Мета: продовжити аналіз ідейно-художнього змісту повісті І. Франка “Захар Беркут”(Vрозд.)



Дата конвертації01.01.2017
Розмір445 b.


І.Франко “Захар Беркут”. Патріотичний мотив, його зв’язок з розгортанням сюжету. Характеристика образів Максима, Мирослави


Мета:

  • продовжити аналіз ідейно-художнього змісту повісті І.Франка “Захар Беркут”(Vрозд.);

  • охарактеризувати образи Максима, Мирослави;

  • розвивати інтелектуальну активність, творче мислення, пам’ять, увагу, спостережливість, уміння аналізувати, співставляти, робити висновки;

  • сформувати кругозір школярів;

  • виховувати почуття патріотизму і гордості за землю, на якій народились тухольці, любов до рідного краю, повагу до його історичного минулого, почуття національної гордості.



Бесіда за запитаннями

  • Для чого І.Франко звернувся у повісті “Захар Беркут” до історії?

  • Доведіть, що твір “Захар Беркут” І.Франка є історичною повістю.

  • Дайте визначення поняттю “герой художнього твору”. Як розподіляються герої в повісті?

  • Які герої твору реальні, а які вигадані?

  • Якому герою повісті ви симпатизуєте? Чому?

  • Порівняйте, як І.Франко у творі зображує тухольців і монголо-татар. Свою думку підтвердіть, посилаючись на текст твору.

  • Чи хотіли б ви жити серед тухольців, героїв твору І.Франка? Відповідь вмотивуйте.



Характеристика образу Максима. Бесіда за запитаннями:

  • Хто такий Максим? Коли вперше ви зустрічаєтесь з ним у творі?

  • Яке враження справляє на вас цей герой?

  • Як тухольці ставилися до Максима?

  • В чому виявилася мужність Максима у битві з ворогом?

  • За що, на ваш погляд, Мирослава полюбила Максима?

  • Чи буде Максим продовжувати справу батька? Відповідь обґрунтуйте.

  • Якими рисами характеру наділив І.Франко свого героя? Які з них ви б хотіли мати? Чому?



План характеристики образу Максима

  • Максим – “молодий гірняк… перший удалець на всю тухольську верховину…”

  • Портрет і зовнішність героя.

  • Вольові якості: а) наполегливість; б) цілеспрямованість; в) мужність; г) велика сила волі; д) незламність, твердість; е) готовність до самопожертви; є) свідомість обов'язку.

  • Розум та кмітливість: а) володіння зброєю; б) військове вміння; в) риси начальника.

  • Почуттєві риси: а) справедливість; б) любов до вітчизни, коханої; в) гордість; г) волелюбність; д) вірність; є) витривалість; ж) самовладання.

  • Значення образу Максима.



Характеристика образу Мирослави Бесіда за запитаннями:

  • Якою ви уявляєте Мирославу?

  • Чому Мирослава відстоювала інтереси тухольців?

  • Як Захар Беркут ставився до Мирослави?

  • Чи будуть, на ваш погляд, щасливими Максим і Мирослава?

  • Дослідіть, як сам автор твору ставиться до своїх героїв. Спостереження обґрунтуйте.



План характеристики образу Мирослави

  • Мирослава – головна героїня повісті І.Франка “Захар Беркут”, дочка боярина Тугара Вовка.

  • Портрет і зовнішність.

  • Риси вдачі: а) сердечність; б) доброта; в) скромність; г) ніжність; д) порядність; е) вірність.

  • Донька і батько.

  • Вольові риси: а) готовність віддати життя за щастя народу і за коханого; б) сила волі; в) мужність.

  • Палке кохання до Максима.

  • Мирослава – рятівниця тухлів.



Порівняльна характеристика Максима та Мирослави



Висновок. Хоч Максим і Мирослава відрізняються своєю вдачею, вони обоє патріоти. У цих образах уславлено гаряче патріотичне почуття, вірність батьківщині.

  • Висновок. Хоч Максим і Мирослава відрізняються своєю вдачею, вони обоє патріоти. У цих образах уславлено гаряче патріотичне почуття, вірність батьківщині.



Теорія літератури:

  • Сюжет – послідовність і зв’язок опису подій у творах художньої літератури складові частини сюжету:

  • Експозиція

  • Зав'язка

  • Розвиток дій

  • Кульмінація

  • Розв'язка



V розділ повісті

  • Тема: зображення мужньої боротьби тухольців, лучників, охоронців на чолі з Максимом проти монголо-татарських загарбників під керівництвом Т.Вовка.

  • Ідея: уславлення героїзму, винахідливість, стійкості русичів т їх ватажка Максима, засудження жорстокості, жаги до збагачення, підступності, улесливості Т.Вовка та його прибічників монголів.

  • Основна думка: найстрашніше для країни – це зрада; тільки той, хто проливає кров за неї, гідний бути її сином.



Композиція



Обговорення змісту розділу за запитаннями

  • Які відчуття були у Максима, коли він ішов виконуючи рішення громади – прогнати з Тухольщини Т. Вовка?

  • Що думав Максим про боярина, йдучи до нього за рішенням громади?

  • Як це характеризує молодого тухольця?

  • Розкажіть, як тухольці виявили свою готовність битися з монголами?

  • Що відповів Максим Т.Вовку на його пропозицію здатися?

  • Через що Т. Вовк страшно розлютився під час осади свого будинку, де переховувалися тухольці?

  • Кого бачив Максим у боярині?

  • Як відбувався бій тухольців з монголами? В чому були особливості тактики бою?

  • Через що тухольці вимушені були покинути оборону біля недобудованого паркану?

  • Якої думки був боярин про Максима, спостерігаючи за ним під час бою?

  • Що відповів Максим Т.Вовку, коли його було схоплено?

  • Що сталося з полоненим Максимом?

  • Чому Максим заздрив товаришам, які загинули в бою?



Проведення тестового опитування





Домашнє завдання

  • Підготувати характеристику образу Т.Вовка, дібрати цитати, скласти план, опрацювати зміст VII й VIII р. повісті.




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка