Міжнародна благодійна організація „Екологія-Право-Людина” Булгакова Мар’яна провідний юрисконсульт Київ-2007



Дата конвертації08.06.2016
Розмір658 b.


Міжнародна благодійна організація „Екологія-Право-Людина” Булгакова Мар’яна провідний юрисконсульт Київ-2007

  • Презентація на тему: „Схема зелених інвестицій – торгівля квотами на викиди парникових газів в Україні згідно Кіотського протоколу до Рамкової конвенції ООН про зміну клімату”


План

  • Торгівля квотами на викиди ПГ згідно міжнародно-правових документів.

  • Ціна квоти.

  • Кліматоохоронне законодавство України – основа для механізмів торгівлі квотами на викиди парникових газів (далі - ПГ) Україною.

  • Тип відносин з торгівлі квотами на невикористані викиди ПГ в Україні.

  • Статус квоти на викиди ПГ в Україні.

  • Питання обов’язкового скорочення викидів ПГ в Україні. Участь конкретних підприємств у схемі торгівлі квотами Україною.

  • Реєстр торгівлі викидами

  • Розподіл коштів отриманих від інших держав внаслідок реалізації квоти на викиди ПГ в Україні.

  • Що повинно бути врегульовано в нормативній базі по питанню схеми торгівлі невикористаними квотами на викиди ПГ в Україні.

  • Встановлення санкцій за порушення вимог законодавства, що регулюють механізми торгівлі квотами.

  • Деякі зміни до існуючої нормативної бази.

  • Участь громадськості.



Торгівля квотами на викиди ПГ згідно міжнародно-правових документів та Україна

  • Пакет правил для міжнародної торгівлі викидами парникових газів та двох інших „гнучких механізмів” Кіотського протоколу

  • (м. Марракеш, Марокко, 2001 р)



Для отримання права застосовувати механізми торгівлі квотами згідно Кіотським протоколом Сторони Конвенції повинні відповідати певним вимогам

  • бути стороною Кіотського протоколу;

  • прийняти національні правила і процедури схвалення проектів, а також їх моніторингу та верифікації;

  • створення і супроводження національної системи для оцінки антропогенних викидів з джерел та абсорбції поглиначами всіх парникових газів, що не регулюються Монреальським протоколом;

  • підготовка щорічної інвентаризації антропогенних викидів з джерел та абсорбції поглиначами всіх парникових газів, що не регулюються Монреальським протоколом;

  • розрахувати та зареєструвати встановлену квоту викидів

  • періодична розробка національних повідомлень з питань зміни клімату;

  • створення і супроводження національних реєстрів.



Ціна квоти

  • Залежність ціни на квоту від ціни на скорочення викиду однієї тонни СО2 , її попиту і пропозиції.



Кліматоохоронне законодавство України – основа для механізмів торгівлі квотами на викиди парникових газів (далі - ПГ) Україною

  • Фактично відсутня безпосередня правова регламентація регулювання відповідних екологічних відносин в напрямку пом’якшення негативного впливу на клімат (навіть на рівні норм-принципів, не кажучи вже про конкретну компетенцію відповідних уповноважених органів).



Тип відносин з торгівлі квотами на невикористані викиди ПГ в Україні.



Статус квоти на викиди ПГ в Україні.



Питання обов’язкового скорочення викидів ПГ в Україні. Участь конкретних підприємств у схемі торгівлі квотами Україною

  • В питанні скорочення викидів у стосунках з підприємствами держава виступає як суб’єкт публічного права, здатний встановлювати імперативні зобов’язання щодо скорочення.

  • Оскільки участь в торгівлі є добровільною, необхідно передбачити стимули для заохочення компаній до прийняття конкретних цілей щодо скорочення викидів парникових газів.

  • Економічні механізми, спрямовані на скорочення викидів (досвід ЄС) – введення податку на викиди СО2, інших енергетичних податків, стандарти теплоізоляції будівель та споруд; купівля дозволів на викиди.

  • В схемі торгівлі ЄС для певних галузей встановлюються ліміти, які розраховуються на конкретні підприємства. В кінці звітного періоду підприємство повинно продемонструвати свою відповідність вимогам щодо встановлених лімітів на викиди. Тобто, якщо підприємство перевикористовує свою квоту, то проекти по скороченню викидів повинні запроваджуватися в обов’язковому порядку.



Реєстр торгівлі викидами

  • Постійне надходження узгодженої, надійної і практичної інформації до органу моніторингу.

  • В реєстрі мали б реєструватися дозволи на викиди СО2, кількість одиниць продажу та скорочення, рух квот з одного рахунку на інший.

  • Реєстри мали б бути частково доступними громадськості, але також і матимуть секції, закриті для громадськості.

  • Національний рахунок в реєстрі.



Розподіл коштів отриманих від інших держав внаслідок реалізації квоти на викиди ПГ в Україні

  • Цільове використання коштів від продажу надлишкових квот для подальшого скорочення викидів парникових газів

  • Поєднання наступних елементів:

  • А) воля підприємства (питання конкурсів, відповідна черговість);

  • Б) об’єктивна необхідність запровадження проектів по скороченню викидів ПГ;

  • В) розроблення та затвердження проектів по скороченню викидів ПГ – безпосередньо на підприємствах;

  • Створення незалежного органу до складу якого входять юристи, економісти, державні посадовці, в тому числі експерти, науковий потенціал для роботи над питанням затвердження проектів по скороченню.



Що повинно бути врегульовано в нормативній базі по питанню схеми торгівлі невикористаними квотами на викиди ПГ в Україні.

  • питаннями запобігання негативного впливу на зміну клімату так само, як і питаннями торгівлі повинні займатися спеціально уповноважені на це органи;

  • створення системи звітності, оцінки антропогенних викидів і поглинання ПГ, системи реєстрації угод купівлі-продажу квот на викиди ПГ (функціонування реєстру);

  • Правила по схемах торгівлі викидами ПГ (Правила 2005 року - Великобританія) регулюють наступні основні питання:

  • Дозволи на викиди ПГ (умови отримання, скасування, передача дозволів, ціна...);

  • Реєстри, функції адміністраторів;

  • Розрахунок дозволів на викиди;

  • Узгоджуваність діяльності із наданими дозволами, апеляційні процедури;

  • Інформування. Національна безпека.

  • Порушення та покарання.

  • Владні повноваження.



Встановлення санкцій за порушення вимог законодавства, що регулюють механізми торгівлі квотами

  • За порушення механізмів торгівлі можуть встановлювати санкції по відношенню до

  • 1) держави, як сторони, яка ратифікувала міжнародний договір;

  • 2) підприємств, на яких запроваджуються природоохоронні заходи згідно механізмів Кіотського протоколу;

  • 3) інших учасників ринку торгівлі квотами.

  • За порушення екологічних лімітів на викиди: а) кримінальна, б) адміністративна, в) майнова, г) дисциплінарна, д) еколого-правова (превентивна) відповідальність



Деякі зміни до існуючої нормативної бази.

  • клімат повинен визнаватися як об’єкт еколого-правової охорони (пряма вказівка в законі);

  • серед основних принципів природоохоронного законодавства необхідно вказати на необхідність запобігання негативним змінам клімату;

  • необхідність проведення обов’язкових наукових досліджень в цій сфері із конкретною вказівкою на органи;

  • врахування кліматичних питань при проведенні екологічної експертизи;

  • положення щодо необхідності пом’якшення впливу відповідних галузей на клімат (наприклад, енергетики)

  • звітування щодо проведених заходів, спрямованих на пом’якшення впливу їх діяльності на клімат;

  • конкретні заходи, спрямовані на зменшення викидів ПГ в енергетиці, сільському господарстві, промисловості, будівництві;

  • обов’язок підприємств запроваджувати заходи, спрямовані на скорочення викидів ПГ;

  • пряма згадка про недопущення негативної зміни клімату у питанні відповідальності



Участь громадськості

  • доступ до інформації щодо кліматоохоронної політики держави;

  • участь у прийнятті рішень та розробці нормативно-правових актів;

  • належне врахування результатів у часті громадськості у прийнятті рішень;

  • механізми участі громадськості у механізмах торгівлі квотами на викиди (користувачі реєстрів, доступ до інформації про витрачення отриманих коштів)




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка