Міжпредметні зв'язки



Дата конвертації28.05.2016
Розмір445 b.



  • Наукове дослідження — особлива форма процесу пізнання, систематичне цілеспрямоване вивчення об'єктів, в якому використовують засоби і методи науки і яке завершується формулюванням знання про досліджуваний об'єкт.



Міжпредметні зв'язки:



Наукові дослідження — шлях до розв'язання проблем в освіті

  • Будь-яка наука може розвиватись лише втому випадку, якщо вона буде поповнюватись новими фактами.

  • В свою чергу, для їх накопичення і інтерпретації необхідні науково-обґрунтовані методи досліджень. Вони залежать від набору теоретичних принципів, що отримали в науці назву методологічних.





Саме вивчення цих методів дослідження майбутніми викладачами та науковцями покладено в основу дисципліни «Методи досліджень в освіті».

  • Саме вивчення цих методів дослідження майбутніми викладачами та науковцями покладено в основу дисципліни «Методи досліджень в освіті».

  • Таблиця 1

  • Витяг

  • з навчального плану для освітньо-кваліфікаційного рівня «Магістр»

  • з освітніх вимірювань



Аналіз педагогічної практики і нормативних документів свідчать про те, що школі потрібен учитель-дослідник, здатний активно брати участь в процесі перетворень, готовий до інноваційної діяльності, який знає основи організації дослідно-експериментальної і дослідницької роботи у галузі освіти.

  • Аналіз педагогічної практики і нормативних документів свідчать про те, що школі потрібен учитель-дослідник, здатний активно брати участь в процесі перетворень, готовий до інноваційної діяльності, який знає основи організації дослідно-експериментальної і дослідницької роботи у галузі освіти.

  • Дослідницька робота майбутнього учителя (спочатку навчально-дослідна, потім і науково-дослідна), що виконується в ході педагогічної підготовки у вищих навчальних закладах , є найважливішим кроком до професійної діяльності. Підготовка рефератів, написання курсових робіт, участь у роботі проблемних груп, нарешті, підготовка випускної кваліфікаційної роботи з освітніх вимірювань - усе це сприяє формуванню методологічної культури і знань майбутнього фахівця, розвитку професійно-значущих умінь, якостей особистості вчителя-дослідника.









Методи наукових досліджень:

  • спостереження,

  • бесіди,

  • анкетування,

  • експеримент,

  • вивчення документації та учнівських робіт,

  • рейтинг,

  • узагальнення незалежних характеристик,

  • психолого-педагогічне тестування,

  • соціометрія,

  • аналіз результатів діяльності.



Математичні методи:

  • реєстрування,

  • ранжування,

  • моделювання.



  • Сутність цих методів полягає в описі явищ в освіті за допомогою кількісних характеристик, а також у використанні кібернетичних моделей для визначення оптимальних умов управління процесом навчання і виховання. Застосування математичних методів для відображення педагогічних явищ можливе за таких умов:

  • масовий характер явищ;

  • їх типовість;

  • вимірюваність явищ.



Теоретичні методи:

  • аналіз,

  • синтез,

  • узагальнення,

  • порівняння,

  • висновки.



Етапи досліджень:

  • Визначення актуальності проблеми, об'єкта, предмета, мети, гіпотези та завдання дослідження.

  • Ґрунтовне, всебічне і глибоке вивчення встановлених наукою фактів, положень, висновків.

  • Вивчення освітньої практики.

  • Формулювання гіпотези, тобто наукового припущення, ймовірного висновку з дослідження.

  • Здійснення експериментальної роботи.

  • Вивчення передового досвіду.

  • Зіставлення експериментальних даних з масовою практикою.

  • Узагальнення результатів дослідження, формулювання наукових висновків, доведення або спростування гіпотези.

  • Оформлення результатів дослідження, їх упровадження в освітній процес.



Модуль 2 Методика організації та проведення досліджень в освіті

  • Методи аналізу змісту та результатів досліджень.

  • Обробка й оформлення результатів досліджень.

  • Похибки вимірювань та їх класифікація.

  • Подання результатів досліджень.



Результати науково-педагогічних досліджень повинні відповідати таким вимогам:

  • суспільна актуальність;

  • наукова новизна;

  • теоретична і практична значущість;

  • наукова об'єктивність і достовірність;

  • доступність висновків і рекомендацій для використання їх в інших конкретних наукових дослідженнях або в практичній діяльності;

  • визначення міри, меж і умов ефективного застосування отриманих результатів.



Проблеми в організації досліджень в освіті:

  • надмірна зосередженість наукових досліджень в адміністративному центрі,

  • недостатня мобільність вітчизняної дослідницької системи,

  • ізольованість їх від зарубіжної педагогічної науки через обмежені можливості особистих контактів між науковцями та обміну науковою інформацією,

  • слабке матеріально-технічне забезпечення досліджень,

  • недостатнє втілення в освітню практику їх результатів.






База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка