Микола Вороний. Коротко про письменника. “Євшан – зілля” – поема про необхідність повернення людей історичної пам’яті. Ліро – епічний твір, поема



Дата конвертації11.06.2016
Розмір445 b.


ТЕМА:

  • Микола Вороний. Коротко про письменника. “Євшан – зілля” – поема про необхідність повернення людей історичної пам’яті. Ліро – епічний твір, поема.


МЕТА:

  • Ознайомити учнів із життєвим шляхом М.Вороного, опрацювати зміст твору “Євшан – зілля”, визначити його головну думку; розвивати культуру зв’язного мовлення, логічне мислення, вміння грамотно висловлювати власні думки, почуття, спостереження; робити висновки та узагальнення; вміння виразно і вдумливо читати твір; формувати кругозір; світогляд; виховувати почуття поваги до творчості М.Вороного, української класики; прищеплювати інтерес до наслідків власної праці, пошану до рідного народу, країни.



  • 1871 - 1938



За Україну, За її долю, За четь і волю, За народ! (творче кредо Вороного)





Краще в ріднім краї милім Полягти кістьми, сконати, Ніж в землі чужій, ворожій В славі й шані пробувати! М.Вороний

  • Народився поет на Катеринолавщині в ремісничій родині.

  • Через півроку після народження хлопчика сім’я переїжджає на Слобожанщину.

  • Живий, національний дух у родині підтримував дід Павло Денисович.

  • Від матері разом із піснями й казками засвоїв він і першу науку.



Душа бажає скинуть пута, Що в їх здавен вона закута, Бажає ширшого простору – Схопитись і злетіти вгору...

  • У дитинстві Микола захоплювався творами Ф.Купера,Ж.Верна і, звичайно, “Кобзарем”

  • Т. Шевченка.

  • У Ростові – на – Дону Вороний разом з іншими гімназистами організував гурток “Українська громада”.

  • Він якийсь час живе в Австралії і навчається у Віденському університеті.

  • З часом переїжджає до Львова і стає студентом Львівського університету.



Після повернення із Польщі на Україну Вороний активно включається в творче життя.

  • Після повернення із Польщі на Україну Вороний активно включається в творче життя.

  • Вороний у 30-х роках був репресований. Виправно-трудові табори, які після трьох років були замінені засланням у Казахстан.

  • Після 1937 року слід його загубився.





ДОЛЯ УКРАЇНИ, ПРОБЛЕМА ІСТОРИЧНОЇ ПАМ’ЯТІ її НАРОДУ ТУРБУВАЛА ПОЕТА ПОВСЯКЧАС, У 1895 РОЦІ ВІН НАПИСАВ ПРЕКРАСНУ ЗВОРУШЛИВУ ПОЕМУ...

  • ДОЛЯ УКРАЇНИ, ПРОБЛЕМА ІСТОРИЧНОЇ ПАМ’ЯТІ її НАРОДУ ТУРБУВАЛА ПОЕТА ПОВСЯКЧАС, У 1895 РОЦІ ВІН НАПИСАВ ПРЕКРАСНУ ЗВОРУШЛИВУ ПОЕМУ...





ЖАНР :

  • ЖАНР :





Цей твір – авторська інтерпритація дуже давньої легенди про яку Микола Вороний дізнався з Іпатського літопису. Поема переносить нас у часи існування Київської Русі, під час князювання Володимира Мономаха.



Назва твору М.Вороного “Євшан – зілля” вважається:



Що лягло в основу написання твору М.Вороного “Євшан-зілля”?

  • А) пам’ятки культури;

  • Б) літописні джерела;

  • В) документальні наукові дослідження.



В якому місті перебував ханський син, потрапивши у полон?

  • А) Новгороді;

  • Б) Києві;

  • В) Москві.



Через що князь вирішив залишити хлопця при собі?

  • А) зважив на вроду ханського сина;

  • Б) любив малих дітей;

  • В) намагався довести власну доброту.



Як сприйняв хан звістку, що його дитина знаходиться на землі Руській?



Що допомогло юнаку згадати про рідні половецькі сни?

  • А) пісня половецька;

  • Б) умови хана;

  • В) відчуття пахощів полину.



Висловлення з твору “...рідний степ – широкий, вільний” вважається наступним художнім засобом:

  • А) метафорою;

  • Б) алегорією;

  • В) епітетом.



Наприкінці твору М.Вороний звертається до:

  • А) молоді;

  • Б) юнака;

  • В) України.



За жанровою спрямованістю “Євшан – зілля” М. Вороного:





Провела вчитель української мови та літератури




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка