Молодь Києва: вироблення ефективної політики у відповідь на виклики часу Матеріали до круглого столу



Дата конвертації02.06.2016
Розмір445 b.


Молодь Києва: вироблення ефективної політики у відповідь на виклики часу


Основні пріоритети молодіжної політики в Україні: підхід законодавця

  • Якісна освіта, розвиток потенціалу

  • Молодіжне підприємництво і зайнятість

  • Формування здорового способу життя

  • Підтримка молодих сімей

  • Патріотичне виховання, розвиток духовності і моральності

  • Підвищення рівня правосвідомості і правової культури та запобігання негативним явищам

  • Розвиток громадянської активності молоді, волонтерства, співпраці з органами влади

  • Залучення молоді до роботи в органах влади

  • Міжнародна молодіжна інтеграція

  • Забезпечення прав молоді з особливими потребами



Пріоритети молодіжної політики в країнах ЄС (“Біла книга ЄС” “Новий імпульс для європейської молоді”)

  • Забезпечення зайнятості, адаптація молоді до потреб ринку праці

  • Освіта і професійна підготовка (відкриті навчальні інтернет-центри, дистанційне навчання, студентські обміни (програма “СОКРАТ”), літні школи (програма “ЛЕОНАРДО”)

  • Програма “Європейська молодь в епоху цифрових технологій” (комп'ютеризація всіх навчальних закладів, забезпечення інтернет-доступу до навчальних ресурсів, створення єдиної інтернет-мережі дослідницьких проектів в університетах тощо)

  • Багаторічна програма розвитку молодіжного підприємництва (розвиток особистісних та лідерських якостей в ході здобуття початкової, середньої та вищої освіти)

  • Подолання бідності, соціальна інтеграція молоді (затвердження національних програм та міждержавний обмін досвідом)

  • Просвіта молоді з питань СНІДу та наркоманії

  • Запобігання расизму і ксенофобії

  • Пропаганда спорту та здорового способу життя (розвиток спортивних асоціацій, аматорського спорту, програма “2004-європейський рік освіти через спорт”)



Молодіжна політика в Україні та ЄС: основні відмінності

  • Цільова група. “Молодіжний” вік в ЄС – до 24 років, в Україні – до 35 років. Наслідок – звуження цільової групи і підвищення ефективності молодіжної політики

  • Підходи до формування політики. В ЄС – широке громадське і експертне обговорення концепцій молодіжної політики (“білі”, “зелені” книги), в Україні – відсутність обговорення із зацікавленими суб'єктами. Наслідок – забезпечення спрямованості політики на вирішення реальних потреб.

  • Результативність. В ЄС всі молодіжні програми націлені на досягнення окремих конкретних результатів, в Україні програми – “про все і ні про що”

  • Етапність. В ЄС існує довгострокова стратегія розвитку молодіжної політики (“Біла книга”), середньострокові та короткострокові програми. В Україні етапи реалізації державної молодіжної політики чітко не означені.

  • Фінансова реалістичність. Конкретизованість програм в ЄС поєднується з реалістичністю фінансування, в Україні більшість програм недофінансовується. В ЄС створено спеціальні фонди (Європейський регіональний фонд, Європейський соціальний фонд) для фінансування окремих складових молодіжних програм



Основні проблеми молодіжної політики в Україні

  • Недоліки фінансування (недостатній обсяг щорічного державного фінансування молодіжних програм, “розпорошення” коштів між численними програмами у сфері молодіжної політики, неефективне/нецільове використання бюджетних призначень)

  • Загальна недосконалість правового регулювання у сфері молодіжної політики (конкуруюча нормотворчість глави держави, парламенту та уряду, розгалуженість та взаємна суперечливість нормативно-правових актів у сфері молодіжної політики)

  • Високий рівень централізації повноважень у сфері молодіжної політики (більшість повноважень у сфері молодіжної політики сконцентровано на рівні профільного міністерства)

  • Слабка інституційна і фінансова спроможність молодіжних НДО та “третього сектору” в цілому

  • Відсутність діалогу між центральними та місцевими органами влади (з одного боку) та громадськими організаціями, зокрема – молодіжними (з іншого боку)

  • Невикористання міжнародного досвіду, слабка регіональна взаємодія на рівні профільних управлінь ОДА, зокрема – на рівні обміну позитивним і негативним досвідом

  • Слабкий PR-компонент та низький рівень активності органів самоврядування, місцевих органів виконавчої влади, представників НДО у вирішенні проблем молоді



Проблеми фінансування молодіжних програм в Україні

  • Щорічна зміна пріоритетів фінансування у сфері молодіжної політики

  • “Розпорошення” фінансових ресурсів через значну кількість бюджетних програм (понад 10 програм прямо або опосередковано пов'язаних з молодіжною політикою), недофінансування ряду програм

  • Непрозорість фінансування і відсутність аудиту ефективності використанням коштів, виділених на фінансування молодіжних програм як на центральному рівні, так і на місцях

  • Централізованість фінансування молодіжних програм

  • Відсутність орієнтації на розвиток молоді (основні програми – оздоровлення, молодіжне будівництво, профілактика безпритульності)



Основні проблеми діяльності молодіжних організацій

  • Суперечності в законодавстві, що регламентує порядок створення та діяльності молодіжних НДО

  • Нерівні умови (окремі громадські організації отримують фінансування з Державного бюджету України, інші - позбавлені такої можливості; розподіл бюджетних коштів на підтримку молодіжних організацій є непрозорим)

  • Слабка фінансово-матеріальна база (основним джерелом фінансування молодіжних організацій є внески їх членів)

  • Слабкий інституційний і кадровий потенціал (через звуженість джерел фінансування більшість молодіжних організацій спираються на підтримку волонтерів; держава не приділяє належної уваги навчанню та професійній підготовці “активу” молодіжних організацій)

  • Пасивна позиція більшості молодіжних НУО у відносинах з органами публічної влади

  • Невисокий рівень спроможності більшості НДО надавати якісні соціальні послуги

  • Відсутність зацікавленості органів державної влади і місцевого самоврядування у активізації співпраці з молодіжними організаціями



Проблеми молоді та ресурси для реалізації молодіжної політики в місті Києві

  • НАЯВНІ РЕСУРСИ

  • 502 загальноосвітні школи, 31 ПТУ, 118 вузів І-IV рівнів акредитації, 59 шкіл естетичного виховання, 142 бібліотеки, 70 музеїв, 27 театрів

  • Більше 150 міських та більше 100 районних молодіжних організацій

  • Інституційні ресурси органів самоврядування і виконавчої влади: Київський молодіжний центр праці, 2 притулки для неповнолітніх, Молодіжний бізнес-центр, Київська молодіжна біржа праці, Центр соціального розвитку підлітків і молоді “Зміна”, центри соціальних служб для сімї, дітей і молоді



Сучасні пріоритетні програми молодіжної політики в місті Києві (Комплексна програма “Молодь міста Києва на 2006-2008 роки”)

  • Сприяння творчому та інтелектуальному розвитку дітей і молоді

  • Розвиток економічної активності молоді в місті Києві

  • Соціальний захист та надання соціальних послуг дітям і молоді

  • Підготовка молоді до подружнього життя

  • Формування національної свідомості дітей та молоді

  • Заохочення здорового способу життя дітей та молоді

  • Сприяння розвитку змістовного дозвілля дітей та молоді

  • Залучення молоді до роботи в органах виконавчої влади та місцевого самоврядування, розвиток громадської активності, сприяння діяльності дитячих та молодіжних організацій

  • Налагодження міжнародних молодіжних контактів

  • Науково-методичне та інформаційне забезпечення здійснення державної молодіжної політики



Сучасні пріоритетні завдання молодіжної політики в місті Києві (Комплексна програма “Молодь міста Києва на 2006-2008 роки”)

  • Зміцнення матеріально-технічної бази навчальних закладів

  • Підвищення рівня правових знань

  • Запровадження дотацій роботодавцям за залучення працівників окремих професій

  • Працевлаштування учнів і студентів на тимчасовій основі, організація трудових загонів, розширення філій Київського молодіжного центру праці, підтримка молодіжних підприємницьких ініціатив

  • Житлове забезпечення дітей-сиріт та молоді

  • Впровадження соціальної експертизи в судах

  • Соціалізація засуджених, наркоманів, ВІЛ-інфікованих

  • Залучення молоді до волонтерського руху

  • Популяризація української мови і культури, українізація комп'ютерного забезпечення

  • Забезпечення встановлення законодавчих обмежень на продаж і вживання слабоалкогольних напоїв в громадських місцях, на залучення молоді в ігровий бізнес

  • Запровадження системи навчання лідерів молодіжного руху, добір молодих кадрів для роботи в органах влади в м.Києві



Загальні недоліки Програми “Молодь міста Києва на 2006-2008 роки”

  • Орієнтація на короткострокову перспективу

  • Неконкретизований характер Програми

  • Нереалістичних виконання низки завдань, визначених Програмою, у передбачені нею строки (до 2008 року)

  • Значна кількість відповідальних за реалізацію заходів, передбачених основними програмами молодіжної політики м. Києві, і, відповідно, висока імовірність дублювання функцій одних органів іншими

  • Невизначеність етапів здійснення завдань (програма визначає лише загальний 2-річний строк)

  • Відсутність фінансового обґрунтування програм, заходів і розрахунків сум коштів, необхідних для їх реалізації на кожному з етапів

  • Невизначеність очікуваних результатів від реалізації передбачених Програмою заходів



Основні напрями наближення молодіжної політики в місті Києві до реальних потреб молоді: формальний аспект

  • Вивчення пріоритетів молодіжної політики у короткостроковій (до 2008 р.), середньо - та довгостроковій перспективі (10 років)

  • Визначення обсягу фінансових ресурсів, необхідних для реалізації молодіжної політики в пріоритетних напрямах

  • Визначення етапів виконання пріоритетних програм, обсягу фінансових ресурсів, необхідних для реалізації пріоритетних програм на кожному з етапів

  • Розмежування відповідальності за виконання програми між виконавцями, визначення ГУУСМ провідним структурним підрозділом КМДА, відповідальним за реалізацію молодіжної політики.

  • РЕЗУЛЬТАТ:

  • вироблення стратегії реалізації молодіжної політики в місті Києві



Основні напрями наближення молодіжної політики в місті Києві до реальних потреб молоді: процедурний аспект

  • Оприлюднення та проведення експертного обговорення основних недоліків Програми “Молодь міста Києва на 2006-2008 роки”

  • Створення міжвідомчої робочої групи із залученням представників зацікавлених організацій для експертно-консультаційного забезпечення ГУССМ і розробки довгострокової програми молодіжної політики в місті Києві

  • Оприлюднення, проведення обговорення довгострокової програми молодіжної політики і м. Києві, її доопрацювання з урахуванням висловлених зауважень та затвердження Київською міською радою



Основні напрями наближення молодіжної політики в місті Києві до реальних потреб молоді: змістовний аспект

  • Активізація взаємодії з Верховною Радою України, Кабінетом Міністрів України в частині подальшого удосконалення законодавства про а) рекламу (в частині розширення обмежень на рекламу алкогольних, тютюнових виробів та реклами для молодіжної цільової аудиторії), б) виробництво і обіг спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів, в) захист суспільної моралі; г) громадські організації та соціальні послуги; д) профілактику безпритульності

  • Подальша децентралізація молодіжної політики в місті Києві, залучення до надання соціальних послуг громадських, у тому числі – молодіжних, організацій

  • Забезпечення контролю та відповідальності за результати реалізації молодіжної політики

  • Міжрегіональний обмін досвідом

  • Підвищення прозорості функціонування ГУУССМ

  • Наближення завдань молодіжної політики до потреб сучасного інформаційного суспільства з урахуванням досвіду країн ЄС в цій сфері



Активізація співпраці ГУССМ з громадськістю

  • Забезпечення постійного оновлення веб-сторінки ГУССМ, створення можливостей для обговорення ключових проблем молодіжної політики та основних ініціатив Управління у відповідній сфері в онлайновому режимі

  • Створення громадської експертної ради при ГУССМ

  • Активізація співпраці не лише з дитячими і молодіжними організаціями, але і провідними аналітичними центрами

  • Активізація взаємодії із ЗМІ

  • Створення освітніх програм, спрямованих на підвищення фінансової та інституційної спроможності молодіжних організацій з метою підвищення якості соціальних послуг, що надаються такими організаціями

  • Організація заходів (круглих столів, конференцій) з метою обговорення найбільш дискусійних питань, пов'язаних з формуванням та реалізацією молодіжної політики в місті Києві




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка