Місце роману



Дата конвертації11.06.2016
Розмір445 b.


Тема уроку:

  • Місце роману

  • “ Пригоди Олівера Твіста” у творчій спадщині Ч.Діккенса. Гуманізм письменника, його співчуття до принижених і знедолених, передовсім до дітей.


Мета уроку

  • Допомогти учням усвідомити місце роману “Пригоди Олівера Твіста” у творчій спадщині Ч.Діккенса,уяснити лексичне значення слова “гуманізм”.

  • Навести приклади вияву гуманізму письменника, його співчуття до принижених і знедолених, передовсім дітей.

  • Розвивати навички спостереження над текстом художнього твору

  • Виховувати гуманістичне світосприйняття, повагу до морально-етичних цінностей людства





“ Закон для бідних ”(1834р)

  • Усім злидарям було надано на вибір дві можливості: або повільно конати з голоду в робітному домі, або померти швидкою смертю поза його стінами ”(Діккенс)

  • Робітний дім (від англ. - workhouse) – благодійна установа в Англії, створена для надання допомоги нужденним у вигляді оплачуваної роботи при неодмінному проживанні в такому домі й підпорядкуванню його внутрішньому уставу (офіційно)



Робітний дім



Робітний дім (фактично)

  • Жалюгідні притулки, для проживання в яких могли силоміць розлучити родину;

  • Майже не годували

  • Мешканці були позбавлені найелементарніших громадянських прав і повністю залежали від начальства





Робітний дім (фактично)

  • Внутрішній порядок мало чим відрізнявся від в'язничного. Існувала система заохочень і покарань: за порушення дисципліни могли призначити додаткові роботи, також практикували тілесні покарання, карцер, обмеження в їжі.

  • Порядки були такими жахливими, що бідняки були готові на будь-які умови роботи, будь-яку найтяжчу експлуатацію роботодавців, аби лише туди не потрапляти



Діти в робітних домах









Дослідницька робота в групах

  • І група

  • Визначити

  • наявні ознаки

  • авантюрно-

  • пригодницького роману в

  • “Пригодах

  • Олівера Твіста”.





“Мені здалося, що зобразити реальних членів злочинної групи, намалювати їх в усій їхній потворності, показати злиденне життя … означає допомогти суспільству.”

  • “Мені здалося, що зобразити реальних членів злочинної групи, намалювати їх в усій їхній потворності, показати злиденне життя … означає допомогти суспільству.”





Словникова робота



Протиріччя



Позбавлення злочинного світу романтики



Протиріччя



Протиріччя



Роль одягу у визначенні соціального статусу людини

  • “Який чудовий доказ могутності одягу подав малий Олівер Твіст! Ще хвилину тому, загорнутий у ковдру, він міг бути і сином вельможі, і сином жебрака; найвисокопоставленіша людина навряд чи зуміла б визначити його суспільний стан. А тепер, коли його убрали в благеньку, пожовклу від неодноразового вжитку коленкорову сорочину, вона, мов та наліпка чи бирка, відразу засвідчила, що він-парафіяльний вихованець, сирота з робітного дому, безрідний, вічно голодний злидень, якому не судилося знати в житті нічого, крім стусанів та штурханів, яким попихатимуть усі й не жалітиме ніхто”



Протиріччя



Порівняти:

  • У нашім раї на землі

  • Нічого кращого немає,

  • Як тая мати молодая

  • З своїм дитяточком малим…

  • Т.Г.Шевченко



Бесіда за змістом І-ІХ розділів

  • Які труднощі спіткали Олівера під час подорожі до Лондона?

  • Чим вразив Олівера молодий джентльмен, з яким зустрівся герой подорожі?

  • Що незвичайного спостерігає Олівер Твіст у поведінці і звичаях Феджіна та його вихованця?

  • Чому Олівер потрапляє під суд?

  • Хто такий Сайкс? Що в його образі викликає страх?

  • Яку роль зіграла Ненсі в тому, що герой знову опинився в банді Феджіна? Чому Ненсі стала на захист Олівера?





“ Сплячі діти ” В.Перов



“ Трійка ” В.Перов







Філософські роздуми

  • “ Людина – нерідко сама господар своєї долі ”

  • В.Шекспір

  • “ Людина складається не тільки з природженого, але й з набутого ”

  • Й.Гете





Домашнє завдання:

  • Опрацювати конспект уроку

  • Підібрати цитати для характеристики персонажів, для яких головне - жага наживи;

  • Знайти приклади поєднання в творі романтизму й реалізму.



Підбиття підсумків уроку “Мікрофон”

  • Я вражений(-на)....

  • Я відкрив(-ла) для себе...

  • Цей урок допоміг мені усвідомити...

  • Мені запам’яталося...






База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка