“Моніторинг читацької компетентності молодших школярів”



Дата конвертації12.06.2016
Розмір500 b.



Моніторинг читацької компетентності молодших школярів”

  • Моніторинг читацької компетентності молодших школярів”

  • підготували:

  • Н. Б. Стьопіна, керівник районного методичного об’єднання, спеціаліст вищої категорії, учитель – методист;

  • І.В. Зінов’єва, керівник районного методичного об’єднання, спеціаліст вищої категорії, старший учитель.



  • Амвросїївка - рідний край!

  • Степи, лани, річки та ниви.

  • За містом чути водограй,

  • У гаї солов‘їні співи .





  • Методична робота будується

  • на основі діагностики, аналізу

  • інформації про стан професійної

  • компетентності педагогів, їхніх потреб.



В районі працює - 121 учитель початкових класів. Із них :

  • В районі працює - 121 учитель початкових класів. Із них :

  • - 21 - в/к категорія

  • - 43 - І категорія

  • - 14 - ІІ категорія

  • - 43 – спеціалісти

  • Звання:

  • - 16 - “Учитель методист”

  • - 18 - “Старший учитель”





  • Форми

  • навчально – методичної

  • роботи



  • Мета׃ презентувати досвід

  • роботи щодо впровадження моніторингових досліджень з читацької компетентності молодших школярів.



Проблема׃

  • Проблема׃

  • формування навичок швидкого свідомого

  • читання, визначення шляхів їх удосконалення.

  • Задачі׃

  • визначити найбільш ефективні напрямки, які впливають на ступінь розвитку читацької компетентності



Людина, для якої книжка вже з дитинства стала такою необхідною, як скрипка для музиканта, як пензель для художника, ніколи не відчує себе обділеною, збіднілою і спустошеною.

  • Людина, для якої книжка вже з дитинства стала такою необхідною, як скрипка для музиканта, як пензель для художника, ніколи не відчує себе обділеною, збіднілою і спустошеною.

  • В.Сухомлинський



РАЙОННЕ МЕТОДИЧНЕ

  • РАЙОННЕ МЕТОДИЧНЕ

  • ОБ‘ЄДНАННЯ ВЧИТЕЛІВ

  • ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ

  • “Моніторинг читацької компетентності молодших школярів ”





Соціальне замовлення суспільства полягає в тому, щоб насамперед забезпечити мовленневий розвиток школярів, навчити їх вільно висловлюватися в різних ситуаціях при спілкуванні. А знання, фантазія, логіка думки і міркувань, любов до рідної мови, уміння зв’язно, логічно та образно розповідати виховується читанням. Тому – важливою є задача читання, його потреба, розуміння, спілкування.

  • Соціальне замовлення суспільства полягає в тому, щоб насамперед забезпечити мовленневий розвиток школярів, навчити їх вільно висловлюватися в різних ситуаціях при спілкуванні. А знання, фантазія, логіка думки і міркувань, любов до рідної мови, уміння зв’язно, логічно та образно розповідати виховується читанням. Тому – важливою є задача читання, його потреба, розуміння, спілкування.

  • Від самого початку навчання формування навички читання відбувається цілісно і має декілька етапів. Щоб відслідкувати ці етапи і зробити висновок про знання і уміння, навички, здібності, ступінь розвитку умінь та навичок, пізнавальну активність – необхідним стало впровадження моніторингу навчальних досягнень учнів з читання вчителями району.



Перед вчителями району 1-х класів була поставлена проблема. Для її розв’язання треба було підібрати методичну літературу,теоретичний матеріал втілити в роботу, обмінятись досвідом, визначити методи і прийоми, які сприяють формуванню і розвитку навиків динамічного читання, спланувати систему дій, спрямованих на відслідкування і розвиток здібностей. Після ознайомлення з літературою вчителі були поділені на 4 групи. Групи діляться своєю інформацією, досвідом, своїми наробками, обмінюються думками.Усі працюють на спільний результат

  • Перед вчителями району 1-х класів була поставлена проблема. Для її розв’язання треба було підібрати методичну літературу,теоретичний матеріал втілити в роботу, обмінятись досвідом, визначити методи і прийоми, які сприяють формуванню і розвитку навиків динамічного читання, спланувати систему дій, спрямованих на відслідкування і розвиток здібностей. Після ознайомлення з літературою вчителі були поділені на 4 групи. Групи діляться своєю інформацією, досвідом, своїми наробками, обмінюються думками.Усі працюють на спільний результат



  • Постановка проблеми

  • Підбір та вивчення методичної літератури

  • Обмін досвідом, втілення теоретичних знань в досвід роботи

  • Відслідкування первинних досягнень



Регіональна програма моніторингу якості освіти Затверджена наказом

  • Регіональна програма моніторингу якості освіти Затверджена наказом

  • ГУОН від 18.10.2002 року

  • О.Вашуленко. Оцінювання компетентностей молодших школярів. Початкова школа №12 2006

  • Н.Н.Светловская. Об интеграции как методическом явлении и еёвозможностях в начальном обучении. “Начальная школа” №5 1990

  • год Пометун О., Тараженко Л. Інтерактивні технології навчання׃

  • Теорія практика, досвід. Київ 2004 рік

  • Ярошенко О.Г., О.Г. Грунова навчальна діяльність школярів ׃теорія і методика. Київ, Партнер. 1997 рік

  • В.І. Куріпта Навчальні ігри на уроках читання Харків. Основа 2006рік

  • Біличенко О.Л. Культурно – виховна роль книги в умовах формування

  • інформаційного суспільства Харків. “Основа” 2006 рік

  • Розвиток навички читання і методичні рекомендації Міністерства освіти України Київ “Освіта”. 1993 рік

  • Т.Кравченко. Розвиток пізнавальної активності у дітей 6 річного віку на уроках навчання грамоти. Початкова школа № 11. 2002 рік

  • О.В. Онопрієнко . Елементи літературного аналізу творів на уроках читання. Початкова школа №12. 1996рік



1 група 2група 3група 4група

  • 1 група 2група 3група 4група

  • Виявлення Визначення Методичні Організація

  • рівня вимог умови роботи з

  • сформованості до формування формування правильності

  • усвідомленості виразності у молодших читання

  • прочитаного читання школярів швидкості

  • І способу читання

  • читання

  • Дидактичні особливості уроку для учнів 6- річного віку:

  • Особистісно – орієнтований підхід до виховання творчої особистості молодших школярів

  • Розвиток зв‘язного мовлення у 1 класі

  • Формування у учнів уміння виразно читати

  • Моніторинг первинних досягнень учнів перших класів району



  • Перший етап формування навички читання׃

  • Читання по складах і набуття уміння розуміти зміст прочитаного



Усвідомлення прочитаного

  • Усвідомлення прочитаного



На районному методичному об’єднанні вчителів 2 –х і 3 – х класів продовжується робота над цією проблемою з використанням методичної літератури, розглядаються методи і прийоми, які сприяють формуванню і розвитку навиків читання. Вчителі працюють над вдосконаленням знань,розвитком творчих здібностей, комунікативних умінь і навичок з читання із забезпеченням різноманітних форм навчання. Обов’язковим є відслідкування досягнень учнів.

  • На районному методичному об’єднанні вчителів 2 –х і 3 – х класів продовжується робота над цією проблемою з використанням методичної літератури, розглядаються методи і прийоми, які сприяють формуванню і розвитку навиків читання. Вчителі працюють над вдосконаленням знань,розвитком творчих здібностей, комунікативних умінь і навичок з читання із забезпеченням різноманітних форм навчання. Обов’язковим є відслідкування досягнень учнів.



  • Робота над проблемою з використанням методичної літератури

  • Формування навичок читання

  • (перехід до читання цілими словами з інтенсивним формуванням темпу читання вголос і уміння читати мовчки)

  • Відслідкування досягнень



- робота над проблемою з використанням методичної літератури

  • - робота над проблемою з використанням методичної літератури

  • - вдосконалення навички читання

  • (інтенсивне формування видів читання׃

  • виразного вголос і швидкого мовчазного)

  • Цей період відповідає третьому року навчання,

  • це третій етап формування навички читання.

  • - Відслідкування досягнень



* “Різноманітність видів роботи на уроках читання”

  • * “Різноманітність видів роботи на уроках читання”

  • * “Формування у учнів уміння виразно читати”

  • * “Пожива для розуму, для відпрацювання техніки читання”

  • * “Вдосконалення процесу швидкості читання”

  • * “Інноваційні технології та інтерактивні методи навчання на уроках”

  • * “Розвиток особистісних якостей для активізації читання”

  • Форми роботи׃ інформація, доповідь, моделі уроків, обмін досвідом роботи, взаємо відвідування уроків, творчі звіти, круглі столи, сторінка “ Моя методика”, сторінка “ Мій погляд”



ШВИДКІСТЬ ЧИТАННЯ 2клас

  • ШВИДКІСТЬ ЧИТАННЯ 2клас



ВИРАЗНІСТЬ ЧИТАННЯ 3клас

  • ВИРАЗНІСТЬ ЧИТАННЯ 3клас



Так як в початковій школі постійна увага приділяється виявленню в дітей рівня сформованості способів і навичок читання,їхніх якостей(правильність, усвідомленість,швидкість, виразність, спосіб читання), то вчителі району 4-х класів діляться результатами своєї роботи з проблеми за цими якостями.

  • Так як в початковій школі постійна увага приділяється виявленню в дітей рівня сформованості способів і навичок читання,їхніх якостей(правильність, усвідомленість,швидкість, виразність, спосіб читання), то вчителі району 4-х класів діляться результатами своєї роботи з проблеми за цими якостями.



Інтелектуальний, моральний і естетичний розвиток молодшого школяра як творчої особистості засобами читацької діяльності

  • Інтелектуальний, моральний і естетичний розвиток молодшого школяра як творчої особистості засобами читацької діяльності

  • ( це 4 етап сформованості читацької діяльності)



Правильність читання

  • Правильність читання











презентація досвіду роботи вчителів району;

  • презентація досвіду роботи вчителів району;

  • фрагменти уроків по формуванню читацької компетентності;

    • участь у створенні брошури «Дидактичні ігри з розвитку динамічного читання»



База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка