Метод “мікрофон” Чи любите ви тварини?



Дата конвертації03.06.2016
Розмір500 b.





  • Типи мовлення





В описах наукового стилю ознаки предметів (чи осіб) розкриваються точно, логічно, послідовно.

  • В описах наукового стилю ознаки предметів (чи осіб) розкриваються точно, логічно, послідовно.

  • Художній опис правдиво відображає предмет чи особу, але в яскравій, образній формі, на основі особистих вражень автора.



Художні засоби роблять опис виразнішим

  • Художні засоби роблять опис виразнішим



План опису тварини

  • План опису тварини



Пам’ятка “Як працювати над переказом”

  • Пам’ятка “Як працювати над переказом”

  • - Прочитайте уважно текст.

  • - Визначте тему й основну думку.

  • - Поділіть текст на частини і дайте їм заголовок.

  • - З’ясуйте значення і правопис незрозумілих слів,

  • розстановку розділових знаків.

  • - Перекажіть текст, додержуючись плану.

  • - Пам’ятайте про вимоги до мовлення.



    • Того ранку ти сидів у шелюзі над річкою – і вже за хвилю знімав із гачка чималенького підлящика. Обернувся – й очам не повірив: із шелюги вийшло лисеня й підкрадалося до риби. Напівобернувшись, ти стежив, як лисеня, витягнувши довгасту мордочку, скрадливо переставляє лапки, як видовжило шию, а спину ледь-ледь опустило до землі.


    • Яке воно було те лисенятко? Оченята поблискували круглими тривожними горішками, а тьмяно-каштановий писок його наче посвічувався, принюхуючись до повітря. Лисеня вмить сподобалося тобі. “Пригощайся уловом, я ще спіймаю…»


    • Лисеня, витягнувши розумну мордочку, дивилося насторожено й очікувально. Воно уважно прислухалось до твоєї мови і, здається, розуміло, бо в очах мерехтіло тямковите світло.
    • Узяв підлящика в руку і кинув лисеняті. Воно, либонь, зрозуміло, що йому дано гостинця, метнулось до риби, схопило зубами і проворно побігло у шелюгу (за Є. Гуцалом).


Словникова робота

  • Словникова робота

  • Шелюга – зарості верби.

  • Тямити – розуміти, виявляти кмітливість у чомусь.

  • Либонь – здається, мабуть, очевидно.





Доберіть і запишіть синоніми до слів

  • Доберіть і запишіть синоніми до слів

  • скрадливо, ледь-ледь, тямковите, метнулось.



Орієнтовний план тексту

  • Орієнтовний план тексту

  • Лисеня – “рибалка”.

  • Опис лисеняти.

  • “Пригощайся уловом, я ще спіймаю…”

  • Розумна тваринка.

  • Смачний гостинець.



Чи можна єдиним малюнком передати зміст усього розповідного тексту? Скільки малюнків для цього знадобиться?

  • Чи можна єдиним малюнком передати зміст усього розповідного тексту? Скільки малюнків для цього знадобиться?

  • Чи можна словесний опис лисеняти передати одним малюнком? Що буде зображено на цьому малюнку?







Список використаних джерел:

  • Список використаних джерел:

  • Література:

  • 1.Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів: Українська мова; Українська література. 5-9 класи. –К.: Видавничий дім “Освіта”, 2013. – 160 с.

  • 2.Г.Тютюнник Г.М. Степова казка: Казки, оповідання, повісті: Для мол. та серед. Шк. віку/ Упоряд. Л.В.Тютюнник; Предм. М.Ф. Слабошпицького; Худож. В.А.Євдокименко. – 2-ге вид. – К.: Веселка, 1993. – 310 с.

  • 3. Українська мова. 5 клас : Підруч. для загальноосвіт. Навч. закл./О.В.Заболотний, В.В.Заболотний. – К.: Генеза, 2013. – 256 с.




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка