Методичні рекомендації для проведення державної атестації та внутрішкільного контролю навчальних закладів». Здійснюється відповідно до «Орієнтованої програми здійснення внутрішкільного контролю в загальноосвітньому навчальному закладі»



Дата конвертації26.06.2016
Розмір445 b.


Татаринов М.В., завідувач Центру методичної роботи з керівними кадрами Комунального вищого навчального закладу «Харківська академія неперервної освіти»

  • Татаринов М.В., завідувач Центру методичної роботи з керівними кадрами Комунального вищого навчального закладу «Харківська академія неперервної освіти»


Очікувані результати:

  • Очікувані результати:

  • поліпшення якості навчання у початковій школі;

  • створення якісного освітнього середовища для неперервної освіти вчителя;

  • модернізація змісту, методів, форм підвищення кваліфікації педагогічних кадрів;

  • оволодіння молодшими школярами ключових компетентностей, що передбачають їх особистісно-соціальний та інтелектуальний розвиток;

  • модернізація навчально-методичної та матеріально-технічної бази загальноосвітніх навчальних закладів.



Здійснюється відповідно до «Орієнтованої програми здійснення внутрішкільного контролю в загальноосвітньому навчальному закладі» згідно з додатком 3 до листа Міністерства освіти і науки України від 07.08.2013 № 1/9-533 «Про методичні рекомендації для проведення державної атестації та внутрішкільного контролю навчальних закладів».

  • Здійснюється відповідно до «Орієнтованої програми здійснення внутрішкільного контролю в загальноосвітньому навчальному закладі» згідно з додатком 3 до листа Міністерства освіти і науки України від 07.08.2013 № 1/9-533 «Про методичні рекомендації для проведення державної атестації та внутрішкільного контролю навчальних закладів».



Підбиття підсумків:

  • Підбиття підсумків:

  • наказ із питань результатів проведення методичної (організаційно-методичної) роботи з педагогічним колективом ЗНЗ (червень 2014).

  • Протоколи засідання відповідних предметних методичних обʼєднань і засідання методичної ради (червень 2014).

  • Проведення засідання педагогічної ради.

  • Щорічне звітування директора.



Засідання предметних методичних обʼєднань у межах березневого педагогічного тижня (березень 2014): обговорення змісту нових програм; листа МОНУ про оцінювання; Дежстандарт.

  • Засідання предметних методичних обʼєднань у межах березневого педагогічного тижня (березень 2014): обговорення змісту нових програм; листа МОНУ про оцінювання; Дежстандарт.

  • КАД у плані роботи ЗНЗ на 2014/2015 навчальний рік.

  • Наказ «Про організацію та проведення методичної роботи з педагогічними працівниками школи в 2014/2015 навчальному році» (до 01.09.2014).



Засідання методичної ради (до 01.09.2014).

  • Засідання методичної ради (до 01.09.2014).

  • Серпневе 2014 року засідання предметних методичних обʼєднань: обговорення інструктивно-методичних рекомендацій; підручників; виступи класоводів 3-х класів, класних керівників 6-х класів, практичного психолога.

  • Серпень 2014: засідання педагогічної ради.









Оцінка рівня виконання навчальних програм:

  • Оцінка рівня виконання навчальних програм:

  • Високий рівень – 0,95 – 1,0

  • Достатній рівень – 0,75 – 0,94

  • Середній рівень – 0,5 – 0,74

  • Низький рівень – 0,25 – 0,49

  • Критичний рівень – нижче 0,24



Лист Міністерства освіти і науки України від 14.02.2014 № 1/9-115 «Про порядок закінчення навчального року та проведення державної підсумкової атестації у загальноосвітніх навчальних закладах в 2013/2014 навчальному році»

  • Лист Міністерства освіти і науки України від 14.02.2014 № 1/9-115 «Про порядок закінчення навчального року та проведення державної підсумкової атестації у загальноосвітніх навчальних закладах в 2013/2014 навчальному році»



Національна стратегія розвитку освіти в Україні на період до 2021 року, затверджена Указом Президента України від 25 червня 2013 № 344/2013

  • Національна стратегія розвитку освіти в Україні на період до 2021 року, затверджена Указом Президента України від 25 червня 2013 № 344/2013



Модернізація … змісту та організації освіти на засадах компетентнісного підходу.

  • Модернізація … змісту та організації освіти на засадах компетентнісного підходу.

  • Оновлення … змісту освіти на основі компетентнісного підходу та особистісної орієнтації.

  • Перебудова навчально-виховного процесу… на раннє виявлення та найбільш повне розкриття потенціалу (здібностей) у дітей…

  • …Створення умов для вивчення іноземних мов.

  • …Підвищення якості освіти на інноваційній основі.



Оновлення змісту, форм і методів організації навчально-виховного процесу на засадах особистісної орієнтації, компетентнісного підходу.

  • Оновлення змісту, форм і методів організації навчально-виховного процесу на засадах особистісної орієнтації, компетентнісного підходу.

  • Забезпечення індивідуальної освітньої траєкторії розвитку учнів відповідно до їх особистісних потреб, інтересів і здібностей.



Зміст початкової загальної освіти, що ґрунтується на загальнолюдських цінностях та принципах науковості, полікультурності, світського характеру освіти, системності, інтегративності, єдності навчання і виховання на засадах гуманізму, демократії, громадянської свідомості, взаємоповаги між націями і народами в інтересах людини, родини, суспільства, держави.

  • Зміст початкової загальної освіти, що ґрунтується на загальнолюдських цінностях та принципах науковості, полікультурності, світського характеру освіти, системності, інтегративності, єдності навчання і виховання на засадах гуманізму, демократії, громадянської свідомості, взаємоповаги між націями і народами в інтересах людини, родини, суспільства, держави.



Компетентність = знання та уміння + досвід + цінності та ставлення



Компетентності в початковій школі:

  • Компетентності в початковій школі:

  • Ключова

  • Предметна

  • Міжпредметна

  • Комунікативна

  • Соціальна



Предметні компетентності

  • Предметні компетентності

  • Математична

  • Природознавча

  • Громадянська (див. ключову)

  • Естетична



Вміння вчитися

    • Вміння вчитися
    • Інформаційно-комунікативна
    • Загальнокультурна
    • Здоровʼязбережувальна
    • Громадянська
    • Соціальна


Українська мова: мовленнєва змістова лінія; мовна змістова лінія; соціокультурна змістова лінія; діяльнісна змістова лінія.

  • Українська мова: мовленнєва змістова лінія; мовна змістова лінія; соціокультурна змістова лінія; діяльнісна змістова лінія.

  • Літературне читання: розширення кола читань за жанрами і персоналіями, формування та удосконалення умінь, що були об'єктом роботи в 2-му класі; розширення творчих завдань (понад 90 письменників).



Математика: теми починаються з узагальнення та систематизації навчального матеріалу за 2-й клас; задачі (практична складова); сюжетні задачі (протягом навчального року); додаткові теми для вивчення (6).

  • Математика: теми починаються з узагальнення та систематизації навчального матеріалу за 2-й клас; задачі (практична складова); сюжетні задачі (протягом навчального року); додаткові теми для вивчення (6).

  • Сходинки до інформатики: це другий рік; робота з презентаціями; створення проектів.



Природознавство: практичні завдання; демонстрації; дослідницький практикум; демонстраційний дослід; міні-проект; творчий проект; практичні роботи; екскурсії.

  • Природознавство: практичні завдання; демонстрації; дослідницький практикум; демонстраційний дослід; міні-проект; творчий проект; практичні роботи; екскурсії.

  • Я у світі: перший рік викладання цього предмета; практична робота.



Музичне мистецтво: 4 теми; матеріал для виконавської і творчої діяльності; основний матеріал для сприймання; додатковий матеріал для сприймання; основний матеріал для виконання; додатковий матеріал для виконання; варіативний матеріал для сприймання та для виконання; матеріали для музикування та виконання в русі.

  • Музичне мистецтво: 4 теми; матеріал для виконавської і творчої діяльності; основний матеріал для сприймання; додатковий матеріал для сприймання; основний матеріал для виконання; додатковий матеріал для виконання; варіативний матеріал для сприймання та для виконання; матеріали для музикування та виконання в русі.



Образотворче мистецтво: актуалізація раніше набутих знань; уявні подорожі до майстерень митців; перевтілення учнів на художників; ознайомлення з основними жанрами образотворчого мистецтва; специфіка роботи з матеріалами й техніками; ускладнення палітри кольорів; тематичні завдання на вибір.

  • Образотворче мистецтво: актуалізація раніше набутих знань; уявні подорожі до майстерень митців; перевтілення учнів на художників; ознайомлення з основними жанрами образотворчого мистецтва; специфіка роботи з матеріалами й техніками; ускладнення палітри кольорів; тематичні завдання на вибір.



Мистецтво: 4 теми; інтеграція музичної, образотворчої, мистецько-синтетичної змістових ліній; компетентнісний підхід; образ людини в мистецтві; художньо-творча діяльність (ХТД); художні техніки (ХТ); додатковий матеріал (кінофрагменти) (ДМК).

  • Мистецтво: 4 теми; інтеграція музичної, образотворчої, мистецько-синтетичної змістових ліній; компетентнісний підхід; образ людини в мистецтві; художньо-творча діяльність (ХТД); художні техніки (ХТ); додатковий матеріал (кінофрагменти) (ДМК).

  • Трудове навчання: навчальний матеріал диференційовано за видами діяльності; види практичної діяльності диференційовано за календарними святами, регіональними традиціями та звичаями; практичні роботи; екскурсії.



Основи здоровʼя: 4 теми; 4 рази тематичне оцінювання; практичні роботи; володіння комплексом компетенцій (суспільно визнаний рівень ЗУН, ставлень у певній сфері діяльності людини) зі збереження здоровʼя; групова взаємодія.

  • Основи здоровʼя: 4 теми; 4 рази тематичне оцінювання; практичні роботи; володіння комплексом компетенцій (суспільно визнаний рівень ЗУН, ставлень у певній сфері діяльності людини) зі збереження здоровʼя; групова взаємодія.

  • Фізична культура: навчальні досягнення в балах не оцінюються; теоретичний та руховий матеріал; матеріал складено за «школами» (вправи, об'єднані за способами рухової діяльності, а не за видами спорту), самостійне визначення годин на їх опанування; навчальні нормативи і вимоги.



Лист Міністерства освіти і науки України від 28.01.2014 № 1/9-74 «Щодо контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів загальноосвітніх навчальних закладів».

  • Лист Міністерства освіти і науки України від 28.01.2014 № 1/9-74 «Щодо контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів загальноосвітніх навчальних закладів».



Діяльнісний підхід.

  • Діяльнісний підхід.

  • Навчальна програма.

  • Особистісно зорієнтований підхід.

  • Компетентнісний підхід.

  • 12 компетентностей.



Методичні рекомендації з усіх предметів освітніх галузей нового Державного стандарту…

  • Методичні рекомендації з усіх предметів освітніх галузей нового Державного стандарту…

  • Характеристика чинних підручників.



Наказ Міністерства освіти і науки України від 21.08.2013 № 1222:

  • Наказ Міністерства освіти і науки України від 21.08.2013 № 1222:

  • Критерії оцінювання з навчальних предметів усіх галузей Державного стандарту…



Вимоги до оцінювання навчальних досягнень учнів основної школи розроблені відповідно до Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 р. № 1392 «Про затвердження Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти» та наказу МОНмолодьспорту від 13.04.2011 року № 329 «Про затвердження Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти», зареєстрованого у Міністерстві юстиції від 11.05.2011 року № 566/19304.

  • Вимоги до оцінювання навчальних досягнень учнів основної школи розроблені відповідно до Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 р. № 1392 «Про затвердження Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти» та наказу МОНмолодьспорту від 13.04.2011 року № 329 «Про затвердження Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти», зареєстрованого у Міністерстві юстиції від 11.05.2011 року № 566/19304.



Вимоги до оцінювання навчальних досягнень учнів основної школи набувають чинності поетапно:

  • Вимоги до оцінювання навчальних досягнень учнів основної школи набувають чинності поетапно:

  • ­ ­ у 6 класах загальноосвітніх навчальних закладів – з 2014/2015 навчального року.



Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 02.08.2012 № 882 «Про використання навчальної літератури у загальноосвітніх навчальних закладах»

  • Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 02.08.2012 № 882 «Про використання навчальної літератури у загальноосвітніх навчальних закладах»



Положення про навчальні кабінети загальноосвітніх навчальних закладів, затверджене наказом Міністерства освіти і науки України від 20.07.2004 № 601 та зареєстроване в Міністерстві юстиції України 09.09.2004 № 1121/9720.

  • Положення про навчальні кабінети загальноосвітніх навчальних закладів, затверджене наказом Міністерства освіти і науки України від 20.07.2004 № 601 та зареєстроване в Міністерстві юстиції України 09.09.2004 № 1121/9720.

  • Лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 01.02.2012 № 1/9-72 «Про інструктивно-методичні матеріали «Безпечне проведення занять у кабінетах природничо-математичного напряму загальноосвітніх навчальних закладах»



Положення про навчальні кабінети з природничо-математичних предметів загальноосвітніх навчальних закладів (Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 14.12.2012 № 1423, зареєстрований в міністерстві юстиції України 3 січня 2013 за № 44/22576):

  • Положення про навчальні кабінети з природничо-математичних предметів загальноосвітніх навчальних закладів (Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 14.12.2012 № 1423, зареєстрований в міністерстві юстиції України 3 січня 2013 за № 44/22576):

  • 6 розділів;

  • паспорт кабінету _____________;

  • перелік медикаментів, перев'язувальних засобів і приладдя для надання першої долікарської допомоги.



Інструктивно-методичні матеріали з питань створення безпечних умов для роботи у кабінетах інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій загальноосвітніх навчальних закладів (лист Міністерства освіти і науки України від 17.07.2013 № 1/9-497):

  • Інструктивно-методичні матеріали з питань створення безпечних умов для роботи у кабінетах інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій загальноосвітніх навчальних закладів (лист Міністерства освіти і науки України від 17.07.2013 № 1/9-497):

  • Перелік нормативно-правових документів (11).

  • Основні вимоги безпеки.

  • Відповідальність та обов'язки (завідувача, вчителя, лаборанта).

  • Проведення інструктажів.

  • Зразок журналу інструктажів.



Центр методичної роботи з керівними кадрами Харківської академії неперервної освіти

  • Центр методичної роботи з керівними кадрами Харківської академії неперервної освіти

  • Контактний телефон: 731-27-01

  • kerivni_kadry@ukr.net








База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка