бачимо й пишемо;

  • б) те, що ми чуємо й вимовляємо;

  • в) значущі частини слова.

  • 2.Фонетика вивчає:

  • а) букви;

  • б) звуки;

  • в) частини мови.

  • 3.У слові Батьківщина ...

  • а) 11 букв і 10 звуків;

  • б) 11 букв і 11 звуків;

  • в) 10 букв і 10 звуків.

  • 4.Звуки мови бувають...

  • а) голосними й приголосними;

  • б) українськими й запозиченими;

  • в) постійними й змінними.

  • 5.Подвоєні приголосні пишуться у таких іншомовних словах:

  • а) кас..а, ал..ея, клас..;

  • б) лібрет..о, барок..о, інтермец..о;

  • в) ван..а, тон..а, віл..а.

  • 6.Сполучення йо пишеться у словах:

  • а) л..отчик, сл..оза, с..огодні;

  • б) баталь..он, медаль..он, Солов..ов;

  • в) с..омий, у н..ого, син..ого.



Словом можна вбити і ожевити, паранити і вилікувати, посіяти тревогу і безнадію, розсіяти сумнів і засмутити, виклекати посмішку і слйозу, надихнути на працю

  • Словом можна вбити і ожевити, паранити і вилікувати, посіяти тревогу і безнадію, розсіяти сумнів і засмутити, виклекати посмішку і слйозу, надихнути на працю

  • ( В. Сухомлинський).





Знайти слова, які стоять не в алфавітному порядку:

  • Знайти слова, які стоять не в алфавітному порядку:

    • альбом, груша, фарби, олівець, пензель;
    • апельсин, вишня, малина, груша, слива;
    • буряк, капуста, огірок, перець, помідор;
    • фіалка, волошка, кульбаба, пролісок, ромашка;
    • йорж, окунь, карась, сом, щука.




Відгадайте, хто міг це написати на камені?

  • Відгадайте, хто міг це написати на камені?

  • Я такий же, як знак розділовий,

  • І відомий шкільній дітворі.

  • Та в словах української мови

  • Я пишусь не внизу, а вгорі.

  • Спробуй лиш написати ім’я –

  • Зразу стану потрібним і я.



Проаналізуйте особливості кожної групи слів і назвіть правила вживання апострофа

  • Проаналізуйте особливості кожної групи слів і назвіть правила вживання апострофа

  • Б’ють, п’є, в’яз, м’ясо, верф’ю, солов’ї.

  • Бар’єр, матір’ю, пір’їна, бур’ян.

  • Роз’єднати, об’їхати, з’явитися, під’яремний.

  • Лук’ян, Лук’янівка, Лук’яненко.

  • Монтеск’є, миш’як.

  • Цвях, свято, тьмяний, різьбяр, верб’я, арф’яр.

  • Бязь, пюре, Бєлгород, Вятка.





Казка про наголос

  • Казка про наголос

  • Є значок маленький.

  • Йому наголос ім’я.

  • Міцно з ним пов’язана

  • Вся голосних сім’я.

  • Наголос – наш друг

  • І дуже добрий помічник.

  • Наголос – відомий,

  • Роблячи у слові чарівні свої стрибки.

  • Став над О – ворона,

  • Перескочив – ворона.

  • Це не птах – кобила,

  • Має чорну масть вона. Якось перескочив

  • Славнозвісний помічник.

  • Замок, якщо схоче,

  • Перетворить на замок.

  • Звук під ним чіткий,

  • Наприклад: килим, килимок.

  • Іноді він грається

  • Із нами залюбки,

  • (Справжнє диво це було!) –

  • І прислівник тепло

  • Став іменником тепло!

  • Плакати – плакати.

  • Хто б без нього прочитав:

  • Це плакат чи плаче хтось?

  • А наголос постав.



Для переносу слів завжди

  • Для переносу слів завжди

  • Потрібен поділ на склади.

  • Як склад з одної букви лиш,

  • Не перенось його, облиш.

  • Передню букву пам’ятай,

  • Від кореня не відривай!

  • Дж, дз не розривають,

  • Як злиті звуки позначають.

  • Подвійних приголосних збіг –

  • Ти можеш розірвати їх.

  • У переноса вільний час

  • З’явився навіть, бо щораз,

  • Хто добре правила ці знає,

  • Тепер йому допомагає.

  • Чи є такі помічники

  • Між вас, шановні малюки?

  • Ось вам слова: завданню, косять,

  • Навчусь, ходжу, відзнака , осінь.

  • Які ж із правил золотих

  • Потрібні вам для слів отих?



Якщо з українською мовою

  • Якщо з українською мовою

  • В тебе, друже, не все гаразд,

  • Не вважай її примусовою,

  • Полюби, як весною ряст.

  • Примусова тим, хто цурається,

  • А хто любить , той легко вчить:

  • Все, як пишеться, в ній

  • Вимовляється,

  • Все, як у пісні, у ній звучить.

  • І журлива вона, і піднесена,

  • Тільки фальш для неї чужа.

  • В ній душа Шевченкова й Лесина,

  • І Франкова у ній душа.



Спишіть вірш, розкриваючи дужки.

  • Спишіть вірш, розкриваючи дужки.

  • (У, в)чись, дитино, бо (в, у)учитися треба!

  • (У, в)чися, голубко, бо розум не спить,

  • Хай серце (і, й) воля, (і, й ) дух росте (у, в) силу,

  • Хай книжка розкрита любові навчить.



І варіант

  • І варіант

  • Подані слова записати фонетичною транскрипцією, визначити кількість букв і звуків.

  • Яструб

  • Сьомий

  • Дзвінок

  • Щільний

  • ІІ варіант

  • Зробити фонетичний розбір слова

  • П’ять






База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка