Методи дослідження: Методи дослідження



Дата конвертації23.06.2016
Розмір445 b.









Методи дослідження:

  • Методи дослідження:

  • теоретичний аналіз, порівняння й узагальнення наукової та методичної літератури, наявних посібників з технологій;

  • аналіз, синтез, моделювання порівняння, спостереження, інтерв’ювання, опитування, обговорення.



Термін "модель" широко використовується в різних сферах людської діяльності і має безліч змістових значень. Розглянемо тільки такі "моделі", які є інструментами одержання знань.

  • Термін "модель" широко використовується в різних сферах людської діяльності і має безліч змістових значень. Розглянемо тільки такі "моделі", які є інструментами одержання знань.

  • Під моделюванням розуміють процес побудови, вивчення і застосування моделей. Воно тісно пов'язане з такими категоріями, як абстракція, аналогія, гіпотеза та ін. Процес моделювання обов'язково включає і побудову абстракцій, і виведення аналогій, і конструювання наукових гіпотез.



Класифікація моделей.

    • Класифікація моделей.
  • Одним із способів класифікації моделей є їх розподіл за можливістю відтворення:

  • Знакові моделі – абстрактні моделі, які можна подати за допомогою набору знаків (геометричних фігур, символів, фрагментів тексту);

  • Вербальні моделі. Абстрактна модель, перед тим як оформитися у знакову модель, спочатку народжується в голові людини. Вона може усно передаватися від людини до людини. У цих випадках модель ще не є знаковим способом, оскільки не має вигляду креслення, формули, тексту. Модель у голові людини існує у формі не до кінця усвідомлених уявних зображень. Такі моделі, отримані внаслідок висновків називаються вербальними.



Якщо модель формулюється таким чином, що її можна обробити на комп'ютері, вона називається комп'ютерною.

  • Якщо модель формулюється таким чином, що її можна обробити на комп'ютері, вона називається комп'ютерною.

  • Комп'ютерна модель - це модель, реалізована за допомогою програмних засобів.

  • Комп'ютерні моделі звичайно розрізняють за програмним забезпеченням, яке застосовується під час роботи з моделлю. Для обробки комп'ютерних моделей використовуються існуючі програмні додатки (математичні пакети, електронні таблиці, графічні редактори тощо) або розробляються оригінальні програми за допомогою мов програмування (Ваsіс, Раsсаl, Dеlphi, С++ )



В залежності від взаємовідносин об’єкта і моделі розрізняють фізичне, математичне та імітаційне моделювання.

  • В залежності від взаємовідносин об’єкта і моделі розрізняють фізичне, математичне та імітаційне моделювання.

  • Фізичним називають моделювання, при якому модель і об'єкт, що моделюється, мають одну і ту ж фізичну природу.

  • Математичне моделювання – моделювання, при якому модель являє собою систему математичних співвідношень, що описують певні технологічні, економічні чи інші процеси.

  • Імітаційне моделювання – це окремий випадок математичного моделювання. Існує клас об'єктів, для яких з різних причин не розроблені аналітичні моделі або не розроблені методи розв'язування задач про такі моделі. В цьому випадку математична модель замінюється імітатором або імітаційною моделлю.



Якщо модель формулюється таким чином, що її можна обробити на комп'ютері, вона називається комп'ютерною.

  • Якщо модель формулюється таким чином, що її можна обробити на комп'ютері, вона називається комп'ютерною.

  • Комп'ютерна модель - це модель, реалізована за допомогою програмних засобів.

  • Комп'ютерні моделі звичайно розрізняють за програмним забезпеченням, яке застосовується під час роботи з моделлю. Для обробки комп'ютерних моделей використовуються існуючі програмні додатки (математичні пакети, електронні таблиці, графічні редактори тощо) або розробляються оригінальні програми за допомогою мов програмування (Ваsіс, Раsсаl, Dеlphi, С++ )







Проведені дослідження показали, що використання комп’ютерного моделюванняна уроках технологій сприяє формуванню понять, відпрацьовуванню навчальних умінь та навичок, контролю та самоконтролю; засвоєнню навчального матеріалу, організації індивідуальної роботи учнів. Систематичне і цілеспрямоване використання комп’ютерних програм під час навчання істотно впливає на якість знань і рівень пізнавальної активності, змінює характер взаємовідносин між вчителем і учнем.

  • Проведені дослідження показали, що використання комп’ютерного моделюванняна уроках технологій сприяє формуванню понять, відпрацьовуванню навчальних умінь та навичок, контролю та самоконтролю; засвоєнню навчального матеріалу, організації індивідуальної роботи учнів. Систематичне і цілеспрямоване використання комп’ютерних програм під час навчання істотно впливає на якість знань і рівень пізнавальної активності, змінює характер взаємовідносин між вчителем і учнем.

  • Ефективність застосування в навчальному процесі елементів комп’ютерного моделювання залежить, з одного боку, від визначення навчальних цілей його використання, місця на уроці, його дидактичних функцій і, з другого боку, від наявності програмних педагогічних засобів, які не тільки відповідають шкільним програмам, але й реалізують чітко встановлене педагогічне призначення.







Дякую за увагу!

  • Дякую за увагу!




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка