Методичні рекомендації щодо оформлення розділу річного плану "Навчально-методична діяльність": Тема, мета, основні задачі, структура методичної роботи



Дата конвертації02.06.2016
Розмір445 b.



У всіх перевірених ЗНЗ аналіз роботи за попередній н.р. не охоплює у повній мірі всіх аспектів роботи навчального закладу, неглибокий, завдання на поточний н.р. не конкретні, не витікають з аналізу роботи за минулий н.р.

  • У всіх перевірених ЗНЗ аналіз роботи за попередній н.р. не охоплює у повній мірі всіх аспектів роботи навчального закладу, неглибокий, завдання на поточний н.р. не конкретні, не витікають з аналізу роботи за минулий н.р.

  • У річному плані має місце переобтяження зайвою інформацією тощо.

  • План роботи недостатньо структуровано; потребує удосконалення система контролю за виконанням заходів річного плану.

  • Відсутні позначки про дати виконання окремих заходів, зазначених у плані роботи, із посиланням на номенклатурний індекс справи.

  • В аналітичній частині річного плану вказані неправильні назви окремих нормативних документів.



  • Затвердження планів роботи загальноосвітнього навчального закладу



  • Планування роботи на рік було здійснено без урахування результатів аналізу стану навчально-виховного процесу, підсумків методичної роботи у минулому н.р., не виявлені проблемні питання, визначені завдання на новий н.р. не конкретні, не відображають специфіку навчального закладу.

  • Методичні рекомендації щодо оформлення розділу річного плану “Навчально-методична діяльність”:

  • - Тема, мета, основні задачі, структура методичної роботи

  • - Методична рада

  • Атестація

  • - Підвищення кваліфікації

  • Робота МО

  • Робота з молодими вчителями

  • План-графік відкритих уроків

  • Вивчення педагогічного досвіду



  • У деяких наказах не вказується автор проекту наказу.

  • Відсутній пункт про контроль за виконанням, не містяться посилання на нормативно-правову базу.

  • Накази містять формулювання, що перевищують повноваження навчального закладу .



Про зміст і організацію методичної роботи у 2013/2014 навчальному році»

  • Про зміст і організацію методичної роботи у 2013/2014 навчальному році»

  • «Про організацію роботи з молодими вчителями…»

  • «Про підвищення кваліфікації педагогічних працівників…»

  • «Про проведення атестації педагогічних працівників у 2013/2014 н.р.»

  • «Про підсумки проведення атестації…»

  • «Про участь у виставці-презентації педагогічних ідей та технологій…»

  • «Про підсумки участі у виставці-презентації педагогічних ідей та технологій…»

  • «Про організацію конкурсу Учитель року - 2014»

  • «Про підсумки проведення конкурсу Учитель року - 2014»

  • «Про вивчення та узагальнення, розповсюдження ЕПД»

  • «Про організацію тематичних тижнів…» «Про організацію семінару…»

  • «Про підсумки проведення семінару…»

  • «Про організацію фронтальної перевірки викладання…»

  • «Про підсумки фронтальної перевірки викладання…»

  • «Про підсумки методичної роботи у 2013/2014 н.р.”



Нумерація протоколів починається НЕ з нового н.р., а з календарного року (п. 3.23 Інструкції з ведення ділової документації у загальноосвітніх навчальних закладах І-ІІІ ступенів).

  • Нумерація протоколів починається НЕ з нового н.р., а з календарного року (п. 3.23 Інструкції з ведення ділової документації у загальноосвітніх навчальних закладах І-ІІІ ступенів).

  • В протоколах відсутня частина «ВИСТУПИЛИ», що свідчить або про пасивність учителів у обговоренні питань, що розглядаються, або про формальний підхід до складення протоколів.

  • На засіданнях педагогічної ради не розглядалися питання внутрішньошкільного контролю (різні аспекти).

  • На двох педрадах на рік повинні розглядатися питання контролю за виховним процесом (різні аспекти).

  • На засіданнях методичної ради повинні розглядатися питання успішності учнів, якості їх знань (після І та ІІ семестрів). Це ж питання повинно бути розглянуто на засіданнях ШМО (обов'язково надати рекомендації вчителям).

  • На засіданнях методичної ради повинні розглядатися питання аналізу стану викладання навчальних предметів (фронтальний, персональний, тематичний контроль).



  • Відсутні посилання на нормативні документи, багато стилістичних помилок, формулювання пунктів нечітке, не завжди лаконічне та конкретне; рішення не завжди конструктивні.

  • Відсутня система контролю за виконанням прийнятих рішень.

  • Окремі рішення не містять відповідальних і терміни виконання пунктів заходів, що є порушенням п. 3.23 Інструкції з ведення ділової документації у загальноосвітніх навчальних закладах І-ІІІ ступенів.

  • Пункти рішень не завжди відображають суть питання, яке обговорювалося на засіданні, формулювання рішень не завжди глибокі, конструктивні, змістовні.



У Книгах записів наслідків внутрішнього контролю більшості перевірених ЗНЗ ведуться записи тільки відвіданих уроків та позакласних заходів, інші напрями контролю не обліковуються. Не відображено інші види контролю – перевірка зошитів, щоденників, виконання попередніх рішень нарад, організований початок та закінчення уроків, перевірка особових справ учнів та вчителів тощо.

  • У Книгах записів наслідків внутрішнього контролю більшості перевірених ЗНЗ ведуться записи тільки відвіданих уроків та позакласних заходів, інші напрями контролю не обліковуються. Не відображено інші види контролю – перевірка зошитів, щоденників, виконання попередніх рішень нарад, організований початок та закінчення уроків, перевірка особових справ учнів та вчителів тощо.

  • Відсутні підписи вчителів про ознайомленням з протоколом аналізу.

  • Відвідані уроки аналізуються, висновки, здебільшого, обґрунтовані.

  • Метою відвідування адміністрацією школи уроків фізичної культури також може бути медико-педагогічне спостереження (спільний наказ МОЗУ та МОНУ від 20.07.2009 № 518/674).

  • При перевірці наказів про підсумки вивчення стану викладання предметів кількість відвідуваних уроків адміністрацією ПОВИННА співпадати з записами у Книгах записів наслідків внутрішнього контролю.



• У разі виконання запису висновків і вказівок за наслідками внутрішнього контролю машинописним способом або за допомогою комп’ютера, аркуші із записами нумеруються, підписуються директором школи і скріплюються печаткою. У кінці року всі аркуші прошнуровуються, підписуються директором загальноосвітнього навчального закладу та скріплюються печаткою.

  • • У разі виконання запису висновків і вказівок за наслідками внутрішнього контролю машинописним способом або за допомогою комп’ютера, аркуші із записами нумеруються, підписуються директором школи і скріплюються печаткою. У кінці року всі аркуші прошнуровуються, підписуються директором загальноосвітнього навчального закладу та скріплюються печаткою.



  • Не дотримуються принципів педагогічного аналізу (цілеспрямованості та системного підходу, наукової обґрунтованості).

  • Використана схема спостереження та аналізу уроків не завжди відповідає меті відвідування.



Учителі не завжди всім учням виставляють оцінки за обов’язкові види робіт.

  • Учителі не завжди всім учням виставляють оцінки за обов’язкові види робіт.

  • Не співпадає облік відвідування на сторінці «Облік відвідування», на предметних сторінках та в загальношкільному Журналі щоденного відвідування навчальних занять учнями.

  • Не всіма вчителями сплановане систематичне повторення навчального матеріалу в ІІ семестрі.

  • Учителями допускається застосування коректора, виправлення оцінок, дат, які не завірені печаткою закладу та підписом директора.

  • Учителі-предметники не систематично ведуть облік уроків на сторінках журналів.

  • Терміни проведення обов’язкових робіт не завжди відповідають затвердженому графіку.

  • Порушено формат дати народження учнів (рік, місяць, число).

  • Має місце несвоєчасне виставлення оцінок за контрольну роботу.



Недостатній контроль з боку адміністрації за усуненням зауважень (адміністрацією не вказано терміни виконання зауважень та відсутні відмітки про усунення недоліків учителями-предметниками, або ознайомлення їх у разі неможливості виправлення помилок).

  • Недостатній контроль з боку адміністрації за усуненням зауважень (адміністрацією не вказано терміни виконання зауважень та відсутні відмітки про усунення недоліків учителями-предметниками, або ознайомлення їх у разі неможливості виправлення помилок).

  • Назви предметів на с. 3, предметній сторінці та у Зведеному обліку успішності учнів не завжди відповідають назвам предметів у РНП.

  • Не завжди записуються теми уроків під час проведення заміни у разі відсутності вчителя.

  • Адміністраціями шкіл не приймаються ефективні рішення за наслідками контролю за веденням класних журналів (винні працівники не притягаються до дисциплінарної відповідальності).



Має бути 45-хвилинна перерва між останнім уроком та факультативними заняттями.

  • Має бути 45-хвилинна перерва між останнім уроком та факультативними заняттями.

  • Мінімальна наповнюваність груп при проведенні факультативних занять та курсів за вибором у загальноосвітніх навчальних закладах міської місцевості становить 8 чоловік (Згідно з наказом МОНУ від 06.03.2002 № 229/6517 «Про затвердження Нормативів наповнюваності груп дошкільних навчальних закладів (ясел-садків) компенсуючого типу, класів спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів), груп подовженого дня і виховних груп загальноосвітніх навчальних закладів усіх типів та Порядку поділу класів на групи при вивченні окремих предметів у загальноосвітніх навчальних закладах»).

  • Факультативи, групові та індивідуальні заняття проводяться для окремих учнів, чи груп учнів. При цьому, слід зазначати з яких навчальних предметів інваріантної складової вони проводяться. В окремому журналі зазначається склад групи, яка відвідує факультативні заняття з предметів та ведеться облік відвідування. Оцінювання навчальних досягнень учнів може здійснюватися за рішенням педагогічної ради.

  • Факультативи, індивідуальні заняття плануються за рахунок годин варіативної складової, не входять у межі гранично допустимого навчального навантаження та не оцінюються.

  • Не допускати внесення до основного розкладу факультативів, індивідуальних, групових занять та консультацій.






База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка