Методичні рекомендації для учнів та їхніх батьків з метою найкращого засвоєння відповідних предметів і курсів, підвищення культури навчальної праці, дотримання режиму праці й відпочинку



Дата конвертації16.06.2016
Розмір445 b.


ПИРЯТИНСЬКЕ РАЙОННЕ МЕТОДИЧНЕ ОБ‘ЄДНАННЯ ВЧИТЕЛІВ СУСПІЛЬСТВОЗНАВЧИХ ДИСЦИПЛІН


Положення про методичне об'єднання вчителів-предметників

  • Методичне об'єднання вчителів-предметників є важливим структурним підрозділом науково-методичної служби школи, воно веде методичну роботу з предметів, організує позакласну діяльність учнів.

  • Робота методичного об'єднання будується відповідно до вимог стратегічних документів школи та даного положення.

  • Методичне об'єднання:

  • проводить проблемний аналіз результатів освітнього процесу;

  • вносить пропозиції зі зміни змісту та структури обов'язкових навчальних курсів, їх навчально-методичного забезпечення, з коректування вимог до мінімального обсягу та змісту навчальних курсів;

  • проводить первісну експертизу істотних змін, внесених викладачами в навчальні програми, що забезпечують засвоєння учнями вимог державних освітніх стандартів;

  • вносить пропозиції з організації та змісту атестації педагогів;

  • вносить пропозиції з організації та змісту досліджень, орієнтованих на поліпшення освоєння учнями навчального матеріалу відповідно до державних освітніх стандартів;

  • приймає рішення про підготовку методичних рекомендацій на допомогу вчителям, організує їх розробку й освоєння;

  • розробляє методичні рекомендації для учнів та їхніх батьків з метою



найкращого засвоєння відповідних предметів і курсів, підвищення культури навчальної праці, дотримання режиму праці й відпочинку;

  • найкращого засвоєння відповідних предметів і курсів, підвищення культури навчальної праці, дотримання режиму праці й відпочинку;

  • організує роботу методичних семінарів для малодосвідчених учителів-початківців.

  • Методичне об'єднання узгоджує свою діяльність із відповідними кафедрами в особі їхніх завідувачів. У своїй роботі методичні об'єднання підзвітні педагогічній раді.

  • Методичне об'єднання має право:

  • висувати пропозиції про поліпшення навчального процесу у школі;

  • звертатися за консультаціями з проблеми навчання й навчальної діяльності учнів до заступників директора школи з науково-методичної, навчально-виховної роботи, до завідувачів кафедр;

  • порушувати питання про заохочення своїх членів за успіхи в роботі, активну участь в інноваційній діяльності;

  • готувати свої пропозиції при проведенні атестації вчителів;

  • порушувати питання публікації матеріалів про кращий досвід, накопичений у рамках методичного об'єднання;

  • рекомендувати своїм учасникам різні форми підвищення кваліфікації за межами школи.



Склад районного методичного об‘єднання вчителів суспільствознавчих дисциплін

  • Л.І.Компанієць

  • освіта – вища,

  • закінчила Полтавський

  • державний педагогічний

  • університет

  • ім.В.Г.Короленка;

  • учитель вищої

  • кваліфікаційної

  • категорії,

  • старший вчитель.



Науково - методична проблема

  • Науково - методична проблема

  • районного методичного об'єднання

  • вчителів суспільствознавчих дисциплін

  • Використання форм і методів сучасних технологій в організації навчальної діяльності учнів на уроках суспільствознавчих дисциплін, з метою розвитку особистості відповідно до її потенційних можливостей.





План роботи районного методичного об‘єднання вчителів суспільствознавчих дисциплін на 2015/2016 навчальний рік

  • Засідання № 1

  • Дата проведення: серпень 2015 року

  • Місце проведення: Пирятинський ліцей

  • Форма проведення: круглий стіл ( теоретичний семінар)

  • Відповідальні :методист РМК Шерзой Н.Г.,керівник РМО Бутко В.В.

  • Тематика засідання:

  • 1.Аналіз роботи районного методичного об‘єднання вчителів суспільствознавчих дисциплін за 2014/2015 навчальний рік.

  • 2. Актуальні проблеми та аналіз викладання предметів, рівня навчальних досягнень учнів з історії та правознавства в навчальних закладах району.

  • 3.Ознайомлення з інструктивно- методичними рекомендаціями щодо викладання суспільствознавчих дисциплін у 2015/2016 навчальному році.

  • 4.Ознайомлення з нормативними документами, що регламентують діяльність учителя суспільствознавчих дисциплін у 2015/2016 навчальному році.

  • 5.Про стан та перспективи науково- дослідницької роботи з обдарованою молоддю у 2015/2016 навчальному році.

  • 6.Бібліографічний огляд фахових видань з історії та правознавства.

  • 7. Обговорення та затвердження плану роботи районного методичного об'єднання суспільствознавчих дисциплін на 2015/2016 навчальний рік.



Аналіз роботи районного методичного об‘єднання вчителів суспільствознавчих дисциплін на 2015/2016 навчальний рік















Засідання № 1

  • Засідання № 1

  • Дата проведення: серпень 2015 року

  • Місце проведення: Пирятинський ліцей

  • Форма проведення: круглий стіл ( теоретичний семінар)

  • Відповідальні :методист РМК Шерзой Н.Г.,керівник РМО Бутко В.В.

  • Тематика засідання:

  • 1.Аналіз роботи районного методичного об‘єднання вчителів суспільствознавчих дисциплін за 2014/2015 навчальний рік.

  • 2. Актуальні проблеми та аналіз викладання предметів, рівня навчальних досягнень учнів з історії та правознавства в навчальних закладах району.

  • 3.Ознайомлення з інструктивно- методичними рекомендаціями щодо викладання суспільствознавчих дисциплін у 2015/2016 навчальному році.

  • 4.Ознайомлення з нормативними документами, що регламентують діяльність учителя суспільствознавчих дисциплін у 2015/2016 навчальному році.

  • 5.Про стан та перспективи науково- дослідницької роботи з обдарованою молоддю у 2015/2016 навчальному році.

  • 6.Бібліографічний огляд фахових видань з історії та правознавства.

  • 7. Обговорення та затвердження плану роботи районного методичного об'єднання суспільствознавчих дисциплін на 2015/2016 навчальний рік.



Засідання № 2

  • Засідання № 2

  • Дата проведення: жовтень 2015 року

  • Місце проведення: Загальноосвітня школа І- ІІІ ступенів №6 м.Пирятин

  • Форма проведення: Творча майстерня вчителя ( теоретично-практичний семінар).

  • Відповідальні :методист РМК Шерзой Н.Г.,керівник РМО Бутко В.В., Бражник О.М.

  • Тематика засідання: Педагог нової формації: дослідник, лідер, креативна особистість.

  • 1.Методичні гостини.

  • Прогресивні підходи у використанні педагогічних технологій для формування інноваційної особистості (керівник РМО).

  • 2. Дослідницька робота - основа розвитку творчої активності учнів.

  • Форми та методи роботи з обдарованими дітьми (Ящик О.І.)



Засідання № 3

  • Засідання № 3

  • Дата проведення: листопад 2015

  • Місце проведення: Лубенський район Вовчицький ліцей .

  • Форма проведення: Творча майстерня вчителя (виїзний семінар).

  • Відповідальні :методист РМК Шерзой Н.Г.,керівник РМО Бутко В.В.

  • Тематика засідання: Педагог нової формації. Обмін досвідом (Карпенко Любов Василівна)



Засідання № 4

  • Засідання № 4

  • Дата проведення: лютий 2016 року

  • Місце проведення: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №4 м.Пирятин

  • Форма проведення: теоретичний семінар

  • Відповідальні :методист РМК Шерзой Н.Г.,керівник РМО Бутко В.В., Компанієць Л.І.

  • Тематика засідання: Фахова майстерність вчителя як один із компонентів підвищення якості знань учнів.

  • 1.Аналіз результативності роботи вчителів суспільствознавчих дисциплін за І семестр 2015/20156 навчального року( підсумки олімпіад, конкурсів).

  • 2.Про роботу районного методичного об’єднання учителів суспільствознавчих дисциплін з обдарованими учнями.

  • 3.Підготовка до ЗНО. Написання власного висловлювання.

  • Практичне заняття (із досвіду роботи Компанієць Л.М.,Бражник О.М.,Бондаренко Л.М.)

  • 4. Самоосвіта – один із шляхів підвищення професіоналізму педагогів.

  • Звіт про роботу над темою самоосвіти вчителів, що атестуються.

  • 5. Звіт про курсову перепідготовку вчителів історії та правознавства за І семестр 2015/2016 навчального року.



Засідання № 5

  • Засідання № 5

  • Дата проведення: березень 2016 року

  • Місце проведення: Пирятинський ліцей

  • Форма проведення: практичний семінар

  • Відповідальні :методист РМК ШерзойН.Г.,керівник РМО Бутко В.В.

  • Тематика засідання: Розвиток особистості школяра шляхом впровадження новітніх освітніх технологій.



Засідання № 6

  • Засідання № 6

  • Дата проведення: травень 2016 року

  • Місце проведення: Пирятинська спеціалізована загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №6

  • Форма проведення: теоретичний семінар

  • Відповідальні :методист РМК Шерзой Н.Г. ,керівник РМО Бутко В.В.

  • Тематика засідання: Результативність роботи вчителя - ефективність діяльності районного методичного об'єднання вчителів суспільствознавчих дисциплін.

  • 1.Підсумки роботи районного методичного об'єднання вчителів суспільствознавчих дисциплін за 2015/2016 навчальний рік.

  • 2.Моніторинг дослідження якості знань учнів та участі в олімпіадах,конкурсах, турнірах за 2015/2016 навчальний рік.

  • 3. Складання плану роботи районного методичного об'єднання вчителів суспільствознавчих дисциплін на 2016/2017 навчальний рік.







Історія

  • У 2015/2016 навчальному році одночасно будуть чинними дві програми для учнів 5 класів: «Історія України. Вступ до історії» (К.: Перун, 2005) та «Історія України (Вступ до історії) (К.: Видавничий дім «Освіта», 2013). Відповідно вчителі, які працюватимуть за програмою 2005 р., можуть користуватись підручниками, що вийшли друком у 2010 році. Учителі, які оберуть програму 2013 р., – підручниками, що вийшли друком у 2013 році.

  • Чинною для учнів 6 класів є програма «Інтегрований курс («Всесвітня історія. Історія України», (К.: Видавничий дім «Освіта». 2013), а для учнів 7 класів - оновлена програма. Учні 8 - 9 класів навчатимуться за програмою «Історія України. Всесвітня історія. 5–9 класи» (К., Перун, 2005).



Для 10-11 класів використовуються програми зі змінами, внесеними у 2014 році та розміщеними на сайті Міністерства. Академічний рівень та рівень стандарту: програми «Історія України. 10-11 класи» (52 години на рік, 1,5 години на тиждень); для класів історичного профілю: програми «Історія України. 10-11 класи» (140 годин на рік, 4 години на тиждень).

  • Для 10-11 класів використовуються програми зі змінами, внесеними у 2014 році та розміщеними на сайті Міністерства. Академічний рівень та рівень стандарту: програми «Історія України. 10-11 класи» (52 години на рік, 1,5 години на тиждень); для класів історичного профілю: програми «Історія України. 10-11 класи» (140 годин на рік, 4 години на тиждень).

  • Для вивчення всесвітньої історії чинними є програми «Всесвітня історія. 10 - 11 класи (рівень стандарту/академічний рівень)». Програма розрахована на 35 годин на рік (1 година на тиждень). Для класів історичного профілю чинною є програма зі всесвітньої історії, що розрахована на 3 тижневі години (105 годин на рік) (К.: Поліграфкнига, 2010).



У новій редакції програми з історії України для 7 класу змінено назви розділів. Так розділ І. «Виникнення та становлення Київської Русі» змінено на «Виникнення та становлення Русі-України». Відповідно по тексту термін «Київська Русь» замінено на «Русь-Україна». Також зазнали змін назви і текст ІІ і ІІІ розділів.

  • У новій редакції програми з історії України для 7 класу змінено назви розділів. Так розділ І. «Виникнення та становлення Київської Русі» змінено на «Виникнення та становлення Русі-України». Відповідно по тексту термін «Київська Русь» замінено на «Русь-Україна». Також зазнали змін назви і текст ІІ і ІІІ розділів.

  • У програмі зі всесвітньої історії для 7 класу збережено основні структурні одиниці програми 2013 року: вступні (2 – повтор і вступ), практичні заняття, узагальнення. Натомість вилучено оглядові уроки. За рахунок змісту скорочено тему «Середньовічне місто»: з двох уроків – до одного, тему «Монгольська навала на Русь. Новгородська боярська республіка. Московська держава. Іван ІІІ» з двох уроків – до одного. Теми «Розвиток техніки та повсякденне життя людини у середні віки», «Житло, одяг, сім’я» – об’єднано зі спорідненими темами.



Змінено теми окремих практичних занять: тему «Походи вікінгів та їх завоювання» – на «Наслідки Хрестових походів»; тему «Християнські храми у житті середньовічних європейців» – на «Середньовічні школи та університети. Життя середньовічного студента».

  • Змінено теми окремих практичних занять: тему «Походи вікінгів та їх завоювання» – на «Наслідки Хрестових походів»; тему «Християнські храми у житті середньовічних європейців» – на «Середньовічні школи та університети. Життя середньовічного студента».

  • Окремі уроки перенесено в інші теми, зокрема переструктуровано такі уроки: «Франція у ХІ – ХV ст. Філіп ІV Красивий. Столітня війна. І Англія в ХІ – ХV ст. Вільгельм I Завойовник. Генріх ІІ Плантагенет. «Велика хартія вольностей». Війна троянд»; «Священна Римська імперія, Італія, Іспанія у Середні віки»; «Китай часів династії Тан. Завоювання Китаю монголами. Династія Мін. Досягнення китайської культури»; «Індія. Касти. Індуїзм. Делійський султанат. Досягнення індійської культури».



Правознавство. Громадянська освіта. Філософія

  • У 2015-2016 навчальному році учні 9–х класів навчатимуться за програмою «Правознавство. Практичний курс», що розміщена на офіційному web-cайті Міністерства освіти і науки України за таким покликанням:http://old.mon.gov.ua

  • Для 10 класів всіх профілів (окрім правового) на вивчення правознавства відводиться 35 годин на рік (1 год. на тиждень), а для правового профілю – 3 години на тиждень. Чинними є програми, що вийшли друком у 2010 році (К.: Поліграфкнига, 2010).

  • У старшій школі чинними залишаються програми «Людина і світ. 11 клас», «Філософія. 10-11 класи», (К.: Поліграфкнига, 2010).



Поширюємо досвід роботи



Поширюємо досвід роботи




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка