Моніторинг І оцінка тренінг для представників місцевої влади та нуо



Дата конвертації17.06.2016
Розмір445 b.


МОНІТОРИНГ І ОЦІНКА

  • ТРЕНІНГ ДЛЯ ПРЕДСТАВНИКІВ МІСЦЕВОЇ ВЛАДИ ТА НУО

  • Проект “Посилення співпраці влади та громадянського суспільства заради розвитку громади”

  • Лабораторія законодавчих ініціатив


1. МОНІТОРИНГ ЯК ІНСТРУМЕНТ ГРОМАДСЬКОГО КОНТРОЛЮ

  • Перевірка виконання законів і рішень органів влади

  • Системне комплексне дослідження діяльності органів влади щодо технологій підготовки, прийняття та впровадження певних рішень



ПРИНЦИПИ ГРОМАДСЬКОГО КОНТРОЛЮ



МОНІТОРИНГ ДІЙ ВЛАДИ: ДОСВІД ПОЛЬЩІ

  • Збір інформації про людей, які обираються та виконують публічні функції (біографія, активність, спосіб голосування), та розміщення її на веб-сайті

  • Контроль виробу осіб на найвищі державні посади (прокурорів, суддів тощо): на сайті з’являється їхня біографія, відповіді на моніторингові питання, суспільна думка про особливості посади, набір обов’язків і необхідних компетенцій

  • Моніторинг дотримання конкретних прав (наприклад, свобода слова та доступ до інформації)



МОНІТОРИНГ РОБОТИ МІСЦЕВОЇ ВЛАДИ: ДОСВІД М. СЕВАСТОПІЛЬ

  • ПРОПОРЦІЙНА ВИБОРЧА СИСТЕМА:

  • Скорочення практики особистих прийомів громадян депутатами місцевих рад

  • Зменшення кількості зустрічей депутатів з виборцями

  • Скорочення практики звітування депутатів перед виборцями

  • Скорочення кількості депутатських звернень із важливої для виборців проблематики



МОНІТОРИНГ РОБОТИ МІСЦЕВОЇ ВЛАДИ: ДОСВІД М. СЕВАСТОПОЛЯ

  • Зібрана звітна інформація у кожного депутата щодо його діяльності: було направлено 42 запити до кожного депутата (кількість прийомів громадян, депутатських звернень на прийомах, вирішених проблем громадян, зустрічей з виборцями, внесених проектів рішень і прийнятих рішень)

  • 2 запити до голови ради з проханням надати інформацію щодо Регламенту, положення про громадські слухання і загальні збори громадян, а також письмові звіти депутатів

  • Сформована робоча група у складі 7 осіб, яка провела моніторинг взаємодії депутатського корпусу зі ЗМІ



МОНІТОРИНГ РОБОТИ МІСЦЕВОЇ ВЛАДИ: ДОСВІД М. МИКОЛАЇВ (серпень-жовтень 2010 року)

  • Спостереження за станом і оформленням інформаційних стендів з інформацією про діяльність ОМС та місцевих адміністрацій, доступу до будівель і оформлення приміщень і депутатських приймалень спеціальними інформаційними табличками

  • 5 інформаційних запитів щодо отримання офіційної документації до: заступника міського голови, секретаря міської ради, управління по зв’язках з громадськістю

  • Аналіз нормативно-правових актів щодо процедур доступу громадськості до інформації про діяльність органів місцевого самоврядування, режиму доступу на засідання, доступу до проектів рішення та прийнятих рішень радою, головою, виконкомом

  • Вивчення публікацій у ЗМІ щодо діяльності ОМС

  • 19 спостережень процесу: прийомів громадян міським головою, його заступниками, депутатами; засідань міської ради, постійних депутатських комісій і виконавчого комітету

  • Вивчення офіційного Інтернет-порталу Миколаївської міської ради

  • Неформальні інтерв’ю за спланованим сценарієм з провідними регіональними журналістами з метою з метою з’ясування їхньої думки про відкритість і прозорість діяльності ОМС

  • Анонімне анкетування серед депутатів місцевої ради та членів виконавчого комітету



МОНІТОРИНГ РОБОТИ МІСЦЕВОЇ ВЛАДИ: ДОСВІД М. МИКОЛАЇВ (серпень-жовтень 2010 року)

  • Започаткована рубрика “Місцеве самоврядування” у деяких ЗМІ

  • Прес-конференції для регіональних ЗМІ

  • Розроблений і випущений накладом 2000 екземплярів інформаційний буклет щодо відкритості та прозорості місцевої влади, а також фінальний аналітичний звіт тиражем 100 примірників, який був поширений серед місцевих НУО та ЗМІ

  • Круглий стіл у будівлі виконавчого комітету міської ради з метою вивчення думки регіональних експертів щодо рівня відкритості та прозорості міської влади

  • 5 телесюжетів у випусках новин



МОНІТОРИНГ РОБОТИ ЖКХ: ДОСВІД М. ВОЗНЕСЕНСЬК



МОНІТОРИНГ РОБОТИ ЖКХ: ДОСВІД М. ВОЗНЕСЕНСЬК

  • Привернуто увагу громадськості до моніторингу шляхом інформаційної кампанії в газеті “День за днем” (випуск вкладки): роз’яснено, що права громадян на користування та контроль за якістю надання комунальних послуг закріплені на законодавчому рівні

  • Проведено роз’яснювалону роботу щодо діяльності комунального підприємства “Єдність”



МОНІТОРИНГ. МОЛОДІЖНА ПОЛІТИКИ: ДОСВІД М. ХЕРСОН

  • Відсутність дієвих механізмів використання та розподілення бюджетних коштів на молодіжну політику

  • Відсутність чітких показників, за якими вимірюється позитивний вплив програм

  • Відсутність громадського контролю за розподілення коштів у сфері молодіжної політики

  • Розпорошеність сфери між декількома суб’єктами розподілу ресурсів

  • Відсутність механізмів впливу громадськості на призначення посадовців з питань молоді

  • Недосконалість механізмів участі молодих осіб у процесі вироблення та прийняття рішень, які їх безпосередньо стосуються



МОНІТОРИНГ. МОЛОДІЖНА ПОЛІТИКИ: ДОСВІД М. ХЕРСОН

  • Розіслано 324 інформаційні запити до місцевих органів влади (включно з ОМС)

  • Проведено аналіз 5-ти обласних цільових програм

  • Проведено 2 фокус-групи з представниками молодіжних НУО, місцевої виконавчої влади та ОМС, профспілками

  • Розроблено анкету оцінки молодіжної політики молоддю

  • Проведено моніторинг веб-сайтів органів влади на предмет висвітлення молодіжної проблематики

  • Результати дослідження представлені на Великих зборах молоді Херсонської області



МОНІТОРИНГ. МОЛОДІЖНА ПОЛІТИКИ: ДОСВІД М. ХЕРСОН

  • Визначені причини, що гальмують реалізацію державної політики та вироблення рекомендації до органів влади

  • Мотивація представників органів влади до активних дій

  • Підготовлений громадський молодіжний актив, готовий ефективно залучатися до процесу вироблення молодіжної політики

  • Інформування про проблеми (широке ознайомлення з матеріалами дослідження)



2. ЩО ТАКЕ КОНТРОЛЬ РЕАЛІЗАЦІЇ ПОЛІТИКИ

  • Відстеження виконання передбаченої діяльності

  • Відстеження раціональності використання доступних ресурсів

  • Відстеження успішності менеджменту ризиків

  • Відстеження досягнення запланованих результатів

  • Відстеження очікуваних і реальних досягнень

  • Відстеження спровокованого впливу



ПРИНЦИПИ КОНТРОЛЮ

  • Від початку намагайтеся чітко визначити цілі (SMART-критерії) та спрогнозувати вплив! Проблеми, виявлені під час оцінки є проблемами планування

  • Намагайтесь демонструвати ефект, а не зусилля

  • Шукайте реальні докази, а не підтвердження Вашої правоти

  • Досягнення завжди важливіші, ніж результати

  • Демонструйте зв’язок планів з реальними діями





СУБ’ЄКТИ МОНІТОРИНГУ ТА ОЦІНКИ



МЕТОДИ МОНІТОРИНГУ ТА ОЦІНКИ

  • Важко виділити чисті методи моніторингу або оцінки…



3. ІНДИКАТОРИ УСПІХУ



ІНДИКАТОРИ УСПІХУ



ІНДИКАТОРИ УСПІХУ: Світова кампанія по скороченню тютюнопаління

  • ІНДИКАТОРИ ВІДПОВІДНОСТІ ДІЙ ЗАВДАННЯМ:

  • Відсутність знаків, що вказують на дозвіл куріння

  • Відсутність попільничок у публічних закладах

  • Зниження громадської підтримки законодавства, що дозволяє паління

  • ІНДИКАТОРИ ЯКОСТІ ПОВІТРЯ: Зниження рівня вмісту бензину, нікотину та поліциклічних ароматичних вуглеводів у повітрі

  • БІОМОНІТОРИНГОВІ ІНДИКАТОРИ:

  • Зниження рівня видихання карбонового монооксиду

  • Покращення стану легенів курців за результатами проведення медичних тестів легенів

  • ПОВЕДІНКОВІ ІНДИКАТОРИ:

  • Зменшення кількості курців

  • Зменшення відсотку дорослих людей, які починають палити



4. МАТРИЦЯ МОНІТОРИНГУ ТА ОЦІНКИ



МАТРИЦЯ МОНІТОРИНГУ ТА ОЦІНКИ

  • Визначте мету моніторингу та оцінки

  • Визначте осіб, які будуть залучатися до процесу розробки та реалізації політики

  • Визначте інформацію, що має стати предметом моніторингу (індикатори успіху)

  • Визначте способи збору необхідної інформації (джерела збору інформації про успіх)



МАТРИЦЯ МОНІТОРИНГУ ТА ОЦІНКИ



РЕЗУЛЬТАТОМ МОНІТОРИНГУ ТА ОЦІНКИ МОЖЕ СТАТИ ПЕРЕГЛЯД ПОЛІТИКИ ТА ВИДІЛЕННЯ НОВИХ ПРОБЛЕМ ПОЛІТИКИ!

  • РЕЗУЛЬТАТОМ МОНІТОРИНГУ ТА ОЦІНКИ МОЖЕ СТАТИ ПЕРЕГЛЯД ПОЛІТИКИ ТА ВИДІЛЕННЯ НОВИХ ПРОБЛЕМ ПОЛІТИКИ!




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка