Мотивуюча цитата 2014-2015 навчального року Турбота про здоров’я – це найважливіша праця вихователя



Дата конвертації04.01.2017
Розмір445 b.


Організація діяльності навчальних закладів району як Шкіл сприяння здоров’ю у 2014-2015 навчальному році


Мотивуюча цитата 2014-2015 навчального року



Відмінності ШСЗ від традиційної школи

  • Охоплює всі аспекти шкільного життя.

  • Розв’язує проблеми зміцнення здоров’я учнів, залучаючи до цього процесу органи місцевого самоврядування, громадські організації, батьків та науковців.

  • Охоплює фізичний, психічний, соціальний, духовний та екологічний аспекти моделі здоров’я.

  • Має широкий спектр впливу на здоров’я учнів.

  • Враховує їхні погляди та ціннісні орієнтири.

  • Формує в учнів стійкі навички та вміння.

  • Активно формує валеологічний світогляд.

  • Визначає самооцінку та зростаючий самоконтроль як головні засади формування міцного здоров’я.

  • Підкріплює важливість шкільного оточення з точки зору його естетичного і психологічного впливу на здоров’я учнів та педагогів.

  • Вважає підтримку батьків і співробітницво з ними одним із найважливіших завдань навчального закладу.



Основні пріоритети здоров’язбереження в Школі сприяння здоров’ю

  • Надання й поглиблення знань щодо дбайливого ставлення учнів до власного здоров’я та здоров’я людей, які їх оточують;

  • Формування власної світоглядної позиції щодо культури здоров’я та позитивної мотивації на здоровий спосіб життя, розвиток життєвих і оздоровчих навичок, безпечної поведінки дітей та молоді;

  • Впровадження в системі шкільної освіти здоров’язберігаючих технологій;

  • Формування здорового середовища та сприятливих умов, творчих відносин між керівництвом, педагогами, батьками й вихованцями;

  • Забезпечення дотримання санітарно-гігієничних умов НВП ( належного стану приміщень, їх інтер’єру; правильного харчування;

  • Реабілітаційна функція ( вітамінізація, фітотерапія, фізкультура, оздоровчі процедури, профілактика захворювань);

  • Комплексний психолого-педагогічний супровід ; діагностика розвитку учнів, психологічного фону навчання.



Зміст педагогічної практики у Школах сприяння здоров’ю

  • Зміцнення здоров’я – стрижень сучасної освіти

  • Це означає, що не лише зміст виховання, а й зміст навчання, і навчальні технології мають бути здоров’язберігаючими.



Головні педагогічні принципи

  • Об’єднання зусиль учителів, медичних працівників і батьків;

  • Інтеграція оздоровчо-профілактичного і медичного чинників у НВП;

  • Збереження та зміцнення психічного, фізичного, духовного здоров’я учнів.



Зміст здорового освітнього середовища

  • Організація НВП ( тривалість занять і перерв);

  • створення сприятливого психологічного мікроклімату ( стиль спілкування вчителя й учня), використання відповідних методів та форм навчання;

  • дотримання санітарно-гігієнічних умов ( провітрювання приміщень, підтримання оптимального температурного режиму тощо);

  • урегулювання рухового режиму учнів (з урахуванням їхніх вікових особливостей);

  • забезпечення раціонального харчування;

  • упровадження систематичного медичного контролю;

  • використання оздоровчих процедур;

  • підтримання культури спілкування;

  • ведення позаурочної роботи



Основні вимоги здоров’язберігаючого НВП

  • вивчення й максимальне врахування вікових та індивідуальних особливостей учня, його нахилів і можливостей, інтересів та потреб, характеру, темпераменту;

  • відстеження результативності педагогічного впливу на особистісний розвиток і здоров’я дитини;

  • постійний систематичний аналіз і оцінювання способів індивідуального засвоєння учнями програмного матеріалу;

  • використання різноманітних форм занять, інтерактивних методів навчання ( рольових ігор, діалогів, тренінгів);

  • використання індивідуально значимих стимулів до зацікавленої роботи;

  • порівняння учня не з іншими, а із самим собою;

  • використання індивідуально - диференційованого підходу, відмова від репродуктивних методів навчання;

  • використання інноваційних методів навчання та виховання.



Раціональна організація НВП

  • нормування навчального навантаження і профілактика стомлюваності учнів;

  • організація оптимального рухового режиму ( з урахуванням їхніх вікових особливостей);зміна видів і форм навчальної діяльності;

  • Впровадження здоров’язберігаючих технологій:

      • залучення до ігрової діяльності, ритмічних вправ, фізкультхвилинок;
      • арт-терапія – оздоровлення дітей через мистецтво;
      • залучення до занять музикою, живописом, ліпленням, хореографією, театром;
      • терапія через працю, що сприяє збереженню і зміцненню здоров’я дитини, розвитку й удосконаленню її фізичних і духовних сил;
      • активне проведення уроків, внесення в заняття елементів активного відпочинку, запобігання розумової утомі, збереження і розвиток фізичних та духовних сил учнів


Витоки нормативного забезпечення організації діяльності навчального закладу – Школа сприяння здоров’ю

  • ШСЗ є тим здоровим середовищем для розвитку дітей та учнівської молоді, де всі складові НВП підпорядковані головному завданню – формуванню здорової особистості.

  • Міжнародний проект “Європейська мережа шкіл сприяння здоров’ю був започаткований Європейським регіональним бюро ВООЗ, Єврокомісією та Радою Європи у 1992 році.

  • У 1995 році було видано спільний наказ Міністерства освіти України і Міністерства охорони здоров’я України № 25/31 від 07.02.1995р. “Про залучення до Міжнародного проекту ВООЗ”.

  • У 2002 році був підписаний спільний наказ Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я України № 412/254 від 17.07.2002 р., який затвердив Основні вимоги щодо організації діяльності навчального закладу – Школи сприяння здоров’ю та Критерії діяльності навчального закладу – Школи сприяння здоров’ю.



Головна мета навчального закладу – Школи сприяння здоров’ю

  • Формування і розвиток фізично, психічно, соціально і морально здорової особистості зі стійкими переконаннями і системою знань про здоров’я і здоровий спосіб життя, створення умов для збереження і зміцнення здоров’я учнів, підготовка їх до суспільно значимого самоутвердження й самореалізації в дорослому житті.



Цілепокладання концепції ШСЗ

  • В основу покладено ідеї збереження, зміцнення і відтворення здоров’я учнів, учителів та батьків на основі забезпечення умов та механізмів реалізації педагогічної ідеї щодо сприяння здоров’ю;

  • Здійснення навчання і виховання в інтересах особи і суспільства;

  • Створення сприятливих умов для всебічного розвитку окремої особистості.




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка