Мета проведення соціальної реформи в Україні



Дата конвертації08.06.2016
Розмір445 b.



Необхідність проведення комплексної соціальної реформи в Україні обумовлено багатьма чинниками, серед яких і такі загальносвітові, як продовження середнього віку та старіння населення, так і суто українські, як неефективні системи соціального, в тому числі пенсійного забезпечення, охорони здоров’я, захисту дітей та непрацездатних, великий рівень «тінізації» економіки тощо.

  • Необхідність проведення комплексної соціальної реформи в Україні обумовлено багатьма чинниками, серед яких і такі загальносвітові, як продовження середнього віку та старіння населення, так і суто українські, як неефективні системи соціального, в тому числі пенсійного забезпечення, охорони здоров’я, захисту дітей та непрацездатних, великий рівень «тінізації» економіки тощо.

  • Стан соціального забезпечення в Україні наближається до критичного, причому цьому сприяють помилкові намагання збудувати в Україні європейську, а точніше німецьку модель соціальної системи, яка по перше є не природною для України, так як. склалась внаслідок довготривалого протистояння потужних профспілок та роботодавців, де держава виступала в якості арбітра, а по друге передбачає високий рівень громадянської самосвідомості населення та низькій рівень корупції, чого не має станом на зараз в Україні. До того ж взагалі європейські соціальні системи зараз знаходяться в кризовому стані(звичайно не в такому, як в Україні). Штучне виділення пенсійної реформи з загальної соціальної реформи перетворює її на спробу “латання дір Пенсійного фонду”.



Мета проведення соціальної реформи в Україні – створення нової моделі соціального забезпечення громадян України, яка здатна забезпечити мінімально належний соціальний захист громадян України за простою та транспарентною формулою, водночас з ефективним соціально-економічним розвитком, створити стимули для саморозвитку громадян України та відтворення та розвитку здорової української нації.

  • Мета проведення соціальної реформи в Україні – створення нової моделі соціального забезпечення громадян України, яка здатна забезпечити мінімально належний соціальний захист громадян України за простою та транспарентною формулою, водночас з ефективним соціально-економічним розвитком, створити стимули для саморозвитку громадян України та відтворення та розвитку здорової української нації.



Необхідними передумовами проведення ефективної соціальної реформи в Україні є забезпечення ефективної взаємодії між громадянами та органами влади та місцевого самоврядування, забезпечення максимальної прозорості діяльності державних установ та організацій та взагалі максимальної прозорості суспільних відносин.

  • Необхідними передумовами проведення ефективної соціальної реформи в Україні є забезпечення ефективної взаємодії між громадянами та органами влади та місцевого самоврядування, забезпечення максимальної прозорості діяльності державних установ та організацій та взагалі максимальної прозорості суспільних відносин.

  • Одними з головних умов створення в Україні ефективної системи соціального забезпечення є:

  • - створення повноцінних відкритих реєстрів громадян, нерухомого майна та землі, і впровадження персональних ID -карт(електронних паспортів з біометричними даними і цифровим електронним підписом);

  • - поступовий перехід до системи виключно безготівкових стосунків, навіть у сфері правовідносин між громадянами, забезпечення максимальної прозорості фінансових потоків (при відповідному технічному забезпеченні цих процесів з боку держави - нинішній рівень розвитку технологій це дозволяє.



- визначення держави як суб'єкта відносин з громадянами і регулятора інших соціально-економічних відносин ;

  • - визначення держави як суб'єкта відносин з громадянами і регулятора інших соціально-економічних відносин ;

  • - відмова від системи тристороннього соціального партнерства, натомість стимулювання розвитку двостороннього соціального партнерства;

  • - визначення статусу організацій державної системи соціального страхування(в тому числі пенсійного), як державних страхових організацій зі специфічним характером страхового випадку, позбавлення їх всіх непрофільних функцій;

  • - впровадження єдиного соціального внеску, який сплачують безпосередньо громадяни та впровадження системи соціальних виплат безпосередньо організаціями державної системи соціального страхування;



- забезпечення максимальної прозорості відносин організацій державної системи соціального страхування з громадянами;

  • - забезпечення максимальної прозорості відносин організацій державної системи соціального страхування з громадянами;

  • - впровадження системи прямого державного соціального страхування громадян з персональною накопичувальною і солідарною складовими і поступовим зменшенням долі останньої до 50%, при стимулюванні недержавних механізмів соціального страхування у рамках двостороннього соціального партнерства;

  • - визначення пенсії за віком єдиним специфічним страховим випадком Пенсійного фонду (до створення Єдиного соціального фонду), визначення джерелом будь-яких специфічних пенсійних виплат, які встановлюються державою, державного бюджету;

  • - встановлення розміру єдиного соціального внеску на рівні не вище 15% від доходу без обмеження суми, з якої має бути сплачений єдиний соціальний внесок, встановлення фіксованих розмірів єдиного соціального внеску для тих, хто працює за спрощеною системою оподаткування;



- впровадження системи обов’язкового медичного страхування в рамках єдиного соціального страхування, збереження при цьому базового мінімуму медичних послуг, які надаються безкоштовно, визначення граничних розмірів страхових виплат за типом та характером наданих послуг, а не за місцем чи джерелом їх надання;

  • - впровадження системи обов’язкового медичного страхування в рамках єдиного соціального страхування, збереження при цьому базового мінімуму медичних послуг, які надаються безкоштовно, визначення граничних розмірів страхових виплат за типом та характером наданих послуг, а не за місцем чи джерелом їх надання;

  • - впровадження стимулів для розвитку добровільного пенсійного та медичного страхування, зокрема через виведення частини внесків з бази оподаткування;

  • - впровадження в системі соціального страхування стимулів для саморозвитку і оздоровлення громадян і системи франшиз для ведучих нездоровий спосіб життя;

  • - у рамках реєстру громадян створення підреєстрів дітей і непрацездатних з визначенням необхідного біологічного мінімуму споживання і мінімуму необхідних послуг(для дітей ще і стандартів розвитку);

  • - створення державної системи забезпечення надання визначеного необхідного біологічного мінімуму споживання і мінімуму необхідних послуг, в першу чергу для дітей та непрацездатних громадян та забезпечення абсолютної прозорості її функціонування.



- впровадження системи стимулів для збільшення віку фактичного виходу на пенсію за віком, з можливим поступовим фактичним збільшенням пенсійного віку через застосування франшиз;

  • - впровадження системи стимулів для збільшення віку фактичного виходу на пенсію за віком, з можливим поступовим фактичним збільшенням пенсійного віку через застосування франшиз;

  • - визначення реального прожиткового мінімуму та встановлення мінімальної пенсії з коефіцієнтом 1,2 до цього мінімуму, а максимальної, що сплачується за рахунок солідарної частини внесків з коефіцієнтом 5;

  • - встановленя нової формули обчислення розміру пенсії, що сплачується за рахунок солідарної частини внесків, з урахванням прожиткового мінімуму та відношення отриманої заробітної плати, з якої сплачені соціальні внески до мінімальної;

  • - встановлення межі активів та накопичень, на основі яких призначається пенсія, що сплачується за рахунок солідарної частини внесків.



Базою для реалізації Концепції є напрацювання ВГО «Українська стратегія», а саме пакет законопроектів щодо запровадження єдиного соціального внеску та оптимізації діяльності фондів соціального та пенсійного страхування.(розміщений на сайті ВГО «Українська стратегія»: www.ukrstrategy.org)

  • Базою для реалізації Концепції є напрацювання ВГО «Українська стратегія», а саме пакет законопроектів щодо запровадження єдиного соціального внеску та оптимізації діяльності фондів соціального та пенсійного страхування.(розміщений на сайті ВГО «Українська стратегія»: www.ukrstrategy.org)











P = M * 1.2 * 3c/3м * Кт

  • P = M * 1.2 * 3c/3м * Кт

  • P – розмір пенсії

  • М – прожитковий мінімум на день нарахування пенсійного платежу

  • Зс – середня з\п за вибрані 60 місяців трудового стажу, з якої були сплачені соціальні внески

  • Зм – середня мінімальна заробітна праця за вибрані 60 місяців

  • Кт – коефіцієнт трудового стажу, що дорівнює 1 для 20 років стажу, зменшується чи збільшується на 0,02 за кожний рік стажу



Українська стратегія - всеукраїнська громадська організація, що об’єднуєекспертів та громадських діячів, яким небайдуже майбутнє України. Ми бачимо своїм завданням розробку пропозицій щодо успішного та ефективного розвитку України, залучення до цього інших громадських об’єднань та громадян, пропагування цих пропозицій в суспільстві та лобіювання в органах влади.

  • Українська стратегія - всеукраїнська громадська організація, що об’єднуєекспертів та громадських діячів, яким небайдуже майбутнє України. Ми бачимо своїм завданням розробку пропозицій щодо успішного та ефективного розвитку України, залучення до цього інших громадських об’єднань та громадян, пропагування цих пропозицій в суспільстві та лобіювання в органах влади.

  • Ми хочемо жити в сильній, ефективній конкурентоздатній Україні. Основні напрямки нашої діяльності: • розробка концепцій, програм, інших документів щодо стратегії розвитку України; • сприяння реалізації програм реформування різних сфер життя українського суспільства; • розробка законопроектів, проектів інших правових актів щодо впровадження в життя пропозицій щодо стратегії розвитку України; • сприяння підвищенню рівня економічної, правової та фінансової освіти громадян України; • узагальнення світового досвіду соціально-економічного та політичного розвитку, сприяння реалізації новітніх підходів інноваційного розвитку в Україні; • проведення конференцій, «круглих столів», семінарів з питань стратегії розвитку України;

  • Президент ВГО "Українська стратегія" - Анатолій Пінчук




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка