Метою курсу «Поетика» є: Метою курсу



Дата конвертації18.10.2016
Розмір445 b.





Метою курсу «Поетика» є:

  • Метою курсу «Поетика» є:

  • створення сприятливих умов для формування творчої особистості шляхом формування поетичної компетентності підвищення рівня оволодіння українською мовою;

  • ознайомлення учнів з основними категоріями й поняттями методології творчості;

  • надання можливості дітям проявити себе у творчості.



Основними завданнями курсу є:

  • Основними завданнями курсу є:

  • прищеплення любові до рідної мови через поезію;

  • сприяння розвитку в школярів мови, уяви, мислення, фантазії;

  • виховання художнього смаку та естетичної культури учнів.





Секрети віршування - це ціла творча наука, докладно розкриває всі таємниці перед обраними любителями поезії і відкриває внутрішній світ самого поета



Ікт, стопа, ямб, хорей, дактиль, амфібрахій, анапест, рима, звукопис, ритм - це і є ті самі «інструменти», з допомогою



  • У посібнику для вчителя Л.П.Павленко «Поетика» вже на шостому уроці першого року навчання діти знайомляться із принцесою Римою і тоді ж відбувається перша спроба по віршувати. Вчитель в ігровій формі та на прикладах

  • дає перше поняття «рими»

  • Рима — це співзвуччя

  • в закінченні віршових

  • рядків



Спочатку виконуються вправи, що допомагають дітям зрозуміти поняття рима і сприяють виробленню навичок римування.

  • Гра "Луна".

  • Мета: луна повторює слова або закінчення їх. Нехай і діти будуть трохи схожими на луну, що недочуває і змінює слова, залишаючи правильними лише закінчення.

  • Опис: учитель називає слово; діти, як луна, називають інше, що римується з ним.

  • Зразок: сонечко — ечко, жити - ити, калина - ина, діти -іти, крок - ок, коса -оса, рід - ід, сім'я - м'я, сніжок - ок...



Гра "Хто останній?"

  • Гра "Хто останній?"

  • Мета: поповнити ряд слів для римування.

  • Опис: до запропонованого слова треба дібрати якомога більше слів для римування. Чи є слово звучить останнім, той і є переможцем.

  • Зразок: кіт-дід, весна – красна, Жучка-онучка, білочка – гілочка, пташка-комашка



"Гра з м’ячем"

  • "Гра з м’ячем"

  • Опис: учитель кидає м’яч я і називає слово, учень добирає до нього риму

  • Н-д: ротик-котик, скибка-рибка, горобчик – хлопчик, дзвінок – урок, лежу - біжу

  • Мовні ігри «Спіймай слово», «Впізнай слово», «Розсипанка», «Додай слівце»

  • На уроках використовую ще такі види робіт: аналіз віршів , пошук рими, читання чистомовок, відгадування загадок, добір слів, робота з деформованими віршами, слова-порівняння, фразеологізми, слова, що вживаються у прямому та переносному значенні, розгадування кросвордів



У другому класі ігри підбирають дещо складніші, використовують картки-опори маючи на меті навчити сприймати зміст поетичного твору й розуміти його.

  • У другому класі ігри підбирають дещо складніші, використовують картки-опори маючи на меті навчити сприймати зміст поетичного твору й розуміти його.

  • Вправа 1. Гра "Нісенітниця".

  • Опис: знайти нісенітницю і зредагувати вірш.



Вправа 2. «Хлопчик – шкода».

  • Вправа 2. «Хлопчик – шкода».

  • Мета: хлопчик – шкода зіпсував гарні вірші свого товариша, додавши зайвий рядок.

  • Опис: учні мають вилучити з вірша зайвий рядок.



3 клас «Творці»

  • 3 клас «Творці»

  • У 3 класі діти мають виявити якомога більше фантазії й уміння. Вони вже вивчили основи теорії віршування і розрізняють стопи хорею, ямбу, хоріямбу анапесту. амфібрахію, дактилю. Треба починати творити! Проте на перших порах їм потрібна допомога вчителя. Як будівельники спочатку закладають фундамент, а потім уже зводять дім, так і ми повинні

  • допомогти учням "збудувати“

  • їхній майбутній витвір.

  • Фундаментом, тобто

  • основою, будуть слова-рими.



Вправа 1.

  • Вправа 1.

  • Мета: наблизити дітей до самостійної поетичної творчості.

  • Опис: учні мають скласти вірш, використовую­чи слова-рими (за схемами ААББ, АБАБ).

  • Примітка. Спочатку можна давати пари слів, які викликатимуть певні асоціації, далі ускладнити завдан­ня, запропонувавши слова, які рідше пов'язуються тек­стом.



Вправа 2.

  • Вправа 2.

  • Мета: ускладнивши завдання, дати більший простір дитячій фантазії.

  • Опис: подана одна пара слів-рим, другу пару діти добирають самостійно; визначають також схему римування



Коли діти спробують щось написати дуже часто виникають проблеми вибору теми вірша,об’єкта та дії.

  • Коли діти спробують щось написати дуже часто виникають проблеми вибору теми вірша,об’єкта та дії.





Не намагайтеся шокувати, а просто зупиніться на секунду і уважно подивіться на те, що відбувається навколо вас, бо для того, щоб написати хайку треба вміти бачити і чути. На кожному уроці ми тепер аналізуємо свій день, вчимося бачити і розуміти навколишній світ. І, як виявляється, життя прекрасне, просто ми багато всього не помічали

  • Не намагайтеся шокувати, а просто зупиніться на секунду і уважно подивіться на те, що відбувається навколо вас, бо для того, щоб написати хайку треба вміти бачити і чути. На кожному уроці ми тепер аналізуємо свій день, вчимося бачити і розуміти навколишній світ. І, як виявляється, життя прекрасне, просто ми багато всього не помічали





Японська старовинна мудрість стверджує:

  • Японська старовинна мудрість стверджує:

  •  вдивляйся в звичне – і ти побачиш незвичне;

  •  вдивляйся в негарне – і ти побачиш прекрасне;

  •  вдивляйся в просте – і ти побачиш складне;

  •  вдивляйся в маленьке – і ти побачиш велике…

  • Цього треба щоденно нам вчити своїх дітей



Крок за кроком наші діти наближаються до справжнього дива. Вони й самі не помітили, як стали майже чарівниками. Як чарівники за допомогою диво-палички змінюють світ, наші плеканці можуть помітити щось незвичайне, описати його в художній формі. Тільки в них немає чарівної палички! Не біда. Адже в них є чарівний поетичний дар.

  • Крок за кроком наші діти наближаються до справжнього дива. Вони й самі не помітили, як стали майже чарівниками. Як чарівники за допомогою диво-палички змінюють світ, наші плеканці можуть помітити щось незвичайне, описати його в художній формі. Тільки в них немає чарівної палички! Не біда. Адже в них є чарівний поетичний дар.

  • Вправа 1.

  • Мета: передати зміст прочитаного віршованими рядками.



Роль учителя - надихати юних поетів, допомагати знайти потрібне слово, риму, яскравий образ тощо



Перші проби пера

  • Який цікавий світ навколо,

  • Ти, друже, тільки придивись!

  • Там соловей виводить соло,

  • Там журавель пірнув увись

  • Тече ріка у нас бурхлива

  • Вода синіє, як блакить

  • Ріка у нас-це просто диво

  • ЇЇ нікому не спинить

  • А моя матуся мила

  • Заробляє нам на хліб

  • Шиє, в’яже , що є сили,

  • Із чола горохом піт.



Я люблю свою бабусю

  • Я люблю свою бабусю

  • За бабусю-помолюся

  • Пригорнусь до неї міцно

  • Страшно йти одному пізно

  • Ліс чарівний восени,

  • Жовті клени, ясени.

  • Під ялинкою їжак

  • Скуштував грибок на смак.

  • Величезний я павук,

  • Та не маю ніг і рук.

  • В мене вісім лапок є,

  • Павутиння тчу своє.

  • Я сумую, бо один

  • Я у мами один син

  • А якби була сестричка

  • Засіяло б в мене личко



Хай же щастить усім нам на нескінченному шляху творчості й пізнання! Бажаю вам творчих успіхів!




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка