Мета з’ясувати, як чином в Україні законодавчо врегульовано питання поводження населення із відпрацьованими енергозберігаючими лампами, що містять у своєму складі пари ртуті. Мета



Дата конвертації15.06.2016
Розмір445 b.



Мета - з’ясувати, як чином в Україні законодавчо врегульовано питання поводження населення із відпрацьованими енергозберігаючими лампами, що містять у своєму складі пари ртуті.

  • Мета - з’ясувати, як чином в Україні законодавчо врегульовано питання поводження населення із відпрацьованими енергозберігаючими лампами, що містять у своєму складі пари ртуті.

  • Основні завдання дослідження:

  • класифікувати відпрацьовані енергозберігаючі лампи як відходи;

  • встановити, який орган державної влади є відповідальним за організацію збору від населення та знешкодження відпрацьованих енергозберігаючих ламп;

  • визначити, як врегульовано питання фінансування діяльності по збору від населення та знешкодження відпрацьованих енергозберігаючих ламп.



До якого виду відходів відносяться відпрацьовані енергозберігаючі лампи?

  • До якого виду відходів відносяться відпрацьовані енергозберігаючі лампи?

  • Який орган здійснює регулювання питань з організації збору від населення та знешкодження відпрацьованих енергозберігаючих ламп?

  • Хто і в який спосіб має здійснювати збір від населення та знешкодження відпрацьованих енергозберігаючих ламп?

  • Хто має сплачувати за збір, вивезення та знешкодження відпрацьованих енергозберігаючих ламп?

  • Як визначається вартість послуг вивезення та знешкодження відпрацьованих енергозберігаючих ламп?



Згідно ст.1 Закону України «Про відходи», відпрацьовані енергозберігаючі лампи, оскільки містять у своєму складі шкідливі для здоров’я людини хімічні речовини – пари ртуті, відносяться до небезпечних відходів.

  • Згідно ст.1 Закону України «Про відходи», відпрацьовані енергозберігаючі лампи, оскільки містять у своєму складі шкідливі для здоров’я людини хімічні речовини – пари ртуті, відносяться до небезпечних відходів.

  • Згідно ст.35-1 Закону України «Про відходи», Постанов КМУ №№ 541, 1070, 1173, відпрацьовані енергозберігаючі лампи, що використовувалися в процесі життя і діяльності людини в житлових та нежитлових приміщеннях, є небезпечними відходами, які є складовою побутових відходів та визначаються як небезпечні відходи у складі побутових відходів.



Згідно ст.ст. 26, 30, 33 закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст. 21 закону України «Про відходи», практично усі функції щодо регулювання відносин у сфері поводження із відходами, в тому числі з небезпечними та побутовими відходами, відноситься до компетенції органів місцевого самоврядування.

  • Згідно ст.ст. 26, 30, 33 закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст. 21 закону України «Про відходи», практично усі функції щодо регулювання відносин у сфері поводження із відходами, в тому числі з небезпечними та побутовими відходами, відноситься до компетенції органів місцевого самоврядування.



Визначення на конкурсних засадах юридичних осіб, які здійснюють у межах певної території збирання та перевезення побутових відходів відноситься до виключної компетенції місцевої ради

  • Визначення на конкурсних засадах юридичних осіб, які здійснюють у межах певної території збирання та перевезення побутових відходів відноситься до виключної компетенції місцевої ради

  • Додатком 2 до Постанови КМУ № 1173, передбачено, що виконавець зобов’язаний надавати послуги вивезення твердих, великогабаритних, ремонтних, рідких відходів, небезпечних відходів у складі побутових відходів згідно з графіком (ч. 4 п. 7 Договору).

  • Небезпечні відходи у складі побутових відходів збираються окремо від інших видів побутових відходів, а також повинні відокремлюватися на етапі збирання чи сортування і передаватися споживачами та виконавцями послуг з вивезення побутових відходів спеціалізованим підприємствам, що одержали ліцензії на здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами. (ч. 5 п. 4 Постанови КМУ № 1070)



Збір від населення та вивезення відпрацьованих енергозберігаючих ламп згідно визначеного графіку здійснює виконавець послуг з вивезення побутових відходів на певній території, визначений місцевою радою на конкурсних засадах.

  • Збір від населення та вивезення відпрацьованих енергозберігаючих ламп згідно визначеного графіку здійснює виконавець послуг з вивезення побутових відходів на певній території, визначений місцевою радою на конкурсних засадах.



Згідно ст. 1 закону України «Про відходи», виробником відходів є фізична або юридична особа, діяльність якої призводить до утворення відходів; власник відходів - фізична або юридична особа, яка відповідно до закону володіє, користується і розпоряджається відходами.

  • Згідно ст. 1 закону України «Про відходи», виробником відходів є фізична або юридична особа, діяльність якої призводить до утворення відходів; власник відходів - фізична або юридична особа, яка відповідно до закону володіє, користується і розпоряджається відходами.

  • Згідно ст. 8 закону України «Про відходи», відходи є об'єктом права власності.

  • Ст. 9 цього закону визначає суб'єктів права власності на відходи. Це - громадяни України, іноземці, особи без громадянства, підприємства, установи та організації усіх форм власності, територіальні громади, Автономна Республіка Крим і держава.

  • Територіальні громади є власниками відходів, що утворюються на об'єктах комунальної власності чи знаходяться на їх території і не мають власника або власник яких невідомий (безхазяйні відходи).



Суб'єкти права власності володіють, користуються і розпоряджаються відходами в межах, визначених законом.

  • Суб'єкти права власності володіють, користуються і розпоряджаються відходами в межах, визначених законом.

  • Ст. 15 закону України «Про відходи» визначає певні зобов’язання на громадян України, іноземців та осіб без громадянства у сфері поводження з відходами, зокрема:

  • дотримуватися вимог Закону та інших нормативно-правових актів у сфері поводження з відходами;

  • вносити в установленому порядку плату за користування послугами підприємств, установ та організацій, що займаються збиранням, зберіганням, перевезенням, знешкодженням, видаленням і захороненням відходів;

  • виконувати інші обов'язки, передбачені законодавством, щодо запобігання забрудненню навколишнього природного середовища відходами.



Згідно закону України «Про житлово-комунальні послуги», вивезення побутових відходів відноситься до житлово-комунальних послуг.

  • Згідно закону України «Про житлово-комунальні послуги», вивезення побутових відходів відноситься до житлово-комунальних послуг.

  • Пункт 3 ст. 20 закону України «Про житлово-комунальні послуги» зобов’язує споживача житлово-комунальних послуг укласти договір на надання таких послуг, підготовлений виконавцем на основі типового договору та оплачувати житлово-комунальні послуги у строки, встановлені договором або законом.

  • Типовий договір про надання послуг з вивезення побутових відходів затверджено Постановою КМУ від 10.12.2008 р. № 1070 «Правила надання послуг з вивезення побутових відходів». Згідно цього договору, споживачем послуг з вивезення побутових відходів є фізична особа, що є власником (наймачем, орендарем) квартири (будинку). (п. 4 договору – обсяг вивезення небезпечних відходів у складі побутових відходів).



Визначення виконавця житлово-комунальних послуг, затвердження норм споживання та якості житлово-комунальних послуг, а також встановлення цін/тарифів на житлово-комунальні послуги відноситься до повноважень органів місцевого самоврядування (ст. 7, ч. 2 ст.14 закону України «Про житлово-комунальні послуги»).

  • Визначення виконавця житлово-комунальних послуг, затвердження норм споживання та якості житлово-комунальних послуг, а також встановлення цін/тарифів на житлово-комунальні послуги відноситься до повноважень органів місцевого самоврядування (ст. 7, ч. 2 ст.14 закону України «Про житлово-комунальні послуги»).



Місцева рада визначає та затверджує норми накопичення небезпечних відходів у складі побутових відходів на одну особу.

  • Місцева рада визначає та затверджує норми накопичення небезпечних відходів у складі побутових відходів на одну особу.

  • Виконавець послуг з вивезення побутових відходів здійснює розрахунок вартості збирання, перевезення та знешкодження відпрацьованих енергоефективних ламп на основі визначених норм накопичення (якщо такі норми не затверджені органом місцевого самоврядування, розрахунок проводиться на основі норм, встановлених постановою КМУ № 1070 від 10.12.2008 р.).

  • Виконавчий комітет місцевої ради приймає рішення про встановлення тарифу на вивезення небезпечних відходів у складі побутових відходів на основі розрахунків виконавця послуг, але не нижче рівня економічно обґрунтованих витрат на вироблення (надання) такої послуги.




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка