Мета семінару



Дата конвертації01.06.2016
Розмір445 b.







Мета семінару:

  • підвищення професійної компетентності учасників семінару, реалізація вимог та завдань освітньої галузі «Природознавство» в умовах переходу на нову програму з біології у 6 класі, виконання практичного компонента шкільної програми згідно нового Державного стандарту базової і повної загальної і середньої освіти, формування природоохоронного світогляду, активізація прагнень педагогів до пошуку та впровадження інноваційних технологій, спонукати вчителів до творчого пошуку, обміну досвідом; удосконалювати вміння працювати в групах; створити відповідні умови та налаштувати педагогів на творчу діяльність, ознайомлення з досвідом роботи вчителя біології Мартиновської Н.А. та його поширення.



Вправа “Клубок”

  • мета: знайомство, створення дружньої атмосфери, покращення навичок уважного слухання



Вправа “Дзеркало твоїх думок ”

  • мета: усвідомлення власних очікувань і потреб, налаштовування на групову взаємодію та

  • актуалізація особистісної

  • мотивації до участі у семінарі



Стратегія змісту біологічної освіти: змістові лінії та реалізація завдань навчальної програми «Біологія» у 6 класі.



  • Державний стандарт базової

  • і повної загальної середньої освіти

  • (освітня галузь “Природознавство”)

  • Затверджено постановою

  • Кабінету Міністрів України

  • від 23 листопада 2011 року №1392



Завдання освітньої галузі:

  • Завдання освітньої галузі:

  • забезпечення оволодіння учнями термінологічним апаратом природничих наук, засвоєння предметних знань та усвідомлення суті основних законів, що дають змогу зрозуміти перебіг природних явищ і процесів;

  • забезпечення усвідомлення учнями фундаментальних ідей і принципів природничих наук;

  • набуття досвіду практичної та експериментальної діяльності, здатності застосовувути знання у процесі пізнання світу;

  • формування ціннісних орієнтацій на збереження природи, гармонійну взаємодію людини і природи, а також ідей сталого розвитку.



Загальними змістовими лініями освітньої галузі є:

  • Загальними змістовими лініями освітньої галузі є:

  • закони і закономірності природи;

  • методи наукового пізнання, специфічні для кожної з природничих наук;

  • екологічні основи ставлення до природокористування;

  • екологічна етика;

  • значення природничо-наукових знань у житті людини та їх роль у суспільному розвитку;

  • рівні та форми організації живої і неживої природи, які структурно представлено в таких компонентах освітньої галузі, як загальноприродничий, астрономічний, біологічний, географічний, фізичний, хімічний, екологічний.



Конституція України

  • Конституція України

  • Закон України «Про освіту».

  • Закон України «Про загальну середню освіту»

  • Державний стандарт базової і повної середньої освіти

  • Концепція загальної середньої освіти

  • Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти.

  • Інструкція з ведення класного журналу учнів 5-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів.

  • Положення про державну підсумкову атестацію учнів у системі загальної середньої освіти.

  • Положення про Всеукраїнські учнівські олімпіади з базових і спеціальних дисциплін, турніри, конкурси-захисти науково-дослідницьких робіт та конкурси фахової майстерності ( 2012 рік)



Правила безпеки під час проведення навчально-виховного процесу у кабінетах(лабораторіях) хімії загальноосвітніх навчальних закладів. (див. лист МОН від 01.02.12. № 1/9-72 про інструктивно-методичні матеріали «Безпечне проведення занять у кабінетах природничо-математичного напряму загальноосвітніх навчальних закладах»).

  • Правила безпеки під час проведення навчально-виховного процесу у кабінетах(лабораторіях) хімії загальноосвітніх навчальних закладів. (див. лист МОН від 01.02.12. № 1/9-72 про інструктивно-методичні матеріали «Безпечне проведення занять у кабінетах природничо-математичного напряму загальноосвітніх навчальних закладах»).

  • Програми факультативів та курсів за вибором (рекомендовані Міністерством для використання у загальноосвітніх навчальних закладах, 2009 рік).

  • Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Біологія. 6-9 класи;



Біологія навчальна програма для  6 – 9  класів загальноосвітніх навчальних закладів  

  • Затверджено Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України

  • наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 06.06 2012 р.  № 664 «Про затвердження навчальних програм для загальноосвітніх навчальних  закладів ІІ ступеня»



засвоєння знань щодо ролі біологічної науки у формуванні сучасної наукової картини живої природи; методів пізнання живої природи; закономірностей живої природи; будови, життєдіяльності та ролі живих організмів;

  • засвоєння знань щодо ролі біологічної науки у формуванні сучасної наукової картини живої природи; методів пізнання живої природи; закономірностей живої природи; будови, життєдіяльності та ролі живих організмів;

  • формування уявлень про природу як систему, що розвивається; про людину як біосоціальну істоту;



  • формування емоційно-ціннісного ставлення до живої природи; готовності до оцінки наслідків діяльності людини щодо природного середовища, власного організму, здоров’я інших людей;



  • усвідомлення значення біології в житті людини і суспільства;

  • розвиток пізнавальних інтересів, спрямованих на отримання нових знань про живу природу; інтелектуальних умінь та творчих здібностей.



  • оволодіння уміннями застосовування біологічних знань для пояснення процесів та явищ живої природи, життєдіяльності власного організму; здійснення спостережень за живими організмами та станом власного організму; профілактики захворювань, травматизму, шкідливих звичок; використання приладів, інструментів; проведення простих біологічних досліджень; роботи з різними джерелами інформації;



Програма з біології розроблена з урахуванням таких змістових ліній: різноманітність та еволюція органічного світу; біологічна природа та соціальна сутність людини; рівні організації живої природи.

  • Програма з біології розроблена з урахуванням таких змістових ліній: різноманітність та еволюція органічного світу; біологічна природа та соціальна сутність людини; рівні організації живої природи.



У зміст закладено

  • У зміст закладено

  • функціонально-цілісний,

  • системно-структурний,

  • екологічного, історичний

  • та порівняльний підходи.

  • Програма націлює на включення

  • у зміст матеріалу

  • місцевого значення.



  •  Навчальний матеріал викладений в програмі за лінійно-концентричним принципом на основі провідних змістових ліній у такій послідовності: клітина, одноклітинні організми, рослини, гриби, тварини, людина, основи системної біології



  • У навчанні біології провідну роль відіграє пізнавальна діяльність, спрямована на оволодіння методами наукового пізнання, яка  реалізується  у програмі через лабораторні дослідження, практичні та лабораторні роботи, дослідницький практикум, проекти



Лабораторні дослідження

  • Мета такої діяльності – розвиток в учнів уміння спостерігати, описувати, виділяти істотні ознаки біологічних об’єктів, виконувати рисунки біологічних об’єктів, робити висновки; формування навичок користування мікроскопом, розв’язування пізнавальних завдань тощо. Лабораторні дослідження не підлягають обов’язковому оформленню в зошиті.



 Практичні та лабораторні роботи

  • учні демонструють:  навички роботи з натуральними об’єктами, мікроскопом та лабораторним обладнанням; уміння розрізняти біологічні об’єкти, розв’язувати пізнавальні завдання за інструктивною карточкою; уміння порівнювати, робити висновки, розв’язувати вправи та задачі тощо. Практичні та лабораторні роботи оформляються учнями в зошиті та обов’язково оцінюються.



  • Дослідницький практикум передбачає самостійну (або з допомогою дорослих) роботу учнів у позаурочний час. Його мета – вироблення особистого досвіду дослідницької діяльності у процесі розв’язування  пізнавальних завдань.



Практичний компонент шкільної програми з біології в умовах нового Державного стандарту базової і повної загальної і середньої освіти у 6 класі

  • Практичні роботи - 5

  • Лабораторні роботи - 3

  • Лабораторні дослідження - 4

  • Спостереження - 9

  • Демонстрування - 3



  • З метою стимулювання пізнавальної діяльності учнів 6 класів пропонуються для виконання пізнавальні міні-проекти, мета яких – формування уміння знаходити необхідну інформацію про живі організми в різних джерелах (у тому числі з використанням інформаційно-комунікаційних технологій).



Кількість годин, передбачена програмою, є орієнтовною і може бути змінена вчителем. Резервні години можуть бути використані для повторення, узагальнення та систематизації навчального матеріалу, коригування знань, контролю навчальних досягнень учнів.

  • Кількість годин, передбачена програмою, є орієнтовною і може бути змінена вчителем. Резервні години можуть бути використані для повторення, узагальнення та систематизації навчального матеріалу, коригування знань, контролю навчальних досягнень учнів.



В організації навчально-виховного процесу можна використовувати тільки ті навчальні програми, підручники та навчально-методичні посібники (робочі зошити, для практичних робіт, різних видів контрольних робіт тощо), які мають відповідний гриф Міністерства освіти і науки України “ Схвалено для використання у загальноосвітніх навчальних закладах”, якщо від дати надання грифу даному посібникові минуло не більше п'яти років.

  • В організації навчально-виховного процесу можна використовувати тільки ті навчальні програми, підручники та навчально-методичні посібники (робочі зошити, для практичних робіт, різних видів контрольних робіт тощо), які мають відповідний гриф Міністерства освіти і науки України “ Схвалено для використання у загальноосвітніх навчальних закладах”, якщо від дати надання грифу даному посібникові минуло не більше п'яти років.



“Безпечне проведення занять у кабінетах природничо-математичного напряму загальноосвітніх навчальних закладах” (лист МОН від 01.02.12. № 1/9-72)

  • “Безпечне проведення занять у кабінетах природничо-математичного напряму загальноосвітніх навчальних закладах” (лист МОН від 01.02.12. № 1/9-72)






База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка