Методичні рекомендації щодо експертизи виховної роботи планування позаурочної роботи в школі



Дата конвертації08.06.2016
Розмір445 b.


Тернопільський обласний комунальний інститут післядипломної педагогічної освіти Лабораторія виховної роботи та громадянської освіти

  • Методичні рекомендації щодо експертизи виховної роботи


  • планування позаурочної роботи в школі;

  • організацію методичної роботи з актуальних проблем виховання учнівської молоді;

  • організацію учнівського самоврядування;

  • співпрацю з дитячими і молодіжними організаціями, товариствами та об’єднаннями;

  • розвиток здібностей учнів у гуртковій роботі;

  • співпрацю з позашкільними закладами, громадськими, культурно-просвітницькими організаціями, правоохоронними органами, відділами у справах сім’ї, молоді та спорту;

  • організацію родинно-шкільного виховання, педагогічного всеобучу батьків та громадськості;

  • організацію контролю та керівництва за діяльністю виховної роботи



Фактори загострення виховних проблем:

  • Шкільний рівень:

  • переважання моралізаторських технологій;

  • формалізація шкільного життя;

  • прорахунки в організації виховного процесу;

  • авторитарні методи виховання;

  • відчуженість дитини від шкільного середовища.

  • конфліктизація взаємовідносин дітей;

  • втрата ціннісних орієнтирів;



Алгоритм оцінювання ефективності виховної роботи за окремими блоками

  • І. Експертиза планування виховної роботи на навчальний рік. (Педагогічне проектування виховного процесу).

  • План повинен бути моделлю діяльності колективу.

  • Форми залучення педагогів, учнів, батьків до розробки плану виховної роботи (анкетування, тестування, круглі столи, ділові ігри, панорама методичних знахідок, семінари-практикуми, практичні заняття, захист творчих проектів, цільових програм, розвідка справ у друзів, реклама творчих майстерень)

  • Аналіз підсумків роботи навчального закладу за попередній навчальний рік, нерозв’язані проблеми і прорахунки

  • Чітке визначення виховних завдань на новий навчальний рік, проблеми, шляхи і засоби їх реалізації

  • Відбір змісту, форм і методів роботи з учнями, вчителями, батьками, громадськими організаціями відповідно до завдань

  • Визначення структури плану (Додаток 1)

  • Відповідність виховних заходів поставленим завданням, доцільне закріплення відповідальних

  • Узгодження з планами всіх виховних центрів (клуби, гуртки, бібліотека тощо);

  • Відображення в плані основних напрямів виховання (національно-патріотичне, духовно-моральне, художньо-естетичне, екологічне, правове, превентивне), спрямованість змісту виховних заходів на формування ціннісних ставлень особистості до суспільства держави, сім’ї, родини, людей, природи, мистецтва, праці, до себе

  • Відображення в плані змісту Програми «Основні орієнтири виховання учнів 1-12 класів загальноосвітніх навчальних закладів України»

  • Реальність виконання. Можливості коректування змін.





Алгоритм оцінювання ефективності виховної роботи за окремими блоками



Алгоритм оцінювання ефективності виховної роботи за окремими блоками



V. Оцінка спільної роботи школи, сім’ї та громадськості у виховній діяльності.

  • V. Оцінка спільної роботи школи, сім’ї та громадськості у виховній діяльності.

  • Методами бесіди, спостереження, анкетування з учнями визначити:

  • а/ культуру поведінки учнів у школі та поза школою;

  • б/стосунки в дитячих колективах;

  • в/взаємини батьків, учителів та учнів.

  • Визначити роль батьківського комітету у виховній роботі

  • Наявність плану та проведення батьківського всеобучу

  • Використання нетрадиційних форм з батьками

  • Практична діяльність Трикутника (педагоги, учні, громадськість).



Алгоритм оцінювання ефективності виховної роботи за окремими блоками

  • VІ. Експертиза методики вивчення рівня вихованості учнів.

  • Вихованість – це інтегрований показник сформованого відношення учня до навчання, людей, суспільства, до себе. Вихованість передбачає культуру поведінки, етикет культуру спілкування.

  • 1. Наявність в навчальному закладі Програми вивчення особистості учня, яка передбачає:

  • відвідування та спостереження за учнями в сім’ї, бесіди з учнями, батьками;

  • спостереження за реакцією батьків на проведенні виховні заходи, на оцінки школярів, записи в щоденнику;

  • спостереження та оцінка організаційних здібностей, вчинків;

  • спостереження за стосунками між учнями в класі;

  • спостереження за формуванням соціально значущих якостей, які характеризують їх ставлення до суспільних процесів;

  • анкетування, тестування;

  • формування порт фоліо на кожного учня;

  • складання характеристик, діагностичних карт на кожного учня



2. Методичне забезпечення реалізації Програми:

  • 2. Методичне забезпечення реалізації Програми:

  • наявність методичних рекомендацій;

  • вивчення методики діагностики процесу вихованості на засіданнях МО класних керівників;

  • динамічні, творчі групи;

  • забезпеченість методиками дослідження рівня вихованості



Алгоритм оцінювання ефективності виховної роботи за окремими блоками

  • VІІ. Експертиза методики контролю за станом виховної роботи.

  • Наявність і оформлення книги (журналу) контролю за станом виховної роботи

  • Якість аналізу підготовки, проведення, результатів виховного заходу

  • Проведення співбесід з вчителями, учнями, учнівським активом за спеціальною програмою

  • Використання методу анкетування з учнями, батьками, педагогами для збору інформації і аналізу Винесення питань виховної роботи на педагогічну раду, їх підготовка, форма проведення

  • Використання в роботі з педагогами діагностичних карт для визначення професійної майстерності.

  • Якість аналізу інформації з підсумків виховної роботи за семестр, рік

  • (Додаток 5)



Основний виховний критерій:



Врахування зазначених компонентів експертної оцінки виховної роботи у навчальних закладах стимулюватиме цілеспрямоване формування національно свідомого, громадянсько активного, життєво компетентного покоління української держави.

  • Врахування зазначених компонентів експертної оцінки виховної роботи у навчальних закладах стимулюватиме цілеспрямоване формування національно свідомого, громадянсько активного, життєво компетентного покоління української держави.





  • Дякую за увагу!




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка