Модуль І “Засоби, методи педагогічного впливу на формування особистості учня”



Дата конвертації30.05.2016
Розмір445 b.







Модуль І “Засоби, методи педагогічного впливу на формування особистості учня”

  • Модуль І “Засоби, методи педагогічного впливу на формування особистості учня”

  • (Виступ вчителя початкових класів Лоневської М.М.)

  • “Легше полюбити увесь світ ніж одну дитину” В. Сухомлинський





переконання;

  • переконання;

  • заохочення;

  • вияв доброти, уваги і турботи;

  • пробудження гуманних почуттів;

  • моральна підтримка і зміцнення віри в свої сили.







  • Модуль ІІ “Творчий потенціал вчителя – важливий чинник навчально-виховного процесу”.

  • (виступ вчителя української мови та літератури Чирик К.І.)





  • Єдність мети, завдань, форм і методів навчання й виховання;

  • єдність і скоординованість зусиль усіх учасників навчально-виховного процесу;

  • єдність методичної грамотності та педагогічного такту;

  • систематичний доцільний виховний вплив на дитину;

  • єдність навчання і виховання, самонавчання й самовиховання всіх учасників виховного процесу.





  • пріоритет особистості учня в організації освітнього процесу;

  • внутрішня мотивація навчальної діяльності;

  • створення позитивної емоційно-актуальної атмосфери, взаємоповаги, довіри, взаємодії;

  • залучення учнів до активно-творчої діяльності,опора на досвід школярів;

  • створення ситуації успіху, розробка завдань з високою ймовірністю їх виконання;

  • використання нових знань на практиці, у нових умовах діяльності.



          • “Не побачивши в учневі чогось цінного й цікавого, властивого тільки йому, вчитель, по суті, не може виховувати школяра,оскільки в цьому разі педагог не має точки опори для людського контакту зі своїм учнем”
          • І. Кон


1. Мотиваційно-ціннісний:

  • 1. Мотиваційно-ціннісний:

  • створення проблемних ситуацій;

  • актуалізація опорних знань;

  • ефекти інтриги, навмисної помилки;

  • структурно-логічні схеми, таблиці;

  • використання інформації інтегрованого характеру.

  • 2. Проектувально-діяльнісний:

  • Структурування навчального матеріалу з опорою на досвід учнів;

  • Створення яскравих наочно-образних уявлень;

  • Навчально-пізнавальна гра;

  • Використання творчих завдань, вільний вибір школярами творчих завдань.

  • 3. Рефлексивно-оцінний: взаємоконтроль, самоконтроль, прийоми зворотнього зв’язку.





  • 1. Отримання знань не на рівні пам’яті, а на рівні діяльності.

  • 2. Спонукання до співпраці, співтворчості.

  • 3. Прагнення до самоосвіти і саморозвитку.

  • 4. Інтерактивні методи навчання розкривають усі рівні пізнання: знання, розуміння, аналіз, синтез, застосування, оцінка.

  • 5. Робота із структурованими конспектами.



Навчальний матеріал розділу чи окремих уроків представлено у вигляді компактних інформаційних блоків – опорних схем.

  • Навчальний матеріал розділу чи окремих уроків представлено у вигляді компактних інформаційних блоків – опорних схем.

  • “Мистецтвом конспектування” називав В. Сухомлинський складання опорних схем.

  • Сконцентрувати великий обсяг теоретичного матеріалу в єдину чітку і лаконічну систему.

  • Активізувати зорову і слухову пам’ять.

  • Розширити поле внутрішньої свободи і самоактуалізації.

  • Створити позитивну соціально-психологічну атмосферу.

  • Створення СК під час фронтальної роботи.

  • Створення СК за ітерактивною технологією “Синтез думок” (усі групи працюють над створенням однієї схеми)



Якщо ти хочеш добре засвоїти навчальну інформацію – працюй за СК!

  • Якщо ти хочеш добре засвоїти навчальну інформацію – працюй за СК!

  • Якщо ти пропустив один чи кілька уроків, ти можеш сам (!)створити СК.

  • Для цього:

  • 1. Прочитай матеріал з теми.

  • 2. Розділи прочитане на логічно завершені блоки.

  • 3. Введи умовні позначки-символи.

  • 4. Створи опорні схеми до кожного блоку.

  • 5. Встанови причинно-наслідкові зв’язки.

  • 6. На аркуші обєднай опорні схеми в СК.

  • 7. Випиши основні терміни з теми.

  • 8. Склади 2-3 запитання або 2-3 тести до опрацьованої теми, дай відповіді.

  • Успіхів



Модуль ІV “Модель випускника”

  • Модуль ІV “Модель випускника”

  • (виступ класного керівника 11 класу

  • Кубай Н.М.)

  • Формуємо у випускників такі компетентності:

  • Інформаційні.

  • 2. Соціально-правові.

  • 3. Життєтворчі.

  • 4. Комунікативні.

  • 5. Здоров’язберігаючі.

  • 6. Соціальні.

  • 7. Професійно-трудові.

  • 8. Прагнення навчатися впродовж життя.





Аналіз учнівських анкет:

  • Аналіз учнівських анкет:

  • 1. Який навчальний предмет подобається найбільше?

  • Українська мова та література – 7(11клас); 4 (10 клас); 5 (8 клас); 2 (6 клас);

  • історія України – 4 (11 клас); 7 (10 клас); 2 (8 клас); 3 (6 клас);

  • людина і світ – 2(11 клас);

  • фізична культура – 2 (11 клас); 2(10 клас);

  • технології – 1 (11 клас); 2(10 клас);

  • етика – 1 (11 клас);

  • Фізика – 1 (8 клас);

  • Географія – 3 (8 клас); 1 (6 клас); 1(10 клас);

  • Англійська мова – 2 (8 клас);

  • Математика – 1 (8 клас); 2 (6 клас);

  • Біологія – 2 (8 клас);

  • Фізична культура – 2 (8 клас); 4 (6 клас);

  • Трудове навчання – 2 (8 клас)

  • Інформатика – 2 (10 клас);

  • Правознавство – 6 (10 клас);

  • Світова література – 2 (10 клас);



2. Який предмет ви найнаполегливіше вчите?

  • 2. Який предмет ви найнаполегливіше вчите?

  • Історія України – 6 (11 клас); 1 (8 клас); 2 (6 клас);

  • Українська мова – 5 (11 клас); 1 (8 клас); 1 (6 клас);

  • Біологія – 2 (11 клас); 1 (8 клас);

  • Людина і світ – 1 (11 клас);

  • Геометрія – 2 (8 клас);

  • Англійська мова – 4 (8 клас); 1 (6 клас);

  • Алгебра – 2 (8 клас);

  • Світова література – 4 (6 клас);



3. Чи мотивує вчитель вас до навчання?

  • 3. Чи мотивує вчитель вас до навчання?

  • Так – 8 (11 клас); 11 (8 клас); 8 (6 клас);

  • Ні – 0 (11 клас); 0 (8 клас); 2 (6 клас);

  • 4. Назвіть найвдаліші методи і прийоми створення вчителем позитивного настрою учнів на уроці.

  • Добрі оцінки – 6 (11клас); 5 (8 клас); 9 (6 клас);

  • Добрий і спокійний настрій вчителя – 6 (11 клас); 6 (6 клас);

  • Презентації – 4 (11 клас); 2 (6 клас);

  • Похвала – 6 (8 клас); 3 (6 клас);

  • Об’єктивність – 7 (8 клас);

  • Емоційність вчителя – 3 (8 клас);

  • Ігри, конкурси, практичні завдання -7 (11 клас);

  • 5. Чи часто вчителі створюють на уроці умови для самоконтролю, самоаналізу, самооцінювання?

  • Часто – 0 (11 клас); 7 (8 клас); 9 (6 клас);

  • Не часто – 8 (11 клас); 3 (8 клас); 1 (6 клас);

  • 6. Який стиль спілкування учителя з учнями на уроці вам найбільше подобається:

  • Авторитарний – 2 (6 клас);

  • Демократичний – 8 (11 клас); 11 (8 клас); 4 (6 клас);

  • Ліберальний – 3 (6 клас);



Поняття інновація з грецької означає оновлення, новизна, зміна.

  • Поняття інновація з грецької означає оновлення, новизна, зміна.

  • К. Ушинський “Учитель живе доти, доки вчиться. Щойно він перестає вчитися, в ньому помирає учитель”.

  • А.С. Макаренко “У навчальному процесі завжди були присутні всі методи навчання, але іноді віддавали перевагу тим чи іншим, щоб задовольняти потреби суспільства”

  • Нестандартні (інноваційні) уроки.

  • Бінарні і поліфонічні інтегровані уроки.

  • Уроки з різновіковим складом учнів.

  • Театралізовані уроки.



  • Як стати вчителем, до якого учні йдуть на урок з радістю?

  • Любити і поважати дитину.

  • У кожній дитині бачити особистість.

  • Уміти зацікавити дитину, мотивувати навчальний процес.

  • Жити тим, чим живе дитина, пропускати її турботи через своє серце.

  • Бути позитивним: життєрадісною, ерудованою, доброзичливою, емоційною, толерантною, креативною людиною.

  • Бути інтелектуалом.

  • Постійно розвиватись і вдосконалюватися.

  • Використовувати інтерактивні методи.

  • Пов’язувати навчальний матеріал із життям, спираючись на життєвий досвід дітей.






База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка